Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaana. Entäs jos kuume EI nouse?

Vierailija
03.02.2010 |

Hei, osaako joku sanoa onko siitä toipumisen ja yleisen hyvinvoinnin kannalta haittaa kun kuume ei nouse? Kuumehan on se elimistön puolustusmekanismi(?), jolla hyökkää tautia vastaan.

Olen ollut aina herkkä kuumeilemaan, mutta nyt, tänä talvena juttu on muuttunut. Olen kolmatta kertaa tosi pahassa flunssassa, mutta kuume ei vain nouse. Olen siis todella sairas, pää kipeä, nenä tukossa, koko yläkroppa aivan jumissa, palelee, tärisen -mutta kuume ei nouse.

Edellinen pöpö kesti liki kaksi viikkoa ja nytkin tuntuu samalta. Aiemmin mulla on kuume noussut yleensä flunssassa toisena päivänä ja pari päivää siitä olen ollut jo kunnossa.

Tietääkö kukaan voiko kuumeettomuus olla merkki jostain pahemmasta? Miksi kuume ei enää nouse? Eikö mun kroppa tajua puolustaa itseään?

Silmiin koskee tää näytön tuijotus, mutta pakko etsiä apua kun tuntuu, etten selviä tästä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan kuumetta koskaan. Juuri runsas viikko sitten olin kaameassa räkätaudissa, yskin, pärskin, päätä särki jne. Silti kroppa lähinnä alilämpöinen. Outo juttu. Kun nousisi edes kuume, niin voisi paremmin pitää saikkua. Sitä AINA kysytään terveydenhoitajalla tms. Kun sitä EI tule!

Vierailija
2/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alilämpöä ollut, vaikka olotilan perusteella olisin voinut pistää pääni pantiksi, että olen kuumeessa. Ja aina ennen kuume onkin noussut, herkästi.

Mä en saikkua saa kun olen kotona alsten kanssa, mutta tuntuu niin pahalle valittaa kun "ei edes kuumetta ole". Silmät kuumeisen näköiset, kiiltävät ja muuten olo aivan järkyttävä.

ap *niiskuttaa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä vaikka sanoa että on ollut kuumetta (ei sitä mitata ja sitä paitsi särkylääkehän laskee kuumeen joka tapauksessa). Ihan älytöntä, että kuume olisi ainoa kriteeri sairaslomalle. Eihän sitä selkävaivaisena tai oksentelevanakaan ole työkunnossa, oli kuumetta tai ei.

Mullakaan ei enää tunnu olevan kuumetta koskaan. Juuri runsas viikko sitten olin kaameassa räkätaudissa, yskin, pärskin, päätä särki jne. Silti kroppa lähinnä alilämpöinen. Outo juttu. Kun nousisi edes kuume, niin voisi paremmin pitää saikkua. Sitä AINA kysytään terveydenhoitajalla tms. Kun sitä EI tule!

Vierailija
4/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeeton flunssa tai miksi sitä nyt sitten voi sanoa. Multa oli ihan veto pois, mä vaan maksasin kun ei muuta jaksanut/pystynyt tehdä. Ja mä todellakin hain saikkulapun, ei mulla olisi ollut mitään jakoa olla töissä. Hoitaja ymmärsi homman paremmin kuin hyvin, sillä itselläänkin kun oli ollut sama "tauti".

Vierailija
5/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuu sitä oikein koskaan. Yhden kerran, rintatulehduksessa kuume 39° enkä tunnistanut oloa ennen kuin tajusin ihmetellä miten voi palella kesähelteellä. (palelen muutenkin aina, mutten sentään niin kovassa helteessä.)

ite en sit osaa jäädä potemaan, kun ei ole kuumetta, mutta sitten puoltehoisena töissä ja muualla. Ja ympäriltä kerää kiitosta kun kuukaudenkin pärskii muita tartuttamassa.Kun eihän se tauti sitten mene pois kovin nopeasti jos ei sitä ehdi parannella rauhassa.

Vierailija
6/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein flunssassa ei kuume nouse, pientä lämpöä esim. puolen asteen verran voi olla muttei oikeata kuumetta. Tuntuu että tauti menisi pikemmin ohi jos se nostaisi kuumeen. Mutta toki kannattaa jäädä kotiin lepäämään jos siltä tuntuu vaikkei kuumetta olsikaan.

Vierailija
7/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä kuumetta ei ollutkaan. Mutta kun sitä aina kysytään ja tulee jotenkin sellainen olo, että eipä tämä nyt vakava flunssa voi olla, kun ei kuumettakaan ole yhtään. Silti olo kuin seinään viskatulla tumpulla.

2

Vierailija
8/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ollut eilisestä alkaen aivan kamala. pää on kipeä ja täynnä räkää joka paikkaan koskee ja olo on voimaton. Laitoin mittarin kainaloon... ja lämpöä oli 36.1 Mulle ei myöskään kuume yleensä nouse, ja jos on 37.3 olen jo puoli kuollut..

Vierailija
9/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen että olethan tarkastanut että toimii kun tuo vilu on yleensä merkki kuumeesta.