Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunsuu takana

Vierailija
23.02.2010 |

siis lääkärineuvolassa rv. 36+3 lääkäri ei "ylettänyt" kohdunsuulle...ei siis voinut sanoa mitään kohdunsuun tilanteesta.. ja supistuksia on ollut enemmän ja vähemmän. Vauvan pää tuntui kuulemma jo tosi alhaalla. Miten voi olla mahdollista ettei lääkäri voi tutkia kohdunsuuta..nyt mietityttää voiko esim.mennä uimaan tms..?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans ollu kohdunsuu takana (ja ylhäällä) joten ei oo voitu kunnolla tutkia, kovalla runttaamisella on onnistunu. Ikävää kyllä kun voi tosiaan olla jo auki jonkun verrankin, mulla viimeisestä oli yli kuukauden kolme cm auki mut silti niin ylhäällä et tutkiminen oli hankalaa ja tosi tuskallista. Sinuna en menisi uimaan.

Sit kun synnytys käynnistyy, niin vauvan pää laskee sitä kohdunsuuta alemmas. Nyt siis vauvan pää ei vielä paina kohdunsuulla, vaan kohdussa, vaikka alhaalla oliskin. Ensimmäistä odottaessa mulle lääkäri sanoi, et ei ylety kohdunsuulle, mutta vauvan pää on tosi alhaalla, käski kokeilla itekkin =)

Vierailija
2/2 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKa kerralla lääkäri oli semmonen nuori ja säikähti kuoliaaksi, kun ei heti löytänyt kohdunsuuta... Luuli kai ensin että synnytän sen tenavan just siihen paikkaan, koska vastassa oli pelkästään pojan pää :D Kaiveli sitten aikansa ja löysi kuin löysikin sen kohdunsuun jostain syvältä pään takaa. Kohdunsuu oli olut hieman auki jo raskauden puolivälistä ja mä makasin monta kuukautta sen takia. Poika ei kumminkaan syntynyt ennenku rv 39+5 (toinen muksu mulle)

Toisella kertaa vastassa oli kokenut lääkäri, joka tuumasi, että onpas alhaalla, eikä kuulemma viitsinyt käydä enempää ronkkimaan, kun viikkoja oli jo sen verran, ettei väliä vaikka syntyisikin heti.

Uimaan mä en tosin ollut menossa, joten sinänsä se oli mullekin aika yhdentekevää oliko se kohdunsuu valmiiksi vähän auki vai ei. Se vaan hankaloitti elämää suuresti viimeisen kuukauden aikana, kun vauva oli niin alhaalla, että koko ajan tuntui "meloni jalkovälissä" ja varsinkin tuo kuopus painoi niin pahasti, että kävelemisestä ei meinannut tulla mitään... Myös istuessa mulla pakkas jalat puutumaan heti, kun vauva painoi vissiin kaikki verisuonet ihan lyttyyn... Mut eipähän painanut keuhkoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä