Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö töihin meikata?

Vierailija
06.02.2010 |

Olen tässä pohtinut, täytyykö töihin meikata. Ei, en todellakaan aio meikata. Mutta mietin hymynkare huulilla - ja pieni pelko takapuolessa - mitä ihmiset siitä tuumivat.

Mitä siis ajattelet naisesta, joka ei meikkaa töihin lähtiessään? Olen lastenhoitajana päiväkodissa. (on kai eri juttu jos tekee asiakaspalvelua, hankkii firmalle asiakkaita tai ajaa rekkaa ilman meikkiä)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä nuo lehmät ole siitä sen kummemmin ammuneet. ilmeisesti kelpaan luomupäställä, ainakin niille. Eipä ole maitoautokuskikaan jättänyt maitoja tankkiin minut nähdessään, eikä seminologi jättänyt vielä yhtään kantturaa siementämättä minun meikittömyyteni takia.

Vierailija
2/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä nuo lehmät ole siitä sen kummemmin ammuneet. ilmeisesti kelpaan luomupäställä, ainakin niille. Eipä ole maitoautokuskikaan jättänyt maitoja tankkiin minut nähdessään, eikä seminologi jättänyt vielä yhtään kantturaa siementämättä minun meikittömyyteni takia.

Koulussa osa naisista meikkaa, osa ei. Itse meikkaan kevyesti, koska olen tällainen vaalearipsinen, punakirjavaihoinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajalla ole oikeutta vaatia tuollaista, jos nyt työnkuva ei suoraan sitä edellytä (esimerkiksi meikitön kosemtiikkamyyjä/edustaja olisi vähän epäuskottava).

En näe meikkaamista myöskään asiakaspalvelu- tai edustustyön edellytyksenä. Riittää, että on siisti, huoliteltu ja asiaankuuluvasti pukeutunut. Tämä ei minusta vaadi huulipunaa naiselta sen enempää kuin mieheltäkään.

Vierailija
4/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli peitän mustat silmänaluset, laitan luomiväriä ja ripsaria. Lopuksi kevyt tujaus puuteria ettei naama näytä rasvaiselta.

Tuohon rutiiniin kuluu aikaa ehkä 2 minuuttia. Ehtii hyvin kiireisinäkin aamuina.

Vierailija
5/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvailen tässä itseni: punainen nenä, couperosaa nenänpielissä ja poskissa, ihmeellisiä laikkuja siellä täällä.

Kyllä isompikin mies itkisi äitiä, jos näkisi minut ilman meikkiä.

Vierailija
6/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi meikata jos sun töitä ajattelee.

hölmön näköistä joskus kun jollain on meikit miten sattuu esim.ripsarit poskilla yms. jos on vaikka vähän touhukkaampi työ.

Vierailija
7/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei ainakaan mitenkään huomattavasti, aika luonnollsista porukaa koko avokonttori täynnä.

Vierailija
8/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tosi paljon naturellejä töissä :) Osa meikkaa hieman, kuten pohjustus ja ripsari. Tähän jälkimmäiseen porukkaan itsekin kuulun.

Vierailija
9/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on maanviljelijä niin miksipä sitä meikkaisi mutta jos on vaikkapa kaupan kassalla niin mielestäni pitää jo vähän meikata, puhumattakaan monista muista asiakaspalveluammateista. Ja siis, meikkaamisella en tarkoita sotamaalausta, vaan sitä, että tekee itsestään hieman huolitellumman. Sellaista naista ei olekaan jota esim. ripsiväri ja kevyt huulikiilto ei saisi huolitellumman näköiseksi. Ja sitten tosiaan jos iho on huono ja on asiakaspalvelussa niin on kohteliasta laittaa meikkivoidetta edes vähän.