Ihanasti puettu lapsi ostoskeskuksessa
Harvoin enää näkee moista.Tytöllä nätit,puhtaat vaatteet ja pikkukengät. Yleensä näkee vaan räkäisiä lähiölapsia paskasine talvihaalereineen. :)
Kommentit (44)
Voi sua miten väärässä oletkaan!
Minä menen lapseni kanssa nimenomaan sinne ostoskeskukseen, katsomaan mitä siellä ylipäänsä on. Me molemmat nautimme siitä! Pakkoko sieltä on aina ostaa?!?! Harvoin meillekään sieltä mitään tarttuu, lähinnä silloin vietetään siellä aikaa, kun halutaan esim. etsiä joku oikeasti kiva/käytännöllinen/hyödyllinen lahja tutulle!
Ihastellaan lapsen kanssa leluja ja kauniita tavaroita, se riittää meille!!
Uskaltaisin väittää, että ehkä ne rahojaan törsäilevät on enemminkin niitä, jotka siellä käyvät pikaisesti, kuin meitä jotka harkitsemme/mietimme ostoksia pitkään...
Helppo tietysti ymmärtää, että jos esim "aika kurja" on etelä-suomen ruuhka helvetistä niin siitä shoppailusta (joka siis ei minulle tarkoita vain ostamista, vaan lähinnä kiertelyä kaupoilla) varmaan harvoin nauttii?!
Menikö herne nenään, vai miten kirjoituksesi oli niin äksyä? :D
Löytyyhän täältä vielä positiivisiakin henkilöitä :)
että jo 3v totutetaan harrastamaan shoppailua. Että mennään sinne saatanan ostoskeskukseen oikein koko päiväksi kattelemaan sitä krääsävuorta ja rahaa syytämään ja opetetaan vielä lapsellekin se.
Oletteko pistäneet merkille esim. lehdissä tai telkussa olleita galluppeja, joissa ihmisiltä kysellään shoppailutottumuksista?
Niissä on todella silmiinpistävää se, miten nuoret, erityisesti nuoret tytöt/naiset shoppailevat ja tekevät paljon heräteostoksia HUVIKSEEN. Kun kauppoja on kuulemma niin kiva kierrellä ja aina sieltä tarttuu mukaan kaikenlaista, tarpeellista tai ei.
Keneltäköhän lie oppineet?
Luehan uudestaan tämä pätkä: "Yleensä näkee vaan räkäisiä lähiölapsia paskasine talvihaalereineen. "
Onko se sinusta söpösti tai asiallisesti sanottu?
joka ei kävele 2km. Meidän 1½ ei suostunut enää istumaan rattaissa ja käveli siitä asti hoidosta kotiin 1km, aikaa tosin meni, mutta sitten ei enää ollut matka eikä mikään 4v kävellä 7km hiekkarantaa lomalla.
kolme lasta ja puen aina puhtaat vaatteet ja ohuemmat kengät kauppaan ja nätit villakangastakit. Minä rakastan näitä ja haluan pukea nätisti ja puhtaasti,vaikka olisi vieläkin enemmän. Eikä lapsillamme vuoda usein nenä,kun saavat hyvää ruokaa eikä liiaksi rokotteita eikä muuta ,joka rasittaa pienen immuniteettiä. Pikkukenkiä en ole hoksinut ottaa,meil on kauppa kengät erikseen,en itekään mene remppa vaatteissa kauppaan. Varmaan söpöläisen näköinen! :)
Fakta nyt vaan on, että Suomessa lapset on vain usein puettu rumiin ja likaisiin vaatteisiin. Toinen fakta on, että suomalaiset naiset ovat tunnettuja kateellisuudestaan ja kiukkuisuudestaan.
Minun lähipiirissäni kyllä eniten/holtittomammin rahaa käyttää niiden perheiden lapset, joissa sitä rahaa on paljon.
Lapset saa joko omaa rahaa mukaan (ja yleensä reilusti) tai sitten mennään koko perheellä.
Nuo porukat käy yleensä pikaruokapaikassa syömässä, mukana on useampi lapsi, ja kaupoissa nimenomaan kierrellään PIKAISEEN katsomassa mitä seuraavaksi ostetaan (tarvitaan tai ei).
Me käydään tyttäreni kanssa kaupoilla, ja vietetään niissä aikaa, mutta harvoin mitään ostetaan. Ja silloinkin kun ostetaan, niin kyseessä on yleensä tärkeä ja huolella valittu lahja jollekin läheiselle.
Että semmosta SHOPPAILUA täällä :D
Matka yhteen suuntaan kestäisi noin tunnin, jos käveltäisiin kummatkin.Ulkoilemme mielummin siis pihalla ja laitan lapsen suosiolla rattaisiin kauppamatkan ajaksi. Saa tietenkin kävellä osan matkaa. Kohta pääsee jo pyörälläkin.
Ostoksetkin mahtuu kätevästi vaunuihin, niiden kantaminen on aika rasittavaa, varsinkin, jos on painavat maidot ja tuoremehut kassissa. : P En kuitenkaan viitsi ajaa, kun voin kävelläkin ja koirakin pääsee samalla lenkille.
Kukin tyylillään. Minä ja koira emme taaperovauhtia jaksa. : )
esimerkiksi maitoa ja leipää, käymme sen ostamasta lähimmän ostoskeskuksen eräästä kaupasta.
että jo 3v totutetaan harrastamaan shoppailua. Että mennään sinne saatanan ostoskeskukseen oikein koko päiväksi kattelemaan sitä krääsävuorta ja rahaa syytämään ja opetetaan vielä lapsellekin se.
velvollisuus kuluttaa, että pysyisi edes jotenkin kansantalouden pyörät liikkeellä. Niiden, kenellä on varaa, pitäisi oikeasti nyt kuluttaa ihan normaaliin tapaan eikä alkaa jemmaamaan rahojaan. Ja toiseksi, ihmettelen kyllä minäkin niitä lapsia, jotka rumpsuttaa kauppakeskuksissa toppahaalareissa ja Kuomat jalassa. Meiltä löytyy erikseen pihavaatteet. Ihmisten ilmoille laitetaan talvitakit ja siistit housut, jalkaan talvisaappaat, ei toppa-.
niin oletteko tulleet ajatelleeksi, että joskus perheet todellakin tulevat kauppaan hoitamaan asioita eivätkä hengailemaan?
Jos vaikkapa haen lapset päiväkodista ja menemme suoraan kauppaan, niin heillä on sattuneesta syystä päällään haalarit. :) Vaikka minäkin olen laittautuva nainen, niin en nyt sentään niin turhamainen ole, että ottaisin päiväkodille mukaan sammarit ja pikkukengät kaupassa piipahtamista varten!
Mä en ole ikinä huomannut, että "meidän" ostoskeskuksessa olisi räkäisiä lähiölapsia ja "paskasia" talvihaalareita.
Itsekin tykkään pukea pienen siististi oltiin sitten kotona tai "shoppailemassa"
haen lapsen kerhosta missä ovat ulkoilemassa ja tullaan siitä hoitelemaan asioita, meillä kun jää 1,5 h aikaa ennenkuin haetaan isoveli eskarista. Käytännön syistä lapsella on siis oltava haalarit ja toppakengät, hän kun tulee suoraan leikkipuistosta sinne. Pahoittelen että olemme aiheuttaneet teille silmäsärkyä av-mammat!
Oletteko pistäneet merkille esim. lehdissä tai telkussa olleita galluppeja, joissa ihmisiltä kysellään shoppailutottumuksista? Niissä on todella silmiinpistävää se, miten nuoret, erityisesti nuoret tytöt/naiset shoppailevat ja tekevät paljon heräteostoksia HUVIKSEEN. Kun kauppoja on kuulemma niin kiva kierrellä ja aina sieltä tarttuu mukaan kaikenlaista, tarpeellista tai ei. Keneltäköhän lie oppineet?
Silloin ei shoppailtu, ei ollut ostoskeskuksia, ainakaan meillä päin, eikä olisi ollut varaakaan. Lukion jälkeen muutin kaupunkiin opiskelemaan ja opin shoppailemisen heti. Ei siis olla mallioppimista vaan ns. luonto se tikanpojan puuhun vetää.
Ei siis olla mallioppimista vaan ns. luonto se tikanpojan puuhun vetää.
Ei minulla ainakaan ole mitään luontaisia shoppailutaipumuksia. Ja ihan kaupunkilaistyttö olen.
haen lapsen kerhosta missä ovat ulkoilemassa ja tullaan siitä hoitelemaan asioita, meillä kun jää 1,5 h aikaa ennenkuin haetaan isoveli eskarista. Käytännön syistä lapsella on siis oltava haalarit ja toppakengät, hän kun tulee suoraan leikkipuistosta sinne. Pahoittelen että olemme aiheuttaneet teille silmäsärkyä av-mammat!
toppahaalaritenavista. Niitä ei vaan huomaa, ei pane merkille kuten käy kauniisti puetun lapsen kohdalla.
jos ap kehuu kivasti puettua lasta. Välillä itsekin ihastelen muiden lapsia ja pyrin omankin tyttäreni (5 vee) pukemaan nätisti. Toki pulkkamäkeen toppapukuun ja ostoksille esim. siistiin takkiin, hameeseen ja nahkasaappaisiin (mennään käytännön syistä talvella kauppakeskuksiin, ettei tarvitse koko ajan pukea ja riisua ja hiota talvikamppeissa).
Ja minusta lapsen vieminen kauppakeskuksiin on ihan ok, kunhan siellä ei kamalasti aikaa vietetä - varmasti terveellisempää kuin vaikka tietokoneen hakkaaminen tai telkkarin töllöttäminen. Ja mihinkäs sen lapsen lykkäisit, kun aika usein pitää jotain hankkia. Ja vieläpä yleensä sille lapselle...
Ei siis olla mallioppimista vaan ns. luonto se tikanpojan puuhun vetää.
Ei minulla ainakaan ole mitään luontaisia shoppailutaipumuksia. Ja ihan kaupunkilaistyttö olen.
Äläkä vaan kysy, että mikä puu. Tarkoitin tietenkin, että jos on sen luontoinen että tykkää shoppailla, niin siihen kyllä oppii ilman malliakin heti kun tilaisuus tulee. Ja toisinpäin, shoppailijaäidin tytär voi olla toista maata.
on nähnyt söpösti puetun lapsen kauppakeskuksessa ja heti monelle äidille tulee tarve perustella, miksei omaa lasta voi pukea söpösti kauppareissulle. Kateuttako kenties?? SUomalaisnaisen liikkeellepaneva voima...
Relatkaa ja pukekaa lapsenne ihan miten haluatte, ei sitä tarvitse perustella miksi lapsella on toppapuku tai miksi ei. Kiva että jollekin on tullut jonkun söpöstä lapsesta hyvä mieli. Ei siitä sen kummempaa!