Voinko syyttää koulua rasismista?
Lapseni tarvitsisi eräässä aineessa tukiopetusta, mutta koulu tarjoaa sitä ainoastaan maahanmuuttajille.
Minulla on tämä ihan kirjallisena open kirjoitettua reissuvihkoon seuraavaa
" XXX tarvitsisi kyllä tukiopetusta, mutta valitettavasti koulun resurssit riittävät tukiopetuksen tarjoamiseen ainoastaan maahanmuutajien lapsille. Toivoisinkin teidän vanhempien osallistuvan itse lapsen opiskeluun ja hankkimaan koulun ulkopuolelta opettajan lapselle joka voisi tukea häntä opiskelussa"
Eikö tämä nyt ole vähän väärin, että minun pitäisi palkata opettaja koska koulu ei hoida tehtäviään?
Kommentit (44)
Tuolla mun pojat ovat pelanneet paljon ja oppineet ihan vahingossa englantia. Ja Mingovillen tavoitteena on siis nimenomaan opettaa englantia hauskalla tavalla, kyse ei siis ole mistä tahansa pelisivuista.
http://www.mingoville.com
kirjekaverikin voisi olla hyväksi, mutta ei se taidanäin nettipalstan kautta onnistua.
miehellä lukihäiriö. Ei oppinut enkkua kieliopin kautta. Enkku oli 4-5. Oppi sen lopulta musiikin ja dekkareiden kautta yhdessä vuodessa. Olen kade noin helposta oppimisesta.
Sillä sitten yo-tokarissa enkku kymppi ja laudatur.
Ja: äidinkielenä hällä ruotsi.
lll
Tämä johtuu siitä, että mamujen tukiopetusrahat tulevat eri paikasta, kuin koulun muut toimintarahat. Meidänkin koulussa (ei Helsinki) saa tukiopetusta antaa suomalaiselle oppilaalle vain jos mukana on vähintän yksi mamu-oppilas. Tällöin opettaja saa tukiopetuskorvauksen sieltä mamu-tukarin rahoista.
Ihan syvältähän tämä on, mutta tietäisittepä vaan mistä kaikesta muustakin kouluissa nyt säästetään...
ope