Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tutti asiaa ja nukkumisesta =)

Vierailija
03.02.2010 |

eli, milloin on hyvä siirtää vauva omaan huoneeseen? onko 1 v hyvä? ja milloin on hyvä luopua tutista?

ja mitä te olette tehneet että ei enää tarvinut tuttia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yötä sitten jäi tutti pois päikkäreiltä sekä öistä ja HETI ensimmäisenä yönä nukuttiin jo paremmin.. Olin "tuttikone", joka kävi laittmassa (8kk) vauvalle tuttia yleensä yöllä 5-10krt, kauan sitä tein ja nyt riitti!! Onneksi tein päätöksen jättää tutin pois! Suosittelen ainakin kokeilemaan!!!

Vierailija
2/14 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuttia saa pitää jos on todella imemiseen innostunut vuotiaaksi. eikä haittaa vaikka menisi vähän kauemmankin. kauhean aikaisin tuntuvat mammat laittavan lapsen nukkumaan omaan huoneeseen plus ottavan tutin pois. riippuu varmaan paljon tuosta lapsen nukkumiskyvystä eli meillä ei todellakaan siirretty kevytunista lasta ennen 2 vuotissynttäreitä, havahtui hereille usein, jos nukkui yksin heräsi kunnolla huutamaan kun nukkui samassa huoneessa ehdin silitellä eli auttamaan unen jatkamista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutista johtuen yöunet huonoja ja vauva jo lähempänä vuoden ikää niin ehdottomastihan siitä kannattaa ainakin koittaa luopua jos sitä joutuu yöllä lukuisia kertoja laittamaan, näin kaikki nukkuvat paremmin!!! Myöhewmmin tutista luopuminen paljon vaikeampaa! Kannattaa siis ainakin kokeilla, mitään ei menetä!

Vierailija
4/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiinteät maistuivat hyvin. Tutista luovuttiin niin että leikkasin sen pään irti, kolme päiväähän siinä meni mutta sitten unohtui koko huvitutti.

Vierailija
5/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä muuten siitä tulee hankalaa ja haittaa purentaa

t: tyttö 22kk...

Vierailija
6/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli leikataanko tutin imeskelyosasta osa pois siten että vaavi ei pysty enää tuttia imemään? Meillä on nyt tuollainen 4kk ikäinen ja olen myös miettinyt tuota tutti ja omaan huoneeseen siirto asiaa.. lähinnä sen vuoksi, että lapsi olisi kiva saada omaan huoneeseen ennen kuin lähden töihin (elokuussa) ja ennen omaan huoneeseen siirtoa toki yöheräilyt oltava historiaa ja sitä tuo tutti hieman häiritsee, kun lapsi kaipaa tuttia aina välistä yöllä, niin sitä sitten nostelen suuhun:)

Vierailija
7/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika on nyt 7 kk, ei ole enää yösyöttöjä, mutta heräilee tosi usein öisin, oliko teillä niin? vai nukkuiko heräilemättä?

ap

Vierailija
8/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan 1,5 kk ikäisenä. Toimi meillä oikein hyvin. Yöllä kävin pojan huoneessa syöttämässä. Nyt poika 7 kk. Nyt riittää enää yksi yösyöttö. :)

Vierailija
9/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi on nyt 9kk ja jätin tutin pois noin kuukausi sitten.heräili yöllä,ja sai olla nostelemassa tuttia takaisin suuhun.yöt paljon helpottunu tutin pois jättämisen jälkeen. ei syö muutenkaan yöllä mitään enää.

Vierailija
10/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidin pienimuotoisen unikoulun, eli parina yönä kävin vaan rauhoittelemassa omaan sänkyyn. Toisaalta oma huone ja oma sänky eivät olleet pelottava paikka, sillä päiväunet olin nukuttanut vauvasta asti siellä. Voit nyt alkuun vaikka antaa lapsen nukkua aina päikkärit omassa huoneessaan jos tuntuu että muuten sitä omaa huonetta arastelisi.

Vierailija
11/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallanko ottaa 7 kk kokonaan tutin pois? vai onko liian pieni?

ap

Vierailija
12/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä yöunia. Lapset on vaan niin erilaisia nukkujia, että vaikka kaikki tehtäisiin samalla tavalla niin osa nukkuisi hyvin ja osa huonosti. Osalla imemisen tarve on taas niin voimakas, että sitten syödään peukaloa, jos tutti jätetään kovin aikaisin pois.

Vierailija
13/14 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli leikataanko tutin imeskelyosasta osa pois siten että vaavi ei pysty enää tuttia imemään?

mä olen tehnyt noin puolitoistavuotiaan tutille, eli tutin saa vielä suuhun mutta sitä ei voi enää imeä, lakkaa kummasti kiinnostus tuttiin (se pyöreä osa pois vaan)

Vierailija
14/14 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutti oli tytöllä käytössä vain nukuttaessa/nukkuessa ja alkoi enemmänkin häiritä unta kuin auttaa nukkumisessa, kun väsynyt tyttö leikki tutilla. Kahden päivän ajan päiväunille alkaminen oli itkuisempaa (illalla nukahti aina tissille), mutta sitten unet paranivat huomattavasti, kun ei nukuttaessa leikkinyt enää tutilla, eikä herännyt sen tippumiseen kesken unien. Mä luulen, että tutista luopuminen oli noin pienenä helpompaa, kuin olisi myöhemmin.

Tuosta omasta huoneesta en osaa sanoa mitään, meillä 13 kk ikäinen tyttö nukkuu edelleen samassa huoneessa meidän kanssa, eikä ole ainakaan lähiaikoina siirtymässä omaan huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän