miehen " ystävä"
Mulla nyt luottamus ongelma.
Vajaa kolme viikkoa sitten mieheni kävi helsingissä veljensä luona juhlimassa.. sitä seuraavan perjantaina jutteli puhelimessa kun tulin suihkusta. lopetti puhelun siihen että hän soittelee kun tulee käymään sielläpäin (toinen kaupunki, meidän entinen kotikaup.)
kyselin että kuka soitti? Sano että yks Jonna. kuka jonna? se on yks vanha kaveri. kiusotellen kyselin että jaa onkos se joku hänen edellinen nainen joka soittelee hänen perään. sano että no on niillä joskus ollu jotain..
minä nyt sitten menin nukkumaan vähän kiukkusena. mies sitten tuli makuuhuoneeseen kyselemään et mitä on. minä kun oon tosi mustasukkanen varsinki nyt kun oon raskaana. minä sit kyselin et mitä se nyt yhtäkkiä sille soittelee. mies sano et muuten vaan kyseli kuulumisia. kysyin et millon hän on sit tän naisen viimex tavannu. no sunnuntaina sano mies. oli kotimatkalla soittanu sille ja käyny siellä kahvilla. kysyin et miten se nyt yhtäkkiä tuli mieleen soittaa sille ja miksi. oli sit kuulemma ollu tähän yhteydessä jo viime vuoden puolella.
ni ja lisättäköön vielä että meillä oli viikolla hesan käynnin jälkeen riitaa mm seksistä ettei mies saa tarpeeks.. sano jopa kerran riidan aikana et no saahan sitä muualtakin.. no minä sit suutuin kun ei mies ollu kertonu että oli siellä käyny. ja muutenki aika outoa että kolmen vuoden aikana ei oo tullu puheeks mikään tällanen hyvä ystävä jonka kanssa on ni mukava jutella. sovittiin sit lopulta. ja minä olin muutamia päiviä pois kotoa remontin tieltä.
perjantaina tämä nainen soitteli taas illalla. juttelivat mm jostain pesukoneesta.. minä nyt sit taas hermostuin että mitä tämä nainen haluaa jos nyt soittelee useestikin. oli kuulemma mies sit tekstaillukkin sen kanssa viikolla.. puhelun jälkeen tuli vielä viestikin. en saanu sitä lukea. eikä ensin kertonu mistä kirjoitti. lopulta sano että jostain naisen uudesta työpaikasta kirjoitti..
en usko että mies on pettäny. sillon helsingistäkin on paljon valokuvia illasta ei oo siis valehdellu siitä. mut mua häiritsee tämä yhtäkkiä ilmestynyt kaveri jonka kanssa ei ole mitään eikä kuulemma kumpikaan halua... mut useita kertoja viikossa pidellään yhteyttä??
ja nyt niin väärin kun se onkin ni katoin miehen viestejä. oli vaan pari viestiä multa.. muut sekä lähetetyt poistettu..
onko tämä vainoharhaa vai mitä..
uskon ettei vielä ole mitään vakavampaa tapahtunu mut et helposti siihen mennään.. nyt haluis viikonloppuna vanhaan kotikaupunkiin juomaan.. miestuttaviensa kanssa...
mies jo puheli et pitäskö mun mennä jonnekkin ammattiauttajalle mun mustasukkasuuden takia.. mut omasta mielestä mulla on aihetta sellaseen.
mitä mieltä ootte? onko kokemmuksia?
Kommentit (19)
Aistin ulkopuolisena, ettei kaikki ehkä ole niinkuin pitäisi. Mikäli teillä on tasavertainen ja kunnioittava parisuhde, ei tuollaisia yllätys-ystäviä tule vaan yhtäkkiä.
Hämärää on minusta se, että miehesi salailee tapaamisia ja yhteydenottoja. Samoin nämä tekstarit ym. puhelut, jos hänellä ei ole salattavaa, hän varmasti voi poistaa sinulta epäilykset.
Minusta sinun kannattaisi lähestyä miestäsi yksinkertaisen asiallisella kysymyksellä ja rauhallisesti; onko sinulla joku toinen?
Mikäli hän vehtailee jossakin vauvantulo-paniikissa jonkun muun kanssa, ei se ole hyvä alku perheellenne...Toivon, että miehesi tajuaa lopettaa ajoissa ja ymmärtää ottaa vastuun perheestään, sekä tajuaisi ajoissa miten hienoja asioita hänelle on suotu.
Joka tapauksessa, minusta ei ole normaalia tuollainen peittely. Kuka tahansa tuntisi itsensä mustasukkaiseksi, mikäli kumppani alkaisi käyttäytymään epäilyttävästi.
Kyllähän meistä jokainen tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Tiedämme myös sen, kuinka haluamme tulla kohdelluksi ja kohtelemme muita. Parisuhteen pelisäännöt on kuitenkin hyvä tehdä selviksi tulevaisuutta ajatellen. Ei auta muu kuin ottaa härkää sarvista, istua alas, katsoa syvälle silmiin ja kysyä suoraan, sekä puhua suoraan.
Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Elisa
..ethän tiedä mitä tarinaa miehesi on sille kertonut, tietääköhän kyseinen nainen susta ja lapsesta? Jos sen numero on miehen kännykässä, niin soita, esittele itsesi ja kysy missä mennään. Siltä pohjalta voi siten aloittaa keskustelun miehen kanssa. Ei siinä mitään outoa ole että haluaa tietää ketä naisia oma mies tapailee.
olen mm. kysellyt että josko kutsuis meillä käymään jos on niin hyvä ystävä et pidellään noin paljon yhteyttä. myös ehdottanu et käytäis koko perhe sen luona kahvilla seuraavan kerran kun sinnepäin lähetään. juu, varmaan voin joskus tavata (kuultu ennenki, tän miehen joskus= tyyliin ei koskaan). suuttuu vaan ku minä sitä yritän puhua..
nyt oli vähän parempi kunnes just halus sinne juomaan. kyselin että kenen kanssa se aikoo juhlia. ei ollu kuulemma vielä ehtiny kertoo kellekkään olevansa tulossa. sain ensin sen lupaamaan ettei nyt tänä vloppuna menekkään kun ei oo rahaakaan paljoo ku oli paljon laskuja jne..
nooh, kappas! nainen soittelee heti perjantai-iltapäivällä ja kyselee että millos mies on tulossa.. sanoin että oli sit näemmä sopinu kuiteski jotain naisen kanssa? ei suinkaan vaan oli joskus maininnu että oli tulossa sillä viikolla käymään kaupungissa...
minähän sit suutuin ihan kunnolla kun ei voi edes mies tunnustaa että nainen sitä haluaa vaik ei muuten ois ite mitään miettiny.. mies sitte alko sitä taas valittamaan että minä en koskaan päästä häntä mihinkään ja on aina neljän seinän sisällä.. juu, totta että on useimmiten kotona. ollaan yli vuosi asuttu täällä mut eipä oo miehellä kauheesti harrastuksia tai tuttavia täällä. eikä tuukkaan jos ei käy missään. oon yrittäny ehdottaa et lähtis harrastamaan täälläpäin jotain ja yrittäis kavereita löytää täältä. mut ku herra aina vaan haluaa yli 100km päähän ryyppäämään.. ja olen myös ehdottanu et kutsuis niitä kavereita sieltäpäin meille vaikka saunomaan jne.. mut aina vaan sanoo et jossain vaiheessa..
meni sit riita siihen et meinas mies lähtee jokatapauksessa sinne juomaan. minä sit et jos hän lähtee ni minä en tiedä tuleeko meidän suhteesta enää mitään... (olin aikasemmin sanonu et en haluais että menee kyseiseen kauounkiin ryyppäämään ennenkuin olen tavannu tän " ystävän" ..
mies oli jo ulos lähössä ja minä huusin täyttä kurkkua perässä. mies sitten tulikin sisään ja avas jonkun ajan kuluttua kaljan.
istu sit koko illan juomassa kaljaa kotona. välillä kävi pihalla. luultavimmin soittamassa.. kerran siitä kysyin että minne menossa ni soittamaan veljelleen kuulemma...
en tiedä lähtikö sitte minnekkään. mun mielestä takki haisee tupakalle. imes ei polta paitsi joskus kännissä muutaman
nyt nukkuu krapulaansa ja minä mietin lähteäkkö minne vai minnekkään.. ilman autoa vaan ni hankalaa...
No ei nyt varmasti kannata vielä tehdä mitään hätiköityä, on kuitenkin hyvä että olet varuillasi ja asetat miehelle rajat. Koita jutella asiasta silloin kun ei ole riitaa päällä, asiallisesti ja hermostumatta, kerrot että sinua loukkaa sellainen yhteydenpito jota salaillaan, ja että sellaista et hyväksy. Jos mies ei halua sinun tutustuvan tuohon kaveriin ja salailee viestejä tai puheluita, mielestäni on ihan oikeutettua olla epäluuloinen. Jos vain sinisilmäisesti uskoo kaiken, voi mieheltä helposti karata mopo käsistä jos luulee että ei ole mitään kiinni jäämisen vaaraa. Valitettavasti se vain niin on että joskus vain kiinni jäämisen pelko estää tekemästä tyhmyyksiä. Taitaa miehellä olla pieni kriisi isäksi tulemisen johdosta, ja sinun ehkä täytyy pystyä pitämään hänet ojennuksessa jos ei hän itse siihen lapsellisuuksissaan pysty, kyllä se siitä helpottaa varmasti ajan mittaan. Koita pitää häntä myös hyvänä ja hoitaa niitä seksijuttujakin tavalla tai toisella niin saa mieskin kaipaamaansa huomiota ja hellyyttä tarpeeksi, vaikka raskaana oleva nainen ehkä enemmän sitä tarvitsisikin, mutta varmasti sekin hoituu sitä kautta.
..myös, että miehelläsi on jonkin asteinen paniikki isäksi tulemisesta. Jollakin asteella se ollaan meidänkin perheessä koettu tämän raskauden aikana, mutta ollaan selvitty. Onneksi asiat ei ole menneet niin pitkälle, että olisi kolmansia osapuolia mukana horjuttamassa perusturvallisuutta.
Sinulla on todella ahdistava tilanne päällä. On jotenkin niin, että toinen käyttäytyy kuin tyhmä konsanaan, eikä tajua sitä itsekään. Joskus kai sitä on niin eksyksissä tunteidensa kanssa, ettei nää metriä pidemmälle, kuinka läpinäkyvää ja paikaansa pitävää kaikki onkaan.
Miehellesi olisi paikallaan realistinen oma-aloitteinen oivallus. Liikaahan ei voi alkaa vaatimaan, koska kuten aiemmin mainitsin..on varmaan sotkuissaan omien tunteidensa viidakossa ja sinä sijaiskärsijänä.
Tietynlainen kylmä suihku saattaisi olla paikallaan. Ehkä tuoda uusi ongelma parisuhteeseen niin, että miehesi joutuu hellittämään yliotettaan. Jospa eroaikeet tulisivatkin sinun puoleltasi tyynen rauhallisesti...tai..
Kamalaa yrittää neuvoa vieraita ihmisiä parisuhteessaan, älä siis ota mitään vakavasti tai pahalla, mutta jotenkin minusta vaan tuntuu, että on pakko sanoa tähän jotain. Tuntuu pahalle puolestasi. Sinä tarvitset tukea ja vastuuta kantavan puolison lähellesi. Valitettavasti me emme ole kaikki, ei miehetkään - valmiita isiä ja äitejä raskaustestin plussan jälkeen. Se 9kk on varsin sopiva aika, ainakin meille.
No, jos nyt vielä sekoitan pakkaa, niin kerron että taitava käänteispsykologia tehoaa usein näihin miehen kaltaisiin otuksiin. Tulokset eivät tietenkään ole aina heti saatavilla, mutta ainakin minun kokemuksestani aika tekee tehtävänsä.
Jaksuja sinulle yrittää saada miehesi tajuamaan ajoissa, ennenkuin tosiaankin kerkeää tapahtumaan jotakin, mistä kärsii koko poppoo.
no en tiedä olisko joku isäkriisi. meillä on kyllä jo 1 lapsi reilu vuoden ikänen. sillon riekku kyllä varsinki alkuraskauden baarissa kavereineen.. sitten muutettiin ja rauhoittu. oli lopussa yli kk juomatta mitään koska minä pelkäsin et joudn yksin lähtee taksilla synnärille..
mies tänään heräs joskus puolen päivän jälkeen.. minä sit menin ite lepäämään.. mies alko melkeenpä heti tiskaamaan.. ite en ollu viittiny..
nyt oltu päivä melkeenpä puhumatta. tietty jotain poikaan liittyvää ollaan juteltu. kysyin tekeekö mies ruokaa (hyvin harvoin tekee) vai mennäänkö pizzalle. mentiin sit pizzalle. mies ehdotti et vuokrataan leffa. käytiin sit kotimatkalla hakemassa se.. viileet välit mut ei kiukkuset.
mua vaan ärsyttää.. et mies luultavimmin on sitä mieltä että minä olen se paha osapuoli tässä. niin ollu aikasemmin.. hän eikä nainen oo tehny mitään. minä vaan oon ni sairaalloisen mustasukkanen...
Tuosta tekstistä tulee sellainen kuva, että äijälläsi kuitenkin olisi jotain peliä tämän Jonnan kanssa.
Juu ei todellakaan täällä voisi edes tapahtua tuollaista, että minun miehelle yhtäkkiä soittaisi joku nainen ja sitten mies sanoisi, että juu on tässä jo tekstailtu ja käyty kahvillakin.. sama juttu toisinpäin, eli kyllä minunkin mies olisi äimänkäkenä jos minä yhtäkkiä paljastaisin jotain tuollaista.
Ja miehesi kommenttikin, että saahan sitä muualta.. älä ainakaan sulje silmiäsi asioilta.
kuullostaa aika hämärältä.Sinuna sanoisin miehelle että nyt kerrot totuuden tai lähdet tms.Joskus " uhkailu" auttaa..
Perheen isä salailee tuollaista. Huh huh. Kertoo sinulle mutta ei kuitenkaan kerro. Kuullostaa ihan kuin hän pitäisi pilkkanaan. Pitäähän sitä välittää toisen tunteista. Miltä hänestä tuntuisi jos sinä tekisit samoin. Ethän sinäkään aina ole raskaana.
Laita miehellesi rajat ja stoppi tollaiseen touhuun. Ei sitä voi miten tahansa touhuta kun on muita ihmisiä, keihin se vaikuttaa. Minä olisin varmasti soittanut sille naiselle. No, ihmisiä, perheitä ja parisuhteita on niin erilaisia. Kukin tyylillään. Kunhan ei anna kenenkään kävellä ylitse!!!
onko ok, jos sinäkin soittelet/tapailett ex:ääsi/vanhan miespuolisen ystäväsi kanssa!?
miehen ja sinun kuvioihin. Turha soitella perään. Kysymyshän on sinun ja miehesi suhteesta. Mieheen sinun pitää pystyä luottamaan, ei hänen vanhoihin tuttaviinsa.
Sinisilmäisinkin huomaa, että nyt miehesi käyttäytymisessä on jotain pielessä. Ihan sama mitä myt on meneillään, jos hänen prioriteetti on mennä lähikaupunkiin juopottelemaan vanhojen nais- ja miespuolisten tuttujen kanssa mielummin kuin olla sinun kanssasi. Edelleen , jos on kivampi jutella puhelimessa entisten naisystävien kuin sinun kanssasi, niin siitäkin voi vetää omat johtopäätöksensä.
Minusta soittaminen ko Jonnalle ja kysyminen sinun miehesi menemisistä olisi alentavaa sinulle. Puhu asiasta miehesi kanssa suoraan. Kerro, jos olet tyytymätön vastauksiin.. tai tekemisiin. Pyydä muutosta tilanteeseen ja jos sitä ei tule, niin sitten sinun pitää miettiä, oletko valmis siihen että sinua nöyryytetään parisuhteessa, vai et. Muunkinlaisia miehiä on olemassa! Toiseksi yhden lapsen kanssa selviää yksin ihan helposti, mutta jatkuvat nöyryytykset laskevat itsetuntoa, ja pian uskot, ettet muuta ansaitsekaan, kuin sinua kaltoin kohtelevan puolison.
Eli alkoi näitä " ystäviä" yhtäkkiä löytyä ja rehellisiä vastauksia ei irronnut sitten millään, saati että olisi voinut esim. näyttää millaisia tekstailuja ja meilejä näitten ystävien kanssa käytiin. Reaktio oli aina tyyliin että minä olen sairaalloisen mustasukkainen jne. No minähän sitten " sairaalloisen mustasukkaisena" urkin ne meilit jne. ja niinhän se oli kuin epäilin - kyllä niistä oli (platoninen- ainakin) ystävyys kaukana.
Ero tuli vaikka olin raskaana. Eihän tuollaiseen petolliseen paskiaiseen olisi kuitenkaan koskaan enää voinut luottaa.
Hankala tilanne, kun ei tiedä ihan tarkkaan missä mennään..Olisiko se hyvä idea, jos todella soittaisit sille ' ystävälle' joskus, kun miehesi ei ole kotona ja keskustelisit hänen kanssaan ja kertoisit tilanteen, että olet raskaana, ETKÄ haluaisi miehesi tietävän puhelusta..Ja sanoisit, että haluaisit tietää missä mennään? Ja korostaisit sitä, että raskaana ollessa on aina vähän tällainen mustasukkainen olo, kun on hormonit niin sekaisin. Ja, että on tämä nyt vähän noloa, mutta haluat vaan tietää, että kuka se on ja missä asuu ja millainen suhde heillä on? Jos tämä ' ystävä' kertoo puhelusta miehellesi (vaikka kielsit), niin varmasti huomaat sen! Silloin voi ainakin aavistaa, et miten mies käyttäytyy, et miten asiat on..Ja jos miehesi ei ole tälle ' ystävälle' kertonut sinusta tai perheestään niin on kyllä ' ystävänkin' aika saada kuulla totuus..sinulta! Tietysti voisit myös lähteä muutamiksi päiviksi esim. vanhempiesi luo ja sanoa miehelle, et haluat miettiä teidän suhdetta (tätä ns. uhkailua). Koita jaksaa! Tsemppiä!
että jos olisin teidän mies, en uskaltaisi edes kertoa tavanneeni naispuolista ystävääni. Tuntuu, että joka tapauksessa epäiltäisiin.
Oma mieheni on mielestäni kovin mustasukkainen entisestä elämästäni (myöntää asian itsekin) ja se tuntuu minusta ahdistavalta. Jos tapaisin exiäni sattumalta, olisi hänelle jotenkin vaikea kertoa asiasta. Avoimuus ja luottamus omaan puolisoon on paras keino saada suhde toimimaan. Toisen viestien lukeminen yms. ei ainakaan paranna tilannetta.
Iglu rv33+1
Jos se toinen puoli ei ole avoin eikä rehellinen suhteessa, niin siitä vaan " urkkimaan" s-postit ja tekstiviestit. Sieltä se selviää. Itse en ainakaan " alentuisi" soittelemaan kaikenmaailman naikkosille, ukko vain seinää vasten ja totuus tavalla tai toisella esiin.
Tiedän kyllä, että mailien lukeminen on laitonta jne, mutta mielestäni joskus totuuden esiin saaminen pyhittää keinot. Tiedän tapauksen, jossa mentiin aika lailla samalla tavalla. Lopulta vaimo luki miehen mailit ja sai selville pettämisen ja sitä oli jatkunut jo useamman kuukauden. Tänä aikana vaimo oli synnyttänyt lapsen. Mies oli harrastanut tämän naisen kanssa suojaamatonta yhdyntää...
Onneksi hän ei saanut mitään vakavampaa tautia mieheltään!
Miehet osaavat olla todella ääliöitä eivätkä himoissaan välitä seurauksista. Tässäkään tilanteessa ei ole pelkästään avioliitto vaakalaudalla vaan äidin ja lapsen terveys! Joten tätä kannattaa miettiä!
Näin mä toimisin, ja olen toiminutkin kun mieheltä ei rehellistä vastausta saanut. Silloinhan on selvä ettei asiat ole hyvin.
Epäilin mieheni pettävän, ja olinkin oikeassa. Mieheni, nykyään ex, ei vastannut suoraan ja kunnolla kun kysyin asiasta. Lopulta luin tekstiviestit ja soitin ne lähettäneelle naiselle. Mies oli valehdellut, että ollaan erottu. Asuimme yhdessä seitsemättä vuotta ja meillä oli tuolloin 2-vuotias tytär.
Jos miehesi vähäänkään välittäisi tunteistasi, ja voisi, niin varmasti vastaisi rehellisesti ja hälventäisi epäluulojasi esim näyttämällä tekstiviestejä. Näin ainakin itse tekisin, koska en haluaisi että puolisoni joutuisi elämään epätietoisuudessa. Varsinkin epäily toisesta naisesta/miehestä on todella ikvää asia.
Jos mun mieheni yhtäkkiä saisi edes yhden tekstiviestin joltain naiselta, niin kyllä olettaisin, että se kertoisi keneltä viesti on ja mitä se koskee. Ihan samalla lailla, kun mies varmaan kertoisi, jos sen joku vanha miespuolinen tuttu sille tekstailisi yhtäkkiä. En hyväksyisi mitään multa kertomatta jättämisiä jos naispuolisia tuttuja tapailisi. Tietysti voi tavata ketä haluttaa, mutta oletan, että mulle kerrotaan etukäteen ennen tapaamista. Ja jos mulle vihjailtais, että saa seksiä muualtakin, niin olisi kyllä totinen kriisin paikka meidän suhteessa. Mutta kuten alussa totesin, kaikki parisuhteet on erilaisia. Jos olisin sinä, niin sanoisin varmaan, että ai, jos on noin kiva tuttu tuo nainen, niin mäkin mielelläni tutustuisin, tulisikohan se meille vaikka joskus syömään?