Miten eläkeläiset/vanhukset saadaan hoidettua riittävän hyvin tulevaisuudessa?
Aika kamala ajatella, miten sitten itse vanhuksena tulee pärjäämään, kun eläkkeitä leikataan eikä toimeentulosta ole mitään varmuutta. Terveydenhoitojärjestelmää on jo nyt niin ajettu alas, että tulevaisuudessa palveluita ei taida saada kuin rahalla - pitää varmaan alkaa jo säästää nyt sukanvarteen?
Miten ihmeessä edes nykyiset suuret ikäluokat saadaan hoidettua kunnialla?
Kommentit (7)
Ryhdy poliitikoksi! Lupaan, että äänestän sua.
Raamatussa: ei mitään uutta auringon alla.
Ajan mittaan mennään takaisin siihen, että vanhukset ja vammaiset hoitaa suku ja naiset ovat pääasiassa suvun hoitotyössä kiinni, ei omaa uraa.
(Suvuttomat kai joutuvat taas huutolaisiksi. Mikä perhe ottaa halvimmalla hoitoonsa.)
sidottu hoivaan - nythän muutenkin työttömyys lisääntyy. Tai miksei myös miehet. Kun hyvinvointivaltiota puretaan, jälkeläisten arvo nousee sosiaaliturvana.
ap
on tulossa suuret perinnöt jälkeläisilleen. Jospa he käyttäisivät vähän tuosta suuresta perinnöstä omaan hoitoonsa, eikä yrittäisi verokieroiluin jakaa sitä lapsilleen ennen ja sitten makaavat yhteiskunnan maksettavina vanhainkodeissa.
minimin ja loput on maksettava itse tai saatava lapset tekemään. Ja miksei? Mistä lähtien meillä on vastuu läheisistä loppunut? Eikö se ole ihan luonnollistakin, että vanhana auttaa puoliso ja lapset, kun ei kaikkeen enää itse pysty?
En mä näe muuta vaihtoehtoa...
VAnhuksen pitäisi asua aivan lapsiensa läheisyydessä, ehkä naapurissa, sillä harva haluaa varmaan anoppia, appea tai edes omaa vanhempaansa ydinperheeseensä/uusperheeseensä/luoksensa asumaan?
Asunnoiltakin varmaan vaaditaan uudenlaisia ratkaisuja...
on tulossa suuret perinnöt jälkeläisilleen. Jospa he käyttäisivät vähän tuosta suuresta perinnöstä omaan hoitoonsa, eikä yrittäisi verokieroiluin jakaa sitä lapsilleen ennen ja sitten makaavat yhteiskunnan maksettavina vanhainkodeissa.