miksi ette hyväksy silikonirintoja?
Jos siis naisella tosi pienet rinnat, kolmen imetyksen jälkeen. Nainen itse haluaa rinnat ja mies haluaa myös. niin miksi ollaan niin sitä vastaan?
Itse olen aina kärsinyt pienistä rinnoista ja nyt kolme lasta imettäneenä olen tilannut leikkaus ajan ja mies on innoissaan. Imetys aikana nautin todella paljon c-kupin rinnoista samoin mies. Onko se kateutta vai mitä kun ollaan niin silikoneja vastaam. En todellakaan aio näytellä rintojani missään muualla kuin aviovuoteessani niin onko se muille naisille todella niin kamallaa että haluan nauttia seksistä miheni kanssa????
Kommentit (45)
olen kärsinyt pienistä rinnoistani 15v ja olen koulukiusattu tästä asiasta ja arvet ovat tosi syvällä.
terv.ap
itse en kyllä vapaaehtosesti mitään turhakkeita laittas kehooni. oon jostaki kuullu sitäpaitsi että ne pitäs tietyin väliajoin vaihtaa?
Itseäkin niissä eniten arveluttaa se loppuelämän leikkauskierre. Yhdet proteesit kestävät käsittääkseni siinä 10-15 vuotta hyvässä lykyssä. Jos tulee arpikudosta tai rinnat kapseloituvat, niin uusi leikkaus on edessä jo aiemmin.
Miten muuten ketään on kiusattu koulussa pienistä rinnoista?! Siis ihanko oikeasti? En pysty ymmärtämään.
Itse lupasin itselleni jo 15-vuotiaana niin, että jos kaikkien mahdollisten raskauksien ja imetysten jälkeen rintani kaipaavat kohennusta, niin menen leikkaukseen. Tosin lapsia ei vielä(kään) ole ja näyttää siltä, että edessä on aikanaan korkeintaan rintojen pienennysleikkaus eikä silikoniproteesit. Liivien koko kun minulla, varsin hoikalla naisella, on 70F.
Voin vakuuttaa sinulle, etteivät suuremmat rinnat ole mikään oikotie onneen. Monet vaatteetkin kun näyttävät pienempirintaisilla paremmilta! Kyllä onnellisuus on enemmän kiinni korvien välistä ja itsensä hyväksymisestä hyvine puolineen ja puutteineen. Mutta jos olet varma, että ne silikonirinnat nyt sitten auttavat sinua tässä, niin senkun annat palaa!
Paitsi etten ole aikaa mihinkään varannut ;) Mulla myös kolme imetystä takana ja rintani todella pienet. on kyllä olleet aina pienet ja olen saanut koulussa kuulla lauta huutelua yms. Ja mä myöskin nautin suuresti isoista rinnoistani kun imetin ja mieheni myös! Tuntuu että monet vaatteet istuisivat paljon paremmin jos olisi hiukan enemmän täytettä, eikä tarvitsisi aina käyttää geelirintsikoita. Ja esim bikineitä olisi huomattavati kivempi käyttää kun olisi jotain täytettä! Olen monesti miettinyt miten mukavaa olisi jos omaisin edes b-kupin rinnat! Leikkausta en vakavissaan ole kuitenkaan rohjennut miettiä... Mutta siis ap ymmärrän sua täysin!!!
niinkuin muilla. Ja vielä aikuisiällä olen saanut esim. baarissa kuulla miesten ja naisten mielipiteitä pienestä rintavarustuksestani. Arvet ovat tosi syvällä.
En aio mitään isoja rintoja vaan esim. b-tai pieni c-kuppi joka on sopusuhtainen vartaloni kanssa.
Koska harvoin täällä saa enää hirveetä paskasankoryöppyä niskaan jos kertoo omistavansa silikonit. Itse laitatin silikonit 23v "synttärilahjaksi" (olen nyt 25) ja aivan puhtaasti itsekkäistä syistä, halusin suuremman ja täyteläisemmän poven (b-kupista --> dd) olen pieni ja siro tyttö joten rintojakaan ei mitenkään erityisesti ole koskaan ollut.
Ainut missä olen joutunut "kärsimään" rinnoistani on synnytysosastolla ja ekan vuoden ajan neuvolakäyntien yhteydessä. Luonnollisestikkaan en halunnut imettää ja olin tosiaan sairaalassa b-luokan kansalainen ja lähinnä jotain ihmissaastaa. Muutenkin raskauden jälkeen oli heikko olo ja joka paikkaa särki. Olin toki suunnattoman onnellinen mieheni kanssa kun saimme upean, terveen 10p poikavauvan, mutta hoitajien käytös oli jotain niin kamalaa että itkin lähes kokoajan jos mieheni ei ollut paikalla minua puollustamassa. Onneksi kaikki meni synnytyksessä OK eikä minun tarvinnut olla kuin 2 yötä sairaalassa.
Donatella Versacesta. Kyllä poistattaisin tai pienentäisin jos näyttäisin tuolta.
Minä haluaisin a-kupit kauniisti täyteen.
toivoisin kyllä, että niitä ei tehtäisi kovin nuorille. Juuri näin dokumentin, jossa äiti maksoi 16-vuotiaalle tyttärelleen silarit. Tuntui aika pahalta. Tytöllä oli vähän huono itsetunto, ja rinnat pienet.
Teki mieli sanoa, että aikalailla kaikilla 16-vuotiailla on sekä pienet rinnat että huono itsetunto. Ja se asia kyllä monasti siitä vielä muuttuu, ainakin sen itsetunnon osalta.
Ja oli hyvin nätti tyttö, ihan sopusuhtaiset rinnat oli. :/ Minusta se on vähän kieroa.
Näin eilen kylpylän saunassa kauniit silikonit ja haaveilen itsekin mutta taloudellinen tilanne ei kestä..
paljonko silikonit maksaa? Onko jatkokustannuksia?
Ja teille jotka haaveilevat silikoneista, antaa palaa vaan, naisen kroppa on naisen oma, joten se ei muille kuulu.
Ja miksei silikoneilla voi imettää?
Paitsi en minäkään ole silikonirintoja hankkimassa. Ymmärrän toki ap:n tunteet ja pidän sinua rohkeana, kun kerran ryhdyt toimiin.
Minäkin haaveilen siitä, että mulla olisi edes B-kupin rinnat, nyt ne ovat latistuneet AA:ksi kahden imetyksen jälkeen. Mutta silikonit kyllä hirvittää myös. Ja toisaalta mies pitää minua ihanana ihan tällaisenakin eli kai sitä pitäisi itsekin hyväksyä tämä tosiasia, että tällaisena olen loppuelämäni. Mutta tosiaan, vaatteetkin kyllä istuisi paremmin - saati bikinit kesäisin - kun olisi sitä täytettä vähän enemmän.
Paitsi etten ole aikaa mihinkään varannut ;) Mulla myös kolme imetystä takana ja rintani todella pienet. on kyllä olleet aina pienet ja olen saanut koulussa kuulla lauta huutelua yms. Ja mä myöskin nautin suuresti isoista rinnoistani kun imetin ja mieheni myös! Tuntuu että monet vaatteet istuisivat paljon paremmin jos olisi hiukan enemmän täytettä, eikä tarvitsisi aina käyttää geelirintsikoita. Ja esim bikineitä olisi huomattavati kivempi käyttää kun olisi jotain täytettä! Olen monesti miettinyt miten mukavaa olisi jos omaisin edes b-kupin rinnat! Leikkausta en vakavissaan ole kuitenkaan rohjennut miettiä... Mutta siis ap ymmärrän sua täysin!!!
toivoisin kyllä, että niitä ei tehtäisi kovin nuorille. Juuri näin dokumentin, jossa äiti maksoi 16-vuotiaalle tyttärelleen silarit. Tuntui aika pahalta. Tytöllä oli vähän huono itsetunto, ja rinnat pienet.
Teki mieli sanoa, että aikalailla kaikilla 16-vuotiailla on sekä pienet rinnat että huono itsetunto. Ja se asia kyllä monasti siitä vielä muuttuu, ainakin sen itsetunnon osalta.
Ja oli hyvin nätti tyttö, ihan sopusuhtaiset rinnat oli. :/ Minusta se on vähän kieroa.
Tämä ei kyllä ole ihan yksiselitteinen ja helppo kysymys. Itse olen tietysti silikonirintoineni hieman jäävi vastaamaan mutta..
a) perinteisesti äitihän tekee kaikkensa lasten hyvinvoinnin eteen. Joskus äiti voi jopa toimia hieman typerästi ja harkitsemattomasti koska lapsen etu menee kuitenkin kaiken edelle
b) lasta saatetaan kiusata rintojen takia ja jos perhe on sen verran vauras että silikonirintojen laitattaminen tyttärelle ei tuota mitään ongelmia niin miksi ei?
c) jos tytöllä on huono itsetunto ja ne rinnoilla paranee (ja rahakaan ei tuota ongelmaa) niin miksi ei?
Toiset käy parikertaa luxuslomalla karibialla ja saavat muistoksi muistikortillisen kuvia, ripulin ja tippurin. Toinen laittaa saman rahan rintoihin ja ne kulkevat muistona lopun elämän.. Elämä on valintoja
Varsinkin kun pääosa ottaa ne omilla rahoillaan! Jokainen aikuinen ihminen tietää mitä kropalleen tekee ja mihin rahansa pistää. En ole mikään tuomari antamaan siihen hyväksyntää tai paheksuntaa.
Pienet rinnat voi olla jollekkin henkisesti iso asia, jos siihen silikonit auttaa niin mikä ettei.
Vertailun vuoksi, itsensä "saa syödä lihavaksi" ja kaikkien on ilman muuta se hyväksyttävä. Mutta jos joku korjauttaa rintavarustuksen silikonilla se on jotenkin tuomittavaa???
Ja turha väittää että monta kymmentä kiloa ylimääräistä laardia ihmiskropassa on jotenkin luonnollisempaa tai terveellisempää kuin silikoni-implantit.
kuppiset ja silti kiusattu pienistä...
Näin eilen kylpylän saunassa kauniit silikonit ja haaveilen itsekin mutta taloudellinen tilanne ei kestä..
paljonko silikonit maksaa? Onko jatkokustannuksia?
Ja teille jotka haaveilevat silikoneista, antaa palaa vaan, naisen kroppa on naisen oma, joten se ei muille kuulu.
Ja miksei silikoneilla voi imettää?
Kyllä nykyaikaisilla rinnoilla ja leikkaustekniikoilla voi imettää, mutta itse en viitsinyt sitä riskiä ottaa että rinnat kärsivät ja joudun ennenaikaisiin korjausleikkauksiin.
Itselläni nuo rinnat kustansivat kaikenkaikkiaan noin 8500€ (suomessa) nykyään taitaa saada suomessakin jo alle 6000€ ja virossa (suomalaisella klinikalla) noin 3000-4000€. Toki rintoja pitää huoltaa, elikkä noin 10v välein vaihdetaan implantit uusiin ja tarkistetaan että ovat edelleen "ryhdikkäät". Ja rintojen kanssa voi elää ihan normaalia elämää. Itse harrastan bodypumppia ja tankotanssia vaikka minulla onkin silikonit (olen siis tuo b -> dd tyttö)
Olen samassa tilanteessa. Minua tosin ei ole varsinaisesti kiusattu, mutta kommentteja kyllä olen saanut kuulla. Olen jo kerännyt rahat operaatioon ja teen sen itseni takia.
Rintani ovat häthätää AA, ikää ja aikuisuutta on. Aion laittaa pienet rintaimplantit, koska en kaipaa mitään silmiinpistävää muutosta. Lääkäri tosin suositteli minulle isompia (olen pitkä ja normaalivartaloinen, en siro), koska ne olisivat kokonaisuuden kannalta sopusuhtaisemmat. Aion kuitenkin pitää pääni ja laitattaa vain täyteläinen A / max B-kupin verran täytettä. Pienissä silikoneissa on sekin etu, että uusiminen on epätodennäköisempää. Isoja implantteja joutuu suuremmalla todennäköisyydellä uusimaan, roikkumaanhan nekin alkaa ja mitä enemmän painoa niin... Kaikillahan ei tarvitse uusia, mutta uusimiseen on hyvä varautua. Sillä mielellä olen liikenteessä, että tarvittaessa sitten uusitaan. Toivottavasti kuitenkin vasta sitten 10-15 vuoden päästä.
Lisäksi kun lapseni odottelee leikkausaliaikaa jo kolmatta kertaa, niin tuntuu äärettömän turhauttavalta, että jossain leikkaussalissa jonkun tissejä muotoillaan ja tyttäreni odottaa suurta ja henkeäkin uhkaavaa leikkaussaliaikaa.
Tiedän toki, ettei sama kirurgi lastani leikkaisi, mutta silti...
Tavallaan ymmärrän sen, että ne voi helpottaa. Jotenkin vain toivoisin nuorilta tytöiltä poistettavan painetta ulkonäöstä. Ohjattaisiin mieluummin keskittymään henkisen puolensa vahventamiseen.
Minusta liikutaan vaarallisella polulla, jos hyvin nuorille tytöille tehdään leikkauksia. Nuoret tytöt ovat muutenkin itsekriittisiä, ja leikkauksilla tavallaan vahvistetaan nuoren kokemusta siitä, ettei itsestään ole ihan tarpeeksi hyvä, että aina pitäisi pyrkiä parempaan. Minusta pitäisi olla armollisempi heitä kohtaan.
Veikkaan vain, ettei se itsetunto lopulta ole niistä silareista kiinni, vaan ihan siitä keskenkasvuisesta minäkuvasta joka teinillä vielä on.
13.
aoin siis laittaa joko b tai pienen c-kupin!!!!
ap
Ja olenpa kuullut, että 18-vuotiaallekin on kieltäydytty tekemästä.
jos se todella on tarpeellista eli sen saa normi sairaalapäivämaksulla eikä yksityisesti...