Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syötte lihaa?

Vierailija
06.02.2010 |

Nyt kun Evirakin on tuonut julki, että lihatuotteita ei tarvita terveellisessä ruokavaliossa, mikä on syynä sille, että jatkat lihan syöntiä?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ruuansulatukseni ei kestä papuja eikä muita kasviperäisiä proteiinilähteitä ja koska voin hyvin, jos saan riittävästi proteiinia ravinnosta. Muualta en saa.

Jonkun soijan riistoviljely ja raahaaminen ympäri maailmaa on varmasti haitallisempaa kuin kotimaisen lihan syöminen!

Vierailija
42/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanviljely saastuttaa luontoamme? Maanviljelys on suurin vesistöjemme saastuttaja. Syön lihaa jatkossakin, se on varma, se on niin hyvää!

Asun pienen järven rannalla, ihanat maisemat, mutta kukaan ei käy kesäkuun jälkeen uimassa, kun maajussit on järven rehevöittäneet, kasvattaessaan viljaa. Silti syön lihaa, viljaa ja kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun soijan riistoviljely ja raahaaminen ympäri maailmaa on varmasti haitallisempaa kuin kotimaisen lihan syöminen!

t. Ei-ap, mutta lihan syönnistä nimenomaan ekologisista syistä luopunut

Vierailija
44/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Ei-ap, mutta lihan syönnistä nimenomaan ekologisista syistä luopunut

Ole syömättä lihaa, se on sinun valintasi, niinkuin medium pippuripihvi minunkin,nam!

Vierailija
45/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja inhoan kaikkia soijahärpäkkeitä.

Vierailija
46/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita syitä ei tarvitse olla.

Vierailija
47/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en söisi? ei ne vaarallisia ole!

Vierailija
48/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdottoman hyvää ja ravitsevaa -eipä sen kummempia syitä tarvita.

Kohta on kesä ja pääsee taas grillailemaan...nam!

Vierailija
49/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin soijarouhetta, en oppinut pitämään siitä. Jos joku edes aloittaa "sä maustit sen väärin", tulen ja tinttaan...;) Maustan hyvin vahvasti (suomalaiseksi siis) mutta sitä makua + rakennetta ei mikään peittänyt alleen, edes kunnollinen chili. Tofu menisi vielä, mutta miehelle ei maistu yhtään.

Siemenet ja pähkinät tuottavat vatsalle ongelmia molemmilla.

Eli siis "ei kiitos" lihankorvikkeille ja "kyllä kiitos" lihalle! Meillä syödään kalaa, kanaa sekä nautaa. Tehotuotettua, ilman syyllisyyttä.

Vierailija
50/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

navetassa ja se on hyvää. Ei tulisi mieleenkään että perheemme ruoka olisi jonkun ulkomaisen gm soijan tuonnin varassa.

Vierailija
51/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vain siksi että se on kivaa tai hyvää.

Minä pidän lihasta, mutta ei se tarkoita ettei minulla olisi mkitään rajoja. En esim hakkaa ihmisiä tai käy vieraissa.

Vierailija
52/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha kuuluu täysipainoiseen ruokavalioon. Ja olen ollut kasvissyöjä myös, ja voin huonosti koko sen ajan.

Vierailija
53/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mausta. Kala, kana, lammas, nauta, porsas - kaikki menee. Olenkin aikamoinen foodie.

Vierailija
54/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta syöminen niin varmasti silloin loppuu myös viljely eli saastuttaminen.

Vierailija
55/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas käyn mielummin vieraissa kuin söisin lihaa

Minä taas nautin kaltaistesi kiusaamisesta: pidän lihasta, matkustelen usein ulkomaille, omistan sekä ison maastoauton että urheiluauton -viritettyjä molemmat asun viherpiipertäjien standardeilla jättimäisessä talossa ym ym...

Arvaas mitä meillä on illalliseksi? Aivan oikein -lihaa!

Sitä on huomennakin, erilaista tosin.

Vierailija
56/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se soijat ja rehut kasvisyöjillekin tuottaa. On hyvä brassailla luomuilla, kasvissyönnillä, gm vastustamisella kun ei ole pelkoa että oma perhe näkisi nälkää.

Vierailija
57/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestäni eläinten kiduttaminen ihmisten mukavuuden halun tyydyttämseksi, on todella moraalitonta.

Kyllä turkissa kulkeva ihminen on ällöttävän ja todella älyttömän näköinen...sehän on aivan sama, kuin lihan kasvattaminen syömistä varten..

Vierailija
58/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se soijat ja rehut kasvisyöjillekin tuottaa. On hyvä brassailla luomuilla, kasvissyönnillä, gm vastustamisella kun ei ole pelkoa että oma perhe näkisi nälkää.

Tämä länsimainen lihantuotanto on juuri sitä kaikkein moraalittominta toimintaa.

On aivan selvä, että kehittyvissä maissa syödään lihaa...eihän siellä edes ole tehotuotantoa. Juurikaan.

Vierailija
59/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista on loputon. Syön siksi lihaa, koska se kuuluu ihmisen ruokavalioon, on aina kuulunut. Se maistuu hyvälle ja siitä saa parhaimpia ruokia ja syöminen on nautinto. Lihan rasvainen maku tyydyttää nälän ja pekonin maku on sellainen, että sitä ei iduilla voi korvata. Lihan syöminen on kuin hyvää seksiä parhaimmillaan. Siihen tulee himo ja mikään ei voita rapeaksi paistetun pihvin tai riistan makua. Liha on pääruoka ja muut ovat lisäkettä.

Vierailija
60/75 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas käyn mielummin vieraissa kuin söisin lihaa

Minä taas nautin kaltaistesi kiusaamisesta: pidän lihasta, matkustelen usein ulkomaille, omistan sekä ison maastoauton että urheiluauton -viritettyjä molemmat asun viherpiipertäjien standardeilla jättimäisessä talossa ym ym...

Arvaas mitä meillä on illalliseksi? Aivan oikein -lihaa!

:D Noloa, että paljastat sen..

Sitä on huomennakin, erilaista tosin.