Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö jos tililläsi olisi loppukuuksi 1000€?

Vierailija
04.02.2010 |

Laskut olisi maksettu jo.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa nimittäin siltä että ostatte valmisruokapaskaa. Meillä myös 2 aikuista ja 2 lasta, ostan kaiken "tuoreena" ja en saa menemään edes tonnia Jep, on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa:D

Nimenomaan laadukas ruoka on se mikä maksaa. Ostetaan aina esim. paistijauhelihaa (ei mitään sikanautaa), maustamattomia broilerinfilesukaleita (ei mitään marinoituja paistisuikaleita), kahvia mieluummin Krönungia kuin juhla mokkaa, vihannekset kotimaisia vuodenajasta riippumatta, paljon hedelmiä, tuoremehu tuorepuristettua (ei mitään vip-mehua), juustot haluan viipaleina (joo, on juustohöylä, mutta helpompi niin), vähärasvaisia leikkeleitä ja muita vähärasvaisia tuotteita, luomukananmunia, sisäfilettä aika usein (vähintään kerran viikossa), jopa vessapaperin ostan sitä laadukkainta paksua paperia ei mitään pirkkaa... Eli siis, kyllä sitä rahaa menemään saa, ja itse panostan nimenomaan laatuun, en hintaan. Lisäksi meillä on pari kissaa joiden ruokiin menee kuukaudessa n. 200e, ne ostan aina eläinkaupasta, koska siinäkin haluan vain parasta.

ei tonnilla kuukaudessa pärjää! Kyllähän sitä rahaa saa menemään vaikka millä mitalla jos järkeä ei osaa käyttää mutta kyllä nelihenkisen perheen on tonnilla pärjättävä jos on pakko. Ja se joka ei pärjää kuolkoot:)

Tottakai pärjää! Mutta, kuten sanoin jo aiemmin, oletin, että tässä ketjussa oli tarkoitus siitä, että pärjäisikö jos EI muuttaisi kulutustottumuksiaan.

Vierailija
22/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äitiyslomalla ja mies hoitaa valtaosan ruokakauppakeikoista, joten menee myös hänen tililtään.

Itsellä menee (laskujen ja lainan lisäksi) max. 200€/kk ruokakauppaan, ehkä 60€ bensaan (yhteinen auto, se tankkaa joka sattuu olemaan ajelemassa kun tarvitsee), lasten vaatteet ostan oikeestaan kokonaan minä, niihin ja muuhun shoppailuun ehkä 300€/kk.

Jos koko perheelle (2 aikuista, leikki-ikäinen ja vauva) ois käytössä laskujen ja lainan jälkeen tuo niin pärjättäisiin hyvin, mutta shoppailut kyllä jäisi. ruokakauppaan meillä menee ehkä 600€/kk.

Varmaan stressaisi kyllä kun en oo tottunut että tili käytetään tyhjäksi asti. Jo opiskeluajoilta oon pitänyt tilillä yhden kuukauden tuloja hätävarana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa nimittäin siltä että ostatte valmisruokapaskaa. Meillä myös 2 aikuista ja 2 lasta, ostan kaiken "tuoreena" ja en saa menemään edes tonnia Jep, on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa:D

Nimenomaan laadukas ruoka on se mikä maksaa. Ostetaan aina esim. paistijauhelihaa (ei mitään sikanautaa), maustamattomia broilerinfilesukaleita (ei mitään marinoituja paistisuikaleita), kahvia mieluummin Krönungia kuin juhla mokkaa, vihannekset kotimaisia vuodenajasta riippumatta, paljon hedelmiä, tuoremehu tuorepuristettua (ei mitään vip-mehua), juustot haluan viipaleina (joo, on juustohöylä, mutta helpompi niin), vähärasvaisia leikkeleitä ja muita vähärasvaisia tuotteita, luomukananmunia, sisäfilettä aika usein (vähintään kerran viikossa), jopa vessapaperin ostan sitä laadukkainta paksua paperia ei mitään pirkkaa... Eli siis, kyllä sitä rahaa menemään saa, ja itse panostan nimenomaan laatuun, en hintaan. Lisäksi meillä on pari kissaa joiden ruokiin menee kuukaudessa n. 200e, ne ostan aina eläinkaupasta, koska siinäkin haluan vain parasta.

Ja olen todellakin sitä mieltä että on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa. Laita sinä kissan ruokiin pari sataa minä sijoitan:)

ja matkustelen paljon, monta kertaa vuodessa. Ei nämä asiat sulje toisiaan pois kaikilta :).

tekstisi on sitä luokkaa ja rahankäyttösi sen verran tyhmää että et taida ihan itse olla "raatanut" rahasi eteen?

Suoraan sanoen säälittää sinun sijoituksesi, ainakan tähän mennessä rahan käyttösi ei ole kuulostanut järkevältä joten siksi epäilen sijoituksiasi.

Ymmärrän tämän tekstin jos olet esim. lottovoittaja sillä tuntemistani ihmisistä kukaan joka itse tienaa leipänsä omalla työllää ei hassaa sitä niinkuin sinä.

Vierailija
24/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaikka lyhentäisin lainan ja maksaisin yhtiövastikkeenkin.

Vierailija
25/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todellakin sitä mieltä että on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa. Laita sinä kissan ruokiin pari sataa minä sijoitan:)

ja matkustelen paljon, monta kertaa vuodessa. Ei nämä asiat sulje toisiaan pois kaikilta :).

tekstisi on sitä luokkaa ja rahankäyttösi sen verran tyhmää että et taida ihan itse olla "raatanut" rahasi eteen? Suoraan sanoen säälittää sinun sijoituksesi, ainakan tähän mennessä rahan käyttösi ei ole kuulostanut järkevältä joten siksi epäilen sijoituksiasi. Ymmärrän tämän tekstin jos olet esim. lottovoittaja sillä tuntemistani ihmisistä kukaan joka itse tienaa leipänsä omalla työllää ei hassaa sitä niinkuin sinä.

voi teitä kateellisia, ei voi muuta sanoa. Sun kannattaisi ihan oikeasti kokeilla sitä sijoittamista niin ei tarvitse olla kateellinen muille :).

Vierailija
26/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah haa. ei se hinta mitään takaa! kannattaa lukea niitä sisällysluetteloita e koodeja ja pakkausmaita ym.

provo!

Vierailija
27/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstisi on sitä luokkaa ja rahankäyttösi sen verran tyhmää että et taida ihan itse olla "raatanut" rahasi eteen? Suoraan sanoen säälittää sinun sijoituksesi, ainakan tähän mennessä rahan käyttösi ei ole kuulostanut järkevältä joten siksi epäilen sijoituksiasi. Ymmärrän tämän tekstin jos olet esim. lottovoittaja sillä tuntemistani ihmisistä kukaan joka itse tienaa leipänsä omalla työllää ei hassaa sitä niinkuin sinä.

voi teitä kateellisia, ei voi muuta sanoa. Sun kannattaisi ihan oikeasti kokeilla sitä sijoittamista niin ei tarvitse olla kateellinen muille :).

Olen kateellinen kun sinä saat tuhlattua ruokakauppaan kuukaudessa 1300e ja et pärjää 1000e kuukaudessa... ööö mistä pitikään olla kade?

Vierailija
28/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksan pienen osan vuokrasta, puhelinlaskuni ja opintolainani ja tilille jää n. 200€

Vierailija
29/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toi 1000e on 5kk tulot yhteensä, joten musta tuntus kyllä todella rikkaalta jos tilillä olis ton verran rahaa, ja siellä se varmaan pitkään pysyis, hyvin pärjäis 5kk riittäis ehkä pidempääki

Vierailija
30/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen sisältyy paljon muutakin kuin ruokaa: tupakkaa, olutta/siideriä, lasten vaatteet, vaipat jne. Otamme myös näistä ruuista eväät töihin eli mukana on myös tavallaan työpaikkaruokailujen hinta.

Seuraan hintoja,mutta toisaalta jos jonkun haluan, sen myös ostan.

Vierailija
31/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokaisella on tietty elintaso, johon on totuttu. Tästä syystä esim. meidän ystäväperheen parisatanen on meidän kakskymppinen, jos ymmärrätte vertauksen.

Meillä on perheessä yksi aikuinen ja kolme lasta, emmekä kuluta ikinä tonnia kuussa. Elämme suomalaisittain rutiköyhästi (heh heh...), kotihoidontuki ja -lisä, ei elareita mistään, lapsilisät tietty tulee ja lisäksi kotoa käsin tehdystä työstä n. 400,-/kk brutto.

Silti meillä on varaa olla vuodesta yhteensä puolisentoista kuukautta matkoilla (no, ei millään luksus-sellaisella, mutta kokemuksellisesi aivan upeilla reissuilla)

- Koti on maksettu (neliöissä kun ei pröystäillä niin vastikekin on reilusti alle kahdensadan, sähkölasku alle kympin kuussa ekosähköäkin käyttäen)

- Autostakaan ei lainaa, eikä autoa käytetä muuhun kuin matkailuun kesäaikana (kaikki alle 10 km matkat kävellään/pyöräillään/huonolla säällä saatetaan ottaa bussi). Vakuutukset tietty menee, mutta toisaalta pidetään auto seisonnassa puolet vuodesta.

- Ruoka, jota syömme on monipuolista (kasvis-/kalaruokavalio + viljatuotteet + pähkinät + hedelmät + soijarouhe jne. + maitotuotteita kohtuullisesti), syömme myös pari kertaa kuussa ravintolassa, mutta ruokamenot ovat silti ihan kohtuulliset. Joskus olen huvikseni laskenut että 150,-/kk riittää ihan normaaliruokamenoihin, mutta saattaa toki enemmänkin mennä.

- Vaatteita ostetaan vain jos tarvis on ja nekin pääosin kirppareilta (ja vanhemmalta nuoremmalle kiertää tietty - tytölle mekkoja kyllä ostan ihan häntä varten).

- Pesuaineita ja kosmetiikkaa meillä ei osteta kuin pakollisen verran.

Vierailija
32/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti meille molemmille laskujen jälkeen jää loppukuuksi n.200-300 €. Pärjäilty ollaan sillä nelihenkisessä perheessä.

Miten 4-henkinen perhe elää (laskujen ja lainojen jälkeen) 200-300 eurolla? Siis meillä menee ruokaan kuussa varmaan ton verran. Sitten päälle auton bensat, joihin menee varmaan 300-400 euroa kuussa, sitten harrastusmenot, mahdolliset lääkäri/apteekkikulut lisäksi menee varmaan 100-150e kuussa sellaiseen satunnaiseen (vaatteita, ulkona syömistä, kodin tarvikkeita)...

että meillä kyllä se 1000 euroa menisi helposti. Ihan niin paljoa meillä ei jää, mutta sanoisin, että meillä menee elämiseen noin 800 euroa kuussa (2+2 hlöä).

Vierailija
33/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Puhun siis perheen yhteisen käyttötilin rahoista. Luottokorttilaskujen ja vuokran maksun sekä muiden laskujen jälkeen pitää olla n. 2500e että saa loppukuun menot maksettua. Ruokakauppaan menee nelihenkisellä perheellämme n. 600e/kk, syömme ulkona 2-3kertaa kertaa viikossa, bensa maksaa paljon, ja sitten shoppailen mielelläni kotiin vaatteita, kirjoja ja pikkutavaroita. Viikossa menee n. helposti 500e kaikkeen "pieneen kivaan", josta ei halua tinkiä.

Vierailija
34/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pärjään 500 eurolla

Vierailija
35/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali määrä laskujen jälkeen on noin 200-300 euroa kuussa.

Vierailija
36/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjäisin, jos kerran laskutkin jo maksettu.

Vierailija
37/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä loppukuuksi on n.100€

Vierailija
38/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina on laskut maksettu ja jotenki kitkuteltu, että kyllä varmaan pari kuukautta pärjäisin, jo nyt olis 1000€ loppukuuksi.

Vierailija
39/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omiin menoihin niin kyllä, jos koko perheen niin en

Vierailija
40/53 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä tililläni taitaa olla n.30€...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi