Mikä astiasto teillä on? Tai mitä astiastoa keräätte?
Kommentit (28)
kannata edes yrittää kieltää, että onhan se astiasto myös jonkinlainen statussymboli. Sen parempi mitä kalliimpi... Muistatteko esim. Sinkkuelämästä sen jakson, missä Charlotte oli astiaostoksilla sen kardiologin kanssa? Carrie tai Samantha eivät ikinä olisi lähteneet astiaston ostoon;)
Itselläni oli muutama vuosi sitten tapana kattaa keittokin omaan astiaansa, olen nyt luopunut tästä tavasta, kun tulee vain niin paljon pestävää. Terriinini seisovat nyt siis tyhjänpanttina kaapissa. Hölmöläisten hommaahan se on tämäkin, ei voi kieltää.
t.astiafriikki
Arabian Teema
Pentikin Viinimarja
Arabian Sotka
Kerään tällä hetkellä Viinimarjaa (tosi hitaasti mennään) sekä Riihimäen lasin vihreää Grapponia-lasiastiasarjaa.
Teemaa ja Paratiisia, Koko-mukeja ja Lumi-kahviastiasto. Ja sitten tietysti muumi-mukeja arjen kahvikuppeina.
Ruokalautasia on montaa eri sorttia mun ja mieheni opiskeluajoista. Ei olla vielä löydetty sellaista astiastoa, jota haluttaisiin käyttää joka päivä... :)
Miehen äidiltä on tullut Arcticaa (lautasia), jotka enimmäkseen lojuvat kaapissa. Arkikäytössä on Heinä ja joku Hobby Hallin vanha munankuorikuvioinen vaalea alustassarja.
Keittoihin, puuroon yms. käytetään muumikulhoja ja muita Teeman vastaavia ja Heinä-kulhoja.
Laseina eriväriset (kirkas, hiekka ja omenanvihreä) Kartio, viinilasit jotain edullista klassisen muotoista sarjaa.
Mukeina ja asetteina on Ruska-sarjaa (isot kahvimukit, teekupit, teepannu) ja tietysti muumeja + Ultima Thule-lasialutasia.
Meillä on Arabian 24 valkoisia astioita, mutta ei oikein tykätä niistä.
Käytetään oikeastaan sellaista Prisman poistomyynnistä bongattua antiikinvalkoista lainereunaista astiastoa, on muuten tosi hyvä :)
Haussa jokin valkoinen/l.valkoinen/kerma, jossa kultakoristeltu reunus (ornamenttikuviota tms), ei ole osunut mitään kivaa silmään. Saisi olla "parempikin", esim V&B laatua/hintaa.
Olen siis keräny sitä itte ja olen saanut niitä astioita joulu-ja synttärilahjoiksi. Nyt alkaa olemaan lähes täydellinen. Nyt tahtoisin alkaa keräämään sitä runosarjaa tai sitten pentikin saaga sarjaa.
en ole ikinä tajunnut tuota. Sehän on tosi tylsää että kaikki on yhtä ja samaa.
Arcticaa, Teemaa, Egoa, Taikaa ainakin. Sekaisin, mutta yhteensopivia ovat minusta kuitenkin. En varsinaisesti kerää yhtään mitään. Ostan kivoja astioita tarpeen mukaan ja yleensä tarvitsemani määrän kaikki kerralla.
mut olis se kiva jos ruokalautaset olis keskenään samanlaiset ja kahvikupit taas lautasineen jne
Iittalan/Arabian Taikaa, KoKoa, Teemaa, Neroa, Origoa...niitä voi kätevästi myös yhdistellä keskenään
Meillä on kuusi muumimukia. Lisää ostettaisiin, jos mukitelineeseen mahtuisi. Yksi muumimurolautanen on myos.
ikeasta ihan perus astiasto (ostettiin kahta eri väriä, jotta voi yhdistellä). Hyvän näköinen ja ei haittaa, vaikka lautanen hajoaisi, kun noihin ei hirveesti investoitu. Silti toi on miljoona kertaa tyylikkäämmän ja paremman näköinen, ku ne kaikki hirvitykset, mitä joululahjoiksi on saatu =)
teemaa ja muumia arkikäytössä. kirppiksiltä ja huutokaupuoista kerään arabian vanhoja astioita
AIkanaan sain osa osalta lahjaksi.
Muutama arcticakuppi löytyy myös. Muumeja en laske sarjaksi.
Ja monia muita astioita,
Viimeeks ihastuin Ikean halppissarjaan,niitä ku yhdistää keskenään,ni tulee tosi näyttävii kattauksii.Ja se tummanruskee on vaaleeseen yhdistettynä tosi nätti.Ja hinta alle 30euroo kuudelle,ni iso plussa.
Mies oli joskus tutustumisemme jälkeen ihan pöllämystynyt, kun minulla oli lautaset samaa sarjaa. Oppi kyllä nopeasti että se on kivaa ja nätti kattaus on "puoli ruokaa".
Meillä oli kotona aina kiinnitetty huomiota siihen, mitä pöytään laitetaan ja lapsuudenkodissanikin kerättiin aina "tiettyä sarjaa". Rupesin itse keräämään ensimmäistä astiasarjaani jo lukioiässä.
Sen sijaan anoppi ei oikein vieläkään ymmärrä MIKSI astioiden pitäisi olla samaa sarjaa. Jos lautasia puuttuu, niin hän ostaa lisää jotain mielestään kivoja lautasia, mutta ei hän ollenkaan näytä ajattelevan ovatko ne samaa sarjaa edellisten astioiden kanssa tai sopivatko ne edes toisiinsa. Kun menemme anoppilaan kylään, niin anoppi saattaa hyvin kattaa vaikka juhlapöytään eripariastioita, vaikka kaapissa olisi samaakin paria. Hän ei yksinkertaisesti näytä ymmärtävän, miksi joku haluaa astiat samaa paria... Samaten jos ovat meillä kylässä ja pöytä on katettu jonkun sarjan astioilla ja sitten tarvitaan jotain kuppia lisää, niin anoppi saattaa ottaa kaapista ihan mitä vain, eikä ollenkaan ymmärrä että pitäisi ottaa samaa sarjaa kuin pöydässä jo on.