Pukeutumisvinkkejä?
Auttakaahan te paremman tyylitajun omaavat av-mammat minua poloista. Olen 36-vuotias nainen, varreltani normaali ellen jopa hoikahko (175/69). En osaa pukeutua, teen alinomaan virheosotoksia kaupoista, jotka pitäisi kiertää jo tämänikäisenä ehkä kaukaa (HM, KappAhl, Lindex jne). Käytän usein farkkuja, niiden kanssa tylsääkin tylsempi kittana akryylineuletakki. Joskus suorat housut ja tylsä neuletekki sen kanssa. Haluaisin uskaltaa pukeutua eri tavalla. Tykkäisin vaikka käyttää tunikoita, mutta en osaa. Miten ihmeessä löydän oman tyylin?
Kommentit (35)
Olet 5 cm lyhyempi ja 9 kg painavampi kuin mieheni. Juu-u.
Ilmeisesti omaan lihaksia jotka painavat suhteessa enemmän kuin läski. Tunikoita en osaa käyttää koska en oikein tiedä mitä niiden kanssa laittaisin, leggingsit tuntuvat teinimäisiltä esim.
ap
en ole persjalkainen. Farkut yleensä pituutta 34 ja suorat housut täytyy ostaa "long" mittana. Sekin hiukan vaikeuttaa housujen löytämistä.
Esimerkiksi tyylikkäät istuvavartiset saappaat yhdistettynä tosi kapealahkeisiin housuihin voisivat sopia sulle sen haaveilemasi tunikan pariksi. Ja jos sulla on tosi kauniita kenkiä, voisit hankkia vaihteluksi myös 3/4-pituisia kapeita housuja niiden kanssa.
Muutenkin kenkiä kannattaa pukeutumista ajatellessaan katsoa aina ensin. Jos kengät ovat hienot, muu asu rakentuu siihen ympärille ikään kuin itsestään.
katsella kuvia muotilehdistä ja -blogeista, niiden avulla on helpompi sanoa, mistä tykkää ja mistä ei.
Mulla auttaa virheostoksiin se, että mietin aina vaatteita ostaessani, mihin jo olemassa oleviin vaatteisiin ja kenkiin katselemani vaate sopisi. Samoin sovitan aina ja kaikkea pitkään ja hartaasti ennen ostopäätöksen tekemistä.
Mäkin muuten haluaisin vähän parantaa tyyliäni, mutta tällä hetkellä kassakirstun pohja ammottaa, joten pitää vaan tyytyä vanhoihin vaatteisiin.
sellaista kuvakirjaa kauniista vaatekokonaisuuksista. Pohtia tarkemmin mitä ostan, että ne ostokset jollain tavalla sopisivat yhteen. Olen niin kyllästynyt näihin farmareihin ja mustiin suoriin housuihin. Tavallisiin neuletakkeihin ja t-paitoihin. Toisaalta rahanpuuten estää uusimasta koko garderobia. Olen ihan hukassa nyt. Lpasenikin (9v) sanoi juuri, etää olisin ihan kivannäköinen jos pukeutuisin rohkeammin. Voitte kuvitella, että olen jamassa. Viihdyn rennoissa vaatteissa, joten mikään jakkupuku + korkkarityylikään ei minulle sovi. Tai en koe omakseni.
Buahahahahaaa!
Olet naimisissa hernekepin kanssa, et suinkaan miehen.
Olet 5 cm lyhyempi ja 9 kg painavampi kuin mieheni. Juu-u. Tunikat käy, jos et ole persjalkainen.
Näitä on esim. Sokoksilla ja muissa isommissa liikkeissä. Ei tietääkseni maksa mitään, mutta toki hän sitten neuvoo käyttämään niitä liikkeen omia vaatteita ;) Mutta häneltä varmasti saisi hyviä neuvoja miten päästä alkuun tuossa pukeutumisasiassa, mitkä muutamat vaatekappaleet ostat ensin ja miten jatkat.
Ikää neljä vuotta vähemmän.
Mun suosikkikauppa on YourFace. Sieltä saa hyvälaatuisia vaatteita nimenomaan töihin, ja opastuksen vielä kaupan päälle.
Your Facesta olen ostanut muutamia suoria housuja, mutta koen jotenkin heidän mallistonsa liian hienoksi minulle työkäyttöönkään. Varteenotettava vinkki silti. En edes osaa kuvailla millainen tyyli minua viehättää. No.. Ulkotakeista minua viehättää maiharit, parkat. Kun taas trenssiä en voisi kuvitella päälleni laittavani. Paitapuseroitakin hiukan karsastan, ellen sitten niide päälle laita joatin neuletta. Korkokenkiä en oikein ole oppinut käyttämään. Ennemmin vaikka El Naturalista -tyyliset "töppöset" :-) Mustan kotelohameen tilalle villakankainen ruutuhame jne.
ap
Olet 5 cm lyhyempi ja 9 kg painavampi kuin mieheni. Juu-u. Tunikat käy, jos et ole persjalkainen.