Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella olevasi töissä 70-vuotiaaksi asti?

Vierailija
07.02.2010 |

Minä en. Nytkin (ikää 33v) monesti mietin, että kunpa jo pääsisi eläkkeelle. 68 vuoden eläkeikäkin tuntuu lähes kidutukselta, en voi millään kuvitella, että käyttäisin "oikeuttani" jäädä töihin 70-vuotiaaksi asti. Jos sellainen oikeus siis totetutuisi, kuten tänään hesarin uutisissa joku virkamies oli kaavaillut...

Ja miksikö näin?

- en usko, että fyysisesti tulen kestämään. Istumatyö on ihmiselle täysin väärä olemisen tapa.

- minulla ei nytkään ole vapaa-aikaa. Viikonloput menevät kotitöitä tehden, usein töitä pitää kantaa kotiin myös silloin, viikolla on usein tehtävä ylimääräistä.

- motivaatio ei riitä. Työ sinänsä on ihan kivaa, mutta sitä on liikaa "tehostamisen" jälkeen = yhä pienemmällä porukalla pitäisi saada aikaan yhä enemmän. Palkalla saan juuri ja juuri maksettua peruselämisen, eli eipä ole siitäkään mitään lisähyötyä, jonka takia tekisin töitä enemmän kuin on pakko.

En oikein edes keksi, mikä olisi sopiva porkkana jäädä töihin. Keppejähän kyllä keksitään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi työn pitäisi olla mielekästä (ainakin tällä hetkellä on), palkan kohdallaan (tuskin laskee) ja mulla pitäisi olla hyvät mahdollisuudet vaikuttaa työhöni sisältöön (nyt ainakin on).

Lisäksi haluaisin ehkä jossain vaiheessa pitää sapattivapaata, vuorotteluvapaata tai jotain.

Vierailija
2/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on mahdollisuus tehdä esim. lyhennettyä työviikkoa niin sitten. Jos olisin huonossa kunnossa tai työ olisi puuduttavaa ja vielä pitäisi tehdä täyttä viikkoa niin tuskin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin yläkoulun ope

Vierailija
4/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimat työntekijät nostavat korkeinta palkkaa ja tekevät kaikkein vähiten töitä. Monesti heitä on siirretty jo joitakin vuosia ennen eläkeikää vähemmän vsstuullisiin jäähdyttelyhommiin. Näitäko uria tässä pitäisi pidentää?

Vierailija
5/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaikaikkiaan pysty kuvittelemaan tilannetta, että 70-v tekisi vielä sairaanhoitajan töitä.

Vierailija
6/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisin palkollisena, en voisi kuvitella.

Itsenäinen ammatti on aina motivoivampi.

Vierailija
7/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pystyisin ja jaksaisin, mutten halua! Eikä johdu siitä, ettei nyt olisi mielekästä. Olen yrittäjä ja tykkään työstäni, mutta aion kyllä nauttia elämästäni vapaalla vielä, kun kykenen eli 55-v eläkeikään tähtää tämä tyttö. :)

Vierailija
8/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ja tykkää tosi paljon työstään. Alkoi saamaan 63-vuotiaana normi eläkettä ja lisäksi käy töissä.

Vierailija
9/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos olen terve.

Ensinnäkin elintaso putoaa kun jää eläkkeelle. moni ajattelee että mitä eläkeläinen nyt enää tavitsee, mutta oikeesti hei, mihin ihmisen tarpeet ja halut katoaa? Jos on tottunut johonkin tiettyyn elämäntyyliin niin on vaikeaa sovittaa se uusiin tuloihin. Tietysti voi aina säästää etukäteen.

Toinen on elämäntapa. Musta on ihanaa olla töissä vaikka työ olisi huonompikin koska siellä on ihmisiä ja seuraa. Olen ollut työttömänäkin ja sellainen ei sopinut mulle yhtään. Syrjäytyisin varmaan aika nopeasti ja joutuisin hunningolle!

Mutta ihmiset on erilaisia. Mä ainakin halua ntehdä työtä juuri siksi että on rahaa, vaikka palkka ei olisi hyväkään se on aina isompi kuin eläke.

Vierailija
10/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska akateemisena silpputyöläisenä (pitkät opiskeluajat, humanistin huono palkka), eläkkeestä on tulossa pieni. Kävisin siis rahan takia.

Vierailija
11/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni.

Vierailija
12/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun työkaverit on olleet yhtä poikkeusta lukuunottamatta 63-65 vuotiaina siinä kunnossa, että on työyhteisön ja asiakkaiden kannalta ollut ihan hyvä, että ovat jääneet eläkkeelle tai ainakin lyhentäneet työaikaa. Jalka ei nouse ja ajatuskin liikkuu hitaammanlaisesti. Tämä yksi teki vielä pari vuotta töitä osa-aikaisena, mutta sitten loppui häneltäkin terveys.

Ainakin työkaverit ovat sanoneet, että just sen verran jakasvat töissä, mutta illalla aika menee sohvalla nuokkuessa ja mitään muuta ei jaksa.

Vaikea nähdä itseäni vielä 70-vuotiaana töissä.

Vierailija
13/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos terveys sallii..

Vierailija
14/14 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotiaana. Kyllä siihen mennessä on saanut töitä tehdä aivan riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi