Kodinkone ostettu juuri ja heti vikaa koneessa..
Osaisiko joku auttaa...
Ostin hieman yli viikko sitten uuden kodinkoneen liikkeestä ja jo nyt olen huomannut siinä vikaa. Voinko vaatia liikkeestä uuden koneen vai meneekö se suoraan takuun piikkiin eli huoltoon vaan yhteyttä?? Aamulla pitäis soitella enkä tiedä mitä tässä tilanteessa voin vaatia..
Kommentit (15)
kone on varmaan viallisena myytykin. Vaadi että kuljettavat sen pois ja antavat uuden tilalle.
korjaavat aina jos se vaan mahdollista on. Eivät siis anna suoraan uutta tilalle jos ei ole kyse ihan pikkuvempeleestä.
ja maanantaina vasta tuotiin kotiin asti, joten luulis et olisivat vastuullisia vaihtamaan koko koneen ihan uuteen. Mut en tiedä sitten noista lakipykälistä mitä ne mahtaa sanoa..
Ap
yrittävät korjata isompia koneita. Meillä meni tv rikki takuuajan puitteissa, vievät sen korjattavaksi ja vasta kun selvisi ettei sitä saa korjattua, saimme uuden tilalle.
ei kannata raivota puhelimeen.
1. Hakevat viallisen pois ASAP
2. Tuovat ja asentavat samalla väliaikaiskoneen
3. tuovat TAKUUkorjatun koneen ja asentavat sen.
4. Muista korostaa, että konetta käytetään teillä päivittäin.
Jos eivät anna väliaikaiskonetta, pyydä vuoden pyykinpesuaineet, 50 euron lahjakortti. Halvempaa heille kuin väliaikaiskoneen tuominen, asennus ja poisvienti. Kannattaa vaatia! Muista sanoa,että muuten peset vanhempiesi luona, jonne 12 km matkaa, se joka ilta edestakas on 10eur kilometrikuluja ja se sitten x päivät, jonka kone on poissa.
Päästä kyllä ottaa että juuri ostettu kone on nyt jo viallinen mut koitan ottaa rauhallisesti kun soitan huoltoon :)
ja olet oikeutettu myös menetetyn käyttöhyöyn korvaukseen. Vaadi vaadi, olet kuluttajana vahvoilla.
Minä hoidan asiat aina jämäkän asiallisesti joskus huumorikin auttaa. Aina on hyvää palvelua tullut takaisin. Raivoaminen antaa mielenvikaisen vaikutelman. (voivat jopa luulla että se raivohullu on rikkonut koneen tahallaan)
Mutta tottahan varmaan jokaista harmittais vastaavanlainen tilanne. Mut tapahtunu mikä tapahtunu.. Nyt vaan vaatimaan pikaista korjausta ja mahdollisesti jotain varakonetta jos ton vievät mukanaan.
Meillä oli sama juttu, korjaaja kävi ja totes, että muissakin koneissa ollut vika ja se poistuu, kun pesee toistamiseen pyykkiä. Näin kävi meillekin, en sitten ole ollut huolissani, toivottavasti futaa jatkossakin.
Minkä merkkinen kone teillä on? Ja mikä vika?
minä purin kaupan, jallitin niin kauan puhelimessa että suostuivat. Pesukone oli kyseessä.
Kävivät hakemassa koneen ja samalla toivat rahat takaisin.
Uudessa pyykkikoneessa ilmeni vikaa heti ensimmmäisessä käytössä. Ensin eivät liikkeessä meinanneet uskoa. Mutta sinnikäs olin ja niin lähettivät huoltomiehen konetta katsomaan. Heti myönsi vian. Uusi osa tilaukseen ... viikon sitä taisi joutua odottamaan. Konetta pystyi rajoitetusti käyttämään, joten mitään korvauksia en vaatinut ... sain koneeseen uuden osan ja kyseinen kone toimii yhä tänäkin päivänä palveltuaan jo noin 15 vuotta. Ohjelmakytkin oli viallinen.
Sinun tehtäväsi ei ole soitella maahantuojille tsm. ja sopia heidän kanssaan yhtään mistään. Myyjäliikeet usein pallottavat mielellään asiakasta, varsinkin jos vika on vähän hankalampi korjata. Kokemusta on, meille siunaantui yhdessä vaihessa aina rikkinäisiä laitteita autosta pyykkikoneisiin :/
Sanot jämptisti, että teiltä ostin tuotteen ja te siitä vastaatte. Minä olin aina auliin myöntyväinen, että joo, hyvä ajatus, soittaKAA TE maahantuojalle ja kertokaa sitten minulle mikä on vastaus. Itse en suostunut mitään soittokierrosta tekemään. Kyllä liike aina lopulta hoiti itse asian loppuun kuitenkin.
Ap