Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FIRKON F7 vaunut...

Vierailija
01.02.2010 |

eli onko kellään kokemuksia tuollaisista yhdistelmistä?(vaunula.fi)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivan näköiset vaunut. Tekis mieli tilata jo. Haluaisin itsekin tietää onko hyvät kun on suht koht. halvatkin :D

Vierailija
2/24 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovat kyllä hintansa väärtit elleivät enemmänkin. Ostin jo tulevalle vauvalle sellaiset. Rullaavat hyvin, iskarit pelittää, kangas on vettähylkivää, ilmarenkaat jne.

Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden olleet käytössä, hyvät isot ilmakumirenkaat, ovat siis kevyet työntää ja ovat bonuksena erittäin hyvännäköiset. Hoitolaukku ja läpinäkyvä sadesuoja mukana.

Vaunut keräävät katseita ja ihastelua, tilasin jo odottaessani vaaleanpunaiset/harmaat, kun tiesin saavani tyttövauvan.

Maksoivat 309 euroa ja silloin sain ne tilattua Vaunulasta ilman postimaksua =)

Vierailija
4/24 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut tammikuusta asti käytössä kaksi vuotta käytetyt f7 eikä mitään moitteen sanaa ole sanottavana. Heittoaisan joudun aina hissiin mennessä nostaa ylös eikä kertaakaan ole jumittunut, kaikki kankaat ja saumat ovat ehjät, ruokaostokset painavat, mutta silti on tavaratila kestänyt, kromivanteet ovat hieman kuluneet, mutta se on normaalia kulumista. Kävin renkaat huoltoasemalla täyttämässä eikä ole sen koommin tarvinnut uudestaan täytellä. Vaunut on säilytetty aina sisällä, joten ei ruosteen ruostetta ole rungossa tai missään. Mies kasaa vaunut 10 sekunnissa autoon eikä ole apua tarvinnut. Joten älkääs yhden ihmisen mielipiteestä heivatko hyviä, edullisia vaunuja jorpakkoon :)

Vierailija
5/24 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin katson ihan muulla mielellä kuin ihaillen... Naurattaa hieman. Itsekin aikanaan esikoiselle vastaavat halpispelit hommasin ja niiden kömpelyyden kanssa taistelin. Ei ikinä enää! Mutta mikäs noissa, jos ei ole varaa kunnollisiin. Ja siitä hyvännäköisyydestäkin voi olla montaa mieltä. Mun silmiin nuo on vaan halvan näköiset.

Vierailija
6/24 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on teidän vaunuissa ollu vikaa :D meillä ollu 9kk käytössä ja ei vian vikaa ole ilmenny :D tosi hyvät ja halvat rattaat !!! (:

Vierailija
7/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä;) meillä on ollut kahdella lapsella käytössä,hyvin ovat palvelleet,tavarasäiliö alhaalla nepparikiinnitys on ainoa mikä meni rikki kun kuskasin isoa kauppapussia;)sen kyllä sai pikkukorjauksella kuntoon. muuten hyvät vaunut.

Vierailija
8/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä;) meillä on ollut kahdella lapsella käytössä,hyvin ovat palvelleet,tavarasäiliö alhaalla nepparikiinnitys on ainoa mikä meni rikki kun kuskasin isoa kauppapussia;)sen kyllä sai pikkukorjauksella kuntoon. muuten hyvät vaunut.

Vierailija
9/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin F7. Ovat kyllä hyvät vaunut. Rullaavat kevyesti, tuskin tarvitsee lykätä. : ) Isot ilmakumipyörät, iskarit joka renkaassa, tasainen kyyti vauvalle. Heittoaisa on hyvä ja muutenkin säädettävä korkeus siinä. Ostin verkkokassin kahvaan killumaan että saan roinaa siinäkin kuljettaa. Tosi hyvät vaunut, suosittelen.

Vierailija
10/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä pian 3 vuotta ja hyvät on jos ei tartte ottaa mihinkään mukaan,eli kasaaminen on raivostuttavaa,meidän vaunut vaan ei yksin kertaisesti meninaa mennä kasaan syytä en tiedä ja painavat paljon.Isojen renkaiden ansiosta kulkevat kevyesti.

Toinen tykkää ja toinen ei!!

Vierailija
11/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on Takot yhdistelmäversiona. Jousitukset on loistavat, vaunut ovat tilavat, erittäin hyvät talvivaununa, ja myös kesä, kun toppauksia saa vähennettyä. Heittoaisa on ihan ykkönen, voi kääntää auringolta ja tuulelta aina suojaan. Ja meidän vaunuihin ainakin ovat lapset mahtuneet reilut n. 85 senttisiksi nukkumaan.

Vaikka edulliset vaunut, niin hyvin jo palvelleet kahta lasta aktiivikäytössä, ja palvelisivat vielä eteenpäinkin ihan varmasti, jos tarve tulee. En keksi mitään huonoa...

Vierailija
12/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muoviset hempulat on. Työntöaisa ohut ja kunkokin heiveröisen näköinen. Ei nuo voi käytössä kestää.

Ei vaunuja ulkonäön perusteella pelkästään osteta. Eikös tärkeintä ole se kulkevuus, kestävyys, materiaalit yms..

Vierailija
13/24 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muoviset hempulat on. Työntöaisa ohut ja kunkokin heiveröisen näköinen. Ei nuo voi käytössä kestää. Ei vaunuja ulkonäön perusteella pelkästään osteta. Eikös tärkeintä ole se kulkevuus, kestävyys, materiaalit yms..

Just joo, kommentoi vaunujen ulkonäköä vaikka ei mitään kokemusta niiden kestävyydestä niin jo haukkuu ne pataluhaksi...`siis tärkeintä onkin se ulkonäkö?? Vain hullu maksaa liikaa ja merkistä sanon minä. Lues tuolta edeltä kommentit ja kokemukset, joista lähes kaikki positiivisia. Onko vaunuihinkin tullut jo status-merkitys?? Itse työntelin todellisilla kierratysretroilla aikanaan omaa nuorimmaistani, jouset hitsattiin kiinni, että saatiin seuraavaksi nuorin istumaan sinne vaunujen päälle ja kaksi roikkui kahvoissa :) Eipä ollut ulkonäöllä merkitystä kunhan vaan pästiin liikkeelle ja saatin säästettyä asuntokin kun nuukailtiin ja meille kelpasi kaikki vanha.

Vierailija
14/24 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman olen myöhässä, mutta ehkä joku saa tästä apuja omille ostoksilleen tulevaisuudessa :)

Eli ensinnäkin haluan sanoa, että jokaisella on oma makunsa ja varmasti rattaiden suhteen on ihan sama asia kuin esim. auton tai vaikka kännykän suhteen... eli joku tykkää Mersusta joku Toyotasta, joku Nokiasta ja toinen taas Samsungista. Jollain hajoaa kännykkä parissa viikossa ja toisella taas kestää monta vuotta. Niitä maanantai-kappaleita varmasti mahtuu AINA mukaan, mutta ei pitäisi yleistää. Ja ihminen, jolla ei ole henk.koht. kokemusta jostain rattaista niin minun mielestä sellaisen ei pitäisi käydä haukkumassa rattaita vain ulkonäön perusteella, sillä ulkonäkö ei aina kerro kaikkea!

Jokaisella varmasti tulee ensimmäisiä vaunuja etsiessä vastaan se ongelma, että mitkähän sitä uskaltaisi ostaa ja mitkä varmasti olisi parhaimmat. Täältä keskustelupalstoilta voi toki hyvin apujakin löytää, mutta usein myös on hyvinkin harhaanjohtavia neuvoja. Kannattaa mielummin luottaa siihen omaan fiilikseen ja arvioon. Ne mitkä omasta mielestä tuntuvat parhailta itselle niin ne kannattaa ostaa.

Meillä on vintillä Brio Spinit, jotka on aivan loistavat rattaat kesällä. Ne kulkee melkein kuin itsestään ja muutenkin ovat todella ketterät. MUTTA eipä noilla rattailla talvella pääse yhtään minnekään. Renkaat kerää lunta ja kun lunta kerääntyy tarpeeks niin ei rattaat kulje mihinkään ja toisekseen kun on kovat kennopyörät niin meno on melkoista rytyytystä. Ja lisäksi kyseiset rattaat on todella pienikokoiset eli ei toivoakaan, että mahtuisi talvella toppapukua ja lämpöpussia.

Meillä myös oli hetken aikaa Emmaljunga Scooterit. Ostin ne talvirattaiksi (käytettynä) ja kuvittelin, että ne olisi huiput kun niitä niin kehuttiin ja olivathan ne sentäs EMMALJUNGAT. Mutta enpä kauaa niitä katsella jaksanut, sillä olivat todella rimpulat, tavarakori aivan olematon, kuomu ei välillä meinannu pysyä paikoillaan ja meno oli aika rytyyttävää. Näissäkin rattaissa oli siis kovat puhkeamattomat renkaat. Eli ei se nyt aina niinkään ole, että kalliit merkit on parhaita!

Ja nyt siis meillä on käytössä Firkon F7. Ostin ne käytettynä ja olivat kuin uudet. Oli edellisellä käyttäjälle olleet vuoden eikä mitään ollut hajonnut eikä mitään moitittavaa ollut muutenkaan. Olen myös kuullut tuttavilta vain pelkkää hyvää Firkoneista niin mä en kyllä ymmärrä, että miten joillakin on muka käynyt niin huono säkä, että ovat aivan käsiin hajonneet??

Minä olen ainakin omassa käytössäni todennut, että ovat aivan LOISTAVAT talvirattaat. Kulkevat todella hyvin lumessa eikä täryytä juuri ollenkaan. Ovat myös tilavat joten hyvin mahtuu neidille toppapuku ja lämpöpussikin.

Minä olen sitä mieltä, että rattaat kyllä pysyy kunnossa, jos niitä kohtelee hyvin. Kyllähän se käyttäjästäkin on kiinni, että millaisessa kunnossa tavarat pysyy. Tottakai rattaat hajoaa, jos kohtelee kaltoin. Pitääkö sitä heittoaisan paikkaa vaihdella koko ajan eestaas? Tai kannattaako niitä rattaita joka välissä laittaa osiin ja kasailla uudelleen? Tai kannattaako sinne tavarakoriin laittaa hirveetä määrää tavaraa? Kyllä meillä ainakin ihan hyvin mahtuu ihan normiauton takakontsaan rattaat eikä ees tee tiukkaa! Ja hyvin on kestäny tavarakori ja kaikki muukin.

Kyllähän sitä varmasti jokainen ostelisi kalliita 800euron rattaita, jos ois varaa, mutta kun ei kaikilla ole rahaa kuin roskaa! Ja toisekseen, jos löytyy 300eurolla hyvät rattaat niin miksi laittaa yli tuplasti rahaa menemään vain sen vuoksi, että pitää olla hyvä merkki tai superhyper tyylikkäät? Eihän sillä ole mitään merkitystä, että ovatko tyylikkäät, jos eivät ole lapselle turvalliset ja hyvät. Eikö sen pitäisi olla tärkeintä, että lapsella on niissä hyvä ja turvallinen olla?!?!? Mä en ymmärrä sitä, että pitää ostaa sellaiset rattaat/vaunut, jotka sopii omaan vaatetukseen ja on vimpan päälle muodikkaat ja sitten vielä pitää hoitolaukinkin olla niin kuin joku muotikäsilaukku!?!

Ja rahasta kun puhutaan niin miettikääpä sitä, että jos ostatte 800 euron rattaat niin paljonko saatte niistä kun myytte ne pois.... ette luultavasti paljoa. Mutta jos ostatte esim. 300 euron rattaat ja saatte myytyä ne puolella hinnalla pois käytön jälkeen niin eikö se ole kannattavampaa?? Kysynpä vaan....

Mutta kyllä mä suosittelen jokaisen ostamaan ihan sellaiset mitkä itsestä parhaalta tuntuu :) Ei varmasti ole olemassa yhtä hyvää vaihtoehtoa vaan jokaiselle löytyy se oma oikea vaihtoehto :)

Vierailija
15/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokemuksia noista.

Vierailija
16/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄNNÄKÖISET ja isorenkaiset ainakin ovat...

Vierailija
17/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusmalli. Valittiin F4, koska siinä on iso metallinen kori ja kova kantokoppa. Mun mielestä F7 sitä paitsi näytti ihan joltain formula-autolta...

Mutta siis tosi tyytyväisiä ollaan oltu, vaunut nyt olleet 8kk käytössä ja hyvin kulkee. Hyvät työntää, isot pyörät kulkee loistavasti lumessa. VAunu ilmava ja kuitenin suojaisa ja meillä siis 8kk vauva nukkuu vielakin kantokopassa, vaikka siellä on paksu makuupussi ja tytöllä haalari päällä. Eli myös tilava.

Tulipas mainospuhe, heh heh. Mun tätyy kyllä sanoa, että meillä on esikoinen kyseessä, eikä muista vaunuista edes ole kokemusta. Mutta käytiin kaupoissa ennen ostoa kokeilemassa tuon hintaryhmän "halpisvaunuja" ja täytyy sanoa, että ihan eri sarjassa ainakin meidän Firkonit kilpailee.

Vierailija
18/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

F4-mallia ole enää saatavilla. Höh.

Vierailija
19/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon suoraan että huonot ovat!

Milloin jää työntöaisa jumiin jos sen esim.bussissa nostat/lasket jotta tulisi käytävälle enemmän tilaa.

Runko on jo paikkapaikoin ruosteessa, renkaista karkailee ilma ja nuo "kromivanteet" ovat jo menettäneet pintansa loskassa ja lumessa kulkiessa.

Tavarakori ei kestä mitään painoa (neppari kiinnitys) joten kauppaostoksia näillä ei kärräillä.

Jos joudut vaunuja kasailemaan autontakakonttiin laittoa varten, tarvitaan siihen hommaan hyvät hermot ja joskus jopa kaksi käsiparia sillä osat kinnaavat vastaan ja kasaaminen on pirun hankalaa.

Mukana tuleva hoitolaukku purkaantui jo ekan viikon aikana saunmoista ihan täysin.

Hyvännäköiset ovat, sitä en kiellä, sen takia mekin nuo tilasimme, mutta huonot ovat oikeasti.

Kertakäyttövaunut!

Vierailija
20/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelinkin, että niissä on niin monta osasta, että joka krakaa varmasti ja siksi noihin nelosiin pääsyttiin. Vai onkohan meille sattunut jotkut luksusyksilöt, kun tosiaan joka päivä ollut 8kk käytössä säällä kuin säällä, eikä vielä mitään kremppaa ole ilmaantunut.

T. se F4 vaunuihin tyytyväinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi