Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisko joku selittää miks mä vihaan partiolaisia?

Vierailija
03.02.2010 |

Tulee ihan vilunväristyksiä kun mietin et joku menee vapaaehtoisesti jollekin leirille, nukkuu teltassa, käy riukupaskalla jne. ja nostaa lippua salkoon ja laulaa leirinuotiolla yms. shitiä. Onko partiolaisuus vähän niinku joku lahko? Mitä mieltä olette?

Miksi ne sen tekee? Onko se koti, uskonto isänmaa-läppä niille edelleen täyttä totta?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koko lapsuuteni partiossa ja se oli aivan parasta. Hienoa oli leirit, yhdessä tekeminen, metsäretket ja luottamus nuoriin. Uskonto ja isänmaa ei ole mun juttuja. Annoin niiden mennä ohi korvien kuten useimmat ohjaajistakin.

90-luvulla partionvihaajat olivat työväenluokkaisista perheistä ja vanhemmat (entisiä) kommunisteja. Sama viha elää vieläkin samoissa perheissä. Perustelut ovat vaihtuneet kommunismista sivariuteen ja kaiken organisoidun toiminnan vastustamiseen. Se on sääli, sillä muuta vastaavaa toimintaa ei oikein ole lapsille ja nuorille tarjolla.

Vierailija
42/59 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni: Mennään "sudenpentuluolaan" kerran viikossa opettelemaan kirjoista tähtikuvioita ja harjoittelemaan solmuja, joita ei koskaan oikeasti käytetän yhtään missään. Lopuksi rallatellaan joku J-S-S "Jeesus sinua siunatkoon" -lähtöloru ja ens viikolla sama setti uudestaan. Kerran vuodessa mennään leirintäkeskukseen, nukutaan kerrossängyissä, herätään sianpieremän aikaan nostamaan lippu salkoon ja syödään suolatonta vesipuuroa.

Mieheni kokemus: Lähdetään viikonloppuisin kaveriporukalla metsään vaeltamaan, tehdään laavu, kalastetaan, poltetaan nuotiota ja paistetaan muurinpohjalättyjä. Jutellaan niitä näitä ja vietetään aikaa yhdessä. Kukaan ei mainitse Jeesusta. Kerran vuodessa otetaan bussi Lappiin, vedetään sukset jalkaan ja lähdetään skinnaamaan tunturia ylös. Yövytään autiotuvissa ja lasketaan koskematonta puuteria.

Kumpikohan on kivempaa...? Hmm, sitä tohtii miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vihaa mun lapsiani vaikkei luultavasti heitä tunnekaan!

Eipä tuo minua haittaa, minulla on hienot, fiksut ja hyväkäytöksiset lapset.

Partio on hieno harrastus.

Vierailija
44/59 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei saisi ryypätä eikä sekstailla, vaan pitäisi retkeillä jne.

Lähtisin heti mukaan.

Vierailija
45/59 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo enemmän kyllä vihaajista kuin partiolaisista. Eikä mitään hyvää :D

Vierailija
46/59 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luonnosta voi nauttia ilman partiookin, mutta kuinka moni tämän päivän vanhempi vie lapsensa luontoon? Aika harva. Harva nykypäivän lapsista on koskaan käynyt edes kyykkypissalla.

Vierailija
47/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 9.5 vuotta todella aktiivista partiointia takana ja olen koulussa ja muualla kohdannut samanlaisia mielipiteitä kun muutama tämänkin keskustelun osapuolista.partio ei todellakaan ole sitä mitä suurin osa uskoo ei istuta metsässä vaan solmuja tekemässä ja uskontoa tuputtamassa.tälläisen mielikuvan haittapuolia on ollut itseenikin kohdistunut jonkun asteinen kiusaaminen koulussa kun siellä ei ymmärretä miten voi vapaaehtoisesti mennä metsään ja luopua kaikista niistä kodin mukavuuksista joita he palvovat.partiossa on paljon tullu opittua erä-ja ryhmätaidoista siihen johtajuuteen mitä työelämässäkin tarvitaan.toivon siis että vanhemmat lähettävät lapsiaan mukaan partioon edes kokeilemaan sillä se on aina ollut palkitsevaa johtajalle kun on saanut uuden muksun ryhmäänsä silloin tietää että on tehnyt jotain hyvin kun tänäkin syksynä on 6 uutta seikkailija ikäistä liittynyt pelkästään omaan ryhmään.partiossa opitaan paljon sosiaalisia taitoja jotka muuten voisi jäädä oppimatta.partiolle on tullut annettua omaa aikaa aina niin paljon kuin koskaan on ollut mahdollista mutta sillon kun on allapäin niin sitten partio antaa takaisin ja joku tapahtuma lohduttaa suunnattomasti.

Eli vielä kerran kaikki lapset vaan mukaan kokeilemaan.

Scout and prod 15v poika

Vierailija
48/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan käytännön ensiapua ja sen sellaista.

Vierailija
49/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teema on minulle tärkeä. Itse olin myös partiossa parikymppiseksi asti. Sieltä saa hyvät arvot. Siellä on asiallisia kavereita.

Vierailija
50/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mua ällöttää sellainen "kasvetaan lapsista kunnon kansalaisia" -meininki. Huvittaa myös aikuisten partiolaisten lähes puolimilitäärinen toiminta vaatteineen, huiveineen ja arvomerkkeineen.

Oikeasti aika idioottia porukkaa. Luonnosta voi nauttia muutenkin.

Vierailija
51/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin ensimmäiselle luokalle partiolaiset päättivät yhdessä että olen muita huonompi, koska olin köyhästä perheestä rikkaampien asuinalueella.

Minut suljettiin leikeistä, haukuttiin, kerrottiin vääriä läksyjä ja kanneltiin opettajalle perättömiä juttuja.

Vaikka alaate on ohi, ja olen menestynyt elämässä paljon paremmin kuin nämä rikkaiden perheiden partiolaiset, en silti halua omia lapsiani noin vinksahtaneelle porukkahengelle altistaa.

Vierailija
52/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei kannata kysyä. Mut potkaistiin partiosta ulos. En osannut käyttäytyä siell.

Noloa

Vierailija
53/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti siis siellä vähän liikaa.

Vierailija
54/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se kaikki pelleily huivit, ne kirjat, kaikki.

Vierailija
55/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan vilunväristyksiä kun mietin et joku menee vapaaehtoisesti jollekin leirille, nukkuu teltassa, käy riukupaskalla jne. ja nostaa lippua salkoon ja laulaa leirinuotiolla yms. shitiä. Onko partiolaisuus vähän niinku joku lahko? Mitä mieltä olette?

Miksi ne sen tekee? Onko se koti, uskonto isänmaa-läppä niille edelleen täyttä totta?

Kuule ap, ihmisten arvot vaan on erilaisia. Meille ainakin koti ja isänmaa ovat tärkeitä, ja jos ei ehkä uskonto, niin tietyt perinteet ainakin.

Minä ja mieheni olemme olleet partiolaisia, samoin kolme lastamme - nyt enää nuorin. Mutta mitä elämyksiä he ovat partiossa saneetkaan! Esimerkiksi saaristopurjehduksista puhutaan vielä vuosienkin jälkeen. Viime syksyn viimeinen purjehdus sattui muinaistulien yön viikonloppuun, aika mahtavaa.

Ja kule ap, niillä taidoilla mitä partiossa opetaan voi joskua olla käyttöä kun kriisi iskee, me sitten tulemme sinua ja perhettäsinauttamaan sytyttämään sen trangian että saat ruokaa.

Terv. Meripartioäiti

Vierailija
56/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ihmisten arvot vaan on erilaisia. Meille ainakin koti ja isänmaa ovat tärkeitä, ja jos ei ehkä uskonto, niin tietyt perinteet ainakin.

Minä ja mieheni olemme olleet partiolaisia, samoin kolme lastamme - nyt enää nuorin. Mutta mitä elämyksiä he ovat partiossa saneetkaan! Esimerkiksi saaristopurjehduksista puhutaan vielä vuosienkin jälkeen. Viime syksyn viimeinen purjehdus sattui muinaistulien yön viikonloppuun, aika mahtavaa.

Ja kule ap, niillä taidoilla mitä partiossa opetaan voi joskua olla käyttöä kun kriisi iskee, me sitten tulemme sinua ja perhettäsinauttamaan sytyttämään sen trangian että saat ruokaa.

Terv. Meripartioäiti

veneillä ja nauttia luonnosta ihan ilman partiotakin. Ja niistä reissuista puhutaan vieläkin.

Joo, tiedoksi: jotkut ihmiset osaa tehdä asioita ilman että sen on ohjattua toimintaa.

Vierailija
57/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset arvostaa partiolaisia, varsinkin yli 40v. Pitävät partiolais lapsia parempina lapsina ja arvostavat heidän harrastustaan.

Partiossa opetaan sosiaalista kanssakäymistä, luonnon ja eläimen kunnioittamista, sääntöjä opetellaan ja hyvää käytöstä.

Mukana on tietysti myös uskonto.

Oma lapseni oli vähän aikaan partiossa, mutta ei halua jatkaa enään.

Toki olisin toivonut hänen jatkavan hyvää harrastustaan.

Vierailija
58/59 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kasvatetaan kunnioittamaan muita.

Tekisi todella hyvää monelle lapselle.

Oma lapseni aloitti ennen joulua partion ja tylsistyi siellä, koska on toiminnallinen.

Olisi pitänyt varmaan aloittaa vasta keväällä.

Ehkä vetäjäkin oli huono.

Harmittaa kovasti, kun poika ei halua mennä enään partioon.

Harrastaa kyllä uintia, mutta partio olisi ollut kiva lisä.

T.EDELLINEN

Vierailija
59/59 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta partiossa se on tuhat kertaa hauskempaa, parhaitten kavereitten kanssa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä