Hesalaiset!?!?!?!?
Miksi jokainen joka EI ASU Hesassa on MAALAINEN? Näistä keskusteluista se tulee selkeästi ilmi. Mitä tarkoittaa maalainen teille? Itse olen asunut Hesassa, Treella ja nyt Turussa. Maaseudulla asuin lapsuuteni. Molemmat asuintavat ovat omalla tavallaan hienoja ja en pidä "maalaisuutta" mitenkään pahana. Tarkoitatteko sanan "maalainen" jotenkin huonolla ja miksi tosiaan kaikki muut kuuluvat tähän "maalainen" -kategoriaan, paitsi te itse, helsinkiläiset? Onko sanassa maalainen jotain hävettävää?
Mielenkiinnolla odotan vastauksia:D
T: nykyään maalainen ja ennen Hesalainen Turuust
Kommentit (9)
Ei tule väärin ymmärryksiä sen kanssa, että helsinkiläinen on aina helsinkiläinen ja ne muut on sitten niitä muita. Ja onhan se tietty täällä ihan kiva pikkusen härnätäkin. ;-)
esim Lahti, Tampere, Oulu, Kuopio ja tietysti se oikea varsinainen maaseutu. Live with it!
Joo ok, mutta siis onko sanassa "maalla" jokin huono kaiku? Maalla/ilmassa? Maaseudulla? Itse haluaisin asua maalla, minusta se on kehu.
esim Lahti, Tampere, Oulu, Kuopio ja tietysti se oikea varsinainen maaseutu. Live with it!
on kai myös Pariisi, Lontoo, Berliini, Tokio...
ovathan nekin kehäkolmosen ulkopuolella =)
todella moni ei-helsinkiläinen jaksaa kommentoidan helsinkiä ja sen asukkaita negatiiviseen sävyyn. itse helsinkiläisenä olen täysin kyllästynyt kaikkien muiden paikkakuntalaisten järjettömään arvosteluun kotikaupungistani. mitenköhän siihen voi vaikuttaa, että mihin paikkaan synytyy? kertokaa se niin mä yritän tehdä jotain, että kaikki voisi olla maalaisia =) ok? summa summarum: landet on juntteja näin stadilaisen mielestä =)
1)niitä, jotka tykkäävät asua maalla ja joille maalaisuus on positiivinen asia, ovat ylpeitä siitä eivätkä katso kieroon niitä, jotka haluavat asua kaupungissa ja
2)sitten on maalaisia, jotka eivät viihdy maalla, valittavat kaikesta, muuttavat kaupunkiin eivätkä viihdy sielläkään ja vika on aina muissa.
Eiköhän tässä keskustelussa elämäntavat ja -tyylit törmää ja siksi toista haukutaan maalaiseksi tai helsinkiläiseksi riippuen kummalla puolella itse on.
Itse toivotan kolmannen polven hesalaisena kaikki tänne kivikylään haluavat tervetulleiksi, mutta en halua sitten kuulla sitä valitusta, että kun hesalaiset ei puhu toisilleen ja ovat töykeitä jne. Maassa maan tavalla tai maasta pois! Itse en kärsi puhumattomuudesta ja olen usein jutellut niin bussissa kuin metrossakin ihmisten kanssa, mutta täällä on vaan tapana toimia eri lailla kuin ehkä sitten muualla Suomessa.
miten joku oikeesti voi ajatellakaan miten ap tekee. Itse 4.n polven helsinkiläisenä en ole yllä olevaan ikinä tömännyt Helsingissä. Ollessani Lapissa töissä, oli siellä yleinen naurunaihe kun etelän ihmiset tuli sinne sekoilemaan. Mutta ne pahimmat mokailijat eivät ikinä olleet Helsingistä vaan pienemmistä kaupungeista.
Sen sijaan tuttavapiirissä on useitakin juntteja, jotka oikeesti pitää itseään lottovoittajana kun rakentavat lähes ilmaiselle tontille unelmien omakotitalon nukkumälähiöön. Kummallakin vanhemmilla pitää olla auto ja harrastuksia ei kylä tarjoa kuin sen pesäpallon, kun kylän oma joukkue on joskus 60 luvulla ollut 10 parhaan joukkueen joukossa.
Joskus kun pyytää Helsinkiin, jos lähdettäis vaikka jotain bändiä katsomaan, ei voida lähteä, kun on niin pitkä matka ja jos Lauri Tähkä kerran kolmessa vuodessa eksyy lähibaariin keikkaa pitää, ei sinne voi mennä, kun liput maksaa 25 €.
Maalainen ei ole oikea sana, en tiedä mikä olis oikea. Mutta itse olen vuosien aikana huomannut helsinkiläiset menevät ja tekevät enemmän. Maalla asuvat miettivät Helsinkiin tuloa 2 v ja silloinkin perutaan viime metreillä kun on niin kylmä ja auto voi jäätyä.
vs. pk-seutu.
Kyse ei ole arvottamisesta vaan siitä, että moni asia on pk-seudulla toisin kuin ns. maakunnissa.
Entinen tamperelainen