Raskauspahoinvointi- erilaista eri raskauksissako?
Kysyisin kokemuksia. Minulla takana kaksi raskautta, joissa molemmissa pahoinvointi oli rankkaa ja jatkuvaa. Siis oksentelua. Nyt olen kolmatta kertaa raskaana, eikä vielä okseta yhtään. Luulisi, että tämäkin riippuu yksilöstä. Miten teillä muilla?
Kommentit (6)
sitten raskaana esikoisesta, ja järkyttävä pahoinvointi ja oksentelu kesti 3kk. Nyt ootan kakkosta ihan samalla aikataululla, ja LUOJAN KIITOS pahoinvointia ei ole, heikotusta vain!!!!!!!!!!!!!!! olin itsekin tosi yllättynyt, koska esikoinen aiheutti tosiaan niin kovat raskauspahoinvoinnit. mulla raskaus ainain etenee ihan hyvin (käytiin hiljattain ultrassa), enkä ole huolissani että jonkun pitäisi mennä vikaan sen takia, kun pahoinvointia ei ole. tsemppiä!
Poikaa odottaessa olin huonovointinen neljä viikkoa. Mitään en voinut laittaa suuhun, etenkin hampaiden harjaaminen oli kammottavaa.
Tyttöä odottaessa oksensin monta kertaa päivässä, ja sitä jatkui 12 viikkoa. Pystyin syömään kaikkea ja haipaiden harjauksen kanssa ei ollut ongelmia.
poikien kanssa ihan kamalaa oksentelua lähes koko raskauden ajan, tyttöjen kanssa vähemmän oksentelua (mutta oksentelua kuitenkin) - mulla pahoinvointi alkanut jo ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa, ja ihan samalla tavalla alkanut pahoinvoinnilla myös ne kaksi keskemenoa...
Mulla takana kaksi raskautta, joissa molemmissa pahoinvointi oli ihan samanlaista (jatkuvaa voimakasta pahoinvointia 24/7, mutta varsinaista oksentelua aika vähän, kesti ehkä viikoille 17-18).
Itse asiassa välissä oli yksi vkolla 10 kesken mennyt raskaus, jossa pahoinvointia ei ollenkaan.