Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kukaan laskenut paljon tulee yhdelle itse tehdylle

Vierailija
06.02.2010 |

soseelle hintaa? hedelmö,kasvis,liha-kasvis? voisi ihan verrata onko havlempaa vai ei

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat on aika paljon halvempia kuin jotkun eksoottiset hedelmät ja itse kasvatetun hintaa on vaikea arvioida.

Pelkkää kilohintaa ei myöskään voi verrata, vaan pitää verrata suhteessa raaka-aineen määrään, valmissoseissahan on vettä jopa yli puolet.

Mutta totta kyllä on, että varsinkin tarjouksessa alle 4kk ikäisen soseet ovat välillä niin halpoja, että itse tekeminen tuskin ainakaan kovin kannattavaa on... Isompien soseiden kanssa on sitten vähän eri juttu, ehkä tarkoituksena on totuttaa ne pienten vauvojen vanhemmat valmissoseisiin ja sitten isomman kohdalla ei enää jaksettaisi tuijottaa hintaa...?

Vierailija
2/3 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihasoseelle (pienempi purkki, olikohan se nyt sitten 125g) tuli hintaa noin 18senttiä.

Käytän kasviksia niin, että puolet porkkanaa ja mitä nyt sattuu halvalla saamaan, kurkkua, tomaattia, kukkakaalia, vähän sipulia, maissia jne.

Lihan otan sitä mitä on tarjouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse teen, eihä se paljoa ole, mutta jos kaikki kulut kerran lasketaan, niin silloin myös mahdollinen tiski soseen tekemisessä. Tiskatessa kuluu vettä, meillä sähkö lämmittää veden , OK-talo, jne.

Jos 25snt on ruokapurkki tarjouksessa, ostan silloin niitä kasan erilaisia, muuten teen itse lämpimät ruuat: ison kattilallisen eri ruoka-aineista keräten ja pakastan, niin saan kerralla.

Perusaineet ovt suurin piirtein samat peruna-porkkana, vähän valkosipulia, keittojuureksia välillä vaikka onkin lanttua seassa, kukkakaalia, parsakaalia ym. vaihtelevasti ja sitten vuoroon käsittelemätöntä lihaa, kanaa, kalaa..., tilliä tai persiljaa...

Meillä pienessä kylässä halvin sose purkki on 80snt hedelmä tai marjaa. Jos menen kauemmaksi kauppaan S-marketissa saa jo n.30 snt:llä marjaa ja hedelmiä.