voiko päivittäisestä15mg d vitamiiniannoksesta olla
Kommentit (12)
periaatteessa asian tiesinkin jo. näin raskaana sitä van on välillä vähän herkkä kuuntelemaan kaikenlaista ja hiipi mieleen pelko teenkö kuitenkin vauvallle jotain haittaa. Mutta siis tuskin teen, päin vastoin, kyse on kuitenkin sen verran pienestä suositusannoksen ylityksestä. : )
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/d_vitamiiniko_ihmelaake
tällä dosentilla pätevyyttä asiassa
juuri ko aihen takia ja siitä syystä aloinkin asiaa miettimään. Että mihin sitä sitten pitäisi luottaa...
periaatteessa asian tiesinkin jo. näin raskaana sitä van on välillä vähän herkkä kuuntelemaan kaikenlaista ja hiipi mieleen pelko teenkö kuitenkin vauvallle jotain haittaa. Mutta siis tuskin teen, päin vastoin, kyse on kuitenkin sen verran pienestä suositusannoksen ylityksestä. : )
että dosentti Lamberg-Allardt on sitä mieltä, että saantisuositukset ovat Suomessa riittäviä tällä hetkellä. Nykysuositusten mukaan terveen henkilön tulisi saada D-vitamiinia päivittäin 7,5 mikrogrammaa ja vanhusten 20 mikrogrammaa.
yliannostustakin siinä varoitetaan ottamasta
juuri ko aihen takia ja siitä syystä aloinkin asiaa miettimään. Että mihin sitä sitten pitäisi luottaa...
varmasti on jollain dosentilla enemmän tietoa asiasta.
tabussa on kerta-annoksena 30ug D-vitamiinia ja D3 vitamiinia 10 ug..
minä en ainakaan luottaisi mihinkään luontaistuotealan ihmiseen varmasti on jollain dosentilla enemmän tietoa asiasta.
esim luontaistuotekaupoista saataviin neuvoihin. mieluummin kuuntelen virallisia terveyssuosituksia. Niissä on punnittu hyödyt ja haitat.
Multivita raskaus&imetys tabussa on kerta-annoksena 30ug D-vitamiinia ja D3 vitamiinia 10 ug..
kuin monivitamiinivalmisteita?
sillä dosentilla ei ole tarpeeksi tietoa suurempien annosten haitoista. Siksi pitää nykyisiä annoksia sopivina.
Mutta mulle on kyllä sanottu että raskaana olevien suositus on 10 mg.
Syön monivitamiinia ja e-epaa missä on myös d-vitamiini. Kummastakaan en haluaisi luopua koska molemmissa on omat hyvät juttunsa mitä tarvitsen. Ainut on tuo d-vitamiinin ylittyminen viidellä mg:llä... pitäisi varmaan kysyä joltain ammatti ihmiseltä asiasta...
suositeltu vitamiinilisää. tai ainakin oltu hyvin tyytyväisiä kun olen kertonut käytöstä.
sillä dosentilla ei ole tarpeeksi tietoa suurempien annosten haitoista. Siksi pitää nykyisiä annoksia sopivina. Mutta mulle on kyllä sanottu että raskaana olevien suositus on 10 mg. Syön monivitamiinia ja e-epaa missä on myös d-vitamiini. Kummastakaan en haluaisi luopua koska molemmissa on omat hyvät juttunsa mitä tarvitsen. Ainut on tuo d-vitamiinin ylittyminen viidellä mg:llä... pitäisi varmaan kysyä joltain ammatti ihmiseltä asiasta...
tämä on kiistanalainen asia, sitä tutkitaan yhä ja d-vitamiinin runsaan käytön haitat ovat yhä epäselviä. Jos itse haluat ylittää nykyisen suosituksen, kannat myös itse vastuun siitä, jos siitä jotain haittoja seuraa. Pienestä ylityksestä ei välttämättä seuraa mitään, mutta asiaa ei tunneta tarpeeksi.
vähimmäispäiväannos on esim. Antilan mukaan 50 mg.
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terve…