***ELOUNELMIEN helmikuu***
Kuukausi vaihtui, uutta pinoa pukkaa siis :)
Minulla kuukausi alkoi mukavasti eilen np-ultralla. Pikkuisella on niin paljon vilskettä ja vilinää, että hyvä kun jotenkin saatiin mitat otettua :) Olin käynyt myös veriseulassa, eikä mitään vikaa löydetty mistään. Nyt olen jo luottavaisin mielin ja olen uskaltautunut kertomaan tutuillekin.
Tosin miehen tutuille/suvulle ei kuulemma saa vielä kertoa. Eikä mies vieläkään tykkää tästä hommasta (neljännestä lapsesta keskelle vaikeaa tilannetta). Pelkään jo, että saan synnyttää yksin. Täytyy sitten varmaan pyytää äiti tai sisko vahtimaan, etten potkaise tyhjää, kuten viime synnytyksen jälkeen meinasi käydä. Äitini sentään on jo selvinnyt alkujärkytyksestä ja hamstrannut vähän liiankin innoissaan kirppikseltä vaatetta vauvalle. Itsekin on tullut "muutama" (= aivan liikaa) hankinta jo tehtyä.
Masu on vasta tuollainen "turvokki". Että ei ihan vanhoilla housuilla pärjää, mutta äitiyshousutkin on vielä liikaa. Hankala vaihe, odotan kovasti sitä oikeaa vauvamahaa.
T: Valvoja rv11+6
Kommentit (44)
Tänne ei mitään ihmeempiä.Pahaolo ja väsymys väistymässä,itseasiassa väsymys on hävinyt kokonaan ja huonoa olo on aina vaihtelevasti.Välillä on muutama ihan hyvä päivä ja sit taas seuraava kaks päivää saattaa mennä huonovoitisena.mutta siis kuitenkin helpottanut.
Vendalle;Mulla on kaks aiempaa raskautta olleet aika pahoja.Kyllä sen pitäis helpottaa.Mulla ekassa raskaudessa kävi niin että yks aamu vaan huomasin että mulla ei olekkaan enää pahaa oloa.Siihen pahaoloon oli jo niin tottunut että jotenki ajatteli että se ei lopu koskaan.
Mä olen aina yrittänyt ajatella niin että kun on sitä pahaoloa niin sitten vauvalla on kaikki hyvin,kun se siellä kasvaa.Näin olen ainakin kuullut.Kyllä se aurinko alkaa paistaa sinne risukasaankin:o)) usko pois.
Omaan napaan.Meikäläisen maha se senkus paisuu.Monet täällä odottelevat että voi kun se vauvamaha näkyis jo,mutta uskokaa ja älkää ottaisin itse mielummin sen pienen mahan tän ison tilalle.Kauhulla odotan tota kesää kun ollaan siis viimisillään koko kesä ja mulla on nyt sellainen maha,että voisi hyvinkin olla jo viikoilla 25 tai yliki.
Pelottaa vaan että ei tulis noita raskausarpia.Kahdesta aikaisemmasta raskaudesta niitä ei ole juuri tullut mutta koskaahan sitä ei tiedä.
Liikkeitä olen yrittänyt tässä metsästellä ja kyllä nyt viime päivinä jotain ihan yksittäisiä olen havainnut.Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin mulla ne liikkeet alkaa tuntumaan siinä vko 19 kieppeillä,eli ei tässä ihan kauhean monta päivää siihen olisi, puoltoista viikoa.
Pakkastyttö 17+2
Sunnuntai-iltaa kaikille!
Onpas täällä ollut hiljaista...
Mua on viime päivinä kovasti huolestuttaneet kovat alavatsakivut - vihlovat sellaiset. Alkuraskaudessa mulla oli tätä paljonkin, mutta ne hävisivät. Nyt sen sijaan ne ovat tulleet takaisin, ja välillä varsinkin kääntyessä tms. vihloo jonkin aikaa. Kertokaahan te viisaammat, onko se ihan normaalia kasvukipua vai tarvitseeko tässä olla huolissaan?
Masu alkaa olla jo aikas iso ja näyttää vauvamasulta :)
illi78 17+6
Moikka!
Nyt vasta huomasin tälläisen palstan, kiva lueskella muiden samoilla viikoilla olevien kokemuksia. Meillä laskettu aika siis 10.8.
Mulla tuntuu menneen lähes kaikki suuremmat oireet ohi ja välillä huolestuttaakin, että onko pikkuisella kuitenkin kaikki hyvin, kun mitään ei tunne. Viime viikolla käytiin kuuntelemassa sydänäänet ja silloin ne ainakin kuuluivat selvästi. Vielä, kun alkais liikkeitä tuntemaan :) Nyt oon parina päivänä tuntenu pieniä jänniä tuntemuksia vatsassa, mut ei sitä oikeen osaa varmaksi tietää mitä ovat.
Illi78: Nuo sun vihlaisut tuntuisi kuuluvan kohdun kasvamiseen/nousemiseen. Viime viikon neuvolakäynnillä neuvolantäti kysyi, että joko mua on alkanut vihlomaan nivusten läheltä. Näillä viikoilla kuulemma kohtu nousee ja sen kiinnikkeet venyvät. Vihlaisut voivat kuulemma olla tosi kovia ja yleensä ne tulee, jos kääntyy nopeasti, aivastelee tms. Esim. yöllä voi herätä kovaan kipuun kylkeä vaihtaessa. Käski kuitenkin olla huolestumatta kyseisistä kivuista. Tais olla täti huomannut mun pelästyvän kaikesta mahdollisesta erilaisista tuntemuksista ja osas varottaa jo etukäteen ;)
Mukavaa odotusta kaikille! :)
jenniee 16+5
Täällä siis LA 25.8.2010
Meidän perheessä on siis minä ja mieheni sekä esikoinen,tyttö s.2003 ja odotamme siis toista lasta..
Alkuraskaus meni aika okei,normaalia väsymystä oli muttei mitään maata kaatavaa! Normaalit kotiaskareet ja työt on ihan kunnialla saanut tehtyä ;)
Neuvolassa on piipahdettu ja np ultrassa oli kaikki hyvin, siitäkin jo pari viikkoa.
Nyt jatketaan sitten vaan odottamista ja sitähän on viellä jäljellä! Masu on hiukkasen kasvusuhdanteessa mutta painoa ei ole tullut kuin pari kiloa, hiukan saakin tulla kun lähtöpaino normaalin alarajoilla. Äitiyshousut on jo käytössä, mukavuus syistä, vaikka työssä liikun enkä istu niin esim.autolla ajaessa on mukava kun mikään ei purista ja paina masua :)
Esikoisen kanssa luetaan vauva aiheisia satuja jotta hänkin pääsee osaksi odotukseen ja saa käsitellä satujen kautta lapsen odotusta, mm.vallaton vauva valtaa vatsan on ollut lemppari.. =D
Kuuluu, mukava seurailla muittenkin elokuisten odottelua aina kun koneelle ehtii kurkkaamaan!
pauliina-82 rv 13+6