~~~ KOTILOT Helmikuu ~~~
Kommentit (53)
moikkelis pitkästä aikaan tännekkin..en ole ehtinyt hirveesti käydä lukemassa teijän juttuja,kun meille kväi 17.1.10 et meijän kotimme paloi poroks kun naapurista lähti tuli,ainoo mitä meille jäi oli vaatteet päällä olevat,onnexs emme olleet kotona.
meijän poitsu on nyt 7viikkoinen (nuorin siis)on sellainen tumma hiuksinen ja ruskea silmäinen pieni tissitakiainen.
6viikos neuvolas+lääkäris oli 4185g/55,3cm.
2viikkoa sit saimme uuden kodin ja olemme nyt yrittäneet ns rakentaa sitä kasaan.
vesselille onnittelut ja muillekin.
mymmeli +poitsu 7viikkonen
Onpas teitä koeteltu! Onneksi kukaan ei loukkaantunut. Kestää varmaan aikansa ennenkuin kodin saa uudelleen rakennettua. Haluan toivottaa teille aurikoista kevättä ja voimia arkeen.
vesseli
Eli kävin tänään sit vatsakipujen vuoksi lääkärissä, josta sain lähetteen äitipolille: helpotuksekseni pieni sydän sykki ihan oikeassa paikassa ja kaikki hyvin :) Joskin mahdollisesti laskettuaika on pari päivää myöhemmin kuin olin ajatellut. Mut ehkä sillä ei ole väliä ;)
Kauheeta toi tulipalo! Itse olen kauhulla joskus ajatellut, että jos sellainen kohtaisi niin siinä menisi valokuvat ja kaikki muistotkin samalla. Varmasti raskasta, mutta pääasia kuitenkin, ettei asukkaille käynyt kuinkaan. Voimia.
Magdaliina rv 6+3 (tai vähemmän)
paljon vilisee tuttuja nimiä tälläkin listalla, joskus kirjoittelin kotiloihin enemmänkin (ja sitäennen vauvakuumeilin myös muutamien täällä olevien kanssa)
Tässä sitä vielä siis ollaan, rv 39+6 ja yhdessä koossa! Rv 21 mulla alkoi supistelut ja kivut ja siitä lähtien olen ollut ns. sairaslomalla- liikunta, kaikki piti unohtaa. Onneksi tilanne parani keskiraskauden jälkeen joskus rv28 ja kykenin jopa imuroimaan ja hoitamaan huushollia! Lääkäri toivoi syksyllä, että kuhan nyt jouluun asti saisin pidettyä vauvan masussa....ja tässä siis ollaan, huomenna l.a!
Raskaus on siis ollut vaikea...vaikeudet jatkuvat edelleen, ramppaan Kättärillä korkeiden paineiden takia, veriarvoissa häikkää, oli tuossa sairaalloisen raju noro-viruskin vielä, pissatulehdusta ja sen semmoista. Tällä hetkellä olo on itse asiassa aika hyvä, vauva roikkuu van niin alhaalla kiinnittyneenä ja porailee alapäähän, etten kykene enää kävelemään kunnolla. 3cm olin sunnuntaina auki ja vauvan kokoarvio 3,3kg. Olen todella ihmeissäni, ettei pikkuinen ole vielä syntynyt, sillä kaksi edellistä ovat tulleet maailmaan rv 39+3 ja rv 39+4....mitkään S:t sun muut ei auta! Kivuliaita säännöllisiä suppareita on toki ollut jo rv 34 asti, siis ihan kunon polttoja aina öisin, mutta aina ne sitten hiipuvat aamuun mennessä...
Meillä isompien hoitojärjestelyt menee kaiketi niin, että poika kohta 6v jää päiväkotiin ja pidän satunnaisia vapaapäiviä sitten ja neiti 3,5v on päiväkodissa 3x/vko. Itse nimittäin opiskelen ja meinaan käydä ti,ke ja to yliopistolla muutamilla kursseilla vauvan kanssa. (JOS siis kaikki menee hyvin, olemme terveitä jne...) Molemmille muksuille idämme sitten pitkän kesäloma ja esikoinen aloittaakin sitten eskarin elokuussa.
Ihania vauva-uutisia täälläkin luettavana, paljon onnea kaikille! Oletteko siirtyneet vauva-puolelle vai jatkatteko tässä ketjussa synnytyksen jälkeenkin? Itseäni hiukan pelottaa itse synnytys ja toki sitten sen jälkeinen aika...kuinka varsinkin meidän neiti 3v suhtautuu uuteen tulokkaaseen. On mustasukkaista ja hyvin tulista sorttia oleva jo nyt...ja se arki, lähteekö miten rullaamaan ja millainen vauveli meille suodaan...liian hyvin kun on muistissa esikoisen syntymän jälkeinen masis ja epävarmuus ja vapauden menettemisen pelot ym ja tytön syntymän jälkeinen korva/sairastelu/valvomiskierre+ esikoisen paha uhmis...
Toki ovat nuo kaksi nyt sen verran isompia, että ymmärtävät hyvin puhetta ja heidän kanssaan on voinut jo keskustella tulevasta ja ainakin tällä hetkellä tuntuvat ymmärtävän, mitä on tulossa...(vaikka ei tyttö kyllä taida ymmärtää, kun on heti meinaamassa alkaa pukea ja meikata ja leikkiä vauvan kanssa...)
Ja synnytys on alkanut jännittää myös...yhtään ei auttanut eilen tullut dokumentti yksinhuoltajaiseistä...toisella vaimo kuoli synnytykseen (syytä ei kerrottu) ja toisessa vauva taas vaurioitui synnytyksessä ja halvaantui...miksi ees katsoin moista ohjelmaa????! Nyt ahistaa vieläkin enemmän:(
Omaa napaa tuli nyt paljon, mutta teki ihan hyvää purkaa sitä jonnekin:)
t.Loppuodotuksen ihanuuksista (mm. närästys, turvotus,itkuherkkyys jne...) kärsivä
Ihmetys rv 39+6
Tämä flunssa yhdistettynä 24/7 jatkuvaan huonoon oloon, ei kiva yhdistelmä.
Onneksi ei ole kuumetta, mutta aamun pahoinvointi on aika kauheaa kun ei tiedä mistä reiästä tulee.
Mutta kävin hankkimassa sea band rannekenauhat, jotka siis painaa noita aku pisteitä ja on oikeesti helpottanu =)
Huomenna ois eka neuvola, piti olla jo viime viikolla, mutta vatsatauti iski ja en päässyt joten huomenna menen vaikka läpi harmaan kiven. Saas nähä kulkeeko ääni jotta voidaan jutustella sen tädin kans.
Tänään ois rv9+4 ja perjantaina ois hemmottelu vkl Tallinnassa kylpylässä. Jos tästä nyt mihinkään pääsen lähtemään.
Äipätys ja viikarit
Mymmeli, kuulostaa pelottavalta:( Onneksi ei käynyt mitään, vaikka varmasti rankkaa aikaa luoda uutta kotia vielä uuden tulokkaan kanssa.
Vesselille isot onnittelut!
Mymmeli ainakin oli pienen sydämen nähnyt, ihanaa! Oliko muitakin alkuraskauden ultrissa tai neuvoloissa käyneitä, mulla huono muisti nikkien kanssa:)? Ja jaksamista alkuraskauden pahoinvoinnista kärsiville.
Ihmetykselle tsemppiä loppuajalle! Kuulostaa rankalta odotusajalta, toivottavasti asiat etenevät sutjakkaasti pienokaisen kanssa.
Omaan napaan kuuluu vaan valitusta.. Selkä ja issiakset molemmin puolin meni aivan jumiin ja nyt ollut sairaslomalla parin päivän ajan. Liikkuminen, istuminen ja seisominen aivan tuskaa. Kävin ä-polillakin tarkistuksella kun taas ollut vuotoja ja supistuksia, mutta onneksi kohdunsuulla ei pehmenemistä pahempaa ollut vielä tapahtunut. Supistuksia nyt vähän seurailtava ja vältettävä parhaimman mukaan. Olo aikas ahdistunut ja ärsyttää kun ei mitään saa tehtyä. Toivottavasti selkä nyt edes rauhottuisi, tämä tv:n, kannettavan ja seinien kattelu seuraavat 3kk kuulostaa kammottavalta! Mutta toisaalta kivut niin kovat, ettei oikeasti liikkua pysty.
Kyllä niin ihanat ilonpilkahdukset voi vauvan potkut ja isompien poikien jutut ja apu olla että! Ahistavaa on olla kaikessa toisen "armoilla" tällä hetkellä, mutta onneksi on myös ihana mies.
Hyviä vointeja kaikille!
Mammatus rv 23+6
Hiihtoloma (mitä sitä ylipäänsä oli) on nyt ohi ja huomenna paluu töihin. Lapset ja mies vielä lomailee, joten oikeastaan mullakin loma jatkuu, kun jäivät reissun päälle.
Voimia Mymmelille uuden kodin rakentamiseen. Ei varmasti ole helpoimmasta päästä tehtävä pienen uuden tulokkaan kanssa.
JES OS, mukavaa että uskaltauduit mukaan!!! Täällä jatketaan!
Kinuski: mulla myös iltaisin pahoinvointi pahinta. Väsymys kun painaa päälle.
Magdis: Ihanaa, että kaikki hyvin ja sykekin näkyy. Noi päivät ei vielä näin varhain aina täsmää. Mullakin haarukka oli 5+6-6+1, kun katseli eri suunnasta. Sanoi sitten kuitenkin, että sen suurimman mitan mukaan mennään. NP-ultra kertoo sitten tarkemmin. Mutta ihanaa!
Isot jemppaukset ihmetykselle!!
Äipätykselle pikaista paranemista ja isot jemppaukset kaikille kremppojen kanssa painiville!
Väsymys on jotain vallan kamalaa, samoin iltayökötys. Ja koskahan mä pääsen tästä vessapaperin kyttäyksestä...ihan älytöntä.
minnis 6+4
Eihän tässä muuten mitään, mutta tänään on wc-paperin kyttäys tuottanut tuloksena vaaleanpunervaa limaa. Just sellasta kun aina ennen menkkoja. Tosin ei ehkä niin punervaa. Vetää vaan mielen maahan, vaikka se nyt ei välttämättä mitään tarkoita. Muistaakseni näillä viikoilla esikoista odottaessa tuli muutaman kerran veriviiruja.
Että näin.
minnis 6+6 tai itseasiassa jos LA on 14.10 niin onk se jo 7+0, no eipä sen väliä
Viikkoja tasan 12 ja ultra, seerumiseula + eka lääkäri ohi! Huh, nyt uskaltaa jo ehkä ihan pikkaisen huokaista ja ruveta iloitsemaan että meille on 11.9. tulossa pikkupallero!
Ihanaa, täällä tavataan. meillä tytöt -07 ja -05 entuudestaan :-)
Mikä on Minniksen tila nyt? Onko verta tullut enemmän?
Jos yhtään lohduttaa niin mulla tuli kans verta jonkin verran kuopusta odottaessani jossain tässä alkuvaiheilla. Kävin sit tk:ssa ultrassa ja kaikki oli hyvin ja jatkui hyvin. Toivotaan, että sulla ja masuvauvallasikin!
Itsellä kaikki ihan ok (*kopkop, koputtaa maalamatonta puuta). Huonovointisuuttakin on ihmeen vähän. Silti edelleen mennään meiningillä JOS meille syksyllä tulee vauva, jotenkin vaan vaikea uskoa vieläkin...
Tän päivän jälkeen mulla alkaa talviloma, jee!
Magdaliina rv 7+0(?)
Tiedä mitä ne eiliset vaaleanpunaiset viirut paperissa, tänään on taas ollu normi. Tai siis -nyt tulee juttua limasta - enpä muistanut, kuinka paljon voi ihmisellä raskaana ollessa tulla valkovuotoa. Tai siis keltavuotoa. Sitä on tullut meinaan PALJON. Lääkäri sen silloin ultran yhteydessä katsasti ja sanoi olevan ihan normaalia limaista raskauteen liittyvä eritystä. En vaan alkuunkaan muista tälläistä aikaisemmista raskauksista. Välillä tuntuu, että jotan lurahtaa housuun, mutta valkkariahan se vain.
Nyt on muuten vatsa ollut NIIN turpeena, että istuminen tekee tiukkaa, siis normihousuissa. Ihan älytöntä. vatsa on ku potkupallo. Kait mun täytyy ottaa housujen vyötärön levitin käyttöön.
Tulipas omaa napaa tällä kertaa. Vointeja ja mukavata viikon loppua!!
minnis 7+1 kait
ps. kiinnoistaisko meitä ketään perustaa keskusteluryhmää goolen tai yahoon palvelimelle?
Mymmelille paljon tsemppiä ja voimia uuden kodin rakentamiseen! En voi edes kuvitella, miltä teistä tuntuu. Onnittelut joka tapauksessa pienestä tissitakiaisesta!
Voi Minni! Toivon sydämeni pohjasta, että veriviirut oli vain ohimenevä juttu. Parin eka kuukauden aikanahan voi verta tulla silloin, kun normaalisti täti tulis kylään. Osuiko siihen ajankohtaan?
Mun omaan napaan ei ihmeitä. Kovasti tuo pieni kupla tuolla alamahassa pömpöttää, väsy edelleen järkyttävä ja oksennan joka ilta. Ens perjantaina pääsen vihdoin ultraan. Odotan kuin kuuta nousevaa!
Sunnuntain jatkoja kaikille!
kinuski 10+1
Tervetuloa Jes Os mukaan joukkoon! Sua jo tänne odoteltiinkin :)
Ja Minni: Ihana kuulla, että pikkuinen köllöttelee oikeassa paikassa. Varmasti huojentava uutinen!
Äipätys: Mehän mennään ihan samassa vaiheessa raskautta :)
Mä olen ollu koko viikon yh:na, kun mies on ollu reissussa. Täytyy myöntää, että koville ottaa. Tää väsymys, joka iltainen oksentelu ja pitkittynyt flunssa on aika huono yhdistelmä arjen pyöritykseen yksin. Onneksi mies palaa huomenillalla kotiin. Meinaan samalla hetkellä kaatua sänkyyn (ja en todellakaan lemmiskelymielessä :))
Viikonlopun jatkoja kaikille!
kinuski 9+0