Todella paha mieli
Olen raskaana ja välillä hermot on ollut kireällä. Tänään töistä kotiuduttua mies taas vaan valitti ja kitisi koko illan. En enää jaksanut kuunnella sitä kitinää, vaan pyysin miestä poistumaan sohvalta (vierestäni) vaikka toiseen huoneeseen katsomaan telkua, jotta saan olla rauhassa. Ei uskonut, vaikka kuinka pyysin siirtymään ja lopulta käskin poistumaan. Noh, mies ei reagoinut "poistumiskäskyyni", joten hermostuksissani tönäisin hänen kättään jalallani, kun makasin itse sohvalla, ja hän istui jalkopäädyssäni.
Ja mitä mies teki? Löi niin kovaa kuin pystyi mua nyrkillä jalkaan ja heitti pöydällä olleet astiat + muut tavarat mun päälleni. Ja häipyi.
Nyt itkettää ihan helvetisti. Okei, mä tönäisin hänen kättään jalallani, mutta oliko pakko lyödä nyrkillä?
Niin paha mieli, että pää tuntuu hajoavan ja itkusta ei tule loppua. Miten tämän sotkun nyt selvittäisi?
Kommentit (20)
Voimia! Riidelkää, sopikaa, puhukaa, puhukaa, puhukaa!! Ja sopikaa että oli viimeinen kerta kun toiseen kajotaan väkivaltaisesti.
Voi että :(
Välillä me ihmiset ollaan vähän äkkipikaisia.
Ja miehet on ihan tyhmiä kun häipyvät..
Kyllä se sun mieheskin tajuaa että riita syntyi turhasta. Ota nyt vaan rauhallisesti vauvankin kannalta..
Todella väärin teki miehesi:(
Hänhän se sinua kiusasi alun perinkin...
Miehesi oli väkivaltainen. Ei se, että tönäisit häntä jalallasi oikeuttanut tuohon lainkaan!
Voi ei...
Siksi "määräsin", koska en jaksannut enää kuunnella sitä haukkumista. Halusin olla rauhassa.
Mutta olisin vain kaivannut asiallisia vinkkejä siitä, miten tilanne saataisiin ratkaistua, kun mies kotiutuu, mutta taisi olla liikaa pyydetty.
Kunhan sitten vain purin pahaa mieltäni.
ap
Määräät mihin toinen menee?
Jos ottaa kumppani päähän, niin sinunhan se pitää persus nostaa. Ei toisinpäin.Ei tollaseen voi sanoa mitään: keskenkasvuista: sinä alat työnteleen ja kiukuttelet kun toinen mottaa takasin?
Miten ajattelitte kasvattaa lapsen väkivaltatilanteessa: mene pois tai lyö takasin? :D
Muista, että miehesi teki todella väärin ja hänen on tämä ymmärrettävä. Älä alistu.
Mun mielestä teissä molemmissa oli syytä. Kuten joku kirjoitti, jutelkaa tilanne selväksi ja sopikaa ettei näin enää tapahdu. Raskaana voi olla herkkä hermostumaan, mutta entä jos miehelläsi tosiaan oli raskas työpäivä ja halusi kertoa siitä sinulle, jotta saisi rentouduttua.
Tommostahan se on. Toinen provosoi ja toinen provosoituu ja sitten on paha mieli kaikilla.
Nyt menet sun miehen luo ja puhutte. Kysyt mikä häntä painaa kun aina pitää valittaa. Ei miehetkään turhasta valita. Pyydät anteeksi omaa käytöstäsi ja kerrot kuinka paha mieli sulle tuli miehen käytöksestä. Varmasti häntäkin kaduttaa ja harmittaa ja pyytää sulta anteeksi.
Mut kieltämättä mulle ei ole koskaan tullut mieleen, et mä voisin käskeä miehen toiseen huoneeseen jos mua ärsyttää. Mun tehtävähän se ois siitä lähteä. Sen selvempää riidan haastamista ei oikein voi olla pitkän viikon jälkeen perjantai-iltana, kun alkaa pomottaa toista.
Mun mielestä teissä molemmissa oli syytä. Kuten joku kirjoitti, jutelkaa tilanne selväksi ja sopikaa ettei näin enää tapahdu. Raskaana voi olla herkkä hermostumaan, mutta entä jos miehelläsi tosiaan oli raskas työpäivä ja halusi kertoa siitä sinulle, jotta saisi rentouduttua.
Lue viesti uudelleen, ja koeta eläytyä tilanteeseen. Koeta oikein kovasti.
Siis mä en nyt saanut oikein selvää sun viestistä. Valittiko mies, vai haukkuiko sua? Nehän on kaksi aivan eri asiaa. On ihan normaalia, että perjantaina valitetaan väsymystä, mut haukkuminen ei ole normaalia.
Ja mies on nyt siis jossain? Lähtikö vihapäissään vai laukesko tilanne sitä ennen?
Niin se on paaljon helpompaa kuin alkaa kenenkään
kanssa vänkäämään jos näkee, että toisellakin on pinna kireellä
Miksi ap et siirtynyt muualle vaan hait riitatilannetta? Olisko sulta menny maine ja kunnioitus?
Siksi "määräsin", koska en jaksannut enää kuunnella sitä haukkumista. Halusin olla rauhassa. Mutta olisin vain kaivannut asiallisia vinkkejä siitä, miten tilanne saataisiin ratkaistua, kun mies kotiutuu, mutta taisi olla liikaa pyydetty. Kunhan sitten vain purin pahaa mieltäni. ap
ja mieheni tekee pitkää päivää ja hänellä on välillä pinna myös kireällä. Siitä huolimatta en potki miestäni vaan mikäli tilanne alkaa ärsyttää, sanon asiasta. Jos tämä ei auta, vaihdan paikkaa. Mielestäni mikään ei oikeuta käyttämään minkäänlaista väkivaltaa toista kohtaan (edes sitä ns. pientä).
Lue viesti uudelleen, ja koeta eläytyä tilanteeseen. Koeta oikein kovasti.
jos ei ole kokemusta henkisestä väkivallasta.
Tilanteessahan on ollut varmasti voimakas väkivallan lataus ap:n miehen reagoinnista päätellen.
Siis mä en nyt saanut oikein selvää sun viestistä. Valittiko mies, vai haukkuiko sua? Nehän on kaksi aivan eri asiaa. On ihan normaalia, että perjantaina valitetaan väsymystä, mut haukkuminen ei ole normaalia.
Ja mies on nyt siis jossain? Lähtikö vihapäissään vai laukesko tilanne sitä ennen?
Kitisi, matki mua jne....en oikein tiedä mitä, riidanhaastamista kai.
Ja siksi pyysin häntä poistumaan, koska olin ko. huoneessa ensin lepäämässä ja katsomassa telkkua. Hän siis tuli myöhemmin paikalle ja aloitti päänaukomisen.
Ja en nyt sentään potkaissut, vaan tönäisin/työnsin häntä jalallani, jotta hän nousisi ja häipyisi.
Mutta totta, en ole syytön - tai niin edes väittänytkään. Kunhan purin tätä ahdistavaa oloani. Tuli vaan niin surullinen olo.
ap
Mistä se mies kitisi ja valitti?
Mun mielestä toista ei potkita, lyödä tms. mistään syystä. Ja olen jopa sitä mieltä, että vaikka toinen aloittaa väkivaltaisuuden, täytyy pystyä olemaan lähtemättä siihen mukaan.
t:väkivaltainen nainen, joka ei yritä syyttää omasta väkivaltaisuudestaan miestään. paljon on tehty ja varmasti vielä on paljon tehtävä, mutta ongelma on mun
Toi tilanne ei ois mitenkään miellyttävästi päättynyt muutenkaan, sun mieshän selvästi vaan etsi syytä hermostua.
Totta kai sulla on paha mieli, ja raskaana sitä on herkkänä. Ei toi ollut hyväksyttävää käytöstä, sä varmasti vähän säikähditkin.
Kun ootte nukkuneet pahimman hässäkän yli, niin puhukaa ihmeessä siitä ettei tollasta saa tapahtua. Muuten sä alat etääntyä miehestä pikkuhiljaa, ja kun teillä on vauvakin tulossa, niin edessä voi olla vaikeat ajat.
Mäkin pyytäisin poistumaan jos toinen tulee vaan vittuilemaan ja saattaisin jopa myös työntää jos ei kehoitukset mene perille. Mutta nyrkillä lyöminen on täysin anteeksi antamatonta, varsinkin raskaana olevaa naista lyöminen. Mä miettisin teidän suhdetta ihan eri kantilta ton jälkeen ja lähtisin miettimään elämää ilman tollasta paskaa!
Ei sinulla ap ole mitään ongelmia väkivaltaisuuden kanssa. Miehesi on ollut aivan kohtuuton ja kamala matkiessaan ja haukkuessaan sinua.
Ja hakkasi nyrkillä täysiä? Heitti pöydällä olevat tavarat päällesi...ja täällä vaan vastaillaan, että sinulla on ongelmia väkivaltaisuuden kanssa..
Huhhuh! Älä usko..
Olisit itse siirtynyt toiseen huoneeseen, jos miehen läsnäolo ärsytti.
Ja saavutit sen, mitä halusit: mies meni pois.
Määräät mihin toinen menee?
Jos ottaa kumppani päähän, niin sinunhan se pitää persus nostaa. Ei toisinpäin.
Ei tollaseen voi sanoa mitään: keskenkasvuista: sinä alat työnteleen ja kiukuttelet kun toinen mottaa takasin?
Miten ajattelitte kasvattaa lapsen väkivaltatilanteessa: mene pois tai lyö takasin? :D