Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka teette joka ilta tuoreen ruuan JA

Vierailija
06.02.2010 |

käytte töissä, ehdittekö lastenhoidon ja kotihommien lisäksi tehdä mitään muuta? Omat harrastukset yms?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että herään 5.50, vien koiran 6.35, lähden töihin 6.50, työt alkaa 7.00, pääsen töistä 15.30 vien koiran ja haen lapsen tarhasta, ollaan kotona 16.00 teen ruua ja se on syöty n 17.00, siivoan keittiön ja keitän kahvit, katotaan telkkua ja leikitään, lapsi kylpyyn klo 19 ja iltapala ja pesut ja satu ja nukkumaan klo 20, sitten vien taas koiran 45 min lenkille ja menen sen jälkeen suihkuun ja laitan aamun vaatteet valmiiksi kello on 21.30, valmistelen seuraavan päivän ruokaa jos tarvitsee ja jos ei niin surffaan tai katon telkkua ja menen nukkumaan 23.00 tai 23.30. eipä tässä tartte paljoa harrastaa..

Vierailija
2/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yleensä siihen ruuanlaittoon ei mene 20 min kauempaa aikaa, usein ei edes sitä. Suosimme välimeren-tyyppistä ruokaa ja wokkeja, tulevat nopeasti.

Kotihommat menee nopeasti: tiskit koneeseen, kone päälle kun on täysi, eikä se pyykinpesukaan (vaatteet koneeseen, kone päälle, vaatteet pois ja narulle) kauheasti aikaa minusta vie - tosin kumpikaan kone ei meillä laula päivittäin vaan 2-3 päivän välein. Illalla ennen kun lapset menee nukkumaan kerätään päivän lelut, laitetaan vaatteet paikoilleen, likapyykit koriin jne. Vie max 15 min. Silitän omat ja lapsen vaatteet joskus kun lapsi katsoo piirrettyjä ja katson itse samalla. Mies silittää omat vaatteensa.

Harrastan mm. tanssia (käyn kerran viikossa tunneilla, mutta useimmat harrastukseni ovat sellaisia että voin tehdä niitä kotona tai muutoin nopeasti (lenkkeily, lukeminen, leffat, kirjoittaminen, vaatteiden suunnittelku+tekeminen+muokkaus yms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lyhyttä päivää. Lapset päiväkotiin klo 7.50, töihin klo 8.00. Töistä päiväkodin ja kaupan kautta klo 14, jonka jälkeen teen ruuan, esim. paistettua tai uunissa haudutettua kalaa, vihanneksia ja perunaa. Mies tulee kotiin klo 16.30 jonka jälkeen syödään. Lasten kylpy klo 19 ja lapset nukkumaan n. klo 20. Itse menen salille tai lenkille n. klo 20.30. Viikonloppuisn harrastetaan ja ulkoillaan perheen kanssa koko päivät. Tulisin hulluksi, jos en urheilisi. Tiskikone ja pyykkikone täyttyy kuin huomaamatta päivisin eikä niiden purkaminenkaan vie mielestäni kamalan paljoa aikaa.

Vierailija
4/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyopaikalle? Menetteko autolla? Ruuhkat, parkkeeraaminen, tyovaatteiden vaihtaminen yms?

Kunhan ihmettelen...

Vierailija
5/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Turussa n. 2 km työpaikaltani, joten työmatkaan menee autolla n. 5 min ja pyörällä 10 min. Aivan ihanaa, en suostuisi koskaan muuttamaan esim. Helsinkiin, koska mielestäni elämänlaatuun vaikuttaa kovasti se, että ei tarvitse tuntia istua ruuhkassa aamulla ja työpäivän jälkeen.

Vierailija
6/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jo paivakodille (noin 1km) autolla 10 minsaa ja siita tyopaikalle (6km) noin 20-30 minsaa!

Kotiin pain tullessa, matkat kestaa puolet vahemman...

6

Vierailija
7/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalta on siis 200 metrin matka päiväkodin ovelle, elikka aika unelma tilanne siinä mielessä. Ja Turkuunkin ollaan kaikenpuolin hyvin sopeuduttu vaikka alunperin ollaan Tampereelta ;)

Vierailija
8/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapset ei oo "päiväkoti-iässä" enää. Kun olivat olin kotona.

Nyt alakouluikäiset lapset.

Hyvin ehtii kun mies ottaa yhtälailla osaa kotihommiin, myös ruoan laittoon.

Mut mä myös teen 3 viikon ruokalistan etukäteen. Ja paistan esim. jauhelihakeittoa varten jauhelihat pakkaseen, lihapullat samoten. Lihat ja kalat paloittelen valmiiksi myös pakkaseen.

Samoin jos tänään syödään perunamuusia ja lohta, teen muusia niin paljon, et seuraavana päivänä syödään jauhelihaperunasoselaatikkoa jonka teen niin valmiiksi illalla, että seuraavana päivänä vain sekoitetaan siihen munat ja heitetään uuniin.

Joskus käynyt niin, että esim olen aamuvuoron jälkeen nukahtanut sohvalle ja herännyt klo 8 illalla ja mies ei oo ollut kotona niin lapset on itse keittäneet nuudelia ja sulattaneet valmista lihaa pakastimesta sen kanssa.

Eli en kasvata uusavutomia lapsia. Sekin auttaa paljon.

Vierailija
9/9 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joudun viemeään lapsen päiväkotiin, niin aikaa menee 20min, mutta mies hoitaa pääsääntöisesti lapsen viennin.

Työpäivä päättyy yleensä klo. 15, joten ehdin kyllä tekemään ruoan ja illasta jää vielä aikaa perheelle, harrastuksille ja kotihommille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme