Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Maalismurut helmikuu ****

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listallakaan en enään ollut ku en ole pitkiin aikoihin mitään kirjoitellut :(

Eli täällä odotellaan kolmatta syntyvän ja la on 3.3 ja synnytyssairaala on Oys.

Täällä on kaikki mennyt oikein hyvin tähän asti. Keskiraskauden jälkeen todettiin se raskausajan diabeetes ja sitä on hoidettu ruokavaliolla ja hyvin on arvot pysynyt kurissa ja ees omaa ruokatottumusta ei tarvinut paljoo muokata muuta kun jättää suurin osa herkuista pois..

Nyt sitten parin viikon ajan on tuntunut jatkuvaa, vihlovaa ja pistävää ja mitäs vielä kipua, navasta alas päin häpyluuhun ja siitä vähän oikealle. Äippäpolilla kävin vajaa kaks viikkoa sitten tutkimuksissa ja mitään vikaa ei löytynyt. Samalla sit ultrattiin ja painoarvioksi saatiin 2,5kg ja la jo päästään niin n.3,5kg olis muksu. Nyt sit tänään kävin ultrauttaan nuo munuaset ja sieltä löyty syy tuohon kipuiluun, oikean puoleisessa munuaisessa on joku tyhjennys vika eli ei vissiin tyhjene kunnolla tai jotain, en oikein ymmärtänyt.. Kai se lääkäri sit soittaa että miten jatkossa seurataan/ hoidetaan..

Nyt on eilisestä lähtien välillä tullut lieviä kipeitä supistuksia ja toivottanasti ne vaan aukoo viel tällä hetken paikkoja. Vauvalle oon antanut luvan 17pv jälkeen syntyä ihan mikä päivä vaan ku rv38 tulee täyteen :) Aikasemmat syntynyt 41+3 ja 40+3 ja toivottavasti nyt ei mentäs yli.. Keskiviikkona on sit neuvola käynti ja sit sen jälkeen ultraan erikseen aika tän diabeeteksen takia ja siinä saadaan sit paino arvio uudestaan ja synnytystapa arvio ekaa kertaa..

Sellasta tänne.. Nyt en valitettavasti jaksa alkaa muille vastaileen ja kommentoimaan ku tuo sänky kutsuu niin houkuttelevasti :) Koitan muistaa kirjoitella sit viel ultran jälkeen viimeistään lisää kuulumisia..

-Helky84 36+5

Vierailija
22/77 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille:)

Täällä kans yksi uusi naama ilmoittautuisi mukaan:) Laskettu aika olisi 30.3 ja synnytyssairaalana VKS(Vaasan keskussairaala). Ja ensimmäistä murusta odotellaan:) Ikää mulla ja miehellä molemmilla 23v ja naimisiin mentiin 1.8.09:)

Täällä raskaus ollut aika rankka.. Ympärivuorokautinen pahoinvointi kesti rv6-16 siis ihan joka päivä:( Jouduin jopa sairaalaan 4 yöksi järkyttävien alavatsakipujen takia rv11:/ Meinasivat leikatakin ja tähystää, mutta onneksi sitten kivut hellittivät.. Tais johtua vain tuosta oksentelusta, olin erittäin kuivunu ja muutenkin koko kroppa ihan sekaisin:(

Nyt loppuraskaudessa (ja muutenkin kyllä) pahinta on järjetön huimaus:( En pysty seisoskelemaan oikeastaan ollenkaan, kun tuntuu että kopsahdan lattialle:( Kaikki ostoksilla käynti yms siis mahdotonta.. Verenpaine siis todella alhainen ja hemoglobiini myös.. Eikä oo lisärautakaan paljon helpotusta tuonut..

Eilen taas sain muistutuksen tosta huimauksesta:( Meillä oli ekan kerran synnytysvalmennusta ja käytiin sitten kiertämässä osastolla. Siellä yhtäkkiä alko huone pyöriä ympyrää ja meinasin siihen paikkaan pyörtyä:( Onneksi sitten tajusin mennä ulkopuolelle istuskelemaan.. Hävetti vain, kun vieraiden ihmisten edessä tuollasta tapahtuu!! Luulivat varmaan, että pelkään synnytystä:P Vaikka niin ei tosiaankaan ole, ootan sitä itseasiassa innolla:D Ja tänään pitäis taas jaksaa mennä valmennettavaksi, ei huvittaisi eilisen jälkeen:(

Mutta nyt tuli taas pelkkää omaa napaa, anteeksi.. Olisi vaikka mitä vaivaa ja asiaa, mutta ehkä en kiduta teitä enempää;)

Ja mut voi kans lisäillä tuonne listalle, kunhan kerkiää:) Taidan olla viimesten joukossa, mutta kummiskin maaliskuisia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin teidät listaan. Siellä on Helkyllä ja Leppiksellä aikasta hyvät mahikset törmätä OYS:in käytävillä muutaman viikon kuluttua ;).

Hui Sufi, kuullostaa aika lennokkaalta toi sun olo! Oletko kokeillut erimerkkisiä rautavalmisteita? Mulla vatsa sietää vain maltofer -nimistä, suklaanmakuista rautaa. Hemis lähti nousuun vasta kun sitä aloin popsia, eli imeytyy vissiin hyvin. Eikä koveta vatsaa niin kuin muut.

Beren 34+1

Vierailija
24/77 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n viikost 25 supistellu kovasti.. streptokokki emättimessä/kohdunkaulalla voi mm aiheuttaa supistuksia ja sen takia multa otettiin ko. koe. Oli puhdas kylläkin. Joten täällä supistellaan edelleen.. enää se ei onneksi ihan niin huolestuta kuin aikasemmin, rupee olemaan viikkoja jo sillai kuitenki ihan kivasti.

Pikkumies masussa on kovin aktiivinen ja suurin vaiva tällä hetkellä lienee turvotus. Turvottaa niin kamalasti, että neuvolassa sitä tarkkaillaan josko tarttis jotain asialle tehdä.. paras tähän mennessä oli maanantai-aamusta keskiviikko keskipäivään painonnousu 3,5 kg. Ja aikalailla kaikki nestettä. Olo on tukalahko kun kaikki paikat ihan turvoksissa. Muuten painonnousu koko raskauden aikana on parisen kiloa.

Oon käyny ultrat Jorvissa ja sinne oli tarkotus mennä synnyttämään, mut nyt vielä kuitenki mietitään josko mentäiski Tammisaareen. Pitäis varata tutustumiskäynnit ja sit tehdä jonkinnäkösiä päätöksiä. Jorvi olis perheen kannalta kätevämmässä paikassa vierailuja ajatellen, mut Tammisaaren pehmeät arvot ja myönteisyys luonnonmukaisuudelle kiehtois. Saa nähdä mihin päädytään.

Zäpäkkä 34+2

Vierailija
25/77 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun aloititte uuden listan. En itse uskaltanut niin jäi viikko sitten kommentoimatta teidän kuulumiset.

Mukava kuulla taas Mustikasta. Minullakin supistukset helpottivat aivan kummasti sairauslomalle jäännin jälkeen 3vko ennen äitiyslomaa. Eli jouduin tosiaan lomalle, vaikka aiemmin niin uhosin työintoani...

Jännä käytäntö teillä Neljäs, jos kaikilta otetaan rutiinisti streptokokkiviljely. No, mikäpä siinä. Sehän voi olla jonkinlainen tutkimusprojektikin esim.pystytäänkö tällaisella rutiiniseurannalla vähentämään komplikaatioita ja onko se kustannustehokasta?

Meillä on esikoiselle seisomalauta. Olemme myös saamassa lainaksi vaunujen päälle kiinnitettävän lisätuolin. Meidän esikoinen ei kävele puolta kilometriakaan, joten varmaan emme varsinaisilla vaunulenkeillä käy. Kaksosrattaita en ole hankkinut, saapas nähdä tulevatko kuitenkin välttämättömäksi myöhemmin. Nyt olen koettanut periaatesyistä opetettaa kävelyä. Esim.olemme tuleet päiväkodista joka päivä bussilla ja kävellen kotiin, vaikka usein olenkin sitten kantanut 12kg mahaa +12kg isoveljeä :-).

Meillä on valmiina periaatteessa tulokkaalle kaikki. Oma sairaalakassi on pakkaamatta, samoin esikoisen yökyläilytavarat.

Oma mieheni odotti ponnistusvaiheelta selvästi enemmän, joten se meni häneltä jokseenkin ohi kestäessän kokonaisuudessan n.15min. Mieheni seisoi kädet taskuissa pääpuolessani ja sanoi, ettei lainkaan tajunnut vauvan jo syntyneen. Itselleni ensimmäisessä synntyksessä miehen läsnäolo olikin tärkeintä avautumisvaiheen kipujen kanssa tukemisessa, joten ymmärrän hyvin ratkaisun jättää mies sivuun ponnistaessa.

Tsemppiä teille jotka huolitte vauvan liikkeistä. Ja tsemppiä myös kaikille muille!

Laitan ehkä huomenna neuvolakuulumiset.

t.Elo 35+2

Vierailija
26/77 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille, ja kiva kun on vielä pari uutta tullut remmiin mukaan!

Zäpäkkä kirjotit 3,5 kg paainonnoususta...mullakin parin päivän sisällä tullut 1,7 kg siis puolet vähemmän kun sulle...mut silti olo on kyl ku ilmapallo...lähinnä neste pakkautuu raajoihin...huh!

Kirjota leppis heti mitä huomen äitipolilla sanottiin!!!kiinnostaa!!! Mulla määräys laske joka päivä vauvan liikkeitä ja herätellä vauvaa musiikilla ja "tökkimällä" vatsaa. Todella STRESSAAVAA!!!!Antas ihan eri tavalla mielen levätä jos ois kotona itellä se laite millä kuulee vauvan sydänäänet. Olin siis eilen neuvolassa ja tätikin siellä yritti saada vauvaa enemmän liikkumaan, tuloksetta. Kaikista huolestuttavinta on kun kukaan ei osaa sanoa miksi se ei potki enää kunnolla...kaikki näyttää vaan ultrassa aina hyvältä. No verenpaineet oli itellä eilen 156/98 eikä laskenu ollenkaan koko käynnin aikana joten huomenna menen uudestaan neuvolaan ja jos verenpaineet edelleen koholla soittaa äitipolille et mitä tehdään.

Lepoa vaan suositellaan...olen lukenu jo niiiiiin monta kirjaa ettei enää jaxa lukea :) siksi odotankin innolla olympialaisten alkua, niin voi kevyin mielin levyttäää sohvalla :)

Nunu 35+5

Vierailija
27/77 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosi tylsää omaa napaa.

Painoa ei ollut tullut yhtään...huh helpotusta...

Paineet oli 140/70, pissa puhdas. SF mitta oli ennestään tk-lääkärin mittauksessa laskusuuntainen 29.5cm. Lähetti sitten käyrän taittumisen takia taas ä-polille tarkistettavaksi. Polilla kaikki oli kunnossa. Vauva oli ilmeisesti muuttanut asentoa, koska tämä toinen lääkäri sai mittanuhallaan 32cm. Muksun painoarvioksi tuli 2700g, eli hiukan viikkojaan isompi. Kaikki virtaukset yms olivat kunnossa eikä lapsivettä tihutellut.

Kohdunsuu oli epäkypsä, mutta toissunnyttäjälle tyypillisesti ulkosuu oli auki. Onko teiustä kellään faktatietoa ulkosuun avautumisesta ja uimisen luvallisuudesta? Uidahan ei saa jos sisäsuu on auki, mutta aiheuttaako ulkosuun avautuminen vastaavaa infektioriskiä?

Eli semmoinen päivä tänään. Olisi kyllä ollut kirjoitushommiakin kotona tehtäväksi polilla jonottelun sijaan, joten toivottavasti tämä vauva ymmärtää pyllistellä seuraavalla neuvolakäynnillä :-).

Hyviä vointeja kaikille! Erityistesempit liikkeitä laskeville ja turvotuksesta kärsiville!

t.Elo 35+3

Vierailija
28/77 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva, kun on uusiakin tullut mukaan:)

Helkyn kanssa voidaan tosiaan olla samaan aikaankin sairaalassa:)

Ja Nunulle lupaan tulla kertomaan äitipolin kuulumisia:)

Omaa napaa sitten taas;)

Tänään kävin neuvolassa ja hb oli hiukan laskenut ja oli 113 ja nyt joudun sitten ens kertaa aloittamaan raudan syönnin tässä raskaudessa. Kauan se pysyikin hyvänä, mutta parempi nyt saada sitä hiukan ylemmäs, kun synnytyksessä ainakin hiukan menettää verta niin ei oo sitten ihan väsyksissä ja heikkona.

Vauvan sydänäänet oli vahvat ja hyvät. Sf-mitta oli 33,5, eli keskikäyrällä mennään ja oma paino oli grammalleen sama kuin viime viikolla. Verenpaine oli 116/58 eli hyvä.

Pissassa oli nyt sitten vaihteeksi proteiinia hiukan ja ketoaineita, mutta luulen, että johtui ihan siitä, että jouduin niin tiristämällä tiristämään sen tipan purkkiin, kun ei yhtään pissattanut. No huomenna vien kuitenkin varmuuden vuoksi pissanäytteen labraan.

Niin ja huomenna on ensin aamusta se sokerirasitus, kun terkka saikin ajan jo tälle viikolle ja iltapäivästä sitten äitipolilla kontrollikäynti. Vauveli on onneksi nyt parina päivänä liikkunut hiukan paremmin. Liekö nuo pikku supistelut pitäneet sitä enemmän hereillä.

Johan siinä taas tulikin omaa napaa:D

Tsemppiä kaikille maalismasuille:)

T: Leppis rv 37+1

Vierailija
29/77 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt siis tiedossa suunniteltu sektio to 4.3. Enää siis tasan kolme viikkoa ja pikkuinen on sylissä. Aika jännittävää ja ihmmeellistä tietää päivä jo etukäteen...

Neuvola oli eilen (kuukauden tauon jälkeen) ja siellä kaikki oli hyvin. Sf 36, painooa 400g/vko (yht 13kg) pissa puhdas ja paineet hyvät.

Pahoinvointi vaan jatkuu ja välillä pahenee, mut auttaa tietää et enää niin vähän matkaa sen loppumiseen.

Seuraavan neuvola ajan sain kahden viikon päähän..et eipä ole tullut käytyä kun varmaan 6kertaa neuvolassa koko raskaus aikana.

Liitoskipuja on paljon eikä jaksaisi enää oikein liikkua, mutta yritettävä on ettei ihan pääse rapistumaan.

Tervetuloa uusillekkin mukaan ja hyviä vointeja kaikille!

..ja pahoittelut pelkästään omasta navasta.. ;o)

Vierailija
30/77 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis taas!

Eilen oli taas neuvola ja kaikki aivan hyvin. Verenpaine oli vähän noussut viime kerrasta, mutta siis alhainen silti. Hemoglobiini 112, noussut nyt neljä viimeistä kertaa aina pykälällä.. Neuvolan täti sanoikin, ettei oo ennen nähny tuollaista, että aina nostaa sen pykälän vaan:P Ensimmäistä kertaa painoa tullut lisää:D Oon siis tähän asti vaan laihtunut.. Nyt painoa n.500g enemmän ensimmäisestä neuvolasta:D Että aikas ylpeä oon kyllä itestäni;)

Mutta täällä masu taas sitten aivan valtava!! Sf-mitta 33cm ja viikkoja siis 33+1.. Että nyt mennään jo reilusti yli käyrien:O Mutta ei pitäis olla huolissaan kuulemma, ku oon kerran niin lyhyt ja vauva vielä hirveen ylhäällä.. Vaikka onkin jo muutaman viikon ollut pää alaspäin lähtökuopissa:) Toivois nyt vaan, että vauva laskeutuisi edes vähän, että saisi sentään hengitettyä ja kauhea närästys helpottaisi!!

Että toiset joutuu ramppaamaan tutkimuksissa liian alhasen mitan kanssa ja täällä sitten kärsitään liian isosta mahasta:D

Berenike; Mä oon syönyt vaan tota ah-niin-ihanaa Retaferiä, kun kerran maha on sen ihan ok sietänyt.. Mutta vois kyllä kokeilla muitakin valmisteita, varsinkin kun ei tuosta taida hirmusti apua olla.. Onkos kuinka kallista tuo sinun syömä valmiste?:)

Viimeks mainitsin, että olis pitäny tiistaina mennä taas perhevalmennukseen.. Enpäs sitten päässyt, kun sain aamulla kuulla, että rakas isopappani on kuollut:'( Kunnioitettavaan 99v ikään olikin jo päässyt, mutta kyllä se silti shokkina tuli!! Onneksi sai mennä rauhassa, kuoli vain vanhuuteen!! On vain niin epäreilua, että pappa ei saanut nähdä vauvaa:( Meitä olisi sitten ollut viisi sukupolvekin.. Ja nyt sitten pitäisi viikon päästä hautajaisiin jaksaa lähteä 500km päähän:O Eipä oikein houkuttelisi tän masun kanssa, mutta olisihan se kummiskin tärkeää!! (Anteeksi avautuminen, täällä vielä mieli vähän maassa..)

Täältäkin tsemppiä kaikille meille maaliskuisille ja erinäisissä ongelmissa kamppaileville!!:)

Vierailija
31/77 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kyllä olitte olleeet ahkeria kirjoittajia, yllätyin kun yksilta aloin kattelemaan niin tekstiä oli tullut jo vaik kuinka paljon ja nyt sain luettua loppuun :) Yritän siis kommentoida mitä muistan....

Uusille tervetuloa ja jaksuja loppuraskauteen!!!

Berenike; toivottavasti vauvelisi ymmärtäisi kääntyä itsestään oikeaan asentoon!

Sitä toivon kyllä omallakin kohdalla, en ole koskaan aikaisemmin joutunut minnekkään kääntöyrityksiin eli kaikki ovat kääntyneet raivotarjontaan hyvissä ajoin mut katsotaan ja toivon hartaasti et tämäkin ymmärtäisi vihdoin viimein kääntyä....

Sanneleinen; joskus esikosta olin valmennuksessa jossa näytettiin video ja yksi isistä siinä sit pyörtyi, ei siis oma mieheni mut terkka sanoikin että tuo video on aika rankka mikä silloin näytettiin eli toivottavasti miehesi kuitenkin pystyy lähtemään, onhan kuitenkin se henkinen tuki.

Elo; enpä osaa sanoa mitään, jos kyselet uimisasiaa omalta terkalta jos osaisi auttaa....

Leppäkerttu; voihan olla että vauvelisi vain rauhallisempi tapaus ja hienoa että seuraavat tilannetta, itsellekkin helpottavampaa kun tietää misssä mennään.

Täällä ollaan kröhässä, välillä tuntuu et meinaa keuhkotkin tulla itsellä pihalle ja sen myötä sit masu pinkeenä hyvä et henkeä saa, likatkin edellisiltana sano siitä et kylläpäs sun masus pinkottaa, ei ole koskaan nähneet sitä tuollaisena mut nyt toivonmukaan parempaan suuntaan, koputtaa siis maalamatonta puuta :headwall:

Mulla oli tänään vika neuvolalekuri eli teki normi sisätutkimuksen ja otti sen streptokokkinäytteen, tämä siis käytännössä automaattisesti ainakin jotka käyvät synnyttämässä joko Hyvinkäällä tai kuten minä niin Hämeenlinnassa ja aloittaneet sen viime lokakuussa eli kun sitä aikaisemmin täällä ihmettelin niin ei siis vielä kaikkialla käytössä ;)

Paikat oli ennallaan, ehkä pientä pehmentymistä ja vauveli poikittain :/ mitä itsekkin jo viikonloppuna epäilin eli lekuri laittoi sit kiireellisyysluokalla 1-7pv. äippäpolille lähetteen eli ehkä sit ensviikolla aika sit sinne.

Pissa oli puhdas, hemppa 121 mut terkka epäili kun mulla niin kylmät sormet et joutu puristelee et oisi kuitenkin parempi mut sano et katsoo sen ensviikolla uudestaan. Verenpaine 131/ 81 eli suht samois mennään kuten aikaisemminkin ja paino oli tippunut -900g, sf mitta sama kuin viimeviikolla eli 34 :) Eli kaikki tuntuu olevan viel hyvillä mallilla kunhan tämä vielä ymmärtäisi kääntyä oikein päin ;)

Eilen nappasin sit pikkuneidin vaatteet pahvilaatikoihin vaatekaapista ja siirtelin sit vauvelin vaatteet sinne, osa jäi vielä pussukoihin, en kyllä pessyt kun pesunjäljiltä ovat :ashamed: vaikkaikin sen reilu pari vuotta seisseet. Samalla pesin sit autokopan ja sen pehmusteet vaikka ne kyllä oli pesunjäljiltä myös mut sen vert pölyyntyneet kun eivät olleet missään pussukassa eli pikkuhiljaa sitä saa tavaroita paikalleen ja varmasti ajoissa sit kuitenkin vaikka välillä sitä näistä stressaakin ;) Vaunut ajattelin pestä vasta kun vauveli syntynyt tai juuri viimeisellä viikolla et ovat sit puhtaat kun eihän tuon kanssa heti pääse vaunuttelemaan, tietty riippuu ilmoista et jos onkin jo suht lämmintä niin en mä sit rupee 2vkoa sisällä sen kanssa nyhjäämään :/

Eipä siis kummempia, palaillaan!

Neljäs 35+5

Vierailija
32/77 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mua ainakin itseäni koko ajan enemmän vain kiinnostaa lukea toisten kuulumisia, kun nää odotusviikot vähenee. Sillä vähenee ne, vaikka välillä tuntuu että ei kyllä!

Emily, minkäs takia sulle varattiin sektioaika, saako udella? Oliko sulla tiedossa tämä jo pidempään? Kyselen vain, kun mullekin sitä on nyt tarjottu alustavasti, koska vauva on ehkä iso, ja perätilassa. Tämähän voi muuttua tietenkin vielä.

Sufi, maltofer on kalliimpaa kuin muut rautavalmisteet. Mitähän se maksoi... varmaan n. 25 €/pkt, jossa oli 3 kk nappulat. Maistuu melkein hyvälle! Mulla meni rutkasti verta edellisessä synnytyksessä, ja hemarit tippui aivan käsittämättömän alas, joten tällä kertaa maksan vaikka itteni kipeäksi ettei samaa tarvitsisi kokea.

Neljäs, kerrohan sit miten menee se kääntely, jos sinne joudut. Eikös niin, että perätilassa voi synnyttää jos beibi on tulossa peppu edellä? Mulla on nyt jalat tuolla alhaalla (auts!). Saapa nähdä kuinka käy.

Viime yönä alkoi rajusti flunssa. Huonoja, kuumehoureisia unia, joissa mies ei välitä ja vauvoja on siellä täällä... Esikoinen tuli viereen myös painajaisten riivaamana ja häiritsi mun nukkumista vielä lisää... Nyt on niin surkea olo kuin olla saattaa. Sain onneksi lohdutusta anopilta (!), mutta kyllä on miestä ikävä.

Vauva senkun myllää. Kuuntelee mun niistämistä! Surkeuksissani olen kuluttanut rahaa nettikaupoissa mm. kauniisiin kestovaippoihin ja uuteen, Ihan-Liian-Kalliiseen Hoitolaukkuun. Jonkun pitäis ottaa multa nettipankkitunnukset pois :).

Voikaa te terveesti muut!

Berenike 34+3

Vierailija
33/77 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin siellä äitipolilla taas ja sydänkäyrää otettiin kahteen otteeseen, kun ekalla kerralla vauveli ei liikkunut kertaakaan ja sitten kätilö katsoi ultralla napanuoran virtauksia, jotka näytti hyviltä.

Kätilö näytti käyriä yms lääkärille ja lääkäri oli sanonut, että pitää ens viikon alussa tulla käymään suoraan lääkärillä äitiyspolilla. Muuta ei sanonut, joten jäi hiukan vaivaamaan. Mutta onneksi vauva on ollut nyt parina päivänä hiukan vilkkaampi, niin omaa mieltä se rauhoittaa. Mutta ens tiistaina tosiaan äitipolille lääkäriin.

Niin ja kävin eilen aamulla myös viemässä labraan pissanäytteen, kun oli keskiviikkona pissassa niitä proteiineja ja ketoaineita ja sitten eilen oli myös se sokerirasitustesti. Molemmista pitäisi tänään saada vastaukset.

Itsellä alkaa jo maha aikalailla painaa ja ahistaa, joten synnytystä odotellessa:)

Jaksamista kaikille loppuraskauteen:)

T: Leppis 37+3

Vierailija
34/77 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona oli neuvolakäynti taas. Kaikki sinänsä hyvin, masu kasvaa niinku pitääki, turvotusta hiukan vähemmän ku edellisellä kerralla, häivähdys proteiinia pissas, mut verenpaine oli tosi hyvä.

Supparit vaivaa edelleen.. muutamaan yöhön ei o tullu nukuttua kunnolla kun supparit herättää. Neuvolassa sanoivat et pitää ottaa liioitellun rauhallisesti tää ja ens viikko.. sen jälkeen saa kuulemma tulla jos on tullakseen.

Nyt vaan mietityttää kun tänään on muutamaan otteeseen tullu jotain nestettä tuolta alapäästä.. ei o valkovuotoa, vaan ihan vettä.. tuntuu vähän siltä ku pieni pissa ois päässy, paitsi et se tavara tulee kyllä eri reiästä. Mietin vaan sitä että voisko se tosiaan olla lapsivettä mitä tihkuu? Toivottavasti ei..viikkoja nyt 34+5. Voisko se kuitenki olla valkovuotoo mikä tulee vaan ihan vetenä.. ei o minkään väristä eikä hajusta?!

Zäpäkkä

35/77 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpas tässä nyt, kun edellisestä kerrasta on aikaa jo tovi. Oon tässä hommaillu kaikkee tulokkaalle, kun on ollu aikaa ja innostusta. Hioin ja maalasin pinnasängynkin valmiiksi, kun oli hieman jyrsityn näköinen :)

Tänään kävin äippäpolilla, kun oli tuo kasvukontrolli pikkuisen takia. Ihan ihme lääkäri oli ja kaiken lisäksi vielä miespuolinen. Viimeksi minulle sanottiin (lääkäri), että eivät ole huolissaan vauvan painokehityksestä ja tänään sitten pitää heti sanoa, että pienihän se on, vaikka siis ei ole edes käyrien alapuolellakaan. Kaikista yllättävintä oli se, kun lääkäri sanoi, että tutkitaan tilanne ja katsotaan pääsetkö sitten kotiin. En osannu edes kuvitella, että mä oisin voinu jäädä sinne. Kaikki oli kuitenkin ok ja painoa oli tullu pikkuiselle lisää ja painoarvio oli nyt n.2,5 kiloa eli edellisestä kontrollista kahden ja puolen viikon takaa oli painoa tullu lisää. Sillon paino n.1,9 kiloa. Kuitenkin vielä pitää käydä äippäpolilla kontrollissa. Onneksi on tuo neuvola sitä ennen viikon päästä.

Onko teillä kellään ollu ongelmia nukkumisien kanssa? Mä oon nyt heräilly tunnin välein joka yö viikon ajan ja tuntuu sitten päivällä ettei ois yhtään nukkunu, kun vähän väliä on heräilly. Kait se tuo mahan koko on syynä osittain siihen, mutta on rasittavaa, kun ei saa nukuttua. Tosin nythän nuo olympialaiset alkaa :)

Nyt on ollu ton selän kanssa taas vähän ongelmia, kun on tullu painoa eteen lisää. Tietty se on sitten kipee ja liitoskipujakin on ollu ihan kiitettävästi. Tänäänkään ei oo paljon pystyny liikkumaan, kun toisaalta sattuu, mutta yritystä on ollu kuitenkin.Tässäpä tämän hetken vuodatusta :)

Arete 36+3

Vierailija
36/77 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa ensin:)

Eli terkkari soitteli ne testien tulokset ja pissanäyte oli ihan puhdas, onneksi, ja sokerirasitustesti täysin normaali! Joten eipä syytä huoleen niiden puolesta:)

Zäpäkkä:

Itselläni tihuutti viime raskaudessa pari päivää ennen synnytystä lapsivettä. Se eroaa valkovuodosta siten, että valkovuoto on hieman kellertävää ja lapsivesi selvästi hiukan vaaleanpunertavaa. Itse kävin näyttämässä sitä synnytysvastaanotossa ja siellä tikulla testasivat sen lapsivedeksi. Silloin meinasivat, että pitää jäädä heti osastolle, koska siinä on tulehdusriski, mutta sain luvan sitten kuitenkin mennä vielä yöksi kotiin ja aamulla tulla takaisin. No eipä tarvinnut aamuun enää ootella, kun synnytys käynnistyikin jo yöllä:) Mutta ehdinpä kotona laittaa illalla kaiken valmiiksi:)

Mulla on tässä raskaudessa ollut kans tosi vetistä valkovuotoa, jota lorahtelee oikein välillä ja saa käydä vessassa tarkistamassa, että kumpaa on:)

Arete:

Mulla kanssa ollut tuota yöllistä heräilyä ja huonoa nukkumista jo pari viikkoa. Johtuu varmaan osittain siitä, että yölläkin mietin ja kuuntelen, että liikkuuko se vauva ja toiseksi mulla on häpyluu ihan älyttömän kipeänä ja kyljen vaihtaminenkin on yhtä tuskaa. ja mikään asento ei ole hyvä:/

Harmittaa kyllä silleen kovasti, kun nyt vielä periaatteessa ois mahdollista levätä ja nukkua ja kerätä hyvät univarastot täyteen. Kun vauva sitten syntyy niin sitä ei enää niin nukutakaan.. Mutta eipä tuolle mahda mitään:/

T: Leppis 37+3

Vierailija
37/77 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähtänyt aikaa, kun olen tänne kirjoitellut...

Zäpäkkä: Itse otin asian puheeksi neuvolassa, kun oli alushousut välillä normaalia kosteammat. Neuvolatäti antoikin pari liuskaa mukaan sitä, millä testaavat onko kyseessä lapsivesi. Itselläni oli ilmeisesti ihan vaan normaalia vetisempää valkovuotoa, koska liuska ei värjääntynyt. Mutta vielä on tallessa toinen liuska, että jos sattuu vedet menemään, niin voi ainakin itse varmistua asiasta. =)

Arete: Joo, täällä kukkuillaan välillä hereillä. Sitä vaan havahtuu ja huomaa, että supistaa/janottaa/pissittää... Välillä oon niin väsynyt, että pysyn vaan sängyssä ja nukahdan uudelleen ja sitten tietysti kohta taas herään uudelleen. =/

Leppis: Hienoa, että tuli hyviäkin uutisia ja vauvakin liikuskelee reippaammin. Joskus tuntuu, että lääkärit turhaan säikyttelevät odottavia äitejä omituisilla kommenteillaan.

Sitten tätä omaa napaa, vaikka eipä tässä oikein mitään erikoista nyt ole tapahtunut. Mies kyllä on kuulostanut (synnytysvalmennuksesta huolimatta) siltä, että on tulossa ihan innokkaana sinne synnytykseen mukaan. Nyt on ehkä muuttunut se jännitys siihen, ettei se malttaisi odottaa, että näkee meidän vauvan ihan livenä. =) Tässä itse olen hyvin ristiriitaisissa mietteissä. Toisaalta, kun maha jo painaa inhottavasti alas, olisi ihana jo luopua siitä... Mutta sitten muistaa sen tunteen, kun maha oli ihan tyhjä... Kun sitä painoi, ei sieltä kukaan enää potkaissutkaan takaisin. Kyllähän se nopeasti kuitenkin meni ohi, kun vauva oli ihan siinä vierellä ja pystyi koskemaan ja hoitamaan pientä. =)

Nopeasti kyllä aika menee. Tuntuu, että vasta alkoi mammaloma ja kohta sitä on pieni jo maailmassa.

Vierailija
38/77 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mahtuuko vielä mukaan? Olin tammikuun pinossa, mutta nyt olen vaan lukenut näitä helmikuun kuulumisia.

Elikkäs LA meillä 25.3 ja nyt siis menossa vk 34+3. Synnyttämään mennään naisten klinikalle.

Suht.hyvin voidaan. Painoa tullu n. 7-8kg, hg 115, verenpaineet on sitä samaa, kun aina ollu, aika alhaiset (terveydenhoitaja opiskelija ihan ihmetteli, kun on tässä vaiheesä niin alhaiset).sf oli rv33+5 36cm, hitusen isompi kuin esikoisen kohdalla ja sillon oli olo että masu on tosi iso(ja niin se olikin :)) Parin viikon päästä on synnytystapa-arvio..kun vaavi tulee todennäköisesti sektiolla. Vähän kuitenkin jännittää, hyvällä tavalla.:)

Esikoisen kanssa on välillä rasittavaa (ja tosi huono omatunto!!!), kun se ei oikein tajua, että äiti ei viitsi lähteä pulkkamäkeen, eikä jaksa pelata jalkapalloa..Onneksi mies menee ja tekee pojan kanssa. :)

-Mimmuska ja masuvauva 34+3

Vierailija
39/77 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas viestejä.

Minuakin mietitytti Zäpäkkä viime viikolla josko housuihin lorahtelisi lapsivettä, varsinkin kun tuota SF mittaa tarkattiin. Asia testattiin liuskatestillä ä-polilla mikä oli tosi nopeaa. Ja olihan se vain vetistä valkovuotoa. Olin ehkä hiukan nolona itse kun kätilö oli minulle aiemmin vakuutellut, että lapsivettä tulisi sitten paljon ja kaiken aikaa yms.

Nyt kun alan jo tosissaan toivoa, että vauva saisi pian syntyä niin minulta on jotenkin kaikki napakat supistukset kadonnet jonnekin. Ihan muutaman kerran päivässä vain supistaa kipakammin. Öisin kyllä valvon aika lailla. Osa siitä on wc-hätää, osa erilaisia kipuja, mutta osa selkeästi vain jonkinlaista ylikierroksilla oloa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Elo 35+6

Vierailija
40/77 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuiskohan sieltä vielä joku? Zäpäkkä, sun tiedot kai on jossain vaiheessa pudonneet pois, kun en löytänyt, eli milloinkas sulla olikaan laskettu, monesko ja missä meinasit synnyttää :)?

Elo, ylikierroksilla täälläkin. Mulla pyörii mielessä synnytys ihan koko ajan. Aika rasittavaa, ottaen huomioon että vielä viisi viikkoa laskettuun. Ja mulla myös supparit loppuneet tyystin. Edellinenkin meni melkein kaksi viikkoa yli. Joten vielä ehtisi muitakin ajatuksia ajatella! Luen kasapäin kirjoja, nyt menee Anna-Leena Härköstä, se on aika näpäkkä nainen kirjoittamaan.

Ja kaipailen miestä kotiin.. sais kasata pinnasängyn (ehkä mä itsekin osaisin, mutta se kun tuntuis olevan "miehen homma").

Turvakaukalon kävin ostamassa, käytettynä, sellaisen isofix-kiinnitteisen.Odottelen nettikaupasta tilattuja kestovaippoja saapuvaksi viikon alussa, pääsis hypistelemään!

Flunssa ei vielä hellitä. Käheä ja räkäinen kuin paraskin baarivarpunen :D. Silläpä unen saanti on entistä vaikeampaa.

Hienoa uutta viikkoa kaikille!

Berenike 34+6