**** Maalismurut helmikuu ****
Kommentit (77)
Leppiksellähän on melkein sama laskettuaika... Meillä ootellaan syntyväksi 1.3.(toivottavasti ajallaan). =)
Tänä aamuna alkoi kivistää ikävästi selkää. En sitten tiijä, oonko nukkunu vaan huonossa asennossa vai pitäisikö jo pelätä synnytyksen lähestyvän. Jotenkin en vaan muista, kuinka edellinen synnytys alkoi. Ainut muistikuva on levottomuus ja menkkamainen kipu alavatsassa.
Meillä tyttökin jo tänään oli koulussa. Viimeksi oli keskiviikkona niin alkoi jo ilmeisesti jännittää takaisin kouluun meno, kun valitti aamulla mahakipua. Yleensä jännitys ilmenee juuri mahakipuna, eikä nytkään tainnut olla muuta, vaikka vatsatautia onkin liikenteessä.
Kovasti minua jännittää, enkä malttaisi odottaa ystävänpäivää... Silloin kun aijon antaa tulevalle isälle ja isosiskolle omat "selviytymispakkaukset" vauvan tuloon. =D Koko ajan polttelee ja tekisi jo mieli paljastaa yllätys. Se vaan on niin hyvä päivä antaa ainakin se "isyyspakkaus", kun silloin on meidän ensimmäinen hääpäivä. Tulee samalla sekin juhlittua siinä. Vielä olisi tarkoitus joku vauvanhoitokirja ostaa, mutta en sitten tiedä ostanko vai kirjoittelenko itse johonkin tyhjään kirjaan... Onneksi aikaa vielä on. =)
Tänään laittelin vierashuoneen sängyn "hälytystilaan", jos sattuisi synnytys alkamaan keskellä yötä, niin voisi anoppi tulla nukkumaan tytön seuraksi. Sitä kun ei tosiaan tiedä, koska tulee lähtö. Tytölle jo sanoin, että pitää ottaa kännykkä ja avain kouluun mukaan, koska en saata ollakaan kotona, kun pääsee koulusta...
Vielä tuntuu, että jotain puuttuu... Ainakin oma kassi sinne sairaalaan. En ole ostanut vielä edes imetysliivejä... Vähän vaan tuntuu, että osaako sitä ostaa tarpeeksi tilavia tässä vaiheessa. Vai laittaisiko kassin vain sellaisen imetystopin. Joko muilla on kaikki valmiina, vai hössötänkö minä liian aikasin...? Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta, kun liian aikasin valmistaudun, mutta eipä se varmaan haitaksikaan ole. =P
Jaksamisia kaikille masujen kanssa!
Sannaleinen 36+1
Berenike - Sinähän olet ainoa, joka voi aloitusviestiä muokata, eli sinne vain lisäilet oikeaan väliin meitä muita. =)
Sannaleinen 2. la 1.3. Kys
mähän alan osata käyttää näitä juttuja! Kiitos Sannaleinen, omien aivojen käyttö tietokoneella ei ollut koskaan vahvimpia puoliani... :).
Tervetuloa joukkoon Leppäkerttu78, ja tsemppiä viimeisille viikoille! Sannaleinen ja Leppäkerttu78 on tosiaan lasketut lähekkäin, ihan maaliskuun alussa, joten nyt alkaa varmaan olla synnytys mielessä enemmän ja enemmän?
Mullakin on, vaikka la on "vasta" sit maaliskuun loppupuolella. Haluaisin hirveästi vielä kerran ultraan, koska olen huolissani vauvan koosta. Edellinen tosiaan kasvoi 4560 -grammaiseksi vaikka arvioitiin kiloa pienemmäksi. Ja veteläksi veti neidin synnyttäminen.
Sannaleinen, ei mun mielestä ole liian aikaista noilla viikoilla laittaa kaikki valmiiksi. Just kaveri sai beiben neljä viikkoa aikasessa, kun vedet vain meni. Ei sitä voi tietää... itsekin tässä olen silittänyt ja lajitellut koon mukaan pientä kampetta lipastoon valmiiksi.
Vaan vieläköhän meinaa lunta tulla paljonkin?Maaliskuussa sitten jättiläishankien keskellä...
Berenike 33+2
Eli meille on tulossa kolmas lapsi, laskettu aika on 12.3. ja synnytyspaikka Keski-Suomen keskussairaala.
Olen voinut kohtuullisesti vaikean keskiraskauden jälkeen. Silloin kärsin ennenaikaisista supistuksista ja olin useita viikkoja sairauslomalla. Supistelu väheni noin 25. viikolla selvästi ja pääsin palaamaan töihin, kunnes jäin äippälomalle 32. viikolla.
Ihmettelen, mihin aika on oikein hurahtanut, kun olemme jo näin pitkällä. Voimme jo ruveta odottelemaan ensimmäisiä vauvauutisia. :)
Muikea Mustikka 34+5
Kiitos Berenike uudesta aloituksesta!!!
ON; Tänään oli neuvola, painoa oli tullut onneks vaan 200g viikossa, hemppaa ei ottanutkaan vaan sano et ensviikolla sit ottavansa ja just viimevkolla sano et ottaa täl kerral eli joo..... verenpaine oli 136/68 ja oli vaihteeks sitä mieltä et vauveli olis sittenkin perätilassa, ei siis osaa sanoa eli anto ensviikoks jo lekuriajan et lekuri saa sit samalla sen tarkistaa ja sit se lähete sinne äippäpolille jos lekurikin sitä mieltä.
Onko keltään otettu se bakteeriviljely kohdunkaulalta ja peräaukolta, tää kuulemma joku uusi juttu et jos äitillä tämä, oliko streptokokkibakteeri niin aletaan heti synnytyksen yhteydessä antamaan antibioottilääkitys ettei vauva sairastu? Mulle ihan uusi juttu, entä]onko jollekkin muulle puhuttu tästä?
Teillä joilla pieniä miten olet suunnitelleet tekevän vaunulenkkejä, hankitko vaunuihin seisomalaudan tms? Itse olen pähkäillyt et miten vaunulenkit sit päivisin sujuu kun eihän tuo neiti jaksa kävellä kuin n.2km yhteen menoon ja sit loppuu matkan teko omin jaloin et mihin mä sen sit laitan :/ Ensin ajattelin sellaista sisaristuinta ja bongaillin huutonetistäkin niitä mut kaikissa painorajana 15kg eli nyt neiti n. 12,2kg niin ei kauan mene eli tuntuu turhalta maksaa 30-40 moisesta ja sit tuo seisontalauta, jaksaako seistä.
Onko siis vain luovuttava heti alkuun ajatuksesta et pääsisin päiväsaikaan vaunulenkeille vauvan, koiran ja pikkuneidin kanssa....
Tässä siis mietteet tälläkertaa ;) Palaillaan ja jaksuja kaikille!
Neljäs 34+4
Ei vielä onneksi täällä, mutta tuttuni vauvaa kävin tänään ihailemassa. Laskettu aika olis ollut 4.3....
Joten tosiaan voi vauvauutisia tulla tähänkin pinoon! Kyllä on jännää. Oli tosi liikuttavaa nähdä pieni tuhisija, joka juuri äsken tuntemattomana potki äitinsä massussa.
Muikea Mustikka, tervetuloa takaisin! Hienoa että supparit sitten helpotti. Mistähän se johtuu, että tuossa keskiraskaudessa on niin supisteluherkkää? Nythän se ei periaatteessa enää haittaa vaikka supistelisikin - tietysti se on aika tukalaa jos kaiken aikaa kiristää ja puristaa.
Neljäs, en ole moisesta streptokokki -asiasta kuullutkaan?? Ylihuomenna on neuvola pitkästä aikaa, joten katsellaan tuleeko puheeksi.Onko sun aikaisemmat mukulat olleet perätilassa, vai onko siihen mitään säännönmukaisuutta? Ottais nyt ja kääntyis vaan!
Mietin, mahtaako mullakin neuvolakäynnit tästä tihentyä vai miten se menee. Mun "täti" ei pahemmin tietoaan jakele, luulee varmaan että kolmannen kohdalla muistaa kaiken ja tietää kaiken. Vaan kummasti on päässyt unohtumaan jo edellisten kuviot.
Lapset pelaa shakkia ja äsken syötiin itse leivotut laskiaispullat. Kivaa vaihteeksi. Supistuksiakin on tasaisesti, sellaisia puolikipeitä.
Berenike 33+3
...eli siinäpä tulikin jo pääasiallinen olotila. Tuntuu, että vatsa repeää, koska on niin jättimäinen. Vielä ainakin 5viikkoa pitäisi vielä venyä, mutta alkaa jo tuntua ihan mahdottomalta.
Samalla turvotus on jo todella häiritsevää ja nilkat ja varpaat iltaisin aivan pökkelöt.
Mulla neuvola-ajan on saanut vain neljän viikon välein, mikä kyllä kummastuttaa aika lailla. Mistä sitä itse tietää mikä on epänormaalia ja sitten pitäisi itse ottaa yhteyttä jos jotain tulee.
Pikkuhiljaa alkaa vauvalle olemaan kaikki valmiina ja pestynä paikoillaan. Vielä joitain voiteita, tutit ja peppupyyhkeet pitäis ostaa, mut sit alkaakin olla jo tosiaan kaikki hankittuna.
Uus sitteri olis kiva, mut täytyy nyt ensin vähän pohtia, et meneekö ihan tuhlailuksi, jos sellaisen uuden hankkis.
Supistuksia ei ole yhtään, mutta muuten kivasti vihloo, kun pieni pyörittelee päätään.. ;o)
Nyt sitä on alkanut päivittäin jo odottelemaan sitä hetkeä kun vauva syntyy. Olis jo niin ihana päästä aloittamaan se vauva-arki...
No, mut vointeja kaikille ja palaillaan taas vähän paremmalla ajalla...
-emily 34+6
Niin, voisin näin matti myöhäisenä ilmoittautua vielä mukaan :) La on siis 9.3. ja synnytyssairaalana on KAKS (Kainuun keskussairaala). Viikkojahan on jo kertyny se 35+2 eli hyvinkin jo voiton puolella tässä odotuksessa. Ensimmäinen lapsi on tulossa ja kyllähän sitä odottelee jo, että millon sitä poksahtais ja sais pikku nyytin käsiinsä. On kyllä kova liikkumaan tämä tulokas, mutta onneksi ollu jo monta viikkoa pää alaspäin eli oikeissa asemissa siellä ollaan jo :) Ihan hyvin kyllä odotus on menny, mutta nyt pitää sitten ravata äippäpolilla kasvukontrollissa, kun pikkuisen paino on jonkin verran jäljessä viikoista. Ei tosin kovin paljoa, mutta haluavat sitä tarkkailla kuitenkin. Kylläpäs on jo pinkeä olo, mutta jospa se tästä ja toivotaan, että ei ainakaan yli menis tämä odotus.
ja aretelle tervetuloa mukaan:)
Ja laitetaanpa omaa napaa heti:
Eli eilen kävin aamulla siellä neuvolalääkärin tarkastuksessa ja lääkäri laittoi lähetteen sitten äitipolille, koska vauveli edelleen liikkuu vaimeasti ja siinä lääkärin mahaa kokeillessa ja heilutellessa ei yhtään liikkeitä saanut tulemaan. Sydänäänet oli kuitenkin hyvät onneksi.
Äippäpolilla otettiin sitten sydänkäyrää ja siinä vauveli heräsi tai ärtyi tiukoista naruista masun ympärilla ja liikkui suht hyvin. Sydänkäyrä oli siis oikein hyvä.
Sen jälkeen lääkäri ultrasi ja kaikki näytti hyvältä, vauva kasvanut hyvin ja napanuoran virtaukset oli hyvät. Koko arvio oli noin 2,7kg eli ihan hyvän kokoinen:) Kohdunsuu oli vielä kiinni ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä, eli normaali tilanne senkin puolesta:)
Ainut mikä hiukan huoletti oli se että ultrauksen aikana vauveli ei liikkunut juurikaan vaikka lääkäri yritti masua tönia ja heilutella jne. Ja sanoikin sitten, että perjantaina vielä uudelleen kontrolliin äitipolille.
Että tälläistä tänne ja huomenna taas sinne äitiyspoliklinikalle sitten. Mutta hyvä juttu, että masuvauvasta pidetään huolta:)
Hyviä vointeja kaikille:)
T: Leppis 36+2
päivitin sutkin listaan, kiva kun osallistut!
Leppikselle tsemppiä ja mielenrauhaa. Onneksi sulla on noin pitkällä viikot jo, ja vaavin koko ihan mukava. Ehkä siellä on vain rauhallisempi kaveri matkassa, keskittyy ja valmistelee itseään suurta matkaa varten...
Emily, kireätä mahaa ja turvonnutta pökkelöjalkaa täälläkin :). Välillä sietää paremmin, välillä hajoaa totaalisesti. Mua vaivaa nykyään öisin nilkkojen kolotus erityisesti. Ihan mummo-olo! Muistetaan sitten juoda paljon ja jumpata ja venyttää sitä pinnaa, ei tässä enää kauan kärvistellä!
Minäkin muuten hinkuan sellaista babybjörn sitteriä, mutta pöyristyttävä hinta, 130 €, hillitsee hinkua. Muistelen aikaisemmilla typyillä olleen tuollaisen, käytettynä saadun, ja oli kyllä aivan ihana apuväline kun ravistelu oli "se juttu"! Tämäkin vau tuntuu olevan erittäin liikkuvaista sorttia. Ällistyttää ja naurattaa, mihin kaikkiin muotoihin tuo maha venkoileekaan?!!!Että sinänsä heiluvalle sitterille voisi löytyä käyttöä.
Tänään kävin antamassa paastoverinäytteen, huomenna vastaus neuvolassa. Mulla on ollut koko ajan pissassa sokeria ihan reilusti, vaikka sokerirasitus oli ihan normaali. Tätä vielä seurataan. Onko toisillä ollut sokerin kanssa ongelmia?
Ja nukkumaan, hyviä pitkäjaksoisia yöunia
toivoo
Beren 33+4
Neuvolakuulumiset vertaisryhmälle tiedoksi:
- verenpaine 118/76
- hb 127
- painoa tullut 10 kg
- sf 32
- sokeria ++, mutta paastoveri normaali...
Eli kaikki noilta osin oikein hyvin!(Tällä kertaa ei painomuikkareita :))
Vauva köllötteli sivuttain massussa, tarkastettiin ultraamalla.Kun ottaa huomioon edellisen koon 4560 g, menen todennäköisesti parin viikon sisällä synnytystapa-arvioon ja kai ne sitten yrittää samalla kääntää pikkuista jos vielä ei itse ole älynnyt. Missään tapauksessa en lähde alateitse synnyttämään yli 4 -kiloista perätilassa.
Semmoisia tänään, hyvää viikonloppua vain kaikki!
Beren 33+5
Ihanaa kun aika kuluu ja tänään onkin ensimmäinen äitiyslomapäivä, kakun paikka :)
Ja tervetuloa mukaan kaikki "uudet" odottajat minunkin puolesta!
Joku valitteli turvotusta, ja löytyy ikävä kyllä täältäkin.Itseasiassa tällä viikolla oikein pahemiin alkanut moinen vaiva. Mulla turvottaa sormia ja käsivarsia oikein särkee jos jotain yritää käsillä päivän aikana väsätä...kiva kiva. Aamulla ei saa kättänsä nyrkkiin, kauheeta!
Mie oon lukennu siitä B-streptokokki bakteerista kyllä mutta ei mulle siitä neuvolassa mitään ole puhuttu. Aika kaameat seuraukset vauvalle jos äiti kantaa sitä tietämättään eikä siis antibioottia synnytyksen yhteydessä laiteta. Aionkin ensi tiistainan asiasta kysyä neuvolassa, että millä perustein se seulanta sit otetaan.
Mulla oli tällä viikolla ylimääränen ultra lapsiveden vähyyden takia ja lapsivettä oli tullu lisää, ei siis sen puolesta hätää. Painoa pikkuisella 2360 gr ja oli kanssa kiinnittynyt jo, kätilö tunsi vauvan pään sormillaan kokeillessa. Minä siishen vaan tokaisin et "hui"! :)
Leppäkerttu minulla on kanssa samaa ongelmaa vauvan vähäisen liikkumisen kanssa. Tällä viikollakin makasin siinä käyrällä 1 h 15 min että saatiin ne 10 liikettä tulemaan...oli radiota...tökkimistä jne....mutta ultrassa sitten kaikki näytti olevan kunnossa niin istukan virtaukset kuin vauvakin..Mutta kyllä todellakin vetää huolestuneeksi kun kokoajan tyyliin miettii että liikkuuko se vai ei. Ymmärrän todellakin mitä koet!!! Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti!!
Viikonloppuja kaikille maalismasuille! :)
Nunu rv 35
Muikea Mustikka, tervetuloa takaisin! Hienoa että supparit sitten helpotti. Mistähän se johtuu, että tuossa keskiraskaudessa on niin supisteluherkkää? Nythän se ei periaatteessa enää haittaa vaikka supistelisikin - tietysti se on aika tukalaa jos kaiken aikaa kiristää ja puristaa.
provosoi supistelua. Itselleni yllättävää oli se, ettei säännöllinenkään supistelu tehnyt tuossa vaiheessa mitään kohdunsuulla. Pisin supparijakso oli minulla 23. viikolla, kun supisteli 15 minuutin välein 1,5 vuorokautta putkeen. Silloin oli kyllä mieli matalana ja varauduin jo pahimpaan. Kun tuon 1,5 vrk:n kuluttua lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen, oli kaikki edelleen kunnossa! :o
Olen todella iloinen ja onnellinen, että pääsin tuosta ongelmasta yli ja nyt ollaan jo näin pitkällä. Supisteluja on jonkin verran edelleen, välillä aika kipeitäkin. Mutta tässä vaiheessa ne eivät tosiaan enää haittaa. :)
Muikea Mustikka 35+1
Tänään olikin vihdoin aikaa mennä synnytysvalmennukseen... Itselleni oli ihan vanhaa tuttuja juttua, mutta mies meinas ensin nukahtaa luento-osuuden aikana ja sitten videon aikana hengitteli tiuhaan ja kahteli muualle, ilmeisesti teki pahaa kahtoa semmosta. =(
Nyt en ole enää ollenkaan varma siitä, tahdonko miehen mukaan synnytykseen... Jotenkin tuli kamalan paha mieli sen jälkeen. Pelottaa, että mies nyt tartuttaa minuun tuon synnytyspelkonsa. Muutenkin oon ollu nyt vähän allapäin, kun oon vaan kotona ollu neljän seinän sisässä ja katellu tätä kamalaa sotkua... ='(
Tänään aloin seuraamaan nuita supisteluja, kun niitä tuntuu nyt vähän tiuhempaan olevan. Ei tosin yhtään satu, mutta sillon tällön supistaa ihan selvästi. Pitää varmaan vaan ottaa rennosti. Saan aikaa miettiä tuon miehen mukaan ottamistakin...
Muillekin jaksamista! Tuli nyt vuodatettua vähän, mutta jospa seuraavalla kerralla olis vähän parempi mieli...
Sannaleinen 36+5
Harmittaa kyllä kun kokoajan pitää miettiä, että miksi se vauveli ei liiku ja, että onkohan se tänään liikkunut kertaakaan jne.. Ja kun tuo muutos tapahtui lähes yhdessä yössä, kun ennen myllersi jatkuvasti ja potki kylkiluihin niin, että sattui! Ei tarvinnut hetkeäkään miettiä, että liikkuuko vauva.
Nyt saa kovalla kuuntelulla muutaman vaimean liikkeen:/ Huolestuttaa oikeasti, että onko tuo merkki jostakin vakavasta vai ihan normaalia tilan ahtaudesta johtuvaa..
Niin ja kun edellisissä raskauksissa ei ollut tällaista. Toki liikkeet hieman muuttui loppuajasta, mutta ei näin radikaalisti kuin nyt. Eikä ole tarvinnut aiemmin liikelaskentoja harrastaa.
No täytyy toivoa, että kun edelliset vauvelit on vilkkaita pikkupoikia olleet niin mahassa kuin edelleenkin niin tästä tulisi sitten rauhallinen tyttövauva, kun tyttö sieltä ultran mukaan näyttäisi olevan tulossa:)
Eilen kävin tosiaan siellä äitipolilla taas ja otettiin sitä sydänkäyrää taas sekä istukan verenkiertoa mitattiin ja kaikki näytti hyvältä. Vauveli vaan ei taaskaan liikkunut ultratessa juuri lainkaan:/ Kontrolliaika tuli taas maanantaille ja viikonloppuna kehotettiin käymään käyrällä synnytysvastaanotossa, jos siltä yhtään tuntuu. Sanoi myös, että halutessani ottavat minut sisään osastolle, jos kovin huolettaa. Apu on siellä lähellä ja käyrää otettaisiin useamman kerran päivässä. Mutta mielummin olen silti kotona, kun muuten kaikki näyttää olevan kunnossa. Jospa vauva vaan on jo niin alhaalla ja muutenkin rauhallisempi tapaus.
Tulipas pitkästi omaa napaa:D
Hyvää viikonloppua kaikille:)
T: Leppis 36+4
Laitanpa silti hiukan omaa napaa, kun nyt aikaa on:)
Eli tänään kävin jälleen äitipolilla ja siellä otettiin kahteen kertaan sydänkäyrää, kun eka ei ollut oikein hyvä, eikä liikkeitä tullut niin otettiin sitten vielä uudelleen 45min ja se käyrä näyttikin sitten oikein hyvältä. Onneksi:)
Ultrassa kaikki hyvin, paitsi siinä vaiheessa vauveli ei taas halunnut juurikaan liikkua. Virtaukset ok ja painoarvio 2,7kg, eli ei viime kerrasta kasvua, mutta eipä nuo mitta-arviot ole ihan tarkkoja ja varsinkin kun joka kerta eri lääkäri tekee sen.
Ainut vaan, että pissassa oli sokeria niin täytyy mennä uuteen sokerirasitukseen. Keskiraskaudessa jo kävin, koska edellinen lapsi oli syntyessä yli nelikiloinen niin siitä seuraa automaattisesti seuraavassa raskaudessa sokerirasitustesti. Silloin ainakin testi oli ihan normaali, joten saas nyt nähdä miten tämä toinen testi.
Keskiviikkona on neuvola ja torstaina taas äitipolille kontrolliin, sokerirasitus on ensiviikolla, jos ei terkkari saa aiempaa aikaa.
Mutta kaikki muuten hyvin täällä ja oma vointi erinomainen, mitä nyt vähän supistelee tuon kohdunsuuntilanteen tarkistamisen jäljiltä:)
T: Leppis 36+6
että meilläkin mies kammoaa nähdä verta yms ja saattaa pyörtyäkin herkästi, joten sovittiin ekassa synnytyksessä, että tulee mukaani tueksi, mutta menee pois huoneesta silloin kun alkaa varsinainen ponnistaminen ja vauvan syntyminen. Halusin keskittyä sillä hetkellä täysin itseeni ja vauvan ulos saamiseen ja jos mies olisi ollut huoneessa niin olisin koko ajann vain huolehtinut sen vointia ja sitä, että pyörtyykö se vai ei jne:)
Kätilö kutsui miehen sitten takaisin huoneeseen, kun vauva oli syntynyt ja minut suurinpiirtein siistitty jne. Sitten mies sai vauvan syliinsä ja valokuvata vauvaa kun sitä pestiin ja punnittiin ja puettiin jne. Meille sopi oikein hyvin näin ja molemmille jäi hyvä mieli synnytyksestä, joka oli muutenkin tosi helppo ja nopea:)
Eli yksivaihtoehto tämäkin:)
Toiseen synnytykseen mies ei ihan ehtinytkään, kun oli juuri viemässä esikoista hoitoon sukulaisten luo ja sillä aikaa ehti vauveli jo syntyä:) Eli valmis paketti odotti sitten isiä:)
Ja jos tällä kolmannella kerralla mies ehtii synnytykseen mukaan niin taas saa istua käytävässä ponnistusvaiheen ajan:) Ja meille tämä järjestely sopii molemmin puolin paremmin kuin hyvin:)
Mutta juttele, Sannaleinen, vielä miehesi kanssa ja tehkää yhdessä oma ratkaisunne:)
T: Leppis
... tosi kiva että kontrollit on nyt noin tiheästi, ja että sydän siellä mukavasti sykkii. Toivottavasti jaksat olla murehtimatta, vaikka varmasti mieltä painaa jos täytyy koko ajan olla kuulostelemassa niitä liikkeitä.
Sannaleinen, toivottavasti miehesi pääsee yli järkytyksestään! Synnytys on potentiaalisesti kuitenkin ainutkertaisen hienoa kokea. Ja kuten Leppis sanoikin, voihan sitä välillä käväistä hengittelemässä muualla. PIdä sinä vain mielialasi korkealla, sua ei varmasti jätetä yksin synnyttämään. Minä muuten pyysin mukaan ystäväni, jos mies ei ehdi synnytykseen etätöistään. Olen mielessäni kelannut senkin vaihtoehdon, ja hyväksynyt.
Hyvää uutta viikkoa!
Berenike tasan 34 rv
En tiijä, oliko liian rankka käynti itellenikii se synnytysvalmennus... Jalat turpos ihanasti ja supisteli ihan säännöllisestikin noin tunnin ajan sillon lauantai-iltana sekä eilen illalla.
Tänään oli kuitenkin ihan normaali olo jo. Ja neuvolassakin kaikki oli normaalin rajoissa. Vauva on hienosti raivotarjonnassa, vaikkei pää vielä ole kiinnittynyt. Ambulanssikyytiä se terveydenhoitaja kovasti suositteli, oli tilanne mikä tahansa, jos synnytys käynnistyy. Voi olla aika nopeakin toimitus, jos menee samoin kuin edellisen kerran... =D
Jännä kyllä, kun tätä nyt oottaa ulos tulevaksi... Esikoista odottaessa oli ihanaa olla raskaana, eikä olisi vielä tahtonut synnyttää, kun se aika tuli... =)
Pitää kyllä jo nukkumaan vääntäytyä.
Sannaleinen 37+0
Eli olen 31-v kahden lapsen äiti Oulusta ja odotan kolmatta lasta syntyväksi maaliskuussa:)
Laskettuaika on 2.3.2010. ja OYS sairaalana.
Äitiysloma on alkanut, joten jospa sitä aikaa löytyisi tännekin kirjoitella:) Teidän kirjoittelua olen käynyt monet kerrat lukemassa:)
Raskausaika on sujunut ihan hyvin, ei ole mitään ongelmia ollut:) Toivottavasti menee loppuun asti samalla tavalla:)
Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Vauva on jo hyvin alhaalla ja pää kiinnittynyt. Meinasi terkkari, että syntyy varmaan ennen laskettua aikaa hyvinkin, mut saas nähdä:D
Ainoastaan itseä huolettaa tällähetkellä se, että vauva liikkuu huomattavasti vähemmän ja eritavalla kuin aiemmin ja käynkin huomenna sen vuoksi vielä tarkastuksessa terveyskeskuksen neuvolalääkärillä. Luultavasti normaalia ja tilan ahtaudesta johtuvaa, mutta parempihan se on tarkistaa:) Liikkeisiin vaikuttaa myös paljon se, että vauvan pää tosiaan on jo alas kiinnittynyt, niin ei siinä enää hirveitä pääse liikkumaan:)
Siinä omaa napaa:D
Kaikille maalismasuille kovasti jaksamista:) Alkaahan tämä iso maha jo pikkuhiljaa ahdistaa:)
T: Leppis rv 36+0