Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee vaan niin paha mieli lapsen puolesta =(

Vierailija
08.02.2010 |

Mikähän siinä on, että meidän 5-vuotias ei pääse muiden pihan lasten kanssa leikkeihin...tai pääsee, mutta menee hetki ja hänet jätetään yksin. Tänäänkin yksi "kavereista" haki häntä ulos ja lapsi tietenkin lähti innoissaan. No, meni vähän aikaa, kun katsoin ikkunasta, niin siellä kaikki muut juoksivat karkuun ja jättivät toisen yksin...

Näillä muilla ikää 4-6v.

En vaan voi käsittää, että tässä iässäkö tämä jo alkaa ja todennäköisesti mitään ei ole tehtävisssä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auta rakentamaan leikki, johon kaikki 4-6-vuotiaat voi osallistua.

Eihän sitä voi 5-vuotiaiden lasten puolesta jo lyödä naulaa arkkuun kun kaikkeen voi vielä vaikuttaa ja tilanteita ohjailla. Ne vaan saattaa tarvita aikuista johdattelemaan.

Vierailija
2/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse veisin varmaan lapsen johonkin harrastukseen jossa tapaa muita lapsia. Jättäisin pihan lapset vähäksi aikaa vähemmälle huomiolle ja tutustuttaisin lastani "ulkopuolisiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ketään ei saa jättää ulkopuolelle. Miltä tuntuisi itse jos ei huolittais mukaan? Kaikki leikkii yhdessä, eikös niin.

Vierailija
4/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkua ihan kuristaa kun kolmasluokkalainen 9-vee tyttöni jää ulkopuoliseksi ihan kaikkialla. luokassa, harrastuksissa, pihaleikeissä jne. kaikilla on aina se yksi bestis jonka kanssa hengataan ja oma tyttö on niin arka lyöttäytymään kenenkään seuraan kun ei pyydetä. niinpä on joka paikassa yksin. itse lapsuus ja teini-iän yksinäisyydestä kärsineenä pakahdun suruun kun tytöllä ei mene tuossa suhteessa paremmin kun äitillään aikoinaan ja tiedän miltä se tuntuu kun kaikki muut löytää parinsa vaan itse saa olla yksin.

Vierailija
5/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä onneksi on oman ikäisiä kavereita.

Juu, ja olen aika monetkin kerrat sanonut, et ketään ei jätetä ulkopuolelle, mutta ei tunnu tehoavan. En tiedä...kai ne muut on sitten olevinaan keksinyt kivan leikin, et jätetään yksi ulkopuolelle.

Onneksi kuitenkin lapsi vielä sen verran pieni, että tuskin joutuu loppuelämäänsä yksin olemaan.

Tänään meninkin lapsen kanssa ulos, niin ei tarvinut ihan yksikseen olla.

En vaan tiedä, että miten sitä itse pystyisi olemaan, että ei murehtisi liikoja.

ap

Vierailija
6/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin meillä leikittiin isolla porukalla, oli tyttöjä ja poikia. Tosin taidettiin kuitenkin olla vähän vanhempia...

Mutta nykyään on kai sitten vähän eri meininki.

Tottahan on se, että kaikki ei tule kaikkien kanssa toimeen, mutta on se kumma, että se alkaa jo tässä tuossa iässä.

Itse en tiedä kuinka paljon muut vanhemmat seuraavat lastensa tekemisiä. Meillä kuitenkin on selkeät säännöt, että mihin saa mennä mihin ei ja mitäs saa tehdä ja mitä ei.

ap

Vierailija
7/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisillä se sanominen että ketään ei saa jättää yksin ei auta. Joskus voit mennä ulos ja olla tekevinäsi jotain muuta ja tarkkailla salaa tilannetta, saat selville miten asiat sujuvat. Saattaa olla, että lapsesi tarvitsee vain pientä vinkkiä ja tukea jotta osaa itse päästä leikkiin mukaan. Toiselle kerralle voit vaikka miettiä olisiko joku leikki jossa voisit vähän auttaa lastasi mukaan toisten joukkoon. Ei 5-vuotiaat vielä tahallaan kiusaa.

ja auta rakentamaan leikki, johon kaikki 4-6-vuotiaat voi osallistua. Eihän sitä voi 5-vuotiaiden lasten puolesta jo lyödä naulaa arkkuun kun kaikkeen voi vielä vaikuttaa ja tilanteita ohjailla. Ne vaan saattaa tarvita aikuista johdattelemaan.

Vierailija
8/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulostaa kamalalta, mutta junailin vähän aikaa n iin, että lapsi ei päässyt pihaleikkeihin, vaikka odotti kamalasti muiden kanssa leikkiä. Onneksi ilkeä tyttö sitten muutti muualle ja ongelma ratkesi tällä.

Minustakin tämä on jotain niin kamalaa. Kun lapsi odottaa niin sitä kaverien kanssa telmimistä ja sitten se meneekin kiusaukseksi. Meidän pihalla lapsi oli kyllä nuorin, mikä helpotti tilannetta. Teki sen tavallaan ymmärrettäväksi, että hän vähän jää jälkeen muiden leikeistä. Mutta oli siinä sitä syrjimistäkin mukana.

Vierailija
9/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti jää yksin jos jättäytyy sivuun, ymmärrän kyllä jos lapsi on ujo. Jos kavereita kaipaa on sitten vaan oltava rohkea ja otettava myös yhteyttä eli silloin on äidin kannustettava menemään mukaan ja hakemaan myös niitä kavereita ulos.

Jos vanhemman asenne on tuo että voivoi meidän surkeeta lasta joka jätetään yksin ja sitten menee hänen kanssaan ulos ettei tämä jää yksin, jää lapsi aivan varmasti yksin.

Kasvata lapsen itsetuntoa kertomalla kuinka ihana, reipas, mukava hän on ja kertomalla että ei ole maailman kurjin asia että on välillä yksin, välillä kun ihmissuhteissa tulee aikuisenakin vastaan ei niin mukavia kavereita.

Vierailija
10/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhimmalle pojalle tehtiin tuota ihan samaa, eikä hän lopulta lähtenyt enää näiden lasten kanssa ulos, koska he aina juoksivat häntä pakoon. Se oli hauskaa kiusan tekoa ja varta vasten haettiin lapsemme kiusattavaksi.

Kuitenkin lapsi on löytänyt kolme hyvää ystävää ja leikkii näiden kanssa ja sisarustensa kanssa. On nyt 9 vuotias. 5-vuotiaana hänellä ei ollut kavereita. Toki päiväkodissa leikki muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän