Paljonko kaupan kassalla (esim. Prisma) tienaa?
Kommentit (60)
Palkka tulee kerran kuussa.
Suurin osa työkavereista on tuntilaisia ja vain muutama on kuukausipalkalla .
Jos sopimus esim. 24 h/vko niin helposti ei saa lisätunteja, vaikka haluaisi tehdä enemmän töitäkin.
Mä yritteliäänä tyttönä istuin päivällä kaupankassalla ja iltaisin siivosin sitten toista kauppaa. Siivoustyöstä tietysti verot -50%. Suomessa ei työntekoa arvosteta eikä siihen kannusteta.
Miten tuo on mahdollista.
Itselläni on ykköstyö, reilut 5000 €/kk ja kakkos työtä tienaan vaihtelevasti jotain 5000 - 6000 € /kk ja siitä kakkostyöstä menee veroa 42 % + tietty muut veroluonteiset. Alle 50 % se silti on.
Ja jos joku ihmettelee, nini todellakin bruttotuloni ovat reilut 10 000 €/kk ihan "tavallisesta" ansiotyötä. Hieman poikkeuksellisesti kahdelta palkanmaksajalta tällä hetkellä.
Eli ainakaan näillä tuloilla ei joudu maksamaan 50 % kakostyöstä, miten sitten noilla kassan ja siivoojan palkoilla ????
Ei lisätyötä veroteta enempää kuin perustyötäkään. Lisätyön palkalle tulee korkeampi prosentti kuin perustyölle siinä tapauksessa, että perustyön prosentti on asetettu ikään kuin se olisi ainoa tulomuoto koko vuonna, esim. tulot yhteensä vaikkapa 24 000. Jos tienaakin lisätöillä 6 000 lisää, tulee prosentti koko potille oikeasti korkeammaksi ja joudutaan ottamaan yksinomaan lisätuloista.
tuntipalkka 10 euroa + iltalisät vähän yli 4 euroa, lauantaisin klo 13 jälkeen vähän reilu 5 euroa lisää ja sunnuntaisin tuplapalkka. Itse tienaan kuukaudesta riippuen 1500-1900 miinus verot.
mulla alle 30 viikkotuntia ja 2200 tienasin viime kuussa ennen veroja.
siis tollainen summa 30 viikkotuntia?
Ihan hyvin voi olla mahdollista. Juuri katsoin omaa viimeisintä tilinauhaa ja kahden viikon brutto oli sen 1043e. Sopimuksen mukaan teen puolikasta työaikaa, mutta käytännössä noin 30h/vko.
Että ei nyt rikastumaan pääse, mutta itsensä elättää kuitenkin.
siis tollainen summa 30 viikkotuntia?
Ovatpa nuoret tänäpäivänä etenkin hyvin epärealistisia pilvilinnoja rakentelevia valitettavasti 900-1200 on se mitä käteen jää on opittava elämään niukasti nykysuomessa unohtakaa ne 1600--> tulot ilman ikälisiä ja kokemuksia. REALISMI KÄTEEN NYT HEI jonnet......... ensin kerätään kokemuksia 10 vuotta sitten voitte haaveilla asuntolainoista ja etelänmatkoista esim 1600 tienaa vain hyvin koulutettu henkilö 2000-->eur kk onkin jo sitten yliopiston käynyt henkilö on opittava myös laskemaan jokainen suupala ja euro ja esim helsingistä pois muuttaminen on hyvä idea koska säästät rahaa ja luontoa .! suosittelinkin lämpimästä köyhien keräyksiin rahan antamista myös ! kasvakaa aikuisiksi rauhassa ja leikkikää leikki kentillä viellä.!!!
Jep. Yliopistokoulutuksella käteen jää veron jälkeen yleensä se 2300€/kk.
Olen erään K-kaupan kassalla ja saan 11,30e tunti. Kerran kuussa tulee palkka.
hmmm eikös se ole niin että nuorten veroprosentti on jotain5-7% joten verot painaa vähemmän ? itse olen töissä prismassa vantaalla ja 2100e kk käteen!!!
joo ei mahdotonta mutta hei herää!! asut pk seudulla? siellä se vois olla jotenki mahdollista kokemattomallekk 37 h viikolla mutta aika hyvä saa olla!:D
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:39"]hmmm eikös se ole niin että nuorten veroprosentti on jotain5-7% joten verot painaa vähemmän ? itse olen töissä prismassa vantaalla ja 2100e kk käteen!!!
[/quote]
Millähän perusteella? :D kyllä se prostentti ihan tulojen mukaan menee.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:39"]hmmm eikös se ole niin että nuorten veroprosentti on jotain5-7% joten verot painaa vähemmän ? itse olen töissä prismassa vantaalla ja 2100e kk käteen!!!
[/quote]
[/quote]
Mulla on tänä vuonna 8% ja saan tienaa sillä n. 15k. Riittää ihan hyvin tällaiselle NUORELLE, vaikka asuntomenot on 800e/kk
[quote author="Vierailija" time="30.06.2012 klo 23:38"]
mulla alle 30 viikkotuntia ja 2200 tienasin viime kuussa ennen veroja.
[/quote]
Prisman kassalla vai?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:39"]hmmm eikös se ole niin että nuorten veroprosentti on jotain5-7% joten verot painaa vähemmän ? itse olen töissä prismassa vantaalla ja 2100e kk käteen!!!
[/quote]
[/quote]
Mulla on tänä vuonna 8% ja saan tienaa sillä n. 15k. Riittää ihan hyvin tällaiselle NUORELLE, vaikka asuntomenot on 800e/kk
[/quote]
Niin? Tulojen mukaan se menee. Itse tienaan n. 21k /vuosi ja prosentti 15. Riittää toki, olenko väittänyt muuta?
Kertokaa hei kiltit ihmiset minkä ketjun kaupassa olette töissä, niin näistä keskusteluista olisi jotain apuakin...
pk-seudun Prismoissa palkka maksetaan kerran kuussa. Paitsi vuokrafirmojen kautta oleville sen mukaan miten vuokrafirma maksaa, yleensä kerran viikossa.
Prismaan tms. extraajaksi pääsee parhaiten vuokrafirman kautta, harvemmin ottavat pelkkää sunnuntaityöntekijää talon kirjoille.