Syötkö leipää päivittäin?
Vaaleaa vai tummaa? Nähdäänkö leipä nykyään herkkuna?
Kommentit (38)
Syön, rakastan leipää ja juustoja.
Joka päivä itseleivottua kauraleipää.
Syön. Sekä tummaa että vaaleaa. Päälle voita.
Useamman kerran päivässä. Jos kysytään lempiruokaa, sanon Leipä ja juusto. Juustoa toki rajoita, leipää en ikinä.
olen hyväkuntoinen normaalipainoinen.
Mun nyt sanottava teille kauraleivän syöjille että se ei ole leivässä niin terveellistä kuin puurona. Syökää ruisleipää.
En syö. Aamupala arkisin puuroa ja välipalat rahkaa hedelmillä tai marjoilla. Joskus harvoin iltapäivän välipalana paahtoleipää.
Viikonloppuaamuisin aina jotain hyvää leipää ihanilla päällysteillä.
Pelkkää ruisleipää, tykkään myös ruisnäkkäristä. Leivässä pitää olla happamuutta. Levain leivät eivät maistu.
Vierailija wrote:
Mun nyt sanottava teille kauraleivän syöjille että se ei ole leivässä niin terveellistä kuin puurona. Syökää ruisleipää.
Jokainen syö sitä mikä itselle sopii, ei sinun tarvitse siihen puuttua.
Syön, 3-6 viipaletta. Vain vaaleaa vehnäleipää, inhoan tummien leipien tai täysjyväleipien makua. Eipä ole näkynyt 49 v. ikään mennessä esim. paino-ongelmia vaikka jotkut sanoo että tällainen lihottaa.
Syön 1-2 palaa leipää päivässä. Välillä tummaa, välillä vaaleaa. Tavallinen leipä ei ole herkku, vaan ihan tavallinen aamu- tai iltapala.
Herkkuleivät on erikseen, esim. hapanjuurileipä tai jotkut siemenleivät tms. Niitä ostan joskus ja silloin tulee syötyä kyllä enemmän kuin yksi leipäsiivu kerrallaan.
Vierailija wrote:
Puuro ei ole hyvää! Minä syön kauraleipää ihan sen maun takia.
Saattaapa olla, että syön. Kuinkas asian laita olikaan avaajalla?
En lähes koskaan. Joskus ruispaloja iltapalalla
En syö joka päivä, silloin tällöin.
Yleensä aamuisin syön kaurapuuroa.
Ei kun minä syön vain kärpässieniä, hullukaalia, hämähäkkejä, rupikonnia ja kielon marjoja.
En, koska pidän vain tuoreesta leivästä. Ostamme paistopisteeltä jotain silloin tällöin ja se säilyy syömäkelpoisena noin vuorokauden.
Vierailija wrote:
Ai että leipänä myrkkyä mutta puurona terveellistä, mielenkiintoista. Ruisleivästä se suoli vasta sekaisin meneekin.
Syön paahtoleipää ja ruisleipää, mutta en joka päivä.