Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksin mukaan "lievä ylipaino" ja silti olen hoikan näköinen. Täh?

Vierailija
01.02.2010 |

Oon miettinyt, että ehkä se painoindeksi ei kuitenkaan kerro ihan kaikkea lihavuudesta. Minulle monet sanovat, että ei sun tarttis laihduttaa jne. Ja näytän jopa omasta mielestäni hoikalta, kun katson peiliin. Silti mulla on lievä ylipaino painoindeksin mukaan. Hassua. Laihdutan nyt joka tapauksessa, mutta jos painan sen verran, että bmi on noin 20, näytän ihan nälkiintyneeltä anorektikolta. Outoa. Mitä mieltä olette, asiantuntijat ja muut?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet vaan tottunut sun peilikuvaan, itse olen 165/60 ja laihdutan vatsamakkaroita pois.

Vierailija
42/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vähän samaa tyyppiä. Minusta on valokuvia, joissa olen 165/58, ja niissä näytän ihan tosi missiltä (uimapukukuvia, ja samalta näyttävät missukat lehtien mukaan ovat tyyliin 165/52 kiloa...) Mielestäni olin ns. normaali (hoikka kuitenkin ) kun olin 165/68. Ja kun painoin tuon, niin minulta silloinkin kysyttiin kerran, että enhän ole sairastunut kun olen niin hoikka...

Nyt kyllä painan liikaa, pitää tehdä asialle jotain imetyksen päätyttyä... hoikat kaukana tästä olemuksesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kertoo ihan senttimitat, eli lantion-, vyötärön ja rinnanympärys.

Vierailija
44/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kokoa 36/38. Kaikki sanoo hoikaksi, vaikka mielestäni en sitä ole.

Olen hyvin urheilullinen, liikun rankkaa liikuntaa vähintään 6 tuntia viikossa. Kai se sitten on se lihas joka painaa.

Vierailija
45/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisiä ei voi suoraan verrata painon tai indeksin perusteella. Nuorena oli tosi hoikan näköinen ja ihmiset olisivat ilmoittaneet missikilpailuun kun mitat olivat. Aina kun kerroin painoni niin sitä ihmeteltiin suureksi. Jotenkin olen vaan urheilullista, sopusuhtaista ja painavaa tyyppiä. Harteikas ja rintava, mutta kuitenkin vyötärökin löytyy. Rinnatkin painavat jo jonkin verran. Ei minua voi verrata pääryvävartaloiseen pienirintaiseen naiseen. En saisi syödä mitään jos haluaisin painaa 60kg.

Vierailija
46/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näytän läskiltä vaikka olen normaalipainoinen :(

Jos rinnanympärys on metrin ja lantio saman verran ei hoikka vyötärö paljoa pelasta. Kaikki huomio kun kohdistuu niihin paksuimpiin kohtiin.

Moni minua painavampi näyttää selvästi minua hoikemmalta.

Kaikki ei aina oo sitä miltä näyttää.

Vierailija
47/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et näe totuutta. Jos et ole huippu-urheilija, joka on lihasta täynnä, niin jos olet ylipainoinen niin sitä olet, vaikka voissa paistaisi.

oli 20.2% Eli BMI on yhtä tyhjän kanssa

Vierailija
48/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti näkyy kasvoissa, kasvot lihoo heti. Olen siis 165cm ja itse olen sekä kasvoilta että kropalta parhaan näköinen silloin kun paino on n. 54-57kg. Ei yhtään enempää, jos siis haluaa hoikalta näyttää. Jos painaisin 68kg näyttäisin norsulta!!

Vierailija
49/103 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveystarkastus ja sama juttu. Sitten piti riisua yläosaa pois, kun katsottiin selän tilannetta ja kuunneltiin sydäntä. Hoitaja sano heti, että kuule unohda se lievä ylipaino, eihän sussa oo rasvaa just yhtään :D

Vierailija
50/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä yksilöllistä. Ystäväni painoindeksi on lukua minua pienempi,26, mulla 27, mutta hänellä rasva kertyy kaikki vatsalle, minulla enemmän lantiolle. Lisäksi minulla kasvoissa ei näy ylipaino, hänellä taas on "rakenteellinen" kaksoisleuka (on hoikempanakin). Oikealla pukeutumisella pystyy peittämään omia huonoja (lue lihavia) puolia.

Vierailija
51/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heräsin vasta, kun painoindeksin mukaan todellakin olin lievästi ylipainoinen. Peilistä näin aina hoikan hyväkroppaisen naisen. Meni pitkään ennenkuin hyväksyin olevani oikeasti ylipainoinen. Mullekin moni sanoi, kun aloin puhua laihduttamisesta, että eihän sun tarvii kun oot niin hoikka. Joo, vaatteet päällä tosiaan näytin hoikalta.

Mutta tarkemmin katsottuna, mulle tuli selkään makkarat tuohon vyötärön yläpuolelle, sen huomasi jos oli tiukemmat housut jalassa. Vatsassa oli melkoiset makkarat, jotka ei kuitenkaan näkyneet jos paita oli löysä. Saappaat eivät mahtuneet enää jalkaan, kun pohkeet oli paksuuntuneet. Ja muita pikku juttuja joista tajusin asian, vaikka peilissä en mitään läskiä nähnytkään.

Viimeinen niitti oli, kun näin yhden valokuvan itsestäni. Istun siinä sohvalla ja kuva on otettu jaloissa leikkivästä sukulaislapsesta. Mä näyn taustalla ja ihmettelin, kuka tossa kuvassa on (päätäni ei näkynyt). Vaatteista vain tajusin sen olevan mä, en todellakaan ollut tajunnut olevani semmonen tynnyri.

Nyt olen laihduttanut 7 kiloa ja painoindeksini on 24. Noi yllämainitut pikkuläskit on lähteneet ja olo on ihan toisenlainen kuin vielä kesällä. Tajuan nyt, että en mä ihan hoikalta näyttänytkään varmaan sillon. Vieläkin mulla on löysät makkarat vyötäröllä ja varaa pudottaa kiloja ilman, että alan näyttää nälkiintyneeltä. Mutta toisaalta tämä paino on nyt aika hyvä, näytän oikeasti hoikalta (mutten laihalta) enkä ole enää ylipainoinen.

Vierailija
52/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omasta mielestäni näytänkin siltä. Silti usein tulee tilanteita, joissa painoani ihmetellään. Esimerkiksi raskauden aikana sairastuin raskausdiabetekseen, ja diabeteshoitaja sanoi "sinullahan ei tuo paino ole merkittävä tekijä diabeteksen synnyssä." Ihmettelin kuinka niin voi olla, kun kuitenkin on sitä ylipainoa. "onko?" hän kysyi, tarkisteli lukemia ja totesi että niin tosiaan on eikä hän olisi uskonut.

Vastaavia tilanteita on ollut muitakin. Luulen olevani jotenkin tiivisläskinen, ettei laardini sillälailla näy. Omaan silmään kyllä näkyy, että jahka imetys loppuu koitan tiputtaa ne muutamat liikakilot.

Vierailija
53/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ylipainoinen, koska olen viimeisilläni raskaana. Ennen raskautta pituus oli 173 cm ja paino 72 kg.

Näytin hoikalta eikä vartaloani kehuttu siksi, että olisi oltu kohteliaita. M-koon housut ja S-koon paita olivat löysähköjä yllä, se kertoo ehkä jotain. Ei tätä kaikki purematta niele, mutta sellainen vartalo minulla.

Vierailija
54/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta 170cm ja painoa 68kg ja rasvaprosentti oli 28%

Eli laihdutuskuurilla olen ja 8 kiloa pitäisi saada pois. Rasvaprosentin testaaja sanoi suoraan, että olen rutkasti ylipainoinen.

Mutta lihakset näkyy hyvin, koska urheilen todella paljon. Mutta siitä huolimatta olen läski.

riittää kun vilasee peiliin ja katsoo näkyykö vatsalihakset. Jos näkyy niin prosentteja on noin 10. Sitä vähemmän mitä enemmän näkyy. Vatsalihasten kunnosta ja voimasta näkymä ei kerro mitään. Huonokuntoisellakin voi siis näkyä vatsalihakset. Monilla rasvaprosentti on sairaanloisen korkealla sokerin ja vehnätuotteiden jatkuvasta käytöstä. Näette peilistä oletteko liian lihavia, jos lihakset erottuu ette ole ja jos ei erotu olette. Yksinkertaista. Korkeasta rasvaprosentista voi päätellä missä kunnossa sydämenne ja verisuonistonne on. Muutos kannattaa tehdä.

Vierailija
55/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla yli 10kg ylimäärästä.Olen samanpituinen ja painan 50kg..olen hoikka/normaalipainoinen.

Vierailija
56/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta 170cm ja painoa 68kg ja rasvaprosentti oli 28% Eli laihdutuskuurilla olen ja 8 kiloa pitäisi saada pois. Rasvaprosentin testaaja sanoi suoraan, että olen rutkasti ylipainoinen. Mutta lihakset näkyy hyvin, koska urheilen todella paljon. Mutta siitä huolimatta olen läski.

riittää kun vilasee peiliin ja katsoo näkyykö vatsalihakset. Jos näkyy niin prosentteja on noin 10. Sitä vähemmän mitä enemmän näkyy. Vatsalihasten kunnosta ja voimasta näkymä ei kerro mitään. Huonokuntoisellakin voi siis näkyä vatsalihakset. Monilla rasvaprosentti on sairaanloisen korkealla sokerin ja vehnätuotteiden jatkuvasta käytöstä. Näette peilistä oletteko liian lihavia, jos lihakset erottuu ette ole ja jos ei erotu olette. Yksinkertaista. Korkeasta rasvaprosentista voi päätellä missä kunnossa sydämenne ja verisuonistonne on. Muutos kannattaa tehdä.

Normaali ja sopusuhtainen vartalo on ihan eri asia kuin vartalo, jossa on näkyvä lihaserottuvuus. Monelle riittää vähempi, mutta jos lihakset haluaa näkyviin, niin on sanomattakin selvää että sulla on liikaa. Ap puhui varmaan jostain vähän vähemmän hienosäädöstä.

Vierailija
57/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahalihastreenillä ihan hyvin, vaikka olisi läskikin. Huvitti nimittäin tuo väite, että jos mahalihakset näkyy niin rasvaprosentti on 10. Kyllä mulla hyvin sixpäkki näkyy, mutta rasvaprosentti on 28.

pituutta 170cm ja painoa 68kg ja rasvaprosentti oli 28% Eli laihdutuskuurilla olen ja 8 kiloa pitäisi saada pois. Rasvaprosentin testaaja sanoi suoraan, että olen rutkasti ylipainoinen. Mutta lihakset näkyy hyvin, koska urheilen todella paljon. Mutta siitä huolimatta olen läski.

Normaali ja sopusuhtainen vartalo on ihan eri asia kuin vartalo, jossa on näkyvä lihaserottuvuus. Monelle riittää vähempi, mutta jos lihakset haluaa näkyviin, niin on sanomattakin selvää että sulla on liikaa. Ap puhui varmaan jostain vähän vähemmän hienosäädöstä.

Vierailija
58/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ovat hyvin eri rakenteisia, jos on taipumusta kaljamahaan tai mahaan yleensä, niin tarvitsee olla aika hoikka, että vatsikset näkyvät.

Vierailija
59/103 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa siinä määrin, että pikkasen pistää ihmetteleen. Lihaksikkuus vaatii todella kovaa työtä, teitä mutu-lihaksikkaita kehotan käymään kehonkoostumusmittauksissa.

Vierailija
60/103 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme