Etäisä ei vie lasta tämän harrastuksiin :-(
Onko tällainen tavallaistakin eronneiden vanhempien keskuudessa?
Lapsella on viikonloppuisin harrastus, joka on sovittu ja maksettu ja jossa lapsi on käynyt aiemminkin. Avioeron jälkeen lapsen isä ei halua että "kontrolloin" häntä, joten hän ei vie lasta harrastukseensa.
Kontrollointisyytös tuli sen jälkeen kun olin muistuttanut häntä eräänä viikonloppuna harrastuksesta, sekä jälkeenpäin laittanut viestin ja kysynyt olivatko he siellä.
Kommentit (6)
jos lapsi ei harrastukseen itse halua, niin sitten et voi mitään.
siis isän hyväksymä? Jos se ei enää isälle sovi, kannattanee vaihtaa harrastusta tai harrastusaikaa.
Itse lähiäitinä pyrin järjestämään lasten harrastukset sellaisille päiville, jolloin lapset ovat minulla. Joskus tulee ekstraharjoituksia tai tapahtumia isän viikonlopuille, jolloin tietysti välitän tiedon isälle heti, ja kysyn, voiko lapsi mennä silloin.
Olen hyväksynyt, etten voi päättää, miten ex-mies käyttää tapaamisajat lasten kanssa, ja sen mukaan sitten elellään.
En katsoisi kovin hyvällä, jos ex-mies olisi minulta kysymättä ilmoittanut lapsen johonkin harrastukseen sellaisena iltana/viikonloppuna kun lapset ovat minulla...
joten en aio antaa hänelle tehtäväksi muistuttaa isää. Vanhempien tehtävä on hoitaa tällaiset asiat, lapsen ei tarvitse muistaa.
Toisekseen, kysymys on lapsi-vanhempi-harrastuksesta eli isä ja lapsi todellakin saisivat olla yhdessä.
Kyllä, kysymys on kiusanteosta.
t. ap
Isä ei tosin aktiivisesti osallistunut päätöksentekoon, mutta ei ilmoittanut vastustavansakaan harrastusta/aikaa.
Tässä vaiheessa kun harrastus on jo maksettu keväälle on ikävää että isä ei suostu menemään sinne lapsen kanssa.
t. ap
olen pahoillani puolestasi! ja lapsen puolesta myös.
Jos ei, niin onko se sitten niin lopullisen tärkeä harrastus?
Ja jos on kyseessä viikonloppuisä, niin ehkä sitä haluais itse kukin viettää aikaa enemmän lapsen kanssa. Voihan siinä olla kyse puhtaasti kiusaamisestakin, ainakin osittain.