Mitähän sitä tänään taas syötäisiin...Mitä teillä syödään?
.
Kommentit (30)
(Itse yleensä syön vain leivän tai jotain hedelmää lounaalla) Lapset söivät eilisen perunamuusin jämät ja kalapuikkoja lounaaksi sekä kurkkua ja tomaattia pilkottuna. Päivällinen syödään koko perheellä, niin silloin teen spaghettia ja jauheliha-tomaattikastikkeen sekä tavallisen vihersalaatin.
Joko hernekeittoa, johon lisätään itse paistettua kinkkua
Tai sitten kiusausta, jonka teen perunasipulipussista, kasvissuikaleista, kermasta ja siitä kinkusta.
punajuuri-soijakiusausta ja kaaliraastesalaattia.
Emme ole kasvissyöjäperhe, mutta haluan korvata osan lihasta kasviproteiinilla ja hyvin on kyllä uponnut. Ja tämä muutos on tapahtunut enemmän miehen aloitteesta ja tyytyväinen on hänkin :)
Lounaaksi kinkkukiusausta, päivälliseksi riisipuuroa ja tuoreita sämpylöitä
huomenna itsetehtyä kasvishernekeittoa :)
Tiukalla budjetilla siis, lomaa odotellessa.
keitinperunat, jauhelihakastike ja makaroonia, maissia salaatinkorvikkeena, nyt ei ollut salaattiaineita kaapissa..
Joka päivä meillä on tomaatteja ja kurkkua.
Huomenna teen jauhelihakeittoa.
En ole kys. kirjoittaja, mutta mitä ihmeen vikaa ateriassa on? Jos vaihtelun vuoksi perheessä syödään noin, se ei haittaa mitään. Ei kerrassaan MITÄÄN. Ja mistä tiedät ettei niillä sämpylöillä ole päällysteenä kurkkua ja paprikaa? Tai ettei välipalalla ole ollut vaikka hedelmä- ja juureslohkoja? Löysäähän vähän pipoasi :)
Hiilareita, hiilareita... Missä kasvikset? päivälliseksi riisipuuroa ja tuoreita sämpylöitä
söimme lasten kanssa eilistä possu-vihanneswokkia + riisiä.
Illaksi laitan täytettyjä paprikoita - täytteeksi yrteillä maustettua jauheliha-tomaattikastiketta ja saatan heittää sekaan vielä ne eilisillan riisin loput. Lidlissä oli niin tavattoman hyvännäköisiä paprikoita, että tein päivällissuunnitelmani niiden perusteella. Ja naudanpaisijauhelihakin oli tarjouksessa:):)
Korvatkaa ne tuonti kurkut ja tomaatit kotimaisilla juureksilla.
Meillä ei tehdä talvisin oikeastaan ikinä mitään "salaatteja", siis mihin tulisi tomaattia, kurkkua, vihersalaattia.
Sen sijaan syömme raasteita, juurespaloja, itseidätettyjä ituja mungpavuista jne.
Sekä marjoja pakkasesta, mutta se vaatii sitten ensi kesänä metsässä käymistä ;)
Terveellisempää ja taatusti ekologisempaa.
...tietysti viime kesänä/syksynä itse poimituista metsäsienistä, nami :P
Itselleni teen parin päivän satsin sipulikeittoa,(ei pussikeittoa), lapset syövät eilistä liha-riisilaatikkoa, ja salaattia, illaki itse tehdyt hampurilaiset, naudanpaistijauhelihapihvillä, ja luomusämpylöillä.
Eilen syötiin lihapullia ja perunamuusia. Huomiseksi on ajateltuna pekonipastaa.
Eli kanaa, erilaisia vihanneksia(meillä pikkumaisseja, herneitä, porkkanaa), sieniä, pähkinöitä, kookosmaitoa ja punaista currytahnaa sekä nuudeleita
talviaikaan syötyinä!
Ettekö te välitä vai vaan jaksa olla kiinnostuneita asioista??
Oikeasti, ettekö tiedosta ympäröivää maailmaa lainkaan?
Terv. eräs kenen kotona ei myöskään talvella syödä tomaattia tai kurkkua.
Kauden mukaan..