Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kasvissyöjät! ateria-ideaa kaipailen

Vierailija
08.02.2010 |

Hei,

meille on tulossa huomenna kasvisvieras ja haluaisin tehdä jotain oikein hyvää, joka maistuisi myös lihansyöjämiehille.

Olen suht hyvä ja nopea ruoanlaittaja - aterian valmistamiseen on aikaa n. 2 h.

Alkuun ehkä suppilokeittoa.

Jälkkärin voin ostaa valmiinakin.

Ehodtuksia, siskot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan valmistamiseen menee kyllä kauemman kuin 2h, koska paistoaika on niin pitkä, mutta itse valmistusprosessi on helppo. Tästä on tullut mun lempiruoka.

Linssipata

• 2 1/2 dl vihreitä linssejä

• 3 dl vettä

• 1 kanaliemikuutio

• 1 1/2 tl kuivattua minttua

• 1 tl jeeraa eli juustokuminaa

• 3 rkl soijakastiketta

• 1 tl sokeria

• 1 sipuli

• 3 porkkanaa

• 1 punainen paprika

• 1 pieni kukkakaali

• 1 rkl rypsiöljyä

• suolaa

• mustapippuria

1.Huuhtele linssit hyvin ja pane ne likoamaan veteen puoleksi tunniksi.

2.Kiehauta kattilassa 3 dl vettä ja liuota kanaliemikuutio siihen. Lisää minttu, jeera, soijakastike ja sokeri. Sekoita.

3.Pilko sipuli ohuiksi veneiksi ja viipaloi porkkana. Pilko paprika ja kukkakaali reiluiksi paloiksi. Sipaise padan pohjalle kasviöljyä. Kaada liotusvesi linsseistä pois ja siirrä linssit pataan.

4.Lisää sipuli ja porkkana pataan. Ripottele pinnalle hiukan suolaa ja mustapippuria. Kaada päälle mausteliemi.

5.Kypsennä pataa 200-asteisessa uunissa ilman kantta 15 minuuttia, jotta kaikki ainekset lämpenevät kunnolla. Pane päälle kansi ja jatka kypsennystä 180 asteessa puolitoista tuntia.

Vinkki! Voit lisätä kypsään pataan myös kuutioitua tofua.

2/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.

-kastikkeella jossa on papuja, soijarouhetta, tofua

-riisillä, sipulilla

Kuorruta juustolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 porkkanaa

2 sipulia

valkosipulia

500 g tomaattimurskaa

1 rkl tomaattipyreetä

2 pkt halloumijuustoa

1 tl juustokuminaa

1½ tl kuivattua minttua

tai 3 rkl tuoretta minttua

1 ruukku tuoretta korianteria hienonnettuna tai reippaasti kuivattua korianteria

suolaa

mustapippuria

1. Kuori ja viipaloi sipulit, valkosipulit ja porkkanat. Kuullota

hetki pannulla öljyssä.

2. Sekoita mausteet kasvisten joukkoon.

3. Lisää tomaattimurska ja tomaattipyree.

4. Mausta sokerilla ja mustapippurilla.

5. Anna muhia hiljaisella lämmöllä 15-30 minuuttia.

6. Lisää loput mintusta, kuutioitu halloumi ja puolet korianterista.

7. Hauduta vielä noin 10 minuuttia. Mausta lisää tarvittaessa.

Ripottele päälle loput korianterista.

Tarjoa lisäksi riisiä (esim. kaurariisi).

Vierailija
4/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tosi herkulliselta!

Kerään noi wordiin ja rupean testailemaan. Yksi uudenvuodenlupauksista oli pikku hiljaa siirtyä kasvispainotteiseen ruokavalioon (joka toinen ruoka kasvista).

Huomenna teen halloumipataa, koska olen vuohenjuustokauteni jälkeen hulluna halloumiin.

BMI:ni on normaali :)

Vierailija
5/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan valmistamiseen menee kyllä kauemman kuin 2h, koska paistoaika on niin pitkä, mutta itse valmistusprosessi on helppo. Tästä on tullut mun lempiruoka.

Linssipata

• 3 dl vettä

• 1 kanaliemikuutio

• 3 rkl soijakastiketta

• 1 tl sokeria

• 1 sipuli

• 3 porkkanaa

• 1 punainen paprika

• 1 pieni kukkakaali

• 1 rkl rypsiöljyä

• suolaa

• mustapippuria

2.Kiehauta kattilassa 3 dl vettä ja liuota kanaliemikuutio siihen. Lisää minttu, jeera, soijakastike ja sokeri. Sekoita.

3.Pilko sipuli ohuiksi veneiksi ja viipaloi porkkana. Pilko paprika ja kukkakaali reiluiksi paloiksi. Sipaise padan pohjalle kasviöljyä. Kaada liotusvesi linsseistä pois ja siirrä linssit pataan.

4.Lisää sipuli ja porkkana pataan. Ripottele pinnalle hiukan suolaa ja mustapippuria. Kaada päälle mausteliemi.

5.Kypsennä pataa 200-asteisessa uunissa ilman kantta 15 minuuttia, jotta kaikki ainekset lämpenevät kunnolla. Pane päälle kansi ja jatka kypsennystä 180 asteessa puolitoista tuntia.

kasvissyöjänä en todellakaan halua sitä kanaa siihen liemeen, kiitos. ELi kasvisliemikuutio tai ihan vaan mausteita olisi parempi.

Vierailija
6/6 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssipata

• 3 dl vettä

• 1 kanaliemikuutio

• 3 rkl soijakastiketta

• 1 tl sokeria

• 1 sipuli

• 3 porkkanaa

• 1 punainen paprika

• 1 pieni kukkakaali

• 1 rkl rypsiöljyä

• suolaa

• mustapippuria

kasvissyöjänä en todellakaan halua sitä kanaa siihen liemeen, kiitos. ELi kasvisliemikuutio tai ihan vaan mausteita olisi parempi.

sitä kanaliemikuutiota sinne, olenhan kasvissyöjä. Olen kopioinut tuon ohjeen netistä sellaisenaan, ja eiköhän nyt jokainen kasvissyöjälle ruokaa tarjoava ihminen ymmärrä, että siihen pitää laittaa jotain muuta.

En edes muistanut, että tuossa reseptissä on kanaliemikuutio, koska en tietenkään sitä siihen laita, enkä muuten laita kasvisliemikuutiotakaan, koska ne ei ole musta hyviä, vaan muita mausteita.

Terv. Sen ohjeen laittanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan