Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

iltavellistä, annatteko...

Vierailija
02.02.2010 |

...ensin velliä ja sitten tissiä, vain päinvastoin? Poika on pian 6kk, ja haluan aloittaa iltasin maissivellin. Nyt poika imee tissiä aina ennen nukkumaan laittoa, olisikohan parasta antaa velliä hieman ennen tätä "iltatissiä", vai onko jostain syystä parempi antaa nimenomaan velliä vikaks asiaksi ennen nukkumaan menoa???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään velliä(en tosin imetä enään, vauva 4 kk).

Eli vauva juo pullollisen maissi tai peruna-porkkana velliä, ja nukahtaa melkein jo syliin. Joten syötön jälkeen laitan omaan sänkyyn nukkumaan ja sinne jää.

Vierailija
2/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuroa? Meillä tuon ikäiset ovat alkaneet opetella syömistä ja illalla on annettu ensi puuro ja sitten pesujen ja yökkärin laiton jälkeen tissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisikohan sittenkin se puuro parempi vaihtoehto? iltatissin jälkeen nimittäin poika nukahtaa tosi tyytyväisenä ja helposti, niin tuntuu jotenkin pahalta ottaa se siltä pois. Velliä olin ajatellut siksi, että se ei tunnu niin "tujulta" vatsantäytteeltä yön ajaksi. Ehkä puuro kuitenkin sopisi? Annanko sen siis lusikalla, ei taida tulla nokkamukista läpi???

Vierailija
4/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on annettu sekä puuroa että velliä ja vielä tissiäkin mutta kyseessä onkin suursyömärit;)

Vierailija
5/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä velliä, joka on taatusti parempaa, kuin kaupan valmiit vellit. Mutta tuksin itsetehtykään mukista tulee läpi. Ei puuro ole liian tujua.

Vierailija
6/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. vielä olisi pöhkö kysymys, osaisiko joku vastata. Kaapissa on myllystä tuotuja kaurahiutaleita, sekä höyrytettyjä kaurahiutaleita. Kummasta keitän puuron ja miten? Eli paljon suunnilleen vettä ja kauanko keitän? Lisäänkö valmiiseen puuroon sitten vähän korvikemaitoa vai miten? en ite oo kova puuronsyöjä, siksi en oo ennen laittanu...

Vierailija
7/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin ihan vaikkapa Piltin Kaupapuurojauhetta (alkaen 5-6 kk). Siihen lisätään vain keitetty vesi ja se on heti valmis. Hienojakoisena se uppoaa myös ns. sihtikurkuille.

Vierailija
8/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukselle annan, mutta hää on muutenkin korvikkeella. Käytännössä vellit ovat maustettua korviketta (esim. perunaporkkanavellissä on semper korvikkeeseen verrattuna on 8kaloria enemmän tetrassa!). Keskimmäinen sai puuron puurona ja maidon rinnasta koska imetin, koin tyhmäksi antaa purkkimaitoa koska se olisi ollut pois ämman otosta. Tohon muutamaan kaloriin ei kovin paljoa puuroa tarvita ;) Eikä se korvike /velli ainakaan rintamaitoon verrattuna ole vatsaystävällisempää. Rm auttaa myös sitä puuroa siellä masussa sulamaan...voit testata joskus mitä tapahtuu paksulle puurolle (muulle ruualle) jos siihen laittaa rm:ää ;)

Vierailija
9/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en haluaisi ostaa valmista, vaan nimenomaan thedä itse. teen myös kasvissoseet itse ja olen kyllä muutenkin hyvä kokki, puuroa ei vain ole tullut tehtyä kun en sitä itse syö. Nyt ajattelin kyllä alkaa syömään, kun poikakin alkaa syömään sitä. käyköhän muuten myös tattaripuuro vauvalle, sitä tykkään itse syödä ja osaan myös laittaa sitä. Kyselin aiemmin kaurahiutaleiden keitto-ohjeita, koska niitä löytyy tällä hetkellä kaapista, ja haluaisin aloittaa puuroilun tänään

Vierailija
10/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun paitti puuron. Eli ei sitä ihan helposti jaksa lähteä itse jauhamaan niitä kaurahiutaleita. Meidän (4kk)poika saa aamulla hedelmäpuuroa ja iltaisin mietoa kaurapuuroa. Hyvin toimii. Itse teen hedelmäsoseet ja ruokasoseet.

Vierailija
11/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo mainitsi jauhepuuroja (piltti, muksu jne.) uusavuttomille, mutta käytän niitä vaikken koekaan uusavoton olevani. Puuroannokset ovat meillä vielä niin pieniä että on helppo kiehauttaa vedenkeittimellä (tai mikrossa) tilkkanen vettä johon sotkee tuota jauhetta sen paksuiseksi puuroksi kuin tahtoo. Keitettävät puurot tahtovat noin pieninä annoksina kuivahtaa väkisin lautasen reunoille mikrossa/kattilanpohjaan.

Jos tavalliset hiutaleet myöhemmin alkuun aiheuttavan yökkäilyä voi hiutaleita hienontaa esim. blenderillä tai sauvasekoittimella (jos on kansi, muuten meillä ainakin pölisevät taivaan tuuliin).

Vierailija
12/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle voi antaa tattaripuuroa, kunhan siinä ei ole suolaa eikä normimaitoa.

(Kaura)Hiutaleita ehkä n. puolet veden määrästä, ehkä hiukan allekin. Keitellään miedolla lämmöllä kunnes paksua/pehmeää. Sitä pehmeämpää mitä kaemmin keitetty/haudutettu. Keittoaika riippuu hiutaleiden esikäsittelystä. Esim. kaupan elovenassa taitaa ohje olla 10min, Nallessa 3min.

Vierailija
13/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastanneille! kokeilen tänä iltana sitä kaurapuuroa.

Vierailija
14/14 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toi puuro tosiaan on hyvä iltapala, jos sun lapsi sitä syö. Mä tein niin, että tein mikrossa ihan pienen määrän puuroa, tosi jankkia, ja surautin sitten sitten sitä ja kylmää korviketta sauvasekoittimella sileäksi ja vellimäiseksi. Ei tarvi odotella että puuro jäähtyis ja rakenteesta tulee pehmeää. Mä tein myös lapselle puuroa maissijauhosta (löytyy kaupasta, Risenta valmistaa) ja se oli lapsen mielestä suurta herkkua, koska tykkäs noista maissinaksuistakin. Se vaan täytyy tehdä kattilassa, mikrossa ei tule hyvää. Ja siitäkin kannattaa tehdä vähän löysää, koska jankkiutuu jäähtyessään.

Mun lapsi sit kieltäytyi myöhemmin syömästä puuroa, ja tässä välissä ollaan annettu ihan vaan iltapala (soseita-jogurttia ja leipää pieninä kuutoina) ja sit iltavelli päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi