Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua, miten naisille voi SIIVOUS olla elämää suurempi asia!

Vierailija
03.02.2010 |

Koti pitää olla tiptop

kylässä kytätään villakoiria

haukutaan laiskoiksi kaikki, ketkä ei jynssää paikkoja päivittäin

pinotaan siivousniksejä

siis oikeesti... siivouksellako mittaatte ihmisarvonne??

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona suht siistiä, Äiti rento = lapset hyväntuulisia ja rentoja.

Vierailija
2/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakaan. Se on yksi osa normaalia elämää, ei sen suurempi asia. Haluan siistin kodin, mutta en jaksa mitään niksihömpötystä, maalaisjärki riittää. Jos niksi halutaan, niin se, että lapset on opetettava pienestä pitäen siistimään jälkensä :-) Jollei kovasti sotketa, ei tarvi siivotakaan. Pidetään järjestys yllä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole elämää suurempi asia mulle. Mutta haluan kyllä kulkea kodissani ilman sitä tunnetta, että kahlaan paskassa ja romuissa. Raivausoperaatio pitää suorittaa joka päivä. Kunnon siivous kerran viikossa. Enkä kyttää ketään muuta.

Vierailija
4/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan hommaamassa siivojaa kotiin, jotta pääsisi itse vähemmällä. Ja en tod ole joka päviä jynssämässä jotain ja siedän epäjärjestystäkin ihan hyvin.

Vierailija
5/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sitä hommaa yli kaiken, joten meillä käy kerran viikossa ostopalveluna taitava siivoaja. Pientä siistimistä tehdään itse.

Vierailija
6/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niksi-ketjua, mutta siivousniksithän ovat juuri meille, joille siivous EI ole elämää suurempi asia. Helpottavat ja nopeuttavat työtä, joka kuitenkin on pakko tehdä. Ellei sitä voi ulkoistaa.

Ei tulisi mieleenkään siivota hulluna ennen vieraita tai kytätä muiden villakoiria. Kun tapaamme ystäviä tärkeintä on yhdessäolo, ei muiden kodinpidon arviointi - tietenkään! :D

Vierailija
7/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelleni elämää suurempi asia???

meillä on ihan perussiistiä, talossa on kaksi lasta ja pitkäkarvainen koira, joten imuroin n.2-3pv välein ja alakerrassa lasten kamat siivotaan aina paikalleen leikin jälkeen, yläkerrassa aina tarpeen mukaan (esim jos jää leikki kesken, se saa vielä jatkua huomenna ja sitten siivotaan)...

no miehelleni (joka on kaiket päivät kotona) tämä ei riitä, vaan aina kun miulla on vapaata, aloittaa aamun ensimmäiseksi sillä, että täällä pitäisi siivota.... tai saattaa ihmetellä kun olen ollut töissä koko päivän, tulen kotiin klo 18.30 tai 19.30, miksen siivoa illalla vielä....

Vierailija
8/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tärkeää, että koti on kaunis ja puhdas ja järjestyksessä. Lapsilla on parempi elää ja kasvaa siivotussa kodissa, kun kaaoksessa.

Naisen nyt vain kuuluu pitää paikat kunnossa. Mies taas hoitaa ulkohommat.

Myös terveyden kannalta puhtaus on tärkeää. Likaisessa ympäristössä viihvyvät myös pöpöt ja allergiat lisääntyy.

On aika järkkyä mennä kylään paikkaan, missä hyllyt ovat harmaita pölystä ja tavaroita hujan hajan.

Lasten lelut kuuluvat omille paikoilleen lasten huoneisiin, ei ympäri asuntoa!

Vierailija
9/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt kylässä ja pöntöstä kurkkaa kaameet vauhtiraidat niin kyllä iskee silmään! ;)

Ei näitä tartte vartavasten "kytätä".

Meillä on 4 alle kouluikästä ja minusta siinä on ero onko sotkussa vai sekamelskassa.

Sotku on se kun sekamelskassa on niitä villakoiria joukossa ja sitä en tajua.

10 vuotta kun on omaa kotia pitänyt niin siivoomiseen on tullut jo jotain rutiinia, ei ollut sama vielä 5 vuotta sitten.

Tämä riittää minulle!

Että pöydän saa parissa minuutissa puhtaaksi ja pönttöä ei tartte hinkata kuivuneesta paskasta.

Mielestäni MINÄ olen laiska siivooja: siksi haluan pitää homman simppelinä (ja halpana)!

Minä en ajattele että tarttee olla yltiö siistiä. Meillä kotona kun nostaa lelut lattialta että imuroi huoneen niin ekat lelut on jo lattialla ennenkö ehtii imurin kanssa takasin!

Mutta kyllä se että jollain on AINA paikat hujan hajan ja nimenomaan niin että sotkut on sielä leikkien keskellä, ikkunalaudalla 2 sentin kerros pölyä kertoo jo jotain.

Eikä tämä ole pois lapsilta. Kun siivoaa ahkeraan, suihkauttaa pönttöön pesuaineen niin siihen menee 2 minuuttia kun hakee aineen ja suihkuttaa.

Ei tartte odottaa vieressä vahtimassa aineen vaikutusta. Kunhan muistaa pyöräyttää harjalla (vaikutusajalla voi vaikka lukea lapsille kirjaa).

Vierailija
10/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkojen kunnossa pitäminen ei vaadi ylimääräisiä ponnisteluja.

Imurointi kerran päivässa ei vie kun pari minuuttia ja lattioien pesu toiset kaksi.

Turha valittaa ajan puutetta. Se on vaan laiskuutta.

Vierailija
11/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivousniksejä siis oikeesti... siivouksellako mittaatte ihmisarvonne??

Niinkuin eräs kotirouva mulle kerran selitti. Halvattu, mitä väliä kiiltääkö keittiön lattia vai ei:-)

Vierailija
12/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaikissa addiktiossa (seksi, päihteet, urheilu jne).

Mutta siivoajat ovat usein kokeneet lapsuudessaan jotain ikävää tai turvatonta. Pää on ikäänkuin epäjärjestyksessä. Aikuisena sitä yrittää selventää ja "siivota".

Miehelläni ikiviä kokemuksia lapsuudessa -> siivoushullu. Siskolla alemuudentunnetta -> siivoushullu. Ystävälläni ikävä isäsuhde - > siivoushullu. Minä, paljon rakkautta ja onnellisen lapsuuden kokenut -> siivoan, koska on pakko. Minun ei tarvitse aikuisiässä jynssätä lapsuuden muistoja pois.

Vierailija
13/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla sottainen koti, mutta kotiäidillä ei ole yhtään mitään niin kummoista tekemistä etteikö muka olisi aikaa pitää sitä kotia tip top siistinä!

Kyllä jos kotiäidin koti on sottainen, niin ei ole ko. äidillä ihan kaikki muumit laaksossa. Jossain viiraa, esim päättäväisyydessä tms, eli taitaa taan laiskanpuoleiset mammat tässä ketjussa vaan selitellä.

Vierailija
14/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää kun katsoo äitiäni. Aina kärsinyt huonosta itsetunnosta. Lapsuus ollut tietyllä tavalla kovaa, lapsesta asti piti tehdä paljon töitä, vanhemmilta ei saanut huomiota jne.

Nyt aikuisena puunaa paikkoja puhtaaksi koko ajan. Iso talo jossa asuu kahdestaan isäni kanssa, ei lapsia eikä eläimiä sotkemassa. Imuroi, pyyhkii pölyt, siihen vielä moppaa lattiat. Joka päivä, myös kipeänä. Tekee tämän kaiken heti aamusta, jos joku soittaa että sopisko illalla tulla kylään, imuroi uudestaan juuri ennenkuin vieraat tulevat. Perjantaisin tekee vielä perusteellisemman viikkosiivouksen, käyttää siihen koko päivän. Ei tervettä, ei ollenkaan.

Sama kaikissa addiktiossa (seksi, päihteet, urheilu jne).

Mutta siivoajat ovat usein kokeneet lapsuudessaan jotain ikävää tai turvatonta. Pää on ikäänkuin epäjärjestyksessä. Aikuisena sitä yrittää selventää ja "siivota".

Miehelläni ikiviä kokemuksia lapsuudessa -> siivoushullu. Siskolla alemuudentunnetta -> siivoushullu. Ystävälläni ikävä isäsuhde - > siivoushullu. Minä, paljon rakkautta ja onnellisen lapsuuden kokenut -> siivoan, koska on pakko. Minun ei tarvitse aikuisiässä jynssätä lapsuuden muistoja pois.

Vierailija
15/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla sottainen koti, mutta kotiäidillä ei ole yhtään mitään niin kummoista tekemistä etteikö muka olisi aikaa pitää sitä kotia tip top siistinä!

Kyllä jos kotiäidin koti on sottainen, niin ei ole ko. äidillä ihan kaikki muumit laaksossa. Jossain viiraa, esim päättäväisyydessä tms, eli taitaa taan laiskanpuoleiset mammat tässä ketjussa vaan selitellä.

olen kotiäiti ja meillä on aina sotkuinen koti. En vaan jaksa eikä kiinnosta siivous. Kaikki muu kylläkin.

Vierailija
16/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivoaa usein, selviää vähemmällä, koska paikat ei pääse koskaan kaaokseen.

Ja kylässä en todellakaan kyttää villakoiria, jokainen elää tavallaan.

Vierailija
17/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys ja ylihygieenisyys on se, mikä lisää niitä allergioita ja alentaa vastustuskykyä.

Vierailija
18/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on tylsää usein päivänaikana, mutta mielestäni on turha alkaa ylipuunaamaan jos olen tyytyväinen kotini siisteystasoon. Ja tällähetkellä ihan yhdenlapsen kotiäiti olen.

Vierailija
19/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelleni elämää suurempi asia???

meillä on ihan perussiistiä, talossa on kaksi lasta ja pitkäkarvainen koira, joten imuroin n.2-3pv välein ja alakerrassa lasten kamat siivotaan aina paikalleen leikin jälkeen, yläkerrassa aina tarpeen mukaan (esim jos jää leikki kesken, se saa vielä jatkua huomenna ja sitten siivotaan)...

no miehelleni (joka on kaiket päivät kotona) tämä ei riitä, vaan aina kun miulla on vapaata, aloittaa aamun ensimmäiseksi sillä, että täällä pitäisi siivota.... tai saattaa ihmetellä kun olen ollut töissä koko päivän, tulen kotiin klo 18.30 tai 19.30, miksen siivoa illalla vielä....

Voi kyllä aiheuttaa riitoja aluksi, mutta meillä toimii: kun mieheni vihjasi, että tarttis imuroida, vastasin, että imuri löytyy siivouskaapista ja jatkoin sitä mitä olin tekemässä. No, äijä ei imuroinut, mutta eipä enää huomauttelekaan.

Vierailija
20/42 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se ole pelkkä asennekysymys. Mä ainakin pyyhin ruokapöytää ja tiskaan monta kertaa päivässä, kun taapero opettelee syömään, ja mun on pakko tehdä noi jutut halusin tai en. Samalla pitää pyyhkiä lattia ja syöttöuolikin. Meillä on vuokra-asunnossa vanhat pinnat, joihin lika ja pöly kerääntyy helposti, ja kun siihen lisää koiran ja miehen, jonka työvaatteissa tulee usein hiekkaa ja sahanpuruja, niin on pakko siivota usein jos haluaa, että on viihtyisää ja kotona kiva olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän