Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hurja pesuaineiden hajusteita!

Vierailija
04.02.2010 |

Vuosia ollaan käytetty hajusteettomia pesuaineita, ja en enää millään kestä niiden hajua!

Te jotka käytätte, ette varmaan osaa kuvitella kuinka vahvalta se voi toisesta tuntua: tuntuu että koko huone täyttyy hajusta.

Joku varmaan sanoo, että kun ei mikään kelpaa... Meinasin jo kirjoittaa, että kai hajustekin parempi kuin lian ja hien haju - mutta onko noi ainoat vaihtoehdot? Hajusteet saa nykyisin nenänkin vuotamaan.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos pesuainetta on käytetty kohtuudella. Sitten kun käytössä on Lidlin myrkkypommi olen täysin niitä vastaan. Anoppi pesi vauvamme vaatteita ja a) vauvan iho alkoi punoittaa ja b) jouduin riisumaan vauvan vaippasilleen, sillä en olisi voinut imettää (eli pitää vauvaa lähellä) ilman migreeniä.

Kotona käytämme yleensä sensitive-pesujauheita, sillä miehellä on atooppinen iho (joka yllättäen voi paremmin, kun ei ole yhtä tujut aineet käytössä kuin äidillä). Niin ja vauvan herkälle iholle ei voi tehdä hyvää jotkut hajustetut superhyperaineet.

Käyttääkö joku vauvan pyykkiin hajustettuja pesuaineita? Eikö sano järki jo että ei niin tehdä, vauvan iho on vauvan iho.

Vierailija
62/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä au pair on ihastunut violetin OMO-pyykinpesuaineen tuoksuun ja pesee kaikki omat pyykkinsä sillä. Aina huomaa jo eteisessä, onko likalla ollut pyykkipäivä, kun se kammottava löyhkä pistää nenään. Olen kuitenkin antanut hänen käyttää sitä, kun se kuulemma luo kotoista tunnelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä au pair on ihastunut violetin OMO-pyykinpesuaineen tuoksuun ja pesee kaikki omat pyykkinsä sillä. Aina huomaa jo eteisessä, onko likalla ollut pyykkipäivä, kun se kammottava löyhkä pistää nenään. Olen kuitenkin antanut hänen käyttää sitä, kun se kuulemma luo kotoista tunnelmaa.

Yleensähän tuo väkevä pesuaineen haju johtuu siitä että ihmiset käyttää ihan liikaa ainetta. Joskus täällä keskusteltiin veden kovuudesta, ja tosi moni ei tiennyt sitä ja kommentoi vaan että "mitä välii". Meillä on pehmeä vesi joten ainetta voi käyttää minimimäärän ja puhdasta tulee. Silti tuo violetti OMO haisee voimakkaasti.

Vierailija
64/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli puhdasta tulee!!!!! Se nestemäinen siis.

Makuja on näköjään monenlaisia, minusta siinä on hyvinkin neutraali raikas tuoksu. Hyvä varsinkin pyyhkeissä.

En ymmärrä miten se voi jonkun mielestä olla kaamee. Itse en tykkää näistä Ariel ja muut, tulee laitosmainen lemu mieleen.

Vierailija
65/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesee aina hajusteettomilla pesuaineilla. Sama juttu koko koneen kanssa. Herkkänenäinen olen itsekin ja myös tunkkaisen hajun haistan erittäin hyvin. Yök. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
66/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesee aina hajusteettomilla pesuaineilla. Sama juttu koko koneen kanssa. Herkkänenäinen olen itsekin ja myös tunkkaisen hajun haistan erittäin hyvin. Yök. Suo siellä, vetelä täällä.

tunkkaiselle, ei pyykki eikä kone. Pesetkö konettasi säännöllisesti?

Vierailija
67/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkistä, en olekaan kokeillut tuota violettia omoa! Tykkään tuoksuista, pesuainetta annostelen ohjeen mukaan eli pyykki tuoksuu hyvin miedosti kun nenän kiinni laittaa puhtaaseen vaatteeseen. Huuhteluaineita en käytä.

eli puhdasta tulee!!!!! Se nestemäinen siis. Makuja on näköjään monenlaisia, minusta siinä on hyvinkin neutraali raikas tuoksu. Hyvä varsinkin pyyhkeissä. En ymmärrä miten se voi jonkun mielestä olla kaamee. Itse en tykkää näistä Ariel ja muut, tulee laitosmainen lemu mieleen.

Vierailija
68/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noi "Fleur de Hollande" pyykin huuhteluaineet.. voi järkky! Ja vielä jossain toppavaatteissa, kun se oikeen tarttuu niihin se lemu. Muutama kierrätyksessä saatu vaate (mm. kuratakki) on lentänyt roskiin, kun ei se lemu lähde niistä edes pesussa irti.

Vierailija
69/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu koneen likaantumisesta.

Hajustettujen pesuaineiden kanssa sitä hajua vaan ei huomaa.

Minä puhdistan pesukoneen säännöllisesti, viimeistään sitten kun pyykki ei tuoksu puhtaalle pesun jälkeen. Hajut katoavat kun pesee pesukoneen.

Vierailija
70/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään vierasta tuoksua pyykissä niin kyllä ne (ainakin paksummat kankaat) alkaa haiskahtaa tunkkaiselle!

Itse kärsin migreenistä, joten titenkin valikoiden ja kohtuudella käytän tuoksullisia pesuaineita, mutta että hajusteettomia...ei ikinä!!!

Mistäs "hajusteettomat"(??) tiedätte vaikka teidän oma hajunne/lemunne on karsea, suihkusta tultua kuivaatte lapsenne niihin tunkkaisiin pyyhkeisiin ja vaatetatte lapsosenne haiseviin tunkkaisiin vaatteisiin.

Se ei tosin onneksi tartu meidän tuoksuviin lapsiimme!!!

Meillä lapset tuoksuaa huuhteluaineelle KOSKA meillä vaihdetaan vatteita usein ja pestään pyykkiä!!! Se tuoksu on sen merkki. Jos ei tuoksu niin sitten ei vaatteita pestä kovin usein.

Vierailija
71/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään vierasta tuoksua pyykissä niin kyllä ne (ainakin paksummat kankaat) alkaa haiskahtaa tunkkaiselle!

Itse kärsin migreenistä, joten titenkin valikoiden ja kohtuudella käytän tuoksullisia pesuaineita, mutta että hajusteettomia...ei ikinä!!!

Mistäs "hajusteettomat"(??) tiedätte vaikka teidän oma hajunne/lemunne on karsea, suihkusta tultua kuivaatte lapsenne niihin tunkkaisiin pyyhkeisiin ja vaatetatte lapsosenne haiseviin tunkkaisiin vaatteisiin.

Se ei tosin onneksi tartu meidän tuoksuviin lapsiimme!!!

Meillä lapset tuoksuaa huuhteluaineelle KOSKA meillä vaihdetaan vatteita usein ja pestään pyykkiä!!! Se tuoksu on sen merkki. Jos ei tuoksu niin sitten ei vaatteita pestä kovin usein.

väärin, kun meidän pyykkimme ei hajusteettomien aineiden käytöstä huolimatta haise tunkkaiselle? Jos joku haisee, pesen uudestaan, yleensä korkeammassa lämpötilassa.

Salaisuus raikkaaseen pyykkiin:

- pesukone pestään säännöllisesti 90 asteessa, kalkinpoistajana voi käyttää esim. sitruunahappoa

- kalkin kertymistä vähentää myös etikan käyttö huuhteluaineena

- pyykinpesuaineen täytyy olla zeoliititonta

- pyykki pitää pestä tarpeeksi kuumassa lämpötilassa (esim. trikoovaatteita voi pestä silloin tällöin kuudessakympissä, jos nyt ei jatkuvasti niitä siinä pese)

- konetta ei kannata tunkea täyteen

- pyykin pitää antaa kuivaa ilmavasti: jos kuivattaa sisällä kuivaustelineissä, niitä täytyy olla tarpeeksi monta

Jos pyykki alkaa haista tunkkaiselta, sen tunkkaisuuden haistaa myös niiden hajusteiden alta.

Vierailija
72/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hajusteettomat aineet tuoksuttomia ole, tuoksuuhan nekin jollekin (ja vieläpä erittäin pahalle minusta).

Vierailija
73/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hajusteettomat aineet tuoksuttomia ole, tuoksuuhan nekin jollekin (ja vieläpä erittäin pahalle minusta).

joissa on zeoliittia, haisevatkin pahalta.

Vierailija
74/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appikset oli meillä yökylässä pari viikkoa sitten, ja edelleen kaikki petivaatteet ja lakanat haisee pesuaineelle! Haju siis tarttui heidän yövaatteistaan! Kaikki on pesty ja tuuletettu, mutta haisee edelleen. Sängynkin jouduin pesemään :/

Meillä on pesty kaikki hajusteettomasti lasten syntymästä (-93) asti, ja kaikki nuo karmivat huuhteluaineet ja pesuaineet aiheuttavat nykyään päänsärkyä minulle.

Vierailija
75/76 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt hajusteettomia pyykinpesuaineita yli 10v. En itse haista kaupassa tai muualla muiden vaatetteista voimakkaita hajuja, enkä meillä viereilevien vaatteista.

Mies saa puolivuosittain töistä jauhemaista Omoa vai Bio Luvilia, en muista kumpaa. Vitsi sitä löyhkää. Viimeksikin laitoin sen paketin vessassa muovipussiin, ja pussin kiinni. Löyhkäsi edelleen. Sitten pistin sen kaappiin. Aina kun menin kaapin ohi, se löyhkä tuli käytävälle asti. Annoin sen taas kaverilleni. Jakelen niitä paketteja aina kavereilleni, kun en voi käyttää niitä, enkä edes säilyttää kotonani. Kerran kun meillä oli oma pyykinpesuaine loppu, kokeilin sitä kahteen koneelliseen, mutta eihän niitä vaatteita voi pitää päällä. Mies taas rakastaa sitä hajua, ja haisteli tätä viimeistäkin pakettia vessassa, että kun haisee niin hyvälle parfyymille :)

En voi myöskään käyttää hajuvesiä, ja dödökin on hajusteetonta. Jos jollain muulla on hajuvesiä tms, niin ei se mua haittaa.

Vierailija
76/76 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi vanha äijä, hajustetut

pesuaineet ON kiellettävä lailla.

Vasta-aine-järjeltelmämme on

taatusti ajalta ennen hajusteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi