Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtimasujen uusi viikko...

02.10.2006 |

Täällä ollaan töissä ja voidaan edelleen pahoin... Olo on kyllä helpottanut, mutta ruokaa ei vaan yksinkertaisesti tee yhtään mieli. Kalinka-juguttiin on kylläkin tullut himo, mutta ei sitäkään voi koko aikaa syödä.

Painoa on pudonnut 7-8kg (normipaino liki 100kg, joten kyllä tässä on varaakin kiloja menettää), vaikka en oksentele, enkä todellakaan yritä syödä kevyesti ja terveellisesti. Eilenkin isännän kanssa iltapalaksi pizzaa.

Onko muita joita vastenmielisyys ruokaa kohtaan vaivaa?

Ajattelin mennä rakenneultraan 4d-ultraan. Onko muita menossa? Tässä vaan arvuuttelen, että milloinkohan sitä aikaa pitäisi varata, jos parin kuukauden päästä sen haluaisin? No ehkä ei vielä kamalaa kiirettä..

Kertokaahan muutkin kuulumisia!

Hyviä vointeja ja mahan kasvatusta¨

-lellu 12+5-

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli ensimmäinen päivä ilman pahoinvointia (parin kuukauden ajan, heti ensimmäisenä piti käydä yökkäilemässä). Ja ei ole sen puoleen ollut aamupäivä/iltapäiväpahoinvointiakaan vielä. Aivan uskomaton tunne :D Olisi kyllä enemmän kuin upeaa, jos olo jatkuisi tällaisena!

Aamusesta kävin vaa`alla, painoa oli tullut kilo lisää alkupainoon verrattuna, joten kaipa sitä on tullut syötyäkin jossain määrin yökkäilyjen joukossa. Pitää kai tuon pömppömahan jossain näkyäkin... Vaikka tuntuu kyllä ettei sitä kovin ole edes tullut syötyä, ei oikein mikään ruoka maistu (paitsi pulla, sehän selittääkin...)

Rakenneultrakin tuli tänään varattua. Se on vasta reippaasti marraskuun puolella, joten ainakin olen ajoissa liikkeellä :)

Vierailija
2/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta milloin ultra kannattaa varata.mä asun keskisuomessa,ja varasin pari viikkoa sitten ultran ja oli ajat jo aivan lopussa,marraskuun lopussa vasta menen.mulla 12+6 viikot,ja pahin pahoinvointi takana,mutta tarkkana saa olla mitä pystyy syömään ja mitä ei.mandariinit uusin juttu,joita voisin koko ajan popsia.Liikuntaa ois kiva harrastaa,mutta jostain syystä rauhallinen kävelykin saa oksentamaan.töitä olen tehnyt vaan pari päivää viikossa,kun ei enempään kykene.mutta ihana saada kevätvaavi=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin pahoinvointi ja väsymys on täälläkin jo takana, muttei olo nyt ihan " normaalikaan" ole :) Jonkin verran pientä etomista on havaittavissa, ja tosiaan tietyt ruuat saa jo pelkällä olemassaolollaan aikaan hyiyäk-reaktion. Mitään sen kummempia himoja ei oo ainakaan vielä ilmestynyt.

Nyt ihan parin viime päivän aikana masu on kunnolla pompsahtanut esiin. Rv 12+2 otetussa kuvassa oli ihan suht litteä vielä, mutta rv 13 otetussa jo kunnon etureppu! Kaveri, jolle näytin kuvat, veikkas, että kuvien ottamisen välissä aikaa on kulunut 3 viikkoa :D Vaikeapa tätä pötsiä on enää piilotellakaan, kun en tykkää telttoihinkaan pukeutua. Mitenkäs muut huhtikuiset, jokos on massunkasvua havaittavissa?

Ihan nolo juttu pitää teille kertoa.... Eilen illalla alkoi aivan mieletön kipu mahassa, oikein semmoisia lamaannuttavia pistoksia tuntui oikealla puolella. Oltiin tietenkin miehen kanssa ihan paniikissa, ja mun oli otettava Panadolikin siihen kipuun. Tänä aamuna kipu jatkui, ja olin jo soittamassa neuvolaan. Sitten kuitenkin kävin vessassa isolla asialla, ja siihen loppui se mahakipu! Eli kysessä olikin ilmeisesti vain liian täynnä oleva suoli, kun on tuota ummetustakin ollut ilmassa :) Loppu hyvin, kaikki hyvin, onneksi en ehtinyt soittaa neuvolaan....

Rakenneultra ois seuraava etappi, 1.11, eli kuukauden päivät vielä. Jospa siellä jo selviäisi, onko masussa pienoinen tyttö vai poika :)

Hyvää vointia kaikille, ja tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville! Itsellä hyvin tuoreessa muistissa nuo ajat, ihan lähiaikoina vasta alkanut helpottaa.... Kyllä se siitä!!

Sere 13+3

Vierailija
4/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oli aivan järkyttävä, meidän lomareissu meni ihan poskelleen, oksentelin ja nukuin koko viikon, heh.. Nyt taas kummasti kotona olo on helpottanut.

Neuvolassa kävin tänään toisen kerran tälle raskaudelle ja täti kyseli, että joko tunnen liikkeet (tiesi, että esikosta tunsin jo viikolla 16 ja vk 22 ne näkyi jo ihan selvästi mahan päältä) ja kerroin, että pientä " perhosen siipien väpätystä" tuntui pötkötellessä ja eilen lenkillä jouduin pysähtelemään, koska aina 5m käveltyäni alavatsassa tuntui kumma kuperkeikka :) Täti oli sitä mieltä, että kyllä ne on jo varmaan vauvan liikkeitä joita tunnen, vaikka itse en ole vielä ihan varma, oonhan vasta viikolla 14.. Mutta toisaalta koko tämä raskaus on tuntunut niin epätodelliselta, että tarvin varmaan kunnon tujun potkun, että uskon ne liikkeet tuntevani :D

Kuunneltiin sydänääniä, kuuluivat hienosti, vaikka kohtu on todella taaksepäin kallistunut. Paino oli tismalleen sama kuin kk sitten, samoin verenpaine, hemoglobiini oli laskenut kymmenellä, aloitan rautakuurin jo nyt, koska mulla on nuorempana ollut anemia, hb oli tuolloin 60-70. Esikkoa odottaessani hb laski 95 kolminkertaisesta(ihanat vatsavaivat sivuvaikutuksena!) rautakuurista huolimatta, jospa se nyt pysyis ihan aisoissa koko odotuksen ajan.

Kivuista: Itse luulin jo, että nyt on umpisuoli tulehtunut, kun oli niin kovat kivut oikealla kyljessä, mutta mullakin kivut paljastuivat ummetuksen kepposiksi. Onneksi en kerennyt lääkärille.. :) Luumuja on nyt sitten popsittu oikein urakalla ja vettä juon jatkuvasti.

Mullakin mandariinit ja muut sitrushedelmät käyvät kaupaksi, niin ja viili. Niistä ei tunnu tulevan huonoa oloa ja ovat sopivan kirpeitä ja happamia. Lihaa ja suklaata ei haluta enää ollenkaan, toisin kk sitten. Vatsaa ei miehen mielestäpysty enää peittelemään, mutta kukaan ei ole onneksi vielä kommentoinut sitä. Se on jotenkin noussut lantiosta esille ja Belly Belt on taas käytössä.

Nyt aion tilata sen kuuntelevauvaa-laitteen, mies sanoi, että tilataan heti kun neuvolan dopplerilla kuuluu sydänäänet ja nyt ne sitten kuului :)

Eemeli rv 13+4

Vierailija
5/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Nyt iski paniikki. Olen itse ollut menossa rakenneultraan ja asun Keski-Suomessa, mutta enpä ole tullut varanneeksi vielä aikaa. Mihin paikkaan olet Huiskutin menossa? Itse olen ajatellut Kairaa Jyväskylässä, koska olen hänellä aikaisemminkin käynyt muiden juttujen yhteydessä. Keväällä, kun kävin hänellä, sain ajan noin viikon päähän, ja siksi olen ollut luottavaisin mielin. Toivottavasti aikoja liikenee, viikkoja on nyt 12+4. Pitää soittaa heti huomenna.

Mukava kuulla, että monella on tuo pahoinvointi helpottamaan päin. Itsekin helpotusta odottelen! Vielä ei kyllä merkkejä sen hiipumisesta ole, ja olen viikon sisällä oksennellut varmaan enemmän kuin minään muuna viikkona. Välillä ihan itseä huvittaa tämä surkeus :). Väsymyskään ei ole kokonaan poistunut, mutta ehkä hiukkasen silti.

Olen tässä miettinyt, että viitsisikö soittaa neuvolaan ja pyytää sydänääniä kuuntelemaan ensi viikolla. Parin viikon päästä olisi tarkoitus kertoa kummankin vanhemmille, kun olemme menossa kotiseudulle, ja jotenkin olisi kiva saada tuota ennen varmuus mahassa olijan hengissä olosta. Kuuntele vauvaa -laite on kyllä käynyt itselläkin mielessä, mutta sen hinta vain vähän on estänyt hankkimista. Mies kun on vielä opiskelija (ilman tukea) ja minäkin vain osa-aikatyössä... Poistaisi se kuitenkin tätä epävarmuutta, kun ei vauvaa tunnu eikä näykään kunnolla. (Tosin tuo pahan olon jatkuminen kertoo ehkä jotain).

Ai niin, pitää jakaa vielä yksi juttu. Menin tuossa apteekkiin pari päivää sitten, ja pyysin jotain apua näppylöihin, jota voisi käyttää raskauden aikana. Täti antoi mulle salisyylihappogeeliä ja sanoi, että siinä ei ole mitään vaarallista. Niinpä illalla sivelin sitä muutaman paikkaan kasvoille. Seuraavana päivänä kuitenkin ajattelin vielä itse tarkistaa netistä, löytyykö tuosta aineesta tietoa, ja niinpä monesta lähteestä luin, ettei salisyylihappoa tulisi käyttää raskaana ollessa. Läpäisee istukan ja voi aihuttaa pikkuiselle jotain (ei ole tutkittua tietoa olemassa). Onneksi jäi käyttö tuohon yhteen kertaan, enkä sitä paljon laittanut ja toivottavasti siitä ei mitään ongelmia tule. " Vähän" kyllä kenkuttaa se myyjä, kun luotin sen ammattitaitoon. Pitäisi oikein käydä siellä valittamassa asiasta. Mitä jos olisin tyytyväisenä käyttänyt sitä useamman viikon?

Juu, mutta eipä muuta tällä kertaa. Jaksamista kaikille! Nauttikaa sadepäivistä, nekin on oikeastaan aika kivoja.

Kerttu

Vierailija
6/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen tonne gyne-praxisiin tai miten kirjotettaneen=) eiköhän sulle vielä joku aika löydy,maalis-ja huhtikuu syntyy niin paljo vauvoja niin varmaan siksi ruuhkaa.

Vierailija
7/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellukan aloitusviestiin pari kommenttia; Meikäläisellä on tökkinyt viimeaikoina erityisesti liharuoat.. Sinänsä harmi, tykkään kyllä normaalisti. Jostain syystä vihannekset ja hedelmät ovat olleet POP! :) Ja mekin ollaan mietitty 4-d ultraa, mutta sitten lähempänä 28 vkoa. Ei ole päätetty vielä lopullisesti, mutta kiinnostaisi kyllä..

Järkkäilen pientä kuntoiluiltapäivää töissä sekä koordinoin pikkujouluja ja kun tänään laitoin meiliä kaikille asiasta niin tietysti niistä heräsi keskustelua.. Ihmettelivät miksi olen pikkujouluissa lähdössä autolla liikkeelle.. No, en nyt sitten vielä saanut kakistettua ulos miksi.. :) Tekisi mieli kertoa, mutta.. Ehkä jotkut äijistä (miesvaltainen ala) ovat jo saattaneet hoksata masun kasvamisen mutta eivät vain uskalla kysyä. Jossain vaiheessa on pakko kertoa..

Nautinnollisia syysiltoja ja voikaa paksusti!

Mammanalku + Tiitiäinen 13+3

Vierailija
8/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. MIHIN olette menossa rakenneultraan??? Olen postinut mikä ois hyvä paikka, kohta puoliin vois varailla aikaa...

Vierailija
9/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja kaikille!

Lapste nukkuu ja rauha on saapunut taloon..

Kivaa lukee että muilla toi pahoinvointi helpottaa, TÄÄLLÄ EI!!!

Oksennan edelleen n 10krt/pvä, ruoka ei maistu, väsyttää, ja välillä päätäkin särkee. Mutta pakko vaan on jaksaa kun on ji 2 lasta kotona ja nr 3 siis masussa.

Sain ajan np-ultraan, vasta 16.10 mutta eihän sinne loppujen lopux oo kun 2vko. Tuntuu kivalta saada käydä moikkaamassa " Sintti" ä, tosin ei kyllä oo ollu epätodellinen olo kun mitkään housut, muut kun mammahousut, enään mahdu jalkaan. Ja kyllä tuo paha olokin muistuttaa koko ajan, minkä takia oksennetaan =)

Mutta eiköhän tää olo tästä parane ees jossain vaihees, toivottavasti...

Nyt tää mamma kyllä kans lähtee nukkumaan joten hyvää yötä kaikille!

t. jonzku80 rv 10+5

Vierailija
10/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, et monella on pahoinvointi helpottanut! Toivo siis elää, et jospa itelläkin jossain vaiheessa... Kuten viime viikolla taisin kirjoitellakin, niin pari päivää oli jo parempaan, mut sit se taas iski:(. En oo onneksi oksentanut kertaakaan, mutta eipä jatkuva etova olo ja yökkiminenkään hääviä ole. Sisuskalut välillä ihan kipeenä yökkimisestä:(. Väsymys on ollut jo vähän laantumaan päin. Meillä kyllä esikoinen on ollut oikeen herttainen tässä syksyn mittaan ja heräilee aamuisin vasta 9 aikaan! Kummasti auttaa asiaa, ku ei tarvi 7 aikaan nousta.

Onnittelut sinulle joka viimeviikon pinoissa kerroit saaneesi vaki työpaikan (anteeks ihan kamalasti, et nimimerkki unohtui!!)!!! Ite jäin äitiyslomalle tammikuussa -05 ja sit hoitovapaalle. Kesällä kävin tekeen kesä-syyskuussa joitakin keikkapätkiä. Mulla ei siis oo vakituista työpaikkaa, aika masentavaa. Ei sillä, viihdyn kotona ja vaikka työt olisikin, niin uskon, et kotihoidontuella silti vielä kotona olisin. Esikko siis 1v7kk. Olis vaan niin paljon helpompaa, ku ois vakityö, johon tietäs, et vois sit joku päivä palata. Olisin EHKÄ voinut saada vakipaikan sieltä, missä pitkään olen sijaisuuksia tehnyt, mut en hakenut virkoja silloin. Esikkomme oli tuolloin 10kk ja jos/kun olisin työn saanut, olisin joutunut aloittaa sen heti äitiysloman loputtua. En ois siis voinut jäädä kotiin. Tein silloin valinnan ja laitoin lapsen etusijalle, eikä kyllä oo harmittanut. Tsemppiä kaikille, jotka nyt taistelevat epävarmassa työsuhteessa. Toivottavasti kääntyvät parhianpäin!

Nyt taidan hipsiä hetkeksi sohvalle miehen kainaloon ja sit nukkumaan!

Senny ja Lilliputti rv 11+2

ps. Keskiviikkona np-ultraan, joten sitten lisää kuulumisia:)

Vierailija
11/42 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä ajattelin varata siis Ultramediin Puistokadulle, siellä ultran tekee Pertti Kaira. Hän ei ole gynegologi vaan radiologian erikoislääkäri ja erikoistunut siis ultraäänitutkimuksiin. On mukava (olen ollut mahavaivoista hänellä ultrattavana) ja kuulemma hyvin pätevä alallaan. On vissiin ollut mukana kehittelemässäkin näitä ultraäänilaitteita. Olen myös kuullut, että olisi

edullisimpia paikkoja Jyväskylässä. Muut paikat varmaan hyviä kans, mutta tuttuun paikkaa kiva mennä.

Kerttu

Vierailija
12/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tossa justiin tilaamassa vauvan kuuntelu -laitteen. Se oli kai joku hetken mielihäiriö, mutta tulihan nyt tilattua. Saanpahan kuunneella sydämen sykkeitä sillon kun huolettaa ja neuvolaan on pitkä aika. En tiiä onks kellään muulla tota laitetta ja oliko hölmö ostos, mutta nää hormonit nähtävästi säätelee muitakin kun mielialanvaihteluita...

Eipäs kummempaa. Töitä ja töitä.

pärjäillään

lellu 12+6

Vierailija
13/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra käytynnä nyt. Kaikki OK. Veriseerumiseulaan en mennyt. Ei tuntunut tarpeelliselta. Lasketuksi ajaksi laitettiin se (mittausten perusteella), minkä itsekin olin ajatellut. Minulla siis nuo kuukautiskierrot hieman pidempiä, joten raskauskiekko näyttää väärää. Mittoja ja kuvia jaksoi ultrahoitaja ottaa todella paljon! Meillekin tuli yli 10 kuvaa, vaikka otti itselleenkin ainakin 5 kuvaa! Kovasti jännitti ultra etukäteen, mutta löytyihän sieltä lapsukainen.

Ultrassa todettiin, että istukka on takaseinässä. Edellisessä raskaudessa oli edessä. Siitä huolimatta tunsin liikkeet (ihan jo potkuja silloin) jo rv 16. Viikonloppuna jo kirjoittelin, että tuntemuksia on ollut mahassa. Molskahduksia ja värinöitä. Niitä on edelleen. Ummetusta ym. mahavaivaa ei ole. Hulluksi taidan olla tulossa.

Luppis rv 12+3

Vierailija
14/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellukalle. Hairahtumista sattuu täälläkin. Eilen tuli surffailtua netissä ja moisen bongasin. Pienen harkitsemisen jälkeen tuli tilattua ja ties vaikka tämän viikon aikana jo tulisikin :) Kieltämättä tuli mietittyä, että onkohan vaan humpuukkia. Ja onhan sillä hintaakin. Mä vaan olen niin hermoheikko (varsinkin kun tuo tuttu ja turvallinen pahoinvointi on hävinnyt), että moinen koje taitaa sitten kuitenkin olla enemmän kuin paikallaan meille. Ja varsinkin jos niitä liikkeitä alkaa tuntemaan jo pitkästi rv20 paremmalla puolella, niin johan laitteelle kertyy käyttöikääkin.

Tekniikan ihmelapsi

Coltsfoot rv13+2

Vierailija
15/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla on kans paino laskenu tasasesti, vaikka mielestäni syön ihan normaalisti. Tosin ite en oo pystyny tekee ruokaa vasta ku ihan pari viikkoo... En voinu mennä jääkaapille ilman et aloin kakoo (ruuan haju) Mies onneks teki kaikkee leivistä lähtien ja meilläkin on paljon ollu valmisruokaa jostain syystä ;)

Mut nyt 13+2 pahoinvointia tuskin ollenkaan. HUH!

Vierailija
16/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muiden kuulumisia, kun on itse samassa vaiheessa.

Täälläkin on pahoinvointi helpottanut ja iskee vain joskus harvoin.

Ruoka ei täälläkään maistu ja oikein pahaa tekee edes ajatella mitä söisi.

Jotain tekis mieli, mut mikään ei kumminkaan maistu. Banaani on sitten se viimeinen hätävara. Sen olen huomannut että jos syön sitrushedelmiä niin olo paranee kummasti.

ensi viikolla olisi neuvola ja np-ultra vasta kolmen viikon päästä yksityisellä. viikot on silloin 14+3/13+0 joten en tiedä onko vähän myöhäinen. No, nähdään sitten hyvin kun on isompi.

Viikot on sen tähden noin kun eka on menkkojen mukaan ja toinen ultran.

Mulla on täällä hellunen kaveri. Poika (1v2kk) on keksinyt uuden leikin.

Mikä tahansa tielle osuva vaatekappale otetaan ja sitä sitten koitetaan itse päälle laittaa. Yleensä se on kyllä kaulalla tai sit mennään sokkona kämppää ympäri. Ja hauskaa on vaikka äiti kauhistelee...

Olen kanssa viikon ajan huomannut että masu on pullahtanut esiin. Jos ei tiedä niin ei välttämättä huomaa kun en mikään pieni muuten ole, mutta itse huomaa hyvin. Housut rupeaa ahdistamaan ja pidänkin väljempiä housuja kuin ennen. Ei nyt kuitenkaan äitiyshousuja vaikka mieli jo kovin tekisi.

Maltan tuskin odottaa sitä ihanaa masua!

Mutta nyt syömään ja päikkäreille pojan kanssa!

Papaija rv 11+3/10+0

Vierailija
17/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei sittenkää ollut ihan hölmö ostos. Toivotaan parasta ja kiva kuulla etta muitakin " höyrähtäneitä" on paikalla...

=)

Vierailija
18/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille Huhtikuisille! Kävin eilen np-ultrassa, ja piti tulemani heti kertomaan kuulumiset, mut kuinkas kävikään et työpäivä tyrkkäs päin näköä ja koko päivä hurahti niin etten ehtinyt mitään ylimäärästä.

Mutta siis kaikki oli meidänkin pikkuisella ultrassa hyvin, pituutta oli liki kaheksan senttiä ja turvotusta ei ollut. Meillä ei seerumiseulaa tarjota ja olin päättänyt jättää väliin vaikka olisi tarjolla ollutkin. Rakenteistakin hoitaja kertoili paljon ja kaikki näytti siltä miltä pitikin, olipas ihanaa katsella pikkuista sielä liikuskelemassa:).

Mulla menkkojen mukainen laskettuaika on 13.4, mutta ultran mukaan 16.4. Kuitenkin sanottiin ettei mulla varmalla yliaikaseksi mene, kun esikoinenkin tuli kunnolla etuajassa.....mutta eihän noista tiedä, päivähän on vaan viittaa antava ja pikkuiset tulevat kun ovat tullakseen:).

Vinde kun on hienoa lukea teistä joilla pahaolo jo helpottaa.....sitä odotan minäkin, edelleen. Tosin kyllä nyt on jo pitempiä hetkiä aina ruokailuitten välissä ettei oo niin kuvotus koko ajan, jotenka kai se kohta helpottaa, mut edelleen varsinkin iltasin on aivan yökkö-olo.

Täälläkin kuluu paljon satsumia ja omenoita! Suklaa ja varsinkin jauheliha(?) kuvottaa......esikoisen kanssa oli sama homma, en saanut suklaata alas koko raskausaikana, mut kaikki hapokkaat ja kirpeät karkit maittoivat kyllä herkkunälkään.

Housuja pitäs lähtee ostamaan.....tuntuu et enää yhdet on hyvät ja saa ilman tuskasta ahistusta pidettyä jalassa....

Mutta, tiistain jatketta kaikille!!! Voidaan paksusti...

-Inkkarityttö 12+4

Vierailija
19/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin pahoinvointi vaan lisääntynyt, kyllä meni vapaailta miehen kanssa ihan hukkaan eilen kun mami vaan voi pahoin. Ootteko joutuneet turvautuun sairaslomaan alussa? Itse oon vielä sinnitelly, mut vurotyö aika väsyttävää, toisaalta välillä saa aamulla levättyä hetken pidempään. Ens ti np-ultra sitä jännätään

11+4

Vierailija
20/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ilmoittaudun tähän pinoon. Olen esikoistani odottava 26-vuotias nainen Pohjois-Suomesta. Olo on jännittynyt ja iloinen. Ehdittiin yritellä muutama kk pillerien lopettamisen jälkeen. Takana on alkuraskauden pahoinvointijakso, joka loppui viikolle 12. ONNEKSI! Ymmärrän enemmän kuin hyvin teitä oksentelijoita. Laskettu aika on 1.4. Kertokaas, onko teille tullut kiloja? Mulle ehkä jotain 2-3 kg tullut.

Niinu ja pähkinä 14+2