Mies haluaisi hyväksyä tuttaviksemme vain akatemisia!
Ei-akatemiset eivät kuulemma ole mitään. Mitä ajattelisitte?
Kommentit (40)
Ne, joilla kapasiteettia ovat, säännönmukaisesti kiinnostuvat asioista, jotka vaativat enemmän koulutusta ja he myös kykenevät sen koulutuksen hankkimaan. Juu, ja tiedän toki itsekin muutaman poikkeuksen vahvistavan säännön älykkäistä kirvesmiehistä tai tosiavuttomista maistereista (vaikka maisteri nyt ei ole vielä kovin korkea koulutus mun skaalallani), mutta kyllä yleinen tilastollinen tosiasia on että yleensä älykkäämät on myös korkeammin koulutettuja kuin tyhmemmät.
Oletko koskaan ajatellut, että kaikki älykkäät eivät hakeudu yliopistoon? Heitä saattaa kiinnostaa muunlainen ammatti/ura.
Ne, joilla kapasiteettia ovat, säännönmukaisesti kiinnostuvat asioista, jotka vaativat enemmän koulutusta ja he myös kykenevät sen koulutuksen hankkimaan. Juu, ja tiedän toki itsekin muutaman poikkeuksen vahvistavan säännön älykkäistä kirvesmiehistä tai tosiavuttomista maistereista (vaikka maisteri nyt ei ole vielä kovin korkea koulutus mun skaalallani), mutta kyllä yleinen tilastollinen tosiasia on että yleensä älykkäämät on myös korkeammin koulutettuja kuin tyhmemmät.
Oletko koskaan ajatellut, että kaikki älykkäät eivät hakeudu yliopistoon? Heitä saattaa kiinnostaa muunlainen ammatti/ura.
Ei sivistyneestä käytöksestä tietoakaan...
kun et kerran selvästikään ole "akateminen".
Jos olisit, osaisit varmaankin edes kirjoittaa oikein sanan akateEminen. Ja turha väittää, että oli typo, kun kerran kaksi kertaa sen virheen teit...
Typeriä provoja täälläkin taas tänään...
tietää asioista enemmän. Hän voi aliarvioida taitoja joissa hän käytännössä on nolla.
Sosiaalisesti hyvin lahjaton ihminen kyseessä.
kun et kerran selvästikään ole "akateminen". Jos olisit, osaisit varmaankin edes kirjoittaa oikein sanan akateEminen. Ja turha väittää, että oli typo, kun kerran kaksi kertaa sen virheen teit... Typeriä provoja täälläkin taas tänään...
buahahahahahahaa... ap mokas!
Miten miehesi sitten sinut ap on huolinut, kun et kerran selvästikään ole "akateminen". Jos olisit, osaisit varmaankin edes kirjoittaa oikein sanan akateEminen. Ja turha väittää, että oli typo, kun kerran kaksi kertaa sen virheen teit... Typeriä provoja täälläkin taas tänään...
av-mammoista olla ei-akateemisia, kun jaksavat kadehtia ja osallistua tällaisiin.
Miten miehesi sitten sinut ap on huolinut, kun et kerran selvästikään ole "akateminen". Jos olisit, osaisit varmaankin edes kirjoittaa oikein sanan akateEminen. Ja turha väittää, että oli typo, kun kerran kaksi kertaa sen virheen teit... Typeriä provoja täälläkin taas tänään...
av-mammoista olla ei-akateemisia, kun jaksavat kadehtia ja osallistua tällaisiin.
kylmä tosiasia on, että muutemia poikkeuksia lukuunottamatta koulutus kyllä kertoo älystä
Olen itse akateeminen ja valtaosa kavereistanikin on. Mulla on kuitenkin myös ei-akateemisia kavereita, joista monet on todella älykkäitä. Pääaineeneessani on todella iso sisäänotto, ja voin kertoa, että sen opiskelijoissa on jos jonkinlaista vipeltäjää, kaikki ei ole todellakaan sitä älymystön terävintä kärkeä.
Epäilisin kyllä sellaisen ihmisen älykkyyttä, joka näkee älyä vain akateemisissa ihmisissä, tai sitten kyseinen henkilö on aika rajoittunut.
Kyllä monet todella älykkäät ihmiset saattavat olla kiinnostuneita vaikkapa käsillä tekemisestä tai taiteesta.
Sen vuoksi haluavat aina väittää, että akateemiset ovat snobeja. Siihenhän tämäkin ketju pyrkii ja vastaajista kuultaa sama kauna ja kateus.
kapeakatseisena ja sivistymättömänä. Koulutusta voi olla mutta sivistyneisyys näkyy aivan muussa.
Akateeminen itsekin
Ap selvästi ei ole akateeminen, eikä vastaa kommentteihin - mutta osallistuu itse ketjuun heittelemällä lisää provokommentteja.
Kumma, kun IRL ei koskaan törmää tuollaisiin maisteri-snobeihin.
YTM
Ja he valitettavasti vahvistavat minun käsityksen "todella" älykkäistä ihmisistä.
Kumpikin on väitellyt tohtoriksi eli koulutusta riittää.
Varmasti ovat todella älykkäitä, mutta ihan perus maalaisjärki puuttuu täysi. Ovat aivan pihalla perusasioita tässä esimerkki luulivat, että lapsi pitää kastaa kirkossa jos äiti kuuluu kirkkoon. Erosivat sitten myöhemmin koko sakki. Ei mitään kykyä ottaa puhelinta käteen jos jotain ei tiedä tekevät sitten varmuuden vuoksi jotenkin ja katuvat jälkikäteen. Näitä esimerkkejä olisi pilvinpimein, mutta en viitsi laittaa ettei kukaan tunnista heitä.
mitä kukakin on koulutukseltaan, mutta sen vaan sanon, että akateemiset ovat useinmiten liian fakki-idiootteja minun makuuni.
T: yliopiston käynyt, mutta kuitenkin takaisin "vain" duunarityöhön palannut
"fakki-idiootteja" ehkä löytyy enemmän tekniseltä ja kaupalliselta puolelta, kun taas me humanistit olemme jopa aika hörhöä väkeä välillä :) Enkä kovin kapeakatseisiin humanisteihin ole vielä toistaiseksi törmännyt.
Totta kai tietyille aloille hakeutuu jossain määrin tietynhenkistä porukkaa, mutta nuo väitteet korkeasti koulutettujen ylivertaisesta älykkyydestä ovat hölmöjä. Sitä paitsi, niin kuin luulisi koulutettujen ihmisten tietävän, älykkyyttä on montaa eri lajia, muutakin kuin se loogis-matemaattinen älykkyys.. Itse arvostan paljon tunneälyä ihmisessä.
on laaja sisäänotto, joka on ainakin aiemmin perustunut pitkälti pääsykoekirjojen ulkoapänttäämiseen. Siksi korkeakoulutus voi olla ihan keskiverroilla ihmisillä. Voisin kuvitella, että ihan samanlaisilla älynlahjoilla varustautuneita ihmisiä löytyy muiltakin koulutusasteilta. Toki varmaan niitä huippuja löytyy enemmän ylimmiltä opintoasteilta, ja alimpia älykkyyksiä enemmän alemmilta opintoasteilta.
Opintomenestykseen tarvitaan älyn lisäksi myös monia muita ominaisuuksia, kuten riittävää itsetuntoa ja sitkeyttä, sekä riittävän vakaata mielenterveyttä, että opinnot jaksaa suorittaa loppuun saakka. Hyvinkin älykkäällä voi olla elämänhallinnassa ongelmia, jotka haittaavat opintojen etenemistä, kuten esimerkiksi paniikkihäiriö.
Ja he valitettavasti vahvistavat minun käsityksen "todella" älykkäistä ihmisistä.
Kumpikin on väitellyt tohtoriksi eli koulutusta riittää.
Varmasti ovat todella älykkäitä, mutta ihan perus maalaisjärki puuttuu täysi. Ovat aivan pihalla perusasioita tässä esimerkki luulivat, että lapsi pitää kastaa kirkossa jos äiti kuuluu kirkkoon. Erosivat sitten myöhemmin koko sakki. Ei mitään kykyä ottaa puhelinta käteen jos jotain ei tiedä tekevät sitten varmuuden vuoksi jotenkin ja katuvat jälkikäteen. Näitä esimerkkejä olisi pilvinpimein, mutta en viitsi laittaa ettei kukaan tunnista heitä.
Minun käsitys ei-akateemisista on semmoinen, että heillä on kykyä ajatella omilla aivoilla ja jostain ei hoksaa niin osaa ottaa puhelimen käteen ja kysyä.
Eli akateemiset ovat usein ei aina täysin tumpeloita käytännön asioiden kanssa. Ohjeet pitää lukea jossain oppaassa tai sitten ei voi tietää miten asia menee. Eivät kykene miettimään itse miten menee ellei siihen löydy jonkun professorin kirjoittamaa opusta.
Tottakai nyt hiukan kärjistän, mutta alkaa mennä hermo ihmisen kanssa joka ei osaa itse päätellä mitään. Samaan aikaan ihmettelee kuinka noilla voi olla noin paljon rahaa kun me ollaan kuitenkin koulutetumpia. Ei tullut mieleen, että omaisuutta ei kerrytetä koulutuksella vaan rahalla.
niin, että minä ja mieheni selvittelemme ja hoidamme erinäisiä käytännön asioita puolelle suvulle, kun kokevat niiden hoitamisen niin hankalaksi. Ja me olemme ne suvun akateemiset.. Mielellämme toki autamme, se ei ole se pointti, mutta oman kokemukseni tästä asiasta on ihan erilainen.