Miks pitää kirjottaa tekstiä ilman ä:tä ja ö:tä??
Kommentit (26)
Täälläkin kirjoittelee varmaan ulkosuomalaisiakin. Minua ei internet-kirjoittelussa häiritse ääkkösettömyys.
Voi elämän kevät! (ei kaikki asu täällä Suomessa)
T: äiti sisäsuomesta
Täälläkin kirjoittelee varmaan ulkosuomalaisiakin. Minua ei internet-kirjoittelussa häiritse ääkkösettömyys.
Voi elämän kevät! (ei kaikki asu täällä Suomessa)
T: äiti sisäsuomesta
siinä kun ei sit varmasti ole niitä ääkkösiä... ihan sama kone on ostettava suomalaisella näppiksellä Suomesta vaikka se Suomessa olisi kalliimpi.
Kaikesta ihmiset ongelmia tekevätkin.
jos se ärsyttää?
Skipatkaa sellaiset viestit, joissa ei ole ääkkösiä, jos noin naurettavasta asiasta ärsyynnytte. Tai hankkikaa elämä.
Enpä ole koskaan ajatellut, että tuostakin voisi ärtyä. No, toisilla näköjään on tapana reagoida ärtymällä lähes kaikkiin asioihin. Varmasti hyvin kuluttavaa.
Luetko mieluummin norjalaisia æ:tæ ja ø-tæ? Samalla laillahan nuokin lausutaan. Olen opetellut käyttämään tuota umlaut-näppäintä, ei siinä aikaa mene kummoisesti.
Käytän myös umlautia ja kun siihen tottuu, se tulee aikasen nopeesti. Joskus toki kiireessä tulee ne peräkkäin: ¨a. Mulla oli viimeksi vaikeuksia Suomessa käydessä kirjoittaa suomi-näppiksellä.
Johtuu siitä että tietokoneet eivät tue skandinaavidia merkkejä. Tämän seurauksena monelle nuorelle tulee väliaikaisia oikeinkirjoitusongelmia sillä tietokonepelejä pelatessa joutuvat korvaamaan ä ja ö -kirjaimet a- ja o-kirjaimilla.
Luetko mieluummin norjalaisia æ:tæ ja ø-tæ? Samalla laillahan nuokin lausutaan.
Olen opetellut käyttämään tuota umlaut-näppäintä, ei siinä aikaa mene kummoisesti.