**** Maalismurut helmikuu ****
Kommentit (77)
Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ihan normaalisti. Tulokas raivotarjonnassa edelleen ja oli jo vähän laskeutunu, mutta ei vielä kiinnittyny. Totesi terveydenhoitaja, että varmaan sinne ainakin la:aan menee, kun syntyy. Sf- mitta oli 31, mutta painoo oli tullu enemmän kuin laki sallii... 1400/ vko. Tosin turvotusta on jonkun verran, mutta jospa se nyt ei tuosta enää kovin paljoa nousis tuo paino. Onneksi tässä ei oo enää kovin montaa viikkoa jäljellä, niin jos sitä sitten pääsis vähän pienempiin mittoihin :) Alkaa tää isokokoisuus olla vähän hankalaa, kun on niin kömpelö ja sitten ei voi oikein hirveesti lenkkeilläkään. Lähinnä tuon pakkasen takia. Täällä oli muuten tänä aamuna -39,6 pakkasta. Mutta palatakseni neuvolaan, verenpaine oli korkeampi nyt 133/84 eli normaalia korkeampi minun kohdalla.
Mulla on ollu tuon sykkeen kanssa vähän ongelmia nyt (taas) muutaman viikon aikana. 1,5 vuotta sitten oli sama homma, mutta pahempana eli EKG:ssä on sillon ravattu, kun oli vähän rytmihäiriötä. Mitään ei kuitenkaan oo milloinkaan löytyny eli ns. hyvänlaatuista rytmihäiriötä kuulemma. Nyt taas on joinakin päivinä ollu sitä eli istuessakin sykemittari näytti 130 sykkeeksi ja selvä jumputus kuuluu. Ei tarvi siis tehdä edes mitään, niin on jo korkeat lukemat ja ne ei sitten laske heti. Samassa lukemissa syke saattaa pysyä parikin tuntia. Siinä tulee kyllä aika voimaton olo pidemmän päälle. Käski terveydenhoitaja ottaa yhteyttä tuon asian tiimoilta, jos se rupeaa ahkerammin vaivaamaan.
Mutta tässä näitä kuulumisia ja omaa napaa :)
Arete 37+4
Minä syön täällä lauantai-illan ratoksi mämmiä. Ja hyvältä maistuu. Hirveästi se alkaa närästää, mutta kun tekee mieli! Tulevana pääsiäisenä ei mämmiä tohdi syödä, koska oletettavasti silloin jo imetetään ja voi olla, että mämmi pierettää pikkuista. Joten nyt kannattaa mämmi popsia!
Edellisissä raskauksissa himoitsin kaupoissa kulkiessani pyykinpesujauheita. En toki maistellut, mutta haistelin autuaasti. Nyt sama ilmiö hammastahnan ja suuveden kohdalla. Pakko on välillä vähän nielaista. Mutta vain vähän! Onneksi närästyslääke Renniessä on vähän sama "pesuainemainen" meininki. Sitä siis ilokseen pistelee, sen maksimiannoksen päivässä! Ihan kummaa touhua...
Vauvan liikkeet ovat selvästi hiljentyneet. Kuuluiko se asiaan kun kääntyy alaspäin, vai pitäiskö huolestua? On ollut niin vilkas kaveri tähän asti että eron huomaa selvästi.
Sorry mä en nyt kellekään mitään kommentoinut. Voikaa kuitenkin hyvin ja pitäkää ittenne lämpimänä!
Berenike 35+5
Bernike: Ymmärrän tosi hyvin, että kaipaat miestäsi tueksi. Toivottavasti hän ennättää synnytkseen. Minäkin varmistelin ystävääni vara-henkilöksi, ja lupasikin tulla, kun mieheni on sairastellut viimeiset kolme viikkoa antaumuksella.
Olikos se Jauhiainen, jolla epäiltiin raskausmyrkytystä. Kävin silloin viimeksi ä-polilla saman epäilyn takia. Tuolloin minulla oli turvotusta, RR-nousussa, mahakipua ja muutenkin yleisesti kurja ja hengästynyt olo, mutta ne kaikki ennakoivat vain alkavaa synnytystä.
Nytkin minulla yllättäen viime to löivät sormet niin turvoksiin, että oli pakko ottaa ensimmäistä kertaa korut pois. Samoin viikonlopun vaivasi epämääräinen pieni päänsärky ja nukkuessa kuulen oman sykkeeni, joten varmaan on taas verenpaine nousussa. Sen näkee sitten huomenna neuvolassa.
Painoa olen varmaan saanut kun ole mieheni sairastelun johdosta "lohduttanut" itseäni ruualla.
Sinälläänhän raskausmyrkytys kannattaa ottaa vakavasti.
Zäpäkkä: Hyvä, että olet tyytyväinen synnytyssairaalavlintaan. Itse synnytin esikoiseni Jorvissa ja olin tosi tyytyväinen synnytykseen ja sitä seuranneeseen aikaan perhehuoneessa. Erityisen kiitollinen olin kätilölle, joka läpi synnytyksen vakuutti minulle, että ennätän tehdä päätöksen kipulääkityksestä milloin vain, eli vaikka olisin 10cm auki niin saisin vielä tarvittaessa puudutuksen. Tämä tietysti tuki hyvin toivettani "luomuilusta", jota altaan voimin jatkuikin 8cm asti.
Tällaisia mielessä. palaan ehkä huomenna neuvolakuulumisten kanssa.
Tsemppiä kaikille!
t.Elo 37+0
Lunta on tullut aivan hirveät määrät ja maalla kun asutaan niin teiden aurauskin on mitä on. Oikeasti meinaa savu nousta päästä kun on taas satanut 4pv putkeen, tuulee ja on kylmä. Pihalla ei viihdy edes hevoset ja niistä onkin ollut jonkin verran lisähommaa.
Kiitos Sannaleinen ja Elo rohkaisusta raskausmyrkytystä kohtaan, tänään olin neuvolassa ja pissa oli taas puhdas, verenpaine vähän koholla omiin arvoihin, mutta laskenut viime kerrasta.
Eilen olin vyöhyketerapiassa ja hyvää teki, pääsi oikein rentoutumaan. Terapeutti kertoi että nilkassa on olemassa sellainen puolikuun mallinen alua mikä pienenee kun synnytys lähenee ja mulla se oli kuulemma lähes kokonaan jo kadonnut. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta itse olen vyöhyketerapiaan tyytyväinen ja siihen uskon, raskaus alkoi heti kun oikeita pistetitä käytiin läpi ja selkä on hyvässä kunnossa hoitojen ansiosta. Viime yönä olikin jo selviä supistuksia mutta ei kovin kivuliaita.
Tämä päivä alkoi huonosti, aamulla kun lähdettiin esikoisen kanssa liikenteeseen niin meidän erittäin kapealla hiekkatiellä tuli mäen takaa auto vastaan, vaihtoehtona oli törmäys tai lumipenkkaan ajo. Onneksi ehdin reagoida ja käänsin auton lumipenkkaan, sinne mentiin ryminällä ja jumissa oltiin. Traktorilla ylös lopulta saatiin. Auto kärsi vaurioita, menee etupuskuri uusiks... Poika ei takapenkillä edes tajunnut mitä tapahtui, oli kuitenkin niin pehmeä töytäys, vauhtia ei ollut paljon, mutta liikaa kuitenkin tuohon äkkitilanteeseen. Itse tietty pelästyin ja vauvaa alkoi ekana murehtia, mutta vauva liikkuu hyvin ja onneksi tänään oli neuvola, otettiin pitkät sydänkäyrät varmuudeksi ja kaikki näyttäisi olevan hyvin.
Supisteluja alkoi tulla aika tavalla tämän pelästyksen jälkeen. Neuvolasta sanoivat että kotiin lepäämään ja soitto ä-polille jos kipuja alkaa tulla, supistukset on sallituja. Muuten soitan huomenna omaan neuvolaan että miten yö meni. Siinä pöydällä maatessa kun neuvolahoitaja tutki vauvaa sanoi, että hän ei saa lainkaan selvyyttä kummalla kyljellä vauva on, vatsa reagoi heti paineluihin ja alkoi supistella selvästi. Neuvolasta meinasivat että ihme on jos ei viikon sisällä synny.
Että katsotaan miten tässä oikein käy vai mennäänkö rytinällä neljäänkahteen. Itseasiassa esikoinen syntyi tällä raskauspäivällä mitä tänään on eli 37+5 eli näyttää siltä että pidemmälle menee tämä raskaus kuin esikoinen, mutta onhan tätä päivää jäljellä vielä reilu 6 tuntia =D
Vointeja kaikille!!
Jouhinen 37+5
vaikkei mulla ole edes hevosia hoidettavana. Jo toi auton kaivaminen kinoksista joka aamu riittää. Mun pitää kuskata lapsia kouluun ja harrastuksiin, muuten jättäisin suosiolla jo autoilun sikseen.
Ja Jouhinen, toi sun vähältä-piti-tilanne autolla vahvistaa mun kammoa entisestään. Nämä säät on vaarallisia! Onneksi teidän ei käynyt kuinkaan. Varmaan säikähdit kyllä sydänjuuria myöten. Toivottavasti ehdit tyyntyä ja toipua synnytykseen mennessä...
On jännittävää nähdä että kuka meistä maalisista ensimmäisenä poksahtaa. Mulla on aika varma fiilis että olen vielä huhtikuussakin yhdessä kasassa. Tosin 9.3. on ä-polille aika, jolloin tehdään kokoarvio. Jos vauva on kovin suuri, meinaan vaatia käynnistystä aikaisemmin. Luin Hesarista viime sunnuntaina kauhujutun äidistä jonka synnytystoivomuksia ei Kättärillä otettu vakavasti... karmein seurauksin. Tosin vauva tuli terveenä ulos siinäkin jutussa. Äidille kävi kehnommin :/.
Elo, kurja kuulla että miehesi sairastelee. Toivottavasti kyseessä ei ole mikään vakava sairaus, ja pääsette sitten yhdessä synnytyspuuhiin.
Aretelle mielenrauhaa ettei syke kohoa... kaikenlaista piinaa sitä raskaus voi tuoda mukanaan. Mua ei tällä hetkellä vaivaa mikään suurempi fyysinen huoli, onneksi, mutta olenpahan muuten vain kypsä kömpelyyteen, itkuherkkyyteen, närästykseen, yövalvomisiin, lonkkakipuun ... jne... tehän tiedätte!!!
Berenike 36+2
Berenike, kyllähän me todellakin tiedetään... =D Olisi jo ihana ylettää laittamaan kengät jalkaan ja päästä ylös sängystä ilman vaikeuksia, kävellä niin, ettei tunnu kuin olisi keilapallo jalkovälissä ja mahtua taas pienempii vaatteisiin. Noh, kaikki aikanaan...
Hui, Jouhinen, tuo penkkaan ajo... Ihteenikin aina pelottaa lähteä ajamaan, kun just tuommoset läheltä piti tilanteet voi saada ne supistukset käyntiin ja jos ihan yksin on liikenteessä niin pelottaa, ettei sitten osaa tehdä mitään. Vaikka kyllä kai siellä liikenteessä aina joku sellainen on, jollai ei mene sormi suuhun hätätilanteissa. Mutta hyvä, että teillä oli pehmoinen penkka, joka otti vastaan!
Tosiaan, kukahan se ensimmäisenä on ponnistamassa... Tässä järkeilin, että kun minulla on menkatkin niin kellon tarkat ollu aina, että tuskin tämä syntyy ennen laskettua aikaa. Toivottavasti vaan ei mene kamalasti ylikään! Nyt jo on niin tukala olo, että joka päivä suunnittelen synnyttäväni. =D
Niin, eilenhän se oli neuvola taas. Nyt olin ihan ihmeissäni, kun nousin vaa'alle! Painoa oli tullut vain 88g/vko! Mutta olihan se ihan kamala nousu, mitä edellisellä kerralla oli tullu... Ja nyt ei enää ollu niin paljoa turvotustakaan. Mie sano, että niin kun nyt ei oo ollu varaa ostaa herkkuja niin sen takia ei oo painoo tullu. =P
Kaikki oli neuvolakäynnillä kunnossa. Verenpaine oli vähän korkeampi kuin normaalisti, mutta neuvolatäti sano, että se on ihan normaalia näin viimeisillä viikoilla. Vauvan tunnustellessa sanoi, että pää on nyt kiinnittynyt ja epäili painoksi noin 3,5kg. Ei kuulema mitenkään saa siitä nelikiloista, vaikka maha on kyllä valtava ja moni on kysynyt, että varmastiko siellä vaan yksi on...
Jes, enää 5 yötä laskettuun aikaan!
Sannaleinen 39+2
kyllä se eilinen jotain aiheutti ja varmaan vyöhyketerapiakin, tänä aamuna heräsin 6.30 kun alkoi supistelemaan, supisteli 10min välein ja ihan kunnolla, sai oikein hengitellä suppareiden aikana. Tietysti alkoi rauhoittumaan tuossa klo.10 maissa, mutta ei kokonaan loppunut, vieläkin on alaselkä ihan tulessa koko ajan, vessassa oon juossut kun maha tuntuu tyhjenevän ja muutenkin levoton olo. Varsinaiset supistukset on hiljentyneet, ei säännöllisiä, tulee aina välillä mutta napakoita. Mutta selkäsärky on koko ajan.
Tälleen se viimeksikin alkoi, aikaisin aamulla kunnolla, sitten hiljeni puolilta päivin ja alkoi taas illalla ja siitä se olikin sitten menoa, katsotaan mennäänkö saman kaavan mukaan.
Itsellä on nyt sellainen olo, että parin päivän sisällä luulisin tapahtuvan enemmänkin =D
-Jouhinen tasan 38
Se sitten tapahtui :)Tulikin helmivauva, vaikka laskettuaika 12.3. Meille syntyi ihana tyttö-vauva (viikolla 37+2 )21.2.2009 klo.9.41. Mitat 2980 gr ja 47,5 cm.
Perjantaina 19. pv mulla oli kontrolli äitipolilla kun lapsivettä siis oli niin vähän ja liikkeitten tuntemisen kans ongelmia...noh siel vaan sit todettiin et lapsivesi edelleen vähentyny mut tule viikon päästä taas kontrolliin. Lauantaina sitten oli illalla sellainen outo olo. ruoka ei maistunut, ei huvittanu katsoa telkkaria...levoton olo. klo 23 menin nukkumaan ja 01.00 heräsin mojovilta tuntuviin supistuksiin. Siinä sit kärvistelin, kävelin, hengittelin syvään, ja olin tunnin suihkussa kunnes 03.45 sanoin miehelle et nyt en kestä olla enää kotona. 04.30 olin synnytyssalissa jo sairaalan vaatteissa ja vetelin kipuihin ilokaasua. Tunnin pärjäsin kaasulla ja 05.30 sain epiduraalin. Torkuin 08.00 asti, jolloin kätilö totesi että 5 cm auki. Pyysin alusastialle, mutta kun en saanut mitään pissahädästä huolimatta aikasex niin katedroitiin ja kun pissa ssaatiin pois painamasta vastaan, 09.00 olin jo 9 cm auki. 9.15 sain luvan alkaa hiljalleen ponnistaa kun supistus tulee ja itse aktiivinen ponnistusvaiuhe kesti 11 min tytön syntyessä klo.9.41. Todella vauhdikasta menoa siis näin ensikertalaiselle ja minulle jäi aivan mahtava fiilis koko synnytyksestä. En saanut repeämän repeämää ja siis kävely, istuminen, kakkiminen sujui heti synnytyksen jälkeen kivuitta. Todellinen ihme!!!!Olin jo varautunut vaikka mihin. Helppo keikka siis oli, hyvä niin, kun raskausaikana sai olla niin varpaillaan :) Tyttökin oli synnytyksen jälkeen heti voimissaan, 9 pisteen ihme. Me kotiuduttiin tänään!
Tsemppiä kaikille lähestyvään koitokseen!!!
Nunu ja rinsessan alku
Onnea ihan hirmuisasti Nunulle ja pikku Prinsessalle!!! Ihanaa, että kaikki meni hyvin niin sinulla kuin pienelläkin:)
On se vaan todellinen ihme tuo pienen ihmisen syntymä.. Kaikkea hyvää teidän koko perheellenne!
Täällä ei vielä ole merkkejä, että synnytys lähestyis, mutta oikeastaan hyvä niin, kun esikoisella on viikonloppuna synttärit niin ehdittäis niitä vielä ensin juhlia;) Mutta sitten kyllä vois heti syntyä:) Kyllä se olotila alkaa olla jo aikasta malttamaton:)
Vointi on ollut hyvä ja huomenna neuvola:)
Kaikille hyviä vointeja ja jaksamista loppumetreille:)
T: Leppis 39+1
Voi, kuinka ihanalta kuulostaa... Onnea kovasti!
Tässä tytön kanssa siivottiin pesuhuone tänään. Jostain syystä lattiakaivo meni tukkoon ja huutelin miestä apuun: "apua... kulta... tuletko tänne...?" No sehän luuli jo, että nyt on lähtö. =P
No saunan jälkeen supisteli vähän normaalia vahvemin, mutta eipä tässä enää ole ollut mitään. Varmaan ootatuttaa sinne laskettuun aikaan asti ainakin.
Mutta nyt nukkumaan, jos vaikka yöllä tulee kivulias herätys...
Sannaleinen 39+2
Minulla on sama LA - saa nähdä milloin pääsen vauvan kanssa tositoimiin. :)
...hienoja uutisia! Onneksi olkoon kovasti! Kaiken huolehtimisen jälkeen mahtava palkinto. Tule kertomaan joskus, millaista on pienen kanssa kotosalla.
Neuvolassa todettiin tänään proteiinia pissassa, mutta verenpaine oli normaali, joten tuskin ainakaan toksemiaa. Tenttasin tädiltä että mitä se toksemia tarkoittaa, ja kävi ilmi, ettei yleensä kolmannessa raskaudessa sellaista käy, jos aikaisemmissakaan ei ole ollut. No, asiaa vielä tutkitaan.
Painoa oli tullut kamalasti, kilo viikossa viime käynnistä.... :(. Turvotusta kai enimmäkseen, mutta nyt olen ihan sokerittomalla dieetillä. Siis vaikka kokonaisuudessaan paino ei ole noussut kuin 12 kg, ja alkulukemat varsin normaalit. Tässä asiassa mulla on jotenkin erityisen tiukka neuvolatäti. Hän on kyllä mukava ja asiallinen enimmäkseen, mutta varoittelee painonnoususta niin että melkein stressiä pukkaa.
Veikkasi, että ei tämä mikään jättiläisvauva ole, käsituntumalla 3200 g tässä vaiheessa. Menen kuitenkin kokoarvioon reilun viikon päästä, kun edellinen oli niin suuri.
Pian vaihtuu kuu, kuka onkaan seuraava...?
Berenike 36+5
On muka ollu niin kiirettä et ei oo kerinny oikeen kirjottelee, tai enimmäkseen on kyllä tainnu väsyttää ja tuo sängyn maaginen voima vetää puoleensa:)
Noh niitä kuulumisiahan on sitte ihan reilusti, mutta tiivistetysti, menin n.3vko sitte ihan perus neuvola käynnille josta mut sitte lähetettiin samantien äippäpolille, kun oli erittäin runsas turvotus, ekaa kertaa prot. kaks plussalla ja verenpaine koholla. Polilla ottivat mut sitte heti tarkkailuun osastolle, kun noihan viittaa siihen raskausmyrkytykseen. 4pvää olin osastolla ja muut arvot suht normit, sekä verenpainekin pysyy nyt lääkityksellä kurissa.
Viikkoa aikaisemmin sitten jäin mammalomille ja olen köllötelly enimmäkseen kotona ja laitellu noita vauvan tavaroita ja vaatteita paikoilleen, sekä juossu lääkärissä erilaisissa testeissä.
meillä se laskettu aika ois 19.3 mut saa nähä kuin käy ku 9.3 on taas ä-poli aika ni uhkailivat et sitte suunnitellaan josko käynnistettäs jo aikasemmin noitten myrkytysoireiden ja verenpaineen takia. Ens viikolla ois onneksi vain normaali neuvola käynti.
Vauva on oireista huolimatta kuitenkin oikein pirteä ja hyvinvoiva:) Ultralla saatiin painoksi pikkuiselle 3,3kg, eli eiköhän tuo ainakin ravintoa oo saanu..
Nunulle onnea vauvasta, itku tuli kun luin tarinaa. (oon niin yliherkällä tuulella koko ajan)
Kaikille voimia jaksamiseen... ei oo enää paljon jälellä, pari yötä ni meillä on omakuu!!!
terveisin Ninnukka 37+0
viimeksi kirjoittelin että hölmö olo... no siitä se muuttui supistuksiksi kun heräsin 25.2 klo.00.30, siirryin sohvalle ja klo.3.30 oli supistuväli 4min. klo.06.00 lähdettiin tyksiin kun supistukset tuli 2min.välein. Sitten oltiinkin jo 5cm auki kun sairaalaan päästiin. Suihkua yritin, mutta alaselkäkipu oli niin hirveä että laitettiin epiduraali ja sen jälkeen helpotti 2,5tunniksi. klo. 11.05 sain lisäannoksen epiä, mutta siitä alkoi valtava ponnistamisen tarve, en edes yrittänyt ponnistaa kun tuntui että supistus teki sen itsestään. Vedet meni klo.11.40 ja pieni neiti oli maailmassa klo.11.50!
Suloinen prinsessamme syntyi siis 25.2 klo.11.50 rv 38+1 upeilla 50cm ja 3750gr mitoillaan!
Kotiin päästiin tänään ja olo on ihana. Ylpeä 3v isoveli hoitaisi kovin, liekä tyyntä myrskyn edellä... =D
-Jouhinen
Kyllähän näitä vauvauutisia mielellään kuulee! =) Onnea kovasti!!! =)
Meijän laskettu aikahan olisi tuossa ylihuomenna... Tiijä miten tämä vauva oikein innostuu tulemaan. Toivon tosiaan, ettei mene yliaikaiseksi kovin paljoa. Joka kerran, kun soitan äitille, niin se on jo varma, että nyt on tullu. =D Eihän tässä uskalla soitella kellekään enää. Mieskin on niin valmiina lähtöön, että aina kun soitan, niin sitten huokasee toisessa päässä, että hän jo luuli... =/
Kyllähän minä kovasti yritän synnyttää, mutta kun ei se onnistu ilman niitä supistuksia. =D Siivonnukin olen, vaikka ajattelin ja luulin, ettei minusta siihen ole enää. =D
Kamalan tylsää odotella vaan. =(
Sannaleinen 39+5
Ihanna, nyt se sit alkaa olemaan totta et näitä vauveleita sit syntyy :D hirmuisesti Onnea jo vauvan saaneille ja koko perheelle nyytistänne!!!
Kahden päivän päästähän on meidänkin "virallinen" kuukausi.
Meillä on pikkuneiti nuhakuumeessa, reissussa rähjääntyy, höh. Oltiin ihan tyttöjen kanssa kun mies töissä niin maanantaina 23h risteilyllä, pikkuneidille ensimmäinen laivareissu ja kyllä se menikin 100 lasissa. Välillä olin minä neidin kanssa et isot likat pääsi omia juttuja ja välillä sit vuorottelivat tai sit oltiin kaikki jossain kun nyt laivalla tosiaan paljon lastenohjelmaa kun hiihtolomaviikko. Ville Viikinki oli kova sana ja varsinkin kun sieltä sai Ville avaimenperän niin sitä ilman ei voi edes mennä nukkumaan tahi minnekkään ja sit kun meillä oli kotona vielä tyttöjen vanha Ville maskottipehmo niin on nyt sit rakas :D
Esikoinen kyllä sanoi silloin sunnuntaina jo kun ajettiin Turkuun et sitä hieman jännittää mun puolesta et jos alanki pian synnyttää siel laivalla. meillä kun oli aamulähtö ja turkuun reilu 2,5h ajomatka niin yövyttiin sit hotellissa et saatiin sunnuntaina kaikessa rauhassa ajella.
Kaiken puolin meillä oli ihana reissu, ruoka oli todella hyvää, seisovasta pöydästä kun mättäs niin näkyhän se tietty parin päivän pääst neuvolassakin kivana painon nousuna mut en mä enää jaksa siitä stressata.
Tänään saatiin neitien kanssa perussiivous tehtyä ja leivottua kun iltapäivästä kävi kummityttö perheineen pitkästä aikaa. Isot likat kovasti puuhastaa "muuttoa" tuosta huoneestaan mökkiin ja tosi hyvällä mallilla on, itsekkin sain sit laitettua hieman pikkuneidin kirjoja sit siskojen hyllyyn eli vielä olisi vaatteet meidän makkarista sekä lelut alakerrasta, kunhan isot likat saavat omat alta pois;) Sanoinkin tässä tänään et jännä miten sitä tavaraa niin paljon kertyy et ne jotka just ja just on mahtuneet yhteen huoneeseen niin eivät enää meinaa mahtua 25neliöiseen mökkiin;) mut ymmärrän sen et kiva et on vähän edes väljyyttä ja kaikki aikanaan, hyvällä mallilla siis ollaan =)
Nyt mentävä kattoo telkaa et kumpi tippuu, musta tuo pudotus on ollut ihana ohjelma, yksi harvoista mitä olen seurannut.
Jaksuja kaikille ja Voimia tulevaan!!!
Neljäs, tänään tasan 38
Jouhinen, minulla oli edellisessä raskaudessa tuo raskausmyrkytys. Tosin ihan vasta viimeisellä neuvolakerralla ilmeni. Itse ihan hämmästyin, koska olo oli hyvä, eikä mitään erikoista muutenkaan ollut. Synnyttämällähän se sitten "paranee". En ainakaan itse pidä sitä kovin vakavana... Voihan se ollakin, jos on vielä pitkä aika synnytykseen. Mutta olin kyllä ihan onnellinen, että olin jo valmiiksi sairaalassa, koska synnytys oli todella nopea.
Tämä raskaus on oikeastaan edennyt ihan samalla tavalla kuin edellinenkin. Painoa tulee koko ajan nousevasti ja luulen ainakin, että jossain vaiheessa saattaa sitä valkuaista löytyä virtsastakin... Turvotusta alkaa kyllä olla inhottavasti. Ei voi oikein missään inkkariasennossa könöttää, kun alkaa pakottaa jalkoja. =(
No tässä oli minun kokemusta näin pikaisesti... Uskon, että sinullakin, Jouhinen, kaikki menee loppuunsa hyvin. Kyllä ne neuvolassa pitää huolta, että saa tarvittavaa hoitoa. =)
Sannaleinen 38+4