Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ä-lomalla kertyneet lomat on nyt maksettu, voinko vielä pitää ne vapaana?

Vierailija
01.02.2010 |

Joo joo, tiedän on tyhmä kysymys mutta varmuuden vuoksi varmistan asian. Minulle on siis kertynyt parin kuukauden edestä lomia äitiyslomieni aikana ja ne on nyt maksettu kun palasin töihin. Sitten kun pidän ne vapaana, en saa palkkaa siltä ajalta, enhän?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/11 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle maksettu ne lomat, jotka olisi pitänyt pitää tämän kauden aikana?

Ensi kesän lomathan kertyvät vielä maaliskuun loppuun, erikoista jos ne olisi sinulle nyt ennakkoon maksettu. En ymmärrä miten sinulle olisi voitu maksaa etukäteen ensi kesän lomat kun et ole niitä vielä täysin kerryttänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jään kesäloman jälkeen äippälomalle, miten sitten seuraava kesä. Palaanko suoraan äippälomalta töihin vai kertykö mulle kesälomaa? Nyt kertyy työssäoloajalta 2,5päivää/kk.

Olen siis ihan vihreä näissä asioissa, enkä ole vielä ehtiny ysityisen sos.alan tessiä tutkia.

Vierailija
4/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sä enää voi varsinaisesti vuosilomia pitää, koska ne on maksettu eli niitä ei ole. mutta palkatonta lomaa voit pitää, jos työnantaja myöntää ja silloin käytää noita jo maksettuja lomarahoja. tosin muksi ihmeessä otit ne rahana ja pidät myöhemmin - taloudellisesti olisi ollut järkevämpää ottaa loma-ajan palkka ja lomaraha silloin kun pitää lomankin.

Vierailija
5/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sä enää voi varsinaisesti vuosilomia pitää, koska ne on maksettu eli niitä ei ole. mutta palkatonta lomaa voit pitää, jos työnantaja myöntää ja silloin käytää noita jo maksettuja lomarahoja. tosin muksi ihmeessä otit ne rahana ja pidät myöhemmin - taloudellisesti olisi ollut järkevämpää ottaa loma-ajan palkka ja lomaraha silloin kun pitää lomankin.

Mitä eroa on sillä, että minulle maksettiin lomista jo nyt verrattuna siihen, että pitäisin lomia kesällä ja saisin silloin loma-ajan palkan ja lomarahan? Oikeasti en ymmärrä, voisiko joku vääntää rautalangasta?

Ap

Vierailija
6/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
7/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt et saa kesällä mitään.

Vai saitko rahat samaan aikaan kuin palkkaa eli tuplapalkan ekalta kuukaudelta?

Mitä eroa on sillä, että minulle maksettiin lomista jo nyt verrattuna siihen, että pitäisin lomia kesällä ja saisin silloin loma-ajan palkan ja lomarahan? Oikeasti en ymmärrä, voisiko joku vääntää rautalangasta? Ap

Vierailija
8/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sinulla normaali loma.

Jos jatkat hoitovapaalla saattaa työnanatja vaatia "pitämään lomat ennen hoitovapaata eli käytännössä maksavat lomat vanhempainvapaan päätyttyä, mutta jos et mene töihin eikä ainakaan lapsi kunnalliseen hoitoon, saat samaan aikaan jo Kelan hoitorahaa.

Kun jään kesäloman jälkeen äippälomalle, miten sitten seuraava kesä. Palaanko suoraan äippälomalta töihin vai kertykö mulle kesälomaa? Nyt kertyy työssäoloajalta 2,5päivää/kk. Olen siis ihan vihreä näissä asioissa, enkä ole vielä ehtiny ysityisen sos.alan tessiä tutkia.

Vierailija
9/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös perhevapailla oleville, joille ne kuuluvat. Lomia/loma-ajan palkkaa voi säätää jonkin verran, muttei voi kovin kauaa säästää hoitovapaalla vaan maksetaan pois.

Vierailija
10/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt et saa kesällä mitään.

Vai saitko rahat samaan aikaan kuin palkkaa eli tuplapalkan ekalta kuukaudelta?

Mitä eroa on sillä, että minulle maksettiin lomista jo nyt verrattuna siihen, että pitäisin lomia kesällä ja saisin silloin loma-ajan palkan ja lomarahan? Oikeasti en ymmärrä, voisiko joku vääntää rautalangasta? Ap

Ja lomia kertynyt siis monta, monta viikkoa:)

En vain tajua tätä....siis minulle maksettiin lomarahoja ekan palkan yhteydessä. Enkö saa siis mitään lomalta paluurahoja jos pidän sitten palkatonta kesällä? Ts. miten niin olisi taloudellisempaa ollut ottaa rahat kesällä verrattuna siihen, että sain ne jo nyt?

Ap

Vierailija
11/11 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomakorvausta vai lomarahaa. Lomaraha on loma-ajalta tuleva lisäraha, normaalin palkan päälle ja maksetaan yleensä loman pidon yhteydessä. Jos sait kaikkien kertyneiden lomien lomarahat nyt, voit silti pitää palkallista lomaa ensi kesänä. Lomakorvaus taas on rahana maksettu loma.

Haitta rahana maksetusta lomakorvauksesta ja palkattomasta lomasta voi olla se, että palkattoman loman ajalta sulle ei kerry seuraavan vuoden lomiin sitä 2,5 pöäivää, kun et ole siinä kuussa työssä vaan palkattomalla vapaalla.