Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"VIRIKELAPSI/-perhe": Olenko nyt HUONO äiti?!

Vierailija
04.02.2010 |

Tuolla joku kyseli mitä tarkoittaa virikepaikka, ja vastauksia oli monenlaisia. Osa tyyliin: "se on sellaisille joilla vanhemmat ei jaksa kotona, tai lapsi ei saa tarpeeksi virikkeitä kotona" jne. Sävy oli muutenkin, että nämä lapset olisi jotenkin luusereita tai luuseriperheestä.

Mietinkin, että olenko nyt huono äiti kun haen lapselleni tuollaista virikepaikkaa?

Meillä tilanne siis se,että muutamme miehen töiden perässä toiselle paikkakunnalle, ja minä joudun irtisanoutumaan nykyisestä työstäni. Uudella paikkakunnalla ei ole vielä minulle töitä eikä lapselle kavereita.

Pidän kuitenkin mahdollisena, että jossain vaiheessa töitä saisin tai ainakin pääsisin jollekin työvoimatoimiston kurssille. Lasta ei voi sitten vaan tunkea vieraaseen paikkaan päivähoitoon, kun niitä töitä tai kursseja löytyy, joten sovimme hoitopaikan kanssa, että hänelle kannattaa hakea sitä virikepaikkaa. Näin tutustuu muihin oman ikäisiinsä/saa kavereita, ja jos/kun täytyy muuttaa hoitosuhde kokoaikaiseksi, voin aloittaa työt vaikka heti, kun ei tarvitse alkaa hoitopaikkaan enää tutustumaan.

Onko tämä nyt sitten jotenkin väärin? Pitäisikö minun mielestänne hoitaa ja viihdyttää lastani 24/7 ja samalla hakea töitä + yrittää etsiä lapselleni kavereita? Mites sitten se hoito asia jos/kun saan töitä?!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siinäkään ei ole mitään väärää, että veisi lapsen hoitoon, jotta saisi omaakin aikaa. Mitä sitten? Kyllä se, että itse jaksaa ja voi hyvin on etu myös lapselle. Ja jos on vain yksi lapsi, niin on sosiaalisten taitojen kannalta mielestäni tärkeääkin, että pääsee muiden lasten pariin. En tajua mitä helvetin vauhkoojia täällä aina on... Itse en toimi niin, koska olen yrittäjä, mutta jos työtilanne olisi eri, niin voisin harkita.

Vierailija
22/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päivähoitoa saisi järkeistettyä siten, että myös kevyempiä kerhotyyppisiä hoitomuotoja olisi tarjolla, saataisiin varsinaisiin hoitopaikkoihin enemmän pelivaraa ja kiertoa.

Niinpä niin, suomalaisista naisista etenkin hyvin suuri osa ns. epätyypillisissä työsuhteissa, mikä tarkoittaa, että tilanteet töiden suhteen vaihtuvat. Näiden naisten (itsekin kuulun heihin) työllistymismahdollisuudet heikentyisivät oleellisesti, jos heti työttömyyden alkaessa olisi pakko luovuttaa hoitopaikat pois. Ja olisiko lasten etu, että pätkätöiden takia heitä riepoteltaisiin vaihtuvissa hoitopaikoissa? Nämä ovat mm. niitä syitä, miksi subjektiivinen päivähoito-oikeus aikanaan säädettiin voimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi