lapsilla kestovaippoja käyttävät!
Minkälaisia kuukautissuojia itse käytätte? Käytättekö kertakäyttöisiä vai kestosuojia?
Kommentit (8)
Miksi käytät lapsella kestoja? Miksi itse käytät sitä mitä käytät? Onko syyt eettisiä, terveydellisiä vai mitä?
Saa lapsilla kertakäyttövaippoja käyttävätkin vastata :)
hänen myötään minusta tuli myös
syyt: mukavuus, ekoilu
-nyt kuppia tyhjäämään
Pääasiassa siis kestoja itselläkin. Paljon miellyttävämpiä iholle... ei hiosta, ei hankaa eikä tartu karvat kiinni väärinpäin kääntyneeseen siteeseen..
Suurin syy on se että kestoilu on mielestäni helppoa ja hauskaa, mikään sen ihanampaa kuin löytää entistä ihanampia vaippoja, muina syinä raha ja ympäristöystävällisyys..
Ei ole järkeä ostaa mitään kestoja tai kuukuppia, koska mulla on menkat niin harvoin.
että en tahdo jättää jätevuorta vaipoista. Toisekseen koska minusta ne tuntuvat luonnollisemmilta ihoa vasten. Itse saan kuukautissiteistä ihottumaa ja ne tuntuvat muutenkin ikäviltä ja hengittämättömiltä, mutta kuukupista ja kestosuojista en koe näin.
Päiväsaikaan aina kuppi, yöksi useimmiten laitan kestositeen, en tiedä miksi. Varmaan jokin totuttu tapa ajoilta, jolloin vielä käytin kertakäyttöisiä, silloinkin päivällä pidin tamponia ja yöllä sidettä.
Tosin mulla ei oo vähään aikaan ollu tarvetta ollenkaan, kun ei ole menkat alkaneet raskauden ja imetyksen jälkeen hormonikierukan ansiosta. Alunperin innostuin kokeilemaan kestositeitä sitä myöten, kun esikoisella aloin testata kestoja, ja huomasin, että hänen ihonsa (lievästi punoittava pylly) parani oitis. Itsekin kärsin jatkuvista hiivatulehduksista, kutinasta ja punoittavasta ihottumasta, joita en ollut osannut yhdistää kertakäyttöisiin kuukautissuojiin, mutta nämä katosivat heti, kun otin kestositeet kokeiluun. Siskoni sitten vinkkasi kuukupista, ja kävin samantien ostamassa sellaisen. Esikoiselleni kestoja aloin testaamaan alunperin siinä toivossa, että niillä säästäisi rahaa.
, mutta ainakin itsellä kestot on paljon mukavampia, ei hankaa tai hiosta.