Kannattaako turvakaukaloon ostaa se jalusta?
Saimme yhdella vauvalla kaytetyn Maxi-Coai turvakaukalon ilman jalustaa. Meilla on 2 autoa ja kaukaloa tullaan kayttamaan molemmissa autoissa. Kahta jalustaa nyt tuskin ostaisimme, vaan se ainoa tulisi olemaan mun autossa.
Nyt tuo jalusta olisi stockan kanta-asiakasetuna (en tosin tieda, onko se merkittavasti edullisempi). Mies ei haluaisi jalustaa ostaa, mutta mita mielta - kuinka paljon se tuo turvallisuutta lisaa?
Kommentit (14)
koska törmöystilanteessa se"joustaa" JA OHJAA OSAN TÖRMÄYSENERGIASTA pois vauvan vartalosta. vauva paiskautuu täysillä eteen tai taakse jos on pelkässä kauakalossa vöiden varassa.
mutta helpottaa kun ei tarvitse vöitä olla koko ajan laittamassa kiinni. Minua on helpottanut paljon yksin kulkeminen uhmiksen ja vauvan kanssa. Ei tarvitse kuin napsauttaa kaukalo paikalleen ja sitten uhmiksen vuoro mennä autoon.
muut lapset osaa kulkea jo itsekseen ja istuvat korokkeella, laittavat itse turvavyot jne.
Jalustaa ei aiemmin ole ollut. En vain tieda kun se hinta on kuitenkin 136€ ja kaukalon kayttoika vain vajaa vuoden. Raaskiiko sita ihan mukavuussyista ostaa, aiemmin ollaan ihan nopsaan ne turvavyot laitettu.
niin en ostaisi! Kun ei ole muita pieniä lapsia. Niin lyhyt käyttöikä tosiaankin. Ellei sitten ole tulossa lisää lapsia.
Meillä se sitten vei enemmän tilaa. Ei paljoa mutta kuitenkin. On vänkärinpuolen penkki aika edessä. Että jos on kovinkin pieni auto niin ei sitten ole hyväkään. Meillä on farmari 406 Peugeot.
jos vaan olis ollu varaa. joskus kun on paljon etappeja yhdellä reissulla se turvavöiden kanssa remplaaminen on raivostuttavaa, jotenkin se vyön reunakin "löystyy" eikä sujahda paikalleen niinkuin alussa...
ja tietty jos ylipäätään liikkuu paljon autolla niin kyllä uskoisin että kantsii ostaa
Kahdella ekalla ei ollut telakkaa turvakaukaloon, kolmannelle sen hankimme. Ja se on kyllä tosi kätevä! Enää en haluaisi olla ilman. Lapsen koosta riippuen sillä on käyttöikää n. vuoden verran, ja sen voi myös halutessaan myydä eteenpäin. Eli suosittelen lämpimästi telakkaa.
Kun saa vähän tiukemmin kiinni penkkii ja on vähän ylempänä kaukalo. Meillä Volkswagen Passat variant, istuin kaukaloineen mahtui hyvin vänkärin puolelle ilman että etupenkkiä olisi tarvinnu kamalan eteen siirtää..
kummallakaan lapsella jalustaa, enkä sitä kaivannutkaan. Minusta turvakaukalon sai tukevasti kiinni ihan vöilläkin, eikä ollut vaikeaa. Tosiaan se käyttöaika on aika lyhyt (meillä 8kk), jos ei jatkossa tarvi.
jos sitä ei ole ollut, ei osaa kaivata. Mutta jos sitä on käyttänyt, ei enää millään henno luopua.
Minä en luopuisi.
On niin äärettömän kätevä loksauttaa kaukalo telakkaan, aikaa menee se sekunti. Ja vaikka 8 lapsen äiti olenkin, en minä niitä vöitä kietoisi kaukaloon edes kymmenessä sekunnissa, koska ne tosiaan pitää laittaa just kunnolla ,jotta kaukalo olisi turvallinen.
ja joku tuolla puhui hinnasta niin itse ostimme gracon kaukalon jalustalla ja maksoi yhteensä n 180e (v 2008)
Eli jos joku ostamassa uutta istuinta niin ehdottomasti kannattaa ostaa jalustan kanssa. Helpottaa ja nopeuttaa elämää vauvan kanssa. Kuten sanoit niin siitä ei enää luopuisi kun sen on kerran hommannut:)
T: viiden äiti
jos sitä ei ole ollut, ei osaa kaivata. Mutta jos sitä on käyttänyt, ei enää millään henno luopua. Minä en luopuisi. On niin äärettömän kätevä loksauttaa kaukalo telakkaan, aikaa menee se sekunti. Ja vaikka 8 lapsen äiti olenkin, en minä niitä vöitä kietoisi kaukaloon edes kymmenessä sekunnissa, koska ne tosiaan pitää laittaa just kunnolla ,jotta kaukalo olisi turvallinen.
En vain tieda kun se hinta on kuitenkin 136€ ja kaukalon kayttoika vain vajaa vuoden. Raaskiiko sita ihan mukavuussyista ostaa, aiemmin ollaan ihan nopsaan ne turvavyot laitettu.
Kyllä minusta kannattaa mukavuussyistä nimenomaan ostaa. Kun toisessa kädessä on kaukalo ja toisessa 2 kauppakassia ja kaukalo menee yhdellä heilautuksella ja naksauksella paikalleen niin on se tosi jees.
Laskin aikoinaan jalustaa ostaessa käyttöpäivälle hinnan: 50c/päivä. Ilomielin maksoin sen kun lähtöjä on ainakin 2-6/päivä. Suosittelen todella!
Meilla on mun autona Rellu Laguna, jolla paaosin tulen kulkemaan vain vauvan kanssa, tuskin enempaa kuin yhden reissun paivassa, jos sitakaan.
Miehella on Volkkari Golf Variant ja han kuskaa noita isompia koululaisia.
Toki ma sen ymmarran ja voin kuvitellakin, etta se telakka tuo aikalailla kayttomukavuutta, eika siita luopua halua, kun kerran on ostettu. Mutta tosiaan naita automatkoja ei meilla kovin paljon vauvan kanssa tule olemaan ja tulemme kulkemaan myos bussilla ja kavellen. Siksi sita miettiikin, viitsiiko sita telakkaa ostaa nain pieneen kayttoon.
telakkaa Maxi Cosi -kaukalolle, autolla liikutaan vain muutamia kertoja viikossa ja hyvin tyytyväisiä ollaan oltu 6kk kokemuksen perusteella. Paljon kätevämpi käyttää kuin se että niitä turvavöitä joka kerta väännetään. Aika paljon mokia turvavyökiinnityksen kanssa on huomattu onnettomuustilanteissa, eipä tarvi pelätä sitäkään että olis väärin/huonosti kiinnitetty.
Lisää turvallisuutta sen takia, että turvavöitä ei tarvitse joka kerran uudelleen virittää. Ei telakka ole tosiaankaan pelkästään mikään "mukavuuslaite". Kun turvavyöt viritetään joka kerta uudelleen, virheasennuksen mahdollisuus on suurempi. Nyt kun turvavyöt on kerran kiinnitetty oikein ja kunnolla telakkaan (välillä toki tarkastetaan, että ovat kiinni asianmukaisesti), virheasennuksen riskiä ei ole.
Meillä myös telakka ja turvallisuutensa lisäksi se on myös mukava käyttää - iskiasta ajoittain potevana kiitän, että ko. telakoita on keksitty eikä tarvitse könytä kierossa kiinnittelemään vöitä!