En tajua, miten naisille voi SIIVOUS olla elämää suurempi asia!
Koti pitää olla tiptop
kylässä kytätään villakoiria
haukutaan laiskoiksi kaikki, ketkä ei jynssää paikkoja päivittäin
pinotaan siivousniksejä
siis oikeesti... siivouksellako mittaatte ihmisarvonne??
Kommentit (42)
tavoin aukoa päätään. Vetäisin kyllä hitonmoiset pultit. Siitä vaan äijälle rätti kouraan jos ei siivoustaso miellytä.
miehelleni elämää suurempi asia??? meillä on ihan perussiistiä, talossa on kaksi lasta ja pitkäkarvainen koira, joten imuroin n.2-3pv välein ja alakerrassa lasten kamat siivotaan aina paikalleen leikin jälkeen, yläkerrassa aina tarpeen mukaan (esim jos jää leikki kesken, se saa vielä jatkua huomenna ja sitten siivotaan)... no miehelleni (joka on kaiket päivät kotona) tämä ei riitä, vaan aina kun miulla on vapaata, aloittaa aamun ensimmäiseksi sillä, että täällä pitäisi siivota.... tai saattaa ihmetellä kun olen ollut töissä koko päivän, tulen kotiin klo 18.30 tai 19.30, miksen siivoa illalla vielä....
Kyllä jos kotiäidin koti on sottainen, niin ei ole ko. äidillä ihan kaikki muumit laaksossa. Jossain viiraa, esim päättäväisyydessä tms, eli taitaa taan laiskanpuoleiset mammat tässä ketjussa vaan selitellä.
Siivoaminen on täysin luonteva osa meidän elämäämme. Samoin kuin hampaidenpesu tai ruuanlaitto tai TV:n katselu. Se ei aiheuta kenellekään allergiaa, että paikat ovat järjestyksessä. Siitä ei ole kenellekään haittaa, että meillä on kaunista ja mukavaa. Nautin siivoamisesta. Jos joskus en kerkeä siivota, se ei haittaa ketään. Meillä on uusi, suuri omakotitalo, joka on huolellisesti sisustettu - olisi hölmöä pitää se sotkuisena. Ei tulisi mieleenkään arvostella muiden koteja. Miksi joillekin on ongelma, että meillä on niin siistiä??
Sain traumoja kun mutsi on siivousfriikki...huoh.
Oman kämppäni moppasin kait puoli vuotta sitten. Ihanaa kun saa olla rauhassa eikä tarvitse siivota.
ehkei niillä naisilla ole muuta elämää kuin siivoaminen. Ja eikös sitä sanota että jos päässä humisee niin kodin pitää silloin olla siisti.
olen itse ammatti-siivooja ja harvoin tulee vietyä töitä kotiin heh. Nyt hoitovapaalla mies joskus sanoo, että täällä voisi siivota (toivottavasti leikillään)...siivooja olisi kiva olla olemassa. Tänään meillä oli siivooja eli minä itse kotiin tulee siis tyytyväinen mies.
Ylisiivous ja desinfiointi tosiaan on pahasta (yhteys esim. allergioihin on todettu), mutta tietysti tietty perustaso esim. wc:n siivouksessa pitää olla. Satunnaiset villakoirat nurkissa sen sijaan eivät ketään sairastuta.
On kaikki paikat aina siistinä ja lumetkin kolaavat kun uutta vähän sataa; viivasuoraa jälkeä tekevät.
Joku nyt siivoaa tai hoitaa enempi kotiaan kuin toinen!
Perheenäitinä en kolaa kahden tunnin välein lumia, mutta kyllä ne lumet sivuun siirretään.
Traumatisoituneiksi en naapurin vanhaa paria sanoisi, se on heidän "harrastus".
Oma äitini on naimisissa siistin miehen kanssa ja mikä siinä jos tykkäävät!
Onhan se eri jos pitää kotia siistinä TAI lakkaamatta pukertaa.
Vaikka moni sanookin että siivoaminen olisi jatkuvaa tekemistä.
Itselläni on neljä lasta ja jos kokoajan siivoisin niin varmaan tarttisi nuolla kielellä katto, koska ei siivoaminen vie montaa hetkeä ajasta.
10
ole mikään siivousfriikki tai ylihygieenikko, mutta kyllä mulla on ainakin parempi olla, kun koti ei ole ihan hirveän rempallaan. Enkä tarkoita nyt sitä, että koti on rempallaan, jos lattiassa on tahroja ja nurkisssa koirankarvoja tms. Kyllä meillä on esim. keittiön lattia aika jännittävän näköinen, kun on kotona lattialle pissaava koiranpentu, ei mattoja ja sanomalehtitahroja lattian pinnassa.
Yritän pitää kaaoksen edes joten kuten hallinnassa, ja opettaa miehellekin, että on paljon kätevämpää laittaa tavarat takaisin paikoilleen kuin etsiä niitä kissain koirain kanssa.
Ja kyllä, mua saattaa ahdistaa hirveän sotkuisissa ja epäsiisteissä kodeissa, siis sellaisissa, joista näkee, että ei ole aikaa/jaksamista/viitseliäisyyttä panostaa yhtään kotiin. En silti tuomitse ketään, koska asia ei varsinaisesti mulle kuulu.
kyllä, että osa tuttavistani on siivouskyttääjiä.. Kyllä minäkin mieluusti siivoan jos on vieraita tulossa. Siivouksella siinä tapauksessa tarkoitan sitä, että lelut kerätään, tavarat nostellaan paikoilleen ja ehkä imuroidaan pikaisesti ja pahimmat sormenjäljet ikkunoista ja peileistä pyyhitään. 5 minuuttia siihen riittää jos sekä mies että minä laitetaan paikat kuntoon.
Mieleni on rauhallisempi jos kotona on siistiä! En voi rentoutua jos paikat on hujan hajan. Pyrinkin pitämään perussiisteyttä yllä, mutta aina se ei onnistu.
Onneksi on pieni kaksio, joten aikaa viikkosiivoukseenkaan ei hirveästi kulu.
Mieleni on rauhallisempi jos kotona on siistiä! En voi rentoutua jos paikat on hujan hajan. Pyrinkin pitämään perussiisteyttä yllä, mutta aina se ei onnistu.
kun siivoushan on asia, mitä jokainen osaa tehdä, niin sit nää himosiivoajat kokevat olevansa parempia ihmisiä, kun niillä on siistiä?
Siis, jos eivät osaa tehdä mitään muuta (esim. kasvattaa lapsia, toimia projektipäällikkönä, olla lääkärinä...), niin pätevät sit tolla siivoamisella?
niin nytpä on sitten pakko siivota, jos haluaa hengittää. Tässä vaiheessa pölyssä eläminen vain pahentaa allergiaa.
pitävillä on jotain ongelmia pään kanssa.
Meillä on siistiä. Se johtuu siitä, että me siivoamme sotkut, kun niitä tulee. Syönnin jälkeen laitamme astiat yhdessä koneeseen ja pyyhimme ruokapöydän, aikaa menee pari minuuttia. Keittössä pyyhkäisen kaapinovia, jos näyttävät tahraisilta. Tähän menee max. 2 minuuttia. Likaiset vaatteet heitämme pyykkikoriin. Keittiön tasot pyyhitään heti kun tulee muruja tai läikkiä. Ei todellakaan ole iso vaiva ottaa tiskirätti ja raapaista leivänmurut tasolta. Meillä tämän osaa tehdä ihan jokainen.
Kerran viikossa, yleensä torstaina illalla imuroidaan ja pyyhitään lattiat. Mies imuroi,minä tulen perässä mopin kanssa. Siinä menee 20 minuuttia. Pölyjä pyyhin yleensä huone kerrallaan.
Vessat pesen n. kerran viikossa. Rättiin pesuainetta ja pyyhin pöntön ja käsienpesualtaan ja haen uuden pyyhkeen. Max. 5 minuuttia.
Mikä ihme tässä on niin kummallista ja vaikeaa? Meillä siivous ei ole mikään iso operaatio, kun sitä tehdään joka päivä muutama minuutti.
Enemmänkin minua kauhistuttaisi päästää koti sellaiseen kuntoon, että joutuisi tekemään hurjia suursiivouksia muutaman kerran vuodessa.
. Vessat pesen n. kerran viikossa. Rättiin pesuainetta ja pyyhin pöntön ja käsienpesualtaan ja haen uuden pyyhkeen. Max. 5 minuuttia.
Vessassa pitää pyyhkiä tasot, luututa lattia ja pyyhkiä peili. Ja tosiaan myös lauvuaari ja pytty pitää pestä.
Toivon totisesti ettet tee vessan pesua noin kuin olet kuvaillut ELI ensin rätillä pytty ja sitten lavuaari (toivottavasti vaihdat rätin siinä välissä:-DD)
[iEttä mua kyrsii ne mammat, jotka selittelee oma sotkuisuuttaan sillä, että siistinä kotinsa]pitävillä on jotain ongelmia pään kanssa.
[/quote]
pitävillä on jotain ongelmia pään kanssa.
Meillä on siistiä. Se johtuu siitä, että me siivoamme sotkut, kun niitä tulee. Syönnin jälkeen laitamme astiat yhdessä koneeseen ja pyyhimme ruokapöydän, aikaa menee pari minuuttia. Keittössä pyyhkäisen kaapinovia, jos näyttävät tahraisilta. Tähän menee max. 2 minuuttia. Likaiset vaatteet heitämme pyykkikoriin. Keittiön tasot pyyhitään heti kun tulee muruja tai läikkiä. Ei todellakaan ole iso vaiva ottaa tiskirätti ja raapaista leivänmurut tasolta. Meillä tämän osaa tehdä ihan jokainen.
Kerran viikossa, yleensä torstaina illalla imuroidaan ja pyyhitään lattiat. Mies imuroi,minä tulen perässä mopin kanssa. Siinä menee 20 minuuttia. Pölyjä pyyhin yleensä huone kerrallaan.
Vessat pesen n. kerran viikossa. Rättiin pesuainetta ja pyyhin pöntön ja käsienpesualtaan ja haen uuden pyyhkeen. Max. 5 minuuttia.
Mikä ihme tässä on niin kummallista ja vaikeaa? Meillä siivous ei ole mikään iso operaatio, kun sitä tehdään joka päivä muutama minuutti.
Enemmänkin minua kauhistuttaisi päästää koti sellaiseen kuntoon, että joutuisi tekemään hurjia suursiivouksia muutaman kerran vuodessa.
siivous noin lyhyessä ajassa, tai sitten teillä on tosi pieni kämppä.
jos on mattoja lattiall - kuten useimmilla on - menee jo niihin enemmän aikaa. kuka vie ulos, kuka imuroi. ja kyllä mulla menee vessaankin kauemman, vaikka olen tehnyt siivousta myös ammatikseni. meillä talo on kahdessa kerroksessa, ja tämäkin tuo oman lisänsä siivoukseen.
Juuri siivosin meidän vessan, kesti 5 minsaa.
Löysin tossa kaupasta semmosen suihkutettavan hajunsyöjää sisältävän Kiillon Wc- puhdistajan.
Suihkutan sitä pinnoille, pyyhin pois.
Pönttö viimesenä ja liina roskiin!
- Lattiat pesen samalla kun pesen muutkin lattiat.
Peilit kuuluu toiseen operaatioon: kun pesen mutkin ikkunat, peilit. Nämäkin suihkutettavalla aineella, jotka pyyhkästään kuivaksi pyyheliinalla.
Meillä kun on noita natiaisia jotka käy lääppimässä ikkunoita ja peilejä niin tykkään että ne saa pestyä hetkessä sisäpuolelta ikkunat samalla kun pesee peilit.
Ei siivoamisen tartte olla iso ja vaativa urakka: sen takia tätä asiaa kannattaa vähän miettiä ja suunnitella että pääsee helpolla, halvalla ja mukavasti!
Jokanen tietty tavallaan. Mutta en tajua miksi tarttee siivota vartavasten paskat vasta kun joku "kyylä" tulee vierailulle? Jos pitää paikat kunnossa niin ei tartte moiseen ryhtyä.
Tyhjää ja pese tänään pöytätasot (ylläpidä vaan syömisen jälkeen) ja huomenna lattiat. Torstaina peset vessan, perjantaina peilit.
Eikä haittaa vaikka lauantaina tulisi vieraita!!
Toi on vaan oman laiskuuden selittelyä! ;)
Minulla toimii vähän kerrallaan. En halua tehdä "joulusiivousta" aina kun tulee joku vierailulle.
10
Meillä vessan lattiat pesen samalla kun muunkin talon lattiat, eli kerran viikossa. En välttämättä samalla kertaa kun pesen pytyn ja lavuaarin.
Otapa ihan kello mukaan, kun menet vessaan. Kauanko aikaa menee kun pyyhit tasot, peilin, lavuaarin ja pytyn? Veikkaan että et saa sitä viittä minuuttia edes kulumaan.
Ja mä osaan kyllä siivousjärjestyksen, meillä on siistiä ja puhdasta, toisin kuin useimmilla AV-mammoilla.
. Vessat pesen n. kerran viikossa. Rättiin pesuainetta ja pyyhin pöntön ja käsienpesualtaan ja haen uuden pyyhkeen. Max. 5 minuuttia.
Vessassa pitää pyyhkiä tasot, luututa lattia ja pyyhkiä peili. Ja tosiaan myös lauvuaari ja pytty pitää pestä. Toivon totisesti ettet tee vessan pesua noin kuin olet kuvaillut ELI ensin rätillä pytty ja sitten lavuaari (toivottavasti vaihdat rätin siinä välissä:-DD)
Mulla on yksi saastainen tuttava. Heillä on lapset niin paskaisissa vaatteissa, etten hävettää kun joudun joskus kuskaamaan lapsia harrastuksiin. Yritän olla käymättä heillä vessassa, koska en ole ikinä nähnyt niin likaista vessaa. Pyyhkeet on niin likaisia että ne ovat suorastaan ruskeita. Heidän lapset ei sairasta juuri koskaan.