Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 37,0 kuumetta. pitääkö lapsi pitää kotona seuraava päivä?

Vierailija
02.02.2010 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa sanoivat että +37,2 on kuumeen raja.

37,5 on raja. Joku lääkäri jopa sanoi että jos on alle 38 ja lapsi on virkeä, niin voi mennä kouluun. Katsoin kyllä vähän monttu auki sitä lastenlääkäriä.

Vierailija
2/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pyllystä mitattu? 37,5 on kuumeen raja rektaalilämmössä, kainalosta mitattuna tuo on vähän sillä rajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma normaalilämpöni on 36,6 ja kyllä 37 yli menevä tuntuu ihan kuumeelta (kuumeinen ja sairas olo).

Ja kyllä 37,5 on selkeä kuume, omaa lastani en kouluun laittaisi jos olisi 37 tai yli

Vierailija
4/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo, että ehdottomasti. ei kai kukaan raahaa puolikuntoista lasta hoitoon, tai raahaa, yllättävän monet. Siellä me sitten niitä pieniä nuhaneniä ja korvakipuisia säälitään pihalla pakkasessa. Mikä ihme siinä on? Itse olen pitänyt kotona vielä yhden kuumeettomankin päivän, eli 36.6!

Vierailija
5/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin vähäinenkin lämmönnousu vaikuttaa yleiskuntoon huomattavasti, toiset eivät taas huomaa olevansa kuumeisia.

Itse pitäisin kyllä kotona, jos se ei olisi kamalan hankalaa.

Vierailija
6/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienten lasten ruumiinlämpö on korkeampi kuin aikuisilla. Ja että peppulämpö on korkeampi kuin kainalosta mitattu. Tämä on faktaa, nämä sinun kirjoittamasi ihan mutua.

oma normaalilämpöni on 36,6 ja kyllä 37 yli menevä tuntuu ihan kuumeelta (kuumeinen ja sairas olo).

Ja kyllä 37,5 on selkeä kuume, omaa lastani en kouluun laittaisi jos olisi 37 tai yli

Vierailija
7/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mittasit lämmön esim. heti leikkien jälkeen, niin 37 ja ylikin on aivan normaali. Lämpö täytyy mitata lapsen levättyä 20 minuuttia viileässä huoneessa. Silloin lievää lämmönnousua on yli 37 astetta ja kuumetta 37,5 astetta.

Vierailija
8/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 2-v saattaa pitää tuollaista lämpöä muutaman päivän flunssan jälkeen vaikka on jo muuten täysin kunnossa. Jos muuten hyvävointinen eikä enää nenä vuoda jatkuvasti eikä kovaa yskää tms niin minusta voi viedä hoitoon. Vointi sen kertoo koska rajoilla ollaan. Jos kys vatsatauti niin sitten kotona vielä.

Vierailija
9/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasta ja pepusta se on lämmön raja, kuumetta on vasta kun on 38-38.5. Kainalosta lämmön raja on ainakin meidän mittarilla 36.2(=pepusta tulee silloin lukemaksi 37).

Vierailija
10/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten meidän lapsill amittarit näyttää samaa 36,5-36,6 jos ovat "normaalilämpöisiä". Ja jos mittarissa on 37 tai vaikka 36,9, ovat jo selkeästi kipeitä (samoin kuin minä)

että pienten lasten ruumiinlämpö on korkeampi kuin aikuisilla. Ja että peppulämpö on korkeampi kuin kainalosta mitattu. Tämä on faktaa, nämä sinun kirjoittamasi ihan mutua.

Vierailija
11/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten meidän lapsill amittarit näyttää samaa 36,5-36,6 jos ovat "normaalilämpöisiä". Ja jos mittarissa on 37 tai vaikka 36,9, ovat jo selkeästi kipeitä (samoin kuin minä)

digitaalimittaria ja "elohopea"mittaria (eihän niissä oikeaa elohopeaa enää nykyään ole) ihan peräkkäin, siis niin että kun sain yhden mittarin kainalosta, niin vaihdoin heti toiseen. Tulos: digimittari näytti puoli astetta vähemmän. Testasin eri päivinä pariinkin kertaan.

Vierailija
12/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa tai kuumetauti, niin pidä vielä päivä kotona. Jos on ollut terve, niin tarhaan vaan! Meillä ainakin näyttää 37 tämän tästä, joten jos ei ole muita oireita ja on virkeä niin olen tarhaan vienyt. Kyllä äiti tunnistaa onko lapsi kipeä vai ei. Meillekkin on sanottu, että 37.5 on raja...

Vierailija
13/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma normaalilämpöni on 36,6 ja kyllä 37 yli menevä tuntuu ihan kuumeelta (kuumeinen ja sairas olo). Ja kyllä 37,5 on selkeä kuume, omaa lastani en kouluun laittaisi jos olisi 37 tai yli

kas kun lapsenkin normaalilämmön pystyy mittaamaan =) Ja meillä ei muuten pepusta mitata lämpöä, käytössä korvakuumemittari, tarvittaessa lisäksi kainalosta ja/tai suusta. Se siitä mutu-tiedosta ;)

Vierailija
14/14 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on erillainen ruumiinlämpö minulla 37.0 astetta on jo kuumetta toisilla taas 38.0 on vasta kuumetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan