Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

missä talopaketissa itselle jää vähiten työtä - kokemuksia?

Vierailija
03.02.2010 |

olemme ostamassa toiselta paikkakunnalta tonttia, johon olisi tarkoitus rakentaa oma talo. Talo tulisi talopakettina mahdollisimman valmiina, missä talopaketissa oman työn osuus olisi mahdollisiman pieni. Meillä ei ole mahdollisuutta jatkuvasti käydä työmaalla, muutaman kerran kuukaudessa kylläkin.

Mitä kokemuksia teillä on valmiista talopaketeista? Älvsbytaloa emme kuitenkaan ota, asutaan vaikka teltassa mieluummin vahtimassa :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatte itse vaikuttaa materiaaleihin ym.

Vierailija
2/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselisinkin, mikä talopakett?

Kastellin muuttovalmiissa esim. itse pitää hoitaa rakennusaikainen siivous ja tavaroiden vastaanotto.

Minkä firman "avaimet käteen" paketin olette ottaneet ja mitä on itse pitänyt tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketeista, mutta luulisin että ainoa missä ei tarvitse varmasti mitään tehdä itse on valmistalo, siis sellainen joka tulee kokonaan valmiina tontille. Kivijalkaa eivät tuo, se täytyy teettää jollakin toisella. Rakentamiseen tarvitaan kuitenkin valvojaa ja muuta ammattilaista, ettei niitä töitä tarvi itse olla valvomassa.

Aika harvaan talopakettiin mitään siivousvelvollisuuksia kuuluu, ystäväperhekin rakennutti talon Suomeen ja asuivat rakennusaikaan vielä ulkomailla.

Vierailija
4/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistaloja on monella pikkufirmalla, esim. Omatalon easy-mallisto, lue tarkemmin netistä. Noiden pitäisi olla muuttovalmiita, mutta se nyt on aika venyvä käsite.

Vierailija
5/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouduimme kyllä tekemään pohjat itse ja siivoilemaan raksalla. Vähällä pääsimme silti.

Mutta jos haluaa esim. talon joka rakennetaan tehtaalla = eli roinaa ei kerry rakennusalueelle niin suosittelen esim. Oravaistaloja, Simonstaloja tai Heikius-taloja. Hienoja taloja kaikki ja laadukkaita ovat!! Googletapa nuo. Ne rakennetaan moduuleina tehtaissa ja pystytetään parissa päivässä.

Vierailija
6/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli meistä helppo. Meillä oli hankkeessa mukana tuttu joka toimi rakennusprojektin päävastaavana (=isäni) eli valvoi haluamme muutokset talomalliin, otti vastaan materiaalit, oli työmaalla katsomassa vähän asioiden perään jne. Rakentamisen aikainen siivous kyllä kuului meille, en tiedä sisältyykö se mihinkään pakettiin? Ehkä jos itse erikseen palkkaa siivoojat..? Mutta voin kaiken kaikkiaan lämpimästi suositella kyllä Kannustaloa!!

Vierailija
7/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosiota saava talovalmistaja on Muurametalot. Itse tarvitsee huolehtia vain tontin tasaus, pohjatyöt, sähköliittymä sekä viemäröinti ja vesijohto talon sijoituspaikalle. Nuokin voi teettää tietysti joillakin ammattilaisilla. Talofirma hoitaa loput perustuksista sisustukseen saakka. Ei tartte vahtia eikä siivota rakennustyön edetessä, jos ei välttämättä halua. Rakennusmateriaalia ei jää vastuksiksi paljoakaan. Ulkomaalauksen joutuu toki itse huolehtimaan. Kustannukset ovat juuri ne, jotka kauppaa tehdessä sovitaan. Suosittelen lämpimästi.

Nimim. tyytyväiset asukkaat lähes 5 vuoden kokemuksella.

Vierailija
8/11 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttovalmiista Kastellista? niiltä saisi muuten valmiina, mutta asiakkaan vastuulla on rakennusaikainen siivous ja tavaroiden vastaanotto. Saisiko siivousta puristettua työmiehille kuuluvaksi? Pohjat ja pihat täytyy tietenkin itse hoitaa / teettää.

Vierailija
9/11 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäisin vaihtoehtoihin jo mainittujen lisäksi Aatelitalot.

Vierailija
10/11 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouduimme kyllä tekemään pohjat itse ja siivoilemaan raksalla. Vähällä pääsimme silti.

Mutta jos haluaa esim. talon joka rakennetaan tehtaalla = eli roinaa ei kerry rakennusalueelle niin suosittelen esim. Oravaistaloja, Simonstaloja tai Heikius-taloja. Hienoja taloja kaikki ja laadukkaita ovat!! Googletapa nuo. Ne rakennetaan moduuleina tehtaissa ja pystytetään parissa päivässä.

Vähän erilaisia kuin muissa.

Vierailija
11/11 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouduimme kyllä tekemään pohjat itse ja siivoilemaan raksalla. Vähällä pääsimme silti. Mutta jos haluaa esim. talon joka rakennetaan tehtaalla = eli roinaa ei kerry rakennusalueelle niin suosittelen esim. Oravaistaloja, Simonstaloja tai Heikius-taloja. Hienoja taloja kaikki ja laadukkaita ovat!! Googletapa nuo. Ne rakennetaan moduuleina tehtaissa ja pystytetään parissa päivässä.

Vähän erilaisia kuin muissa.

jotka asuvat Heikiustalossa ja ovat tosi tyytyväisiä. Hieno ja laadukas talo on mun mielestä. Itsekin olen käynyt katsomassa valmista Heikiustaloa ja olisin voinut sellaisen itsekin ottaa, ellemme olisi juuri rakentaneet:).