Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi reps ** terveisiä Saksasta, täällä vauvan soseetkin

Vierailija
02.02.2010 |

(siis tyyliin eka peruna-porkkanasose) tehdään reseptin mukaan. Mitataan tarkasti kuinka monta grammaa perunaa, porkkanaa jne. Ihan ok, mutta välillä ei voi kun ihmetellä tätä meininkiä...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suomalaisen korvaan ihan uskomattomalta. Joskin yhtä uskomattomalta musta tuntui se äitiyspakkauksen mukana tulleen ruokavihkosen vauvasoseohje. Siinähän ohjeistettiin keittämään peruna, lisäämään keitinvettä ja soseuttamaan (tai jotain vastaavaa). Eh.

Vierailija
2/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraillut paikallisten hausfrauiden ruuanlaittoa. Jopa yksinkertaisimpaan ruokalajiin mitataan kaikki aineet gramman tarkkudella pikku vaa'alla. Olivat ihan ihmeissään, kun vaan kuoron vauvalle pari perunaa ja porkkanaaja pistin keittymään, ihmettelivät mistä nyt tiesin onko suhde oikea ja kuinka monta grammaa kumpaakin ainesosaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee tyylillään, huvittaa vaan.

Vierailija
4/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraillut paikallisten hausfrauiden ruuanlaittoa. Jopa yksinkertaisimpaan ruokalajiin mitataan kaikki aineet gramman tarkkudella pikku vaa'alla.

Saksassa ne vaan käyttää painomittoja, kun täällä käytetään tilamittoja.

Vierailija
5/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin italialainen suurpiirteisyys. Paitsi tietenkin ruoanlaitossa :D

Vierailija
6/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ruuanlaitossa enkä vauvan soseita tehdessä :D

seuraillut paikallisten hausfrauiden ruuanlaittoa. Jopa yksinkertaisimpaan ruokalajiin mitataan kaikki aineet gramman tarkkudella pikku vaa'alla.

Saksassa ne vaan käyttää painomittoja, kun täällä käytetään tilamittoja.

Vierailija
7/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin niin tyhmä, että tein sen mukaan, mitä milloinkin oli tarjolla. Joskus oli enemmän porkkanaa, joskus enemmän perunaa, joskus laitoin kukkakaalia, joskus bataattia jne.

Mun suurin ongelmani oli se, että miten saisin mahdollisimman vaihtelevaa ruokaa niistä vähistä käytettävissä olevista aineksista, ettei tulisi ihan samaa kamaa montaa kertaa samalla viikolla.

Meniköhän mun lapset pilalle

Vierailija
8/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ongelmia ja niistä pääsee, kun lähtee takaisin Suomeen.

Terveisin 13 vuotta Itävallassa asunut

Vierailija
9/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi onpa ongelmia ja niistä pääsee, kun lähtee takaisin Suomeen. Terveisin 13 vuotta Itävallassa asunut

Vierailija
10/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n aloitus mitenkään asiaton ollut, ihan vain hauska anekdootti saksalaisista. Itsekin tunnen hyvin yhden sakalaisen pariskunnan ja ei kyllä se saksalainen täsmällisyys ole ihan tuulesta temmattu juttu.

Vierailija
11/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä todellakaan ole mulle mikään ongelma, iiihan sama, miten kukin ruokansa valmistaa. Huvittaa vaan ja ajattelin, että jotain muutakin suomalaista voisi huvittaa. Kun siis _oikeasti_ en käsitä MIKSI sose pitää tehdä reseptin mukaan, miksi pitää olla juuri tietynlainen suhde ja jokaisen soseen aina samanlaista. Mutta ongelma tämä ei minulle todellakaan ole, onneksi.

Vierailija
12/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koskee kaikkea kokkailua

huvittava oli esimerkkisi, olen keittiömestari ja ihmettelen monien ihmisten kokkailua miten orjallisesti noudatetaan reseptejä

leipominen on tarkempaa puuhaa ja niissä reseptien noudattaminen on tärkeää

Vierailija
13/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta tajusin, että Suomessa ei ehkä punnita ja mitatakaan niin tarkasti ;) Enpä ole tullut ajatelleeksi, kun olen jo niin tottunut.

t. mamma saksanmaalta

Vierailija
14/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin mummolta kampanisujen ohjetta, hän kun tekee maailman parhaat kampanisut ja hänen reseptinsä kuului seuraavasti;

laita vähän jauhoja, piimää, sokeria ja...

tee torttuja taikinapyörällä ja paista sitten sopivassa lämpötilassa kypsäksi. :DDD

ei tullut ihan samanlaisia kuin mummolla.

Vierailija
15/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin mummolta kampanisujen ohjetta, hän kun tekee maailman parhaat kampanisut ja hänen reseptinsä kuului seuraavasti;

tee torttuja taikinapyörällä ja paista sitten sopivassa lämpötilassa kypsäksi. :DDD

Kuulostaapa tutulta:) Mun äidiltäni tulee samanlaisia ohjeita. Hohtimilla saa kiskoa irti aineksien suhteita. Jos kysyy samaa reseptiä uudestaan, tulee usein vielä eri ainekset ja suhteet:D

Vierailija
16/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tunnen hyvin yhden sakalaisen pariskunnan ja ei kyllä se saksalainen täsmällisyys ole ihan tuulesta temmattu juttu.

Suomessa on esim. kodeissa ihan ärsyttävän kliinistä, ei ainakaan meidän sukupolvi Saksassa ole niin pedantti.

t. täysin epäsäntillinen 1/2-saksalainen jolla samanlainen mies ja paljon samanlaisia (saksalaisia) ystäviä

Vierailija
17/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, meillä tytöt tykkää leipoa ja kyselevät mulsta ohjeita. Ja mä sanon vaan, että laita tölkkimaitoa ja paketti hiivaa. sit tarpeeksi jauhoa ja vähän öljyä/ sulaa voita.. ja tytöt raivoo kun en sano dl mittoja.. mut tietyt ohjeet on vaan näpissä ja sillain ne on mullekkin opetettu.

mm. sokerikakku, 4 munaa, sokeria ja jauhoa, leivinjauhetta. laitellaan sopivasti. kun vaikuttaa käteen hyvälle niin eikun uuniin.. hih..

Kyllä nuo munkin likat onneksi on oppinnu et kun laitttaa sopivasti ja se tuntuu näpeissä hyvälle niin se on hyvä ;)

Ruokakin meillä tehään, otetaan tuota ja vähän tuota jaa tuo loppui no otetaan tota, ja hyviä on tullut ;)

Vierailija
18/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis tyyliin eka peruna-porkkanasose) tehdään reseptin mukaan. Mitataan tarkasti kuinka monta grammaa perunaa, porkkanaa jne. Ihan ok, mutta välillä ei voi kun ihmetellä tätä meininkiä...

että kaikki saksalaiset toimii tällä tavalla.

Minä voin kertoa salaisuuden. Jotkut saksalaiset toimii noin, jotkut kuten ap, jotkut jollain muulla tavalla. Sama pätee myös suomalaisiin, ruotsalaisiin, tanskalaisiin, ranskalaisiin...

t. eräs joka ärsyyntyy typerästä yleistämisestä :/

Vierailija
19/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ohjeet on tuommoisia.

Yleensä niissä lukee 'paistetaan hyvällä lämmöllä kunnes on kypsää' =)

Muutenkin ohjeet on hyvin epämääräisiä.

Vierailija
20/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden Saksan kokemuksella tuo on minulle ihan uusi juttu. Se mitä olen itse ihmetellyt on, että miksi joka ikisessä kaupan hedelmäsoseessa on omenaa. Banaania, mustikoita, päärynää, mansikoita etc. aina omenassa. Ja yleensä sitten soseesta noin 50 % vähintään on sitä omenaa. Tulee varmasti omenaposkisia lapsia... Ostimme kaupasta myös neljän viljan puuroa, joka olikin yllättäen hirssi, maissi, speltti, riisi puuroa :-). Nyt olemme tuottaneet Suomesta niitä tuttuja viljoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme