Voi reps ** terveisiä Saksasta, täällä vauvan soseetkin
(siis tyyliin eka peruna-porkkanasose) tehdään reseptin mukaan. Mitataan tarkasti kuinka monta grammaa perunaa, porkkanaa jne. Ihan ok, mutta välillä ei voi kun ihmetellä tätä meininkiä...
Kommentit (27)
...yli 10 vuotta ja vieläkin välillä ahdistaa juuri nuo tyypilliset saksalaiset, joihin juuri osuu nuo stereotypiat -
niihinkin väkisin täällä yksityis-ja työelämässä törmää.
Niihin piirteisiin kuuluu juuri - esim. tuollainen mittailu ja tooooodella putkikatseinen - sääntö on sääntö ajattelutapa - näin tehdään vaikka ei mitään järkeä olisikaan!
Ei tosiaan kaikki saksalaiset ole sellaisia, mutta kyllä niitäkin yllättävän paljon on =) =)
mutta isot pojat ja tytöt on kertoneet, miten löylyä tulee tyyliin kerran tunnissa heittämään löylynheittäjäfrau, joka mittaa käytettävän veden ja kehottaa heikkokuntoisempia poistumaan löylynheiton ajaksi. Lisäksi saunassa saa oleilla vaan jonkun tietyn ajan, ja pyyhe pitää löytyä niin pyllyn kuin varpaidenkin alta.
Mahtaa saksalaista kummastuttaa suomalaisessa saunassa!
Noh, kukin tavallaan! Mikäs siinä, jos asiat tehdään tarkasti, eipä tuo liene meiltä pois.
että tiedä kenenkään punninneen vauvan soseen raaka-aineita enkä sellaista reseptiä koskaan nähnytkään.
Saksalaisvauvat sen sijaan söi vain joka toinen päivä lihaa, kun Suomessa kuulemma neuvolan tädit helposti kehoitaa antamaan sen toisenkin liharuuan...
kuukauden Saksan kokemuksella tuo on minulle ihan uusi juttu. Se mitä olen itse ihmetellyt on, että miksi joka ikisessä kaupan hedelmäsoseessa on omenaa. Banaania, mustikoita, päärynää, mansikoita etc. aina omenassa. Ja yleensä sitten soseesta noin 50 % vähintään on sitä omenaa. Tulee varmasti omenaposkisia lapsia... Ostimme kaupasta myös neljän viljan puuroa, joka olikin yllättäen hirssi, maissi, speltti, riisi puuroa :-). Nyt olemme tuottaneet Suomesta niitä tuttuja viljoja.
jos vauvoista on kyse, koska nuo viljat ovat luontaisesti glutenittomia. Muistanpa jostain lukeneeni, että on esitetty epäilyjä varhaisen gluteeni- altistuksen ja lasten diabeteksen yhteydestä. Suomessa ja Ruotsissahan missä nuo viljat aloitetaan aikaisin on paljon lasten diabetestä. Ihan v
heittelin saunassa löylyä suomalaiseen tapaan ja yhtäkkiä oli puolet hotellin henkilökunnasta raivoamassa mulle (siis oikeesti aggressiivisesti) että mä olen vaaraksi muille saunojille ja saunakin menee rikki.
Yritin saksaksi sönköttää, että olen Suomesta ja että mä kyllä tiedän että löylyä voi ihan heittääkin oikeasti. Ei mitään - sain varoituksen, että jos vielä heitän löylyä en pääse sinne saunaan.
Ihan hulluja nuo saksalaiset ja kun se kielikin kuulostaa niin aggressiiviselta jo olemassaan, niin siihen ei suurta tuohtumusta tarvita kun keskustelijalta meinaa hampaat lentää suusta.
Olimme Etelä-Saksassa ja leikkimässä leirintäalueen puistossa...ihan tavallisesti keinumassa eli ei mitään äänekästä. Saksalainen mummeli tuli meille hurjan vihaisesti selittämään jotain ja tästä pelästyneenä lähdimme pois puistosta.
Jälkikäteen selvisi, että puistossa ei saanut iltapäivästä leikkiä tiettynä aikana ollenkaan...liekö joku siesta tai leirintäalueen hiljaisuusaika. Huoh...emme olleet koskaan törmänneet vastaavaan...
Myöhemmin kämppäkaveriksi osui saksalainen tyttö. Saksalaisesta jämptiydestä ei ollut tietoakaan...aika ajoin (ja usein) hänen poikaystävänsä ilmestyi pyyhe päällä keittiöön...meitä muita ei infottu ollenkaan, että olisimme edes osanneet epäillä, että vieraita on talossa. Samoin siivous yms. oli aika leväperäistä. Meitä on joka lähtöön joka maassa.
t. se 1/2-saksalainen tuolta ylempää, joka makeuttaa sokeroimattomalla omenamehulla ties mitä;-)